Πέμπτη, 3 Μαΐου 2007

Ιστοριες Καθημερινης Τρελας

Στο ΚΤΕΛ χθες, περιμενω στην ουρα για να παρω ταξι, δεν ειχα καμια διαθεση να κανω ενα ακομη ταξιδι με το αστικο. Η λογικη της ουρας ειναι οτι ερχεται ο ταριφας, παιρνει τον πρωτο της ουρας και φευγει. ΟΚ, μην βαρατε, ρωταει και τους υπολοιπους αν υπαρχει κανεις που να πηγαινει στην ιδια περιοχη, η διπλη ταριφα αλλωστε ειναι σημα κατατεθεν των ταξιτζηδων.

Ειναι λοιπον δυο κοπελιες πρωτες στην ουρα, ερχεται ο ταριφας και ακολουθει ο εξης διαλογος:

-Κοπελιες που πατε;
-Στην περιοχη Χ...
-Αααα, οχι, εγω παω στην περιοχη Ψ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ Ψ;;;

Βρισκει 2-3 και φευγει.

Αυτο λεγεται αρνηση εξυπηρετησης.

Αποφασιζω να περιμενω υπομονετικα στην ουρα, ακομη κι αν καποιος ταριφας φωναξει οτι παει στην περιοχη μου, οπως και εγινε. Μπαινω στο αδειο ταξι, φευγουμε, και ρωταω τον ταριφα για αυτο που εγινε πριν και φυσικα μου λεει οτι ειναι ανεπιτρεπτο.

Η αληθεια ειναι οτι οι ταξιτζηδες κανουν την μια παρατυπια μετα την αλλη. Το προβλημα δεν ειναι αυτο. Το προβλημα ειναι οτι οι περισσοτεροι δεν ξερουμε τον τροπο της σωστης αντιδρασης, ή, ακομη κι αν τον ξερουμε, δεν αντιδραμε. Κι εγω προσφατα εμαθα οτι πρεπει να πας στην τροχαια για την καταγγελια, δεν το ηξερα.

Βεβαια μεχρι τωρα δεν μου εχει τυχει καποιος αγενεστατος παπαρας που να κανει μεγαλη μαλακια. Και η διπλη ταριφα με εχει βολεψει και μενα πολλες φορες, ειδικα σε καταστασεις που η πολη ειναι πιτα. Αλλα δεν νομιζω να πηγαινα στην τροχαια για καταγγελια.

Μηπως αυτο ειναι το λαθος μας; Μηπως μας εχει παρασυρει η λογικη του ωχαδερφισμου; Σκεφτομαι οτι αν ημουν στην Γερμανια για παραδειγμα, τετοιες συμπεριφορες δεν θα γινονταν, αλλα και αν γινονταν, ο μεσος Γερμανος δεν θα ειχε προβλημα για την καταγγελια. Θα ηταν κατι παραπανω απο προθυμος.

Και οχι φυσικα μονο για τους ταριφες. Ποσες φορες εχετε παει σε καφετερια; Για κοιταξτε την αποδειξη σας, ειναι οντως εκεινης της ωρας; Γιατι αν δεν ειναι, ο μαγαζατορας γλιτωνει τον Φ.Π.Α. Ή μηπως ειναι λιγες οι φορες που εχετε αγορασει τροφιμο αμφιβολης ποιοτητας; Δεν συνεχιζω.

Και ρωταω: Ξερει κανεις ποσο ευσταθει μια καταγγελια στο Ινστιτουτο Καταναλωτων για παραδειγμα; Βγαινει οντως ακρη; Στην τροχαια, αν κανεις την καταγγελια, τι συμβαινει στον ταξιτζη; Η ακομη ακομη και στην ΕΕΤΤ για τους παροχους ιντερνετ; Αλλοι φορεις για καταγγελιες υπαρχουν;

Και ποσο συγγενεις ειναι οι εννοιες "καταγγελια" και "ρουφιανια" στο μυαλο μας;

5 σχολίασαν...:

hopkins είπε...

Η αλήθεια είναι ότι μερικοί ταρίφες χρειάζονται με την μία καταγγελία! Ειδικά όταν είναι άδειοι και δεν σε παίρνουνε γιατί δεν γουστάρουνε, είναι τραγικό. Είναι σαν να πας να πάρεις φαγητό σε κάποιο μαγαζί και να μην σου δώσουν γιατί δεν γουστάρουν την φάτσα σου! Απαράδεκτα πράγματα. Αλλά ρε γαμώτο, μερικές φορές που έχω σκεφτεί να κάνω καταγγελία, μετά σκέφτομαι ότι μπορεί αυτός να έχει οικογένεια και παιδιά και να τους γαμήσω όλους. Στην τελική μεροκαματιάρης είναι. Φυσικά θα έπρεπε να τους σκέφτεται αυτός πρώτος, αλλά είναι δικό του πρόβλημα αν δεν το κάνει.
Σε ότι αφορά τις διπλές ταρίφες, η αλήθεια είναι ότι όλους κάποια στιγμή μας έχει βολέψει αυτή η κατάσταση. Και αν κάποια στιγμή βιαζόμαστε, μπορούμε να του ζητήσουμε να μην σταματάει συνέχεια και πιστεύω ότι αρκετοί, έτσι θα πράξουν. Αν όχι, τότε τους πετάς και μια ατάκα για καταγγελία και θα γίνουν όλοι κοτούλες.
Γενικά πιστεύω ότι με όλους τους επαγγελματίες θα πρέπει να είμαστε κάπως πιο ανεκτικοί σε πολλές περιπτώσεις. Λάθη γίνονται. Ας είμαστε δήμιοι και κριτές των πάντων.
Τέλος, τις έννοιες "καταγγελία" και "ρουφιανιά" τις έχουμε σαν "αδερφάκια" στο μυαλό μας. Εγώ νομίζω ότι καταγγελία, κάνουμε όταν κάποιος προσπαθεί με πούστικους τρόπους να κερδίσει εις βάρος μας. Ρουφιανιά κάνουμε, όταν προσπαθούμε να κερδίσουμε εμείς κάτι, εκμεταλλευόμενοι κάποιο λάθος του άλλου.
Αυτά τα πολλά ως πρώτη απάντηση στο καινούριο σου μπλογκ.

>Lina είπε...

καταγγελίες τώρααααααα!
μπας και βάλουν μυαλό.

YO!Reeka's είπε...

εγώ πάλι εχω κάνει καταγγελλία (ναι!) προ αμνημονεύτων, σε έναν ταξιτζή που δεν μου έδινε ρέστα, επειδή λέει δεν είχε. και δεν ήταν τόσο τα λεφτα (ένα 500αρικο) αλλά η κουτοπονηριά.

yvris είπε...

εγω παλι εχω μια απορια, κοβεις αποδειξεις για τα ιδιαιτερα σου? Γιατι αν το κανεις ειλικρινα θα εισαι ο μονος..!

Sourotiri είπε...

Yvris, όχι, δεν κόβω απόδειξη για τα ιδιαίτερα μου και θα σου εξηγήσω γιατί κάνουν το ίδιο και όλοι οι καθηγητές.

Προφανώς οι καθηγητές που είναι διορισμένοι στο δημόσιο δεν μπορούν να κόβουν αποδείξεις... Ελπίζω να το καταλαβαίνεις αυτό.

Όσον αφορά τους καθηγητές του ιδιωτικού τομέα, ισχύουν τα εξής: Υπάρχει η άδεια διδασκαλίας σε φροντιστήριο και η άδεια κατ οίκον διδασκαλίας. Δεν μπορείς να τις έχεις και τις δύο. Ή θα έχεις την μια ή θα έχεις την άλλη.

Οι περισσότεροι φυσικά διαλέγουν την πρώτη, αφενός για να μπορούν να δουλέψουν σε φροντιστήριο, αφετέρου για να πληρώνει ο φροντιστής τα ένσημα τους στο ΙΚΑ. Αν έχεις άδεια κατ οίκον διδασκαλίας, πληρώνεις εσύ ο ίδιος τα ένσημα σου στο ΤΕΒΕ.

Όσον αφορά εμένα, τα πρώτα χρόνια της πορείας μου, δεν είχαν καν πτυχίο, οπότε τι απόδειξη να κόψω;

Η διαφορά η δική μου βέβαια, με τον επαγγελματία που προσπαθεί να μην κόψει απόδειξη και να αποφύγει τον ΦΠΑ, είναι ότι είμαι ξεκάθαρος απέναντι στους γονείς από την πρώτη μας επαφή. Και φυσικά διαλέγουν αν θα με πάρουν ή όχι. Όχι όπως ο ιδιοκτήτης της καφετέριας, που πρώτα έχεις πιει τον καφέ σου και μετά διαπραγματεύεσαι την απόδειξη.