Κυριακή, 6 Μαΐου 2007

Σχολικες Εξετασεις

Ειναι η πρωτη φορα μετα τις δικες μου πανελληνιες αλλα και τις απλες ενδοσχολικες εξετασεις που εχω μπει κι εγω στο κλιμα τους τοσο πολυ. Λιγο το οτι φετος εχω 28 παιδια ως μαθητες μου, λιγο το οτι στο φροντιστηριο βλεπω καθε Σαββατο παιδια Γ' Λυκειου, το γεγονος οτι η αδερφη μου ειναι Β' Λυκειου φετος και ψηνεται για του χρονου, βαλε και το γεγονος οτι εκτος απο τα παιδια βλεπω και τους ιδιους τους καθηγητες, ε δεν θελει και πολυ...

Μονο που τωρα, απ' έξω απο τον χορο, τα πραγματα μου φαινονται πολυ πιο δυσκολα απ'οτι μου ειχαν φανει τοτε. Μπορεις να δεις το αγχος ζωγραφισμενο στα προσωπα των παιδιων, τις εκτιμησεις των καθηγητων τους, μια αγωνια και μιση ολο το σκηνικο. Ηδη οι εφημεριδες και οι τηλεορασεις ασχολουνται δειλα δειλα με το θεμα, να το ενα ενθετο για τα θεματα, να το αλλο αφιερωμα για κολπα χαλαρωσης, συμβουλες, συμβουλες, και τα παιδια στην μεση ολων αυτων.

Αλλα ακομη και τα μικροτερα παιδια, ειδικα αυτα της Α' Γυμνασιου που δεν εχουν ξαναγραψει εξετασεις ποτε, ειναι με εναν φοβο. Κανενας δεν εχει μπει στον κοπο να τους εξηγησει τι σοι πραμα ειναι αυτες οι εξετασεις, πως βγαινουν οι βαθμοι και ποτε κινδυνευεις να κοπεις, ποση ωρα θα γραφουν, πως θα ειναι τα θεματα, τιποτα.

Εχω μια μαθητρια η οποια εχει ενα προβλημα ακοης, πραγμα που οπως εχω καταλαβει, της εχει δημιουργησει προβληματα ψυχολογικα, κομπλεξ κατωτεροτητας και τα συναφη. Μιλαμε ομως για μια πολυ καλη μαθητρια, ειδικα αν λαβουμε υποψιν και το προβλημα της. Εχει μεσο ορο 18, βαθμο που εγω ποτε δεν ειδα στο γυμνασιο. Και με ρωτουσε τρομοκρατημενη τι θα γινει αν γραψει χαλια στις εξετασεις, ηταν σιγουρη οτι θα κοπει σε καποιο μαθημα και τα συναφη.

Σημερα διαβασα ενα αρθρο στο ΖΕΝΙΘ σχετικα με τα εκπαιδευτικα συστηματα των αλλων χωρων και εμαθα οτι τα παιδια εκει δεν εχουν καμια υποχρεωση για το σπιτι...! Επαθα πλακα. Και στο Ελλαδισταν, οι μαθητες δουλευουν 10 και 15 ωρες την μερα. Η προπαρασκευη του 15ωρου βεβαια γινεται ηδη απο την Α' Γυμνασιου, με το δημοσιο σχολειο να δινει τον ρυθμο και τους μαθητες μαζι με την ιδιωτικη εκπαιδευση να χορευουν.

Και ελα πες τους εσυ μετα οτι υπαρχει χρονος για ερωτες, για σχεσεις, για χομπυ, για ελευθερο χρονο. Το μονο που τους λες ειναι να ξεχασουν 2 χρονια απο την ζωη τους γιατι θα τα κερδισουν πολλαπλασια στο πανεπιστημιο [πραγμα αληθες βεβαια].

Και μην αναρωτιεσαι μετα γιατι τα παιδια τρελαινονται στην πενθημερη.

0 σχολίασαν...: