Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2007

Προβληματιζομαι... Καθε γνωμη δεκτη.

Οπως ισως καποιοι θυμαστε, πριν αρκετο καιρο σκεφτομουν τι αυτοκινητο να αγορασω. Το θεμα ειναι οτι ακομη δεν εχω παρει αυτοκινητο και εκατσα και ζυγισα καποια δεδομενα στο μυαλο μου:

1. Μεχρι το τελος της σχολικης χρονιας θα μπορω να εχω βαλει στην ακρη περιπου 3.500-4.000€, λεφτα τα οποια προοριζονται για το αυτοκινητο [εδω προσθετουμε και 3.000€ βοηθεια απο την οικογενεια] και τα οποια εξοδα του [βενζινες, ασφαλειες, τελη, σερβις, κτλ].

2. Επισης, θα μπορω να εχω βαλει στην ακρη περιπου 2.000€, λεφτα τα οποια λογιζονται ως καθαρη αποταμιευση για το καλοκαιρι που θα ειμαι ανεργος, τουτεστιν για τις οποιες διακοπες μου.

3. Τον επομενο Αυγουστο ή Νοεμβριο [το πιθανοτερο] φευγω φανταρος.

4. Ως εκ τουτου, τα 2.000€ που ελεγα στο νο.2, προοριζονται για το διαστημα μεχρι να φυγω φανταρος.

5. Φανταρος θα κανω 9 μηνες, ως προστατης οικογενειας. Αυτο σημαινει, οτι θα επιστρεψω ή τον Μαιο ή τον Αυγουστο [το πιθανοτερο, αντιστοιχα]. Αρα, θα εχω εξοδα ξανα μεχρι να αρχισω να δουλευω.

6. Το γεγονος οτι κανω ιδιαιτερα μαθηματα προφανως δεν θα με βοηθησει πολυ, γιατι κανεις δεν μπορει να υποχρεωσει τους μαθητες που θα αφησω του χρονου να με ξαναπαρουν του παραχρονου. Αυτο σημαινει μια αβεβαιοτητα στην επαγγελματικη και οικονομικη μου ζωη μετα το φανταρικο.

Αυτο λοιπον που με προβληματιζει, ειναι τι σκατα να κανω με το αυτοκινητο. Απο την μια σκεφτομαι να δωσω τα λεφτα τωρα για να αγορασω κατι που θα μου ειναι πολυ χρησιμο ουτως η αλλως και για πολυ χρονο, αλλα απο την αλλη σκεφτομαι οτι αυτα τα 3.500-4.000€ μπορουν να αποδειχτουν πολυ καλο "μαξιλαρακι" για την περιοδο που θα ειμαι ειτε ανεργος ειτε φανταρος.

Βεβαια ενθουσιαστηκα πολυ με την προοπτικη του να αγορασω αυτοκινητο και τωρα που σκεφτομαι το δευτερο σεναριο ξενερωνω ειναι η αληθεια...

Εσεις τι θα κανατε στην θεση μου, με αυτα ακριβως τα δεδομενα υποψιν;

Και κατι ακομη. Ποσα πανω/κατω λεφτα μπορει να ξοδεψει ενας φανταρος τον μηνα; Αν καποιος απο εσας εχει υπηρετησει την τσατσα πατριδα, ας με διαφωτισει.

15 σχολίασαν...:

snikolas είπε...

Το πόσα λεφτά θα ξοδέψεις το μήνα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το που είσαι πχ. Γιατί άλλα θα φας αν είσαι στην μέση του πουθενά και άλλα αν είσαι στην Αθήνα. Αυτό δεν μπορεί να σου το προεξοφλήσει κανένας.

Το αυτοκίνητο που σου έλεγα είναι ακόμη διαθέσιμο (στην πραγματικότητα δεν βγήκε ποτέ προς πώληση ακόμη).

Όπως και να έχει το πράγμα, αν κάνεις τελικά την κίνηση να πάρεις αυτοκίνητο και θέλεις μια δεύτερη γνώμη, θα χαρώ να σου την δώσω.

Συνήθης Ύποπτη είπε...

Νομίζω πως κατά βάθος έχεις ήδη αποφασίσει ότι θα πάρεις το αμάξι...
:D

Πάντως, για τα έξοδα στρατού όντως παίζουν πολλά. Και κυρίως το πού θα είσαι.
Μπορείς να τα υπολογίσεις και μόνος σου.
Π.χ. μπορεί αρχικά να βγει ένας μικρός προϋπολογισμός για πράγματα που μπορεί να χρειαστείς στο στρατό, όπως πάτους παπουτσιών, ζεστές κάλτσες, φακό, φανελάκια, κρέμες για φουσκάλες, και χίλια δυο άλλα μικρά είδη που μαζεύονται.
Αλλά αν δεν καπνίζεις, αν σε βολεύει το φαγητό του στρατού κι αν δε μετακινείσαι από δω κι από κει δεν είναι δα και κανένα τρελό έξοδο.

Αν θες όμως ακριβές budget θα ρωτήσω τον αδερφό μου που είναι για τρίτη φορά στρατό και είναι ο πλήρως οργανωμένος.

Αμάξι, σίγουρη επένδυση.
Και μην ξεχνάς, ο ελληνικός στρατός θα σε πληρώνει κιόλας. :P

NIOBH είπε...

Aφού βρε πουλάκι μου θα μεσολαβήσει ο στρατός και μια περίοδος.."ανασφαλής" μετά απ'αυτόν , μήπως να άφηνες το αυτοκίνητο γι'αργότερα;...λέω εγω τώρα..(μου βγήκε το μαμαδίστικο ..χαχαχα)

John Karakatsanis είπε...

Αν στις μετακινήσεις σου μέχρι να φύγεις φαντάρος σε βολεύουν τα άλλα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία κτλ) άφησε την αγορά του αυτοκινήτου για μετά το στρατό.

Στο λέω αυτό με την έννοια ότι όσο θα λείπεις φαντάρος το αυτοκίνητο θα το χρησιμοποιήσεις ελάχιστα (πχ σε καμιά άδεια κλπ), οπότε μετά το στρατό μπορείς να πάρεις κάτι και πιο καινούριο με τα λεφτά που θα διέθετες τώρα αν έπαιρνες αμάξι τώρα.

~~A~~ είπε...

Όχι και συ φαντάρος.Έλεος...

Τώρα για το αμάξι σκέψου επίσης ότι όσο θα είσαι στο στρατό τα έξοδα του θα τρέχουν πχ ασφάλεια.Οκ βέβαια θα γλιτώνεις βενζίνη.

Αλλά αφού ήδη φαντάζεσαι τον εαυτό σου ήδη να τρέχει με το αμάξι έξω από το πανεπιστήμιο με τέρμα τη μουσική και την υπέροχη φωνή της βέρας λάμπρου...

hopkins είπε...

Την δικιά μου λογική, την ξέρεις. Άρα δεν νομίζω να σε εκπλήξει το γεγονός, ότι εγώ ΔΕΝ θα έπαιρνα το αμάξι. Δεν το θεωρώ δα και κάτι τόσο σημαντικό...

>Lina είπε...

χοπ χωρίς να διαφωνώ κάθετα με την άποψη σου, θέλω να σου υπενθυμίσω ότι δεν έχεις τόσες διαδρομές που πρέπει να τις κάνεις σε συγκεκριμένες ώρες λόγω δουλειάς.

οπότε σε εξυπηετούν τα αστικά περισσότερο

aeriko είπε...

επειδη ο στρατος ειναι απροβλεπτος στα εξοδα. που θα εισαι, πως θα εισαι , ποσες αδειες, φαγητο, εξοδους κλπ και επειδη σε εναμιση χρονο που θα απολυθεις θα μπορεις να παρεις λογικα καλυτερο αυτοκινητο μαλλον καλυτερα περιμενε για τοτε...

απο την αλλη...αν δεν μπορεις να περιμενεις μεχρι τοτε και ονειρευεσαι βολτες στη θεσσαλονικη και εκτος, παρ'το και θα καπως θα τα βολεψεις στο στρατο. Ειναι και τα 8 και κατι που παιρνουμε απο την πατριδα...μεγαλο εισοδημα!!!!

princess είπε...

εγω τωρα που δεν εχω παει φαντάρος, λεω: αν παρεις το αμαξι και πας φαντάρος, θαναι καπως σα να αφηνεις πισω το κοριτσι σου και να πηγαινεις στη μαμα πατριδα (και καλα το αμαξι δε θα σε χωρισει, αλλα παλι ειναι καπως). Αν γυρισεις απο φανταρος, και παρεις και το αμαξι, θαχεις διπλη χαρα που λενε, και θα χαλαρωσεις και λιγακι απο την πιεση που θα φας (τι κανουμε τωρα, επαγγελματικη αποκατασταση κλπ κολοκυθια). Και θα χεις και μια βαση για τα οικονομικά σου, γιατι με το φανταριλικι μπροστα δεν ξερεις και τι θα σου ξημερώσει (να βρεθεις σε καμμια Κρητη ας πουμε και να θες αεροπλανα και βαπορια). Να περνάς καλα οτι κι αν κανεις παντως!

Sourotiri είπε...

Eυχαριστω ολους σας που αφιερωσατε λιγο χρονο για να αφησετε το σχολιο σας, για ενα καθαρα δικο μου θεμα.

Αν κατι αποφασισα, ειναι να μην αποφασισω τωρα :Ρ. Θα δειξει.

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

Εγώ θα έλεγα ότι αφού θα πας φαντάρος να μην το πάρεις το τουτού... θα το έχεις 9μήνες και δεν θα μπορείς να το χαρείς ενώ τα έξοδά του θα τρέχουν (ασφάλιστρα, σήμα κλπ)

Σοφία είπε...

Ο πιο γρήγορος τρόπος να χάσουν την αξία τους τα λεφτά σου είναι να τα "επενδύσεις" αγοράζοντας αυτοκίνητο.

Εννοείται πως ούτε που θα το σκεφτόμουν στη φάση που είσαι.

Sourotiri είπε...

"θυμησου..." , ειναι κι αυτο, που το πας...

σοφια, γιατι ο πιο γρηγορος τροπος για να χασουν τα λεφτα μου αξια ειναι αυτος;

lifewhispers είπε...

κοιτα σουρωτηρι, το αυτοκινητο νομιζω οτι μπορει να περιμενει διοτι θα φυγεις για 9 μηνες κατα τους οποιους θα εχεις εξοδα και μαλλον τα 2 χιλιαρικα δεν θα σου φτασουν. αλλωστε μτα που θα βγεις, σ επεριπτωση που αγορασεις πριν, παιζει και το ενδεχομενο να πεις οτι βιαστηκες να το κανεις, οποτε γιατι να μπαινεις στη διαδικασια; η αποφαση του αυτοκινητου ειναι μεγαλη και καλο ειναι αν την παρεις σε περιοδο που δεν εχεις τοσες υποχρεωσεις, τι λες κι εσυ;

Sourotiri είπε...

Καπου εκει εχω καταληξει κι εγω, lifewhispers. Μου φαινεται πιο "συνετη και φρονιμη" επιλογη αυτη.