Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2008

Πανελληνιες Εξετασεις προ των πυλων.

To προγραμμα των πανελληνιων εξετασεων 2008 βρισκεται εδω [καντε κλικ].

H φετινη χρονια τελικα ειναι πολυ ιδιαιτερη. Δεν περιμενα οτι θα το ελεγα αυτο για μενα, αλλα οπως αποδεικνυεται, ειναι και για μενα μια χρονια Πανελληνιων Εξετασεων, παρολο που πανε χρονια απο τοτε που εδωσα εγω ως μαθητης Πανελληνιες.

Απο την μια το ζητημα των πανελληνιων το διαχειριζομαι για πρωτη φορα φετος ως καθηγητης παννεληνιως εξεταζομενου μαθηματος, με την ορεξη και τον ενθουσιασμο του "πρωταρη", απο την αλλη το διαχειριζομαι ταυτοχρονα και σαν αδερφος-ανθρωπος του χωρου μεσα στο σπιτι μου, μιας και ηρθε η ωρα της αδερφης μου.

Οσο πλησιαζει ο καιρος, και σιγα σιγα τελειωνουμε την υλη, τα παιδια συνειδητοποιουν οτι οι εξετασεις τους δεν ειναι και τοσο μακρια οσο τους φαινονταν πριν λιγο καιρο. Ειναι εκπληκτικο να βλεπεις ποσο διαφορετικα μπορει να το βιωνει ενα παιδι ολο αυτο. Υπαρχουν διαφορες κατηγοριες παιδιων. Μερικες απο αυτες που εχω διακρινει εγω ειναι οι εξης:

Το παιδι που σε κοιταει στα ματια, σε εμπιστευεται τυφλα και ο,τι του πεις ειναι Νομος. Στην παραδοση του μαθηματος παντα θα προσεχει, θα κραταει σημειωσεις, θα υπογραμμιζει το βιβλιο του, θα βαζει αστερισκους και θαυμαστικα στα επιμαχα σημεια της υλης, παντα θα εχει τις πιο συγκεκριμενες αποριες, στα διαγωνισματα θα μελεταει περισσοτερο τα λαθη του για να μαθει απο αυτα, και σου δινει την εντυπωση πως, ακομη και τωρα, που εχουμε Φεβρουαριο μηνα, εχει ακομη την ιδια ασβεστη διψα να προσπαθησει να σπουδασει κατι που του αρεσει.

Το παιδι που εχει μυαλο, αλλα ποτε δεν το αξιοποιησε. Ειναι μονιμως διαβασμενος στο ντεμι, εχει παρει την χρονια χλιαρα, συνηθως ειναι λιγο πιο εξυπνο απο τους αλλους, επαναπαυεται σε αυτο και το δειχνει. Σπανια θα σου απαντησει λαθος, αλλα επισης σπανια θα σου απαντησει και οπως θα επρεπε να σου απαντησει. Δηλαδη, χωρις να σου δωσει δικαιωμα να του πεις ουτε μια λεξη κριτικης. Συνηθως στα διαγωνισματα παραβλεπει τα λαθη του, και τα πιο χαζα απο αυτα τα μετραει σαν σωστα. "Δηλαδη αν δεν εκανα αυτα τα χαζα λαθη θα εγραφα 19 αντι για 15, ε κυριε;". Εχει μια αρκετα υγιη ψυχολογια ωστε να βγαλει την χρονια χωρις ιδιαιτερα τραυματα, αλλα η προσπαθεια του συνηθως δεν φτανει για τον στοχο που εχει επιλεξει.

Το παιδι που εχει βρεθει σε μια ταξη φροντιστηριου επειδη ετσι κανουν ολοι, επειδη το εστειλαν οι γονεις του. Ζορικη περιπτωση αυτη. Μονιμως θα ερχεται αδιαβαστος, αλλες φορες με δικαιολογια και αλλες φορες επειδη...στ'αρχιδια του. Δεν δειχνει καμια θεληση να συμμετασχει σε ολο αυτο το σκηνικο, το οποιο ειναι αρκετα τιμιο, ειδικα απεναντι στην γονεικη πιεση. Τα συγκεκριμενα παιδια, οταν ειναι στο μαθημα συνηθως χανονται στις σκεψεις τους, αναρωτωμενα ποτε θα τελειωσει ολο αυτο. Συνηθως απο φιλοτιμο κατι κανουν, αλλα ως εκει.

Το παιδι που ειναι φιλοτιμο, εργατικο, αλλα εχει πολλα κενα τα οποια φαινονται βουνο στην τριτη λυκειου. Συνηθως αυτα τα κενα αποτελουν μεγαλο εμποδιο στο να κατανοησει την υλη. Πως να μιλησεις σε ενα παιδι για παραγωγους αν δεν ξερει συναρτησεις, πως να μιλησεις σε ενα παιδι για σχημα στην Φυσικη αν δεν εχει κανει ποτε του, πως να το μαθεις μεσα σε μια χρονια να εκφραζεται σωστα στην εκθεση; Παρολαυτα σε κερδιζει αμεσως, και πετυχαινει μια προοδο μεσα στην χρονια.

Ομως, ο κοινος παρανομαστης ολων των παιδιων ειναι ενας, και δεν ειναι αλλος απο το αγχος. Ειτε μιλαμε για αγχος σχετικα με το αν θα πετυχουν στο τελος, ειτε μιλαμε για αγχος καθαρα προερχομενο απο τον ανταγωνισμο, ειτε μιλαμε για αγχος καθαρα προερχομενο απο τους γονεις και την πιεση τους, το αγχος ειναι υπαρκτοτατο. Για καποιους, ειναι η πιο κρισιμη χρονια τους, για αλλους ειναι η πιο κρισιμη χρονια κατα τους γονεις τους, το μονο σιγουρο ειναι οτι τα παιδια περνανε μεγαλο ζορι. Βρισκονται αναμεσα στους γονεις που απαιτουν, τους καθηγητες που απαιτουν και τα φορτωνουν με εργασια, αναμεσα σε ολους τους συμμαθητες τους που περνανε μια απο τα ιδια.

Ειναι γαμημενο το συστημα και το ξερουν. Και το αγχος τους το εκδηλωνουν με διαφορους τροπους. Αληθεια, ποσο πιο ξεκαθαρα φαινονται τα πραγματα οταν τα βλεπεις απο πανω, ε; Ρε γαμωτο, εγω τι αντιδρασεις ειχα; Βλεπω αλλα παιδια να ρωτανε συνεχως πως θα επρεπε να απαντησουν αν επεφτε το ταδε θεμα και, οταν απανταω στον εναν, ηδη βλεπω τον διπλανο του να το φανταζεται λες και ειχε την κολλα μπροστα του. Βλεπω παιδια που ρωτανε συνεχως τι επιπεδο δυσκολιας θα συναντησουν στις πανελληνιες και, φυσικα, δεν τους φτανει η διαβεβαιωση μου οτι θα πεσουν πραγματα που τα εχουν διδαχθει. Μονο οι ιδιοι ξερουν τι εχουν στο μυαλο τους για τον Μαιο.

Και μιας και αναφερθηκα σε αυτο, μεγαλη μαλακια που δεν δινουν τα παιδια πανελληνιες και στην Β' Λυκειου οπως πριν μερικα χρονια. Εμαθα σημερα οτι προταθηκε να δινονται στις Β' Λυκειου περιφερειακες εξετασεις, στυλ πανελληνιων, και πολυ χαρηκα. Δεν μπορεις να βαζεις ενα παιδι σε μια τετοια διαδικασια χωρις να του εχεις κανει ενα κρασ-τεστ πρωτα. Και δεν ειναι τα διαγωνισματα που βαζουμε εμεις ικανοποιητικα κρασ-τεστ, σε καμμια περιπτωση. Αλλη φαση ειναι το ενα, αλλη το αλλο.

Οι δε γονεις; Εκει να δεις! Απο εκει που τα προηγουμενα χρονια ερχονταν και λεγανε τα δικα τους, εχω δει γονεις φετος να ερχονται και να κρεμονται απο τα χειλη σου. Καθε σου κουβεντα αμεσως την μεταφραζουν, και παντα, με τον πιο πιεστικο για τα παιδια τροπο. Δεν μιλαμε τωρα να ειναι ενας μαθητης τελειως χαλια, αλλα δεν μπορω να φανταστω πως ενας γονιος μεταφραζει το "κανει καλη προσπαθεια, αλλα θελω να συνεχισει και να ανεβασει τους ρυθμους του" σε "δεν διαβαζει καθολου, τζαμπα τον στελνετε".

Και φυσικα, κοντα σε ολα αυτα, και οι μικροτεροι μαθητες. Καθε φορα τα παιδια της Α' Λυκειου αρχιζουν και ρωτανε και αυτα, για τις κατευθυνσεις, τα πανελληνιως εξεταζομενα μαθηματα, το συστημα εισαγωγης, τις σχολες, κτλ. Εχω περασει πολλες ωρες κουβεντιαζοντας τα μαζι τους και με τους γονεις τους. Οι αντιδρασεις ποικιλλουν. Απο το "τ'ακους μικρε; Απο Β' Λυκειου κομμενα τα αστεια", μεχρι το "ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΣΤΕΙΛΩ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΤΕΙ, ΘΑ ΣΤΡΩΘΕΙΣ!", λες και στα ΤΕΙ σου μαθαινουν πως να πουλας τσιχλες. Και αντε μετα να εξηγησεις...

Παντως, βλεποντας και κρινοντας απο την κατασταση, εχω βγαλει το εξης συμπερασμα: Οι καθηγητες των δημοσιων σχολειων εχουν αραξει, βγαζουν την υλη χαλαρα κι ανετα, χωρις πολλες-πολλες δυσκολες ασκησεις και χωρις ιδιαιτερη ενασχοληση, κι εχουν αφησει τους φροντιστες να βγαλουν τα καστανα απο την φωτια. Απο τοτε που ημουν μαθητης το θυμαμαι αυτο, με ελαχιστες φωτεινες εξαιρεσεις. Γιατι τελικα, το καλο φροντιστηριο [ή ιδιαιτερο, αναλογως] ειναι αυτο που κανει την διαφορα, και οχι το καλο σχολειο, δυστυχως.

Καλη τυχη στις επαναληψεις σας παιδια, τωρα που αρχιζουν σιγα-σιγα κι αυτες, καλη δυναμη και καλο κουραγιο.

19 σχολίασαν...:

Archimides είπε...

Εγώ πέρσι πέρασα το λούκι... Και τώρα απολογιστικά, βέβαια, έχω να κάνω μερικές διαπιστώσεις:
Δεν αξίζει αυτό το σύστημα σε παιδιά 18- χρονών. Είναι απλά πολύ άδικο. Οποιοσδήποτε τύπος παιδιού κι αν είσαι. Προσωπικά έγραψα πριν 13-14 μήνες σ' ένα σημειωματάριο:"Θέλω να κάνω κακό στον εαυτό μου, με κάθε τρόπο, φαΐ, ποτό, τσιγάρο. Με κάθε υπερβολή.". Και έτσι έγινε. Κατά τ' άλλα όσο υπάρχουν δάσκαλοι σαν εσένα και μαθητές σαν και μένα, τίποτα δεν έχει τελειώσει.

~~A~~ είπε...

1ον:πρέπει να μπουν πανελλήνιες στην β λυκείου.Βοηθάνε πάρα πολύ!

2ον:Μου φαίνεται πολύ γελοίο η προσπάθεια που κάναμε για να μπούμε σε μια σχολή και η προσπάθεια που κάνουμε τώρα για να βγούμε.

3ον:Η έκθεση στο σχολείο δε μπορούσες να πεις ότι ήταν το αγαπημένο μου μάθημα.Άρα περίμενε τις περιλήψεις!

Princess είπε...

Τω καιρώ εκεινω.. που έδινα εγω πανελλήνιες (πανελλαδικές τις λέγανε), σε απορια μου καθηγητής ειχε απαντήσει το καταπληκτικό "εμενα ρωτάς; φροντιστηριο δεν πας;". Τοτε μέτραγαν κι οι βαθμολογίες των τριών τάξεων του Λυκείου -μα ποιο δεκαπεντάχρονο εχει μυαλό να σκεφτεί το μέλλον του τρια-τέσσερα χρονια μετά; (Σημερα τα παιδιά ειναι πιο σοβαρά και πιο στριμωγμένα.. τοτε είμασταν κι αλλου ντ'αλλου). Αυτο που λέω πια στα παιδιά που αγχώνονται, ξενυχτάνε, τρελλαίνονται -και στη βαφτιστήρα μου- ειναι να κάνει μια βολτα απο τη σχολη που θέλει να μπει.. να τη δει.. να δει το κτιριο, τις εγκαταστάσεις, τις συνθήκες.. να μη νιώσει προδομένη μετά....

>Lina είπε...

τη γνώμη μου την ξέρεις, "το λύκειο δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει πανελλήνιες. Απλά να σου δίνει απολυτήριο λυκείου, κι όποιος θέλει πανεπιστημιακή εκπαίδευση να δίνει εξετάσεις μετά... Τα παιδιά που θέλουν απλά ένα απολυτήριο αναγκάζονται σήμερα να δίνουν πανελλήνιες, με παοτέλεσμα και να τραβάν το λούκι άδικα αλλά κια να σκαλώνουν σε σχολές δημιουργώντας κορεσμό σ αυτές και άρα υποβάθμιση των πτυχίων".

Sourotiri είπε...

Archimides: Εχεις δικιο, ειναι πολυ βαρυ αυτο το συστημα... Δεν ξερεις πως μπορει να του την βαρεσει του παιδιου, οπως εσενα για παραδειγμα...

~~α~~: Τις θελω γραμμενες στο χερι παρακαλω και οχι στο word :)

princess, τι συστημα ειναι αυτο, να μετρανε τα μορια απο την πρωτη λυκειου;;; [Ποτε εδωσες πανελληνιες παιδι μου;;; :)))]

Λινα, σωστο και αυτο.

anisixos είπε...

Ολο αυτο το αγχος και η ανασφαλεια εχουν καλλιεργηθει αψογα απο γονεις καθηγητες ωστε να ωθουνται οι μαθητες να κανουν απο νωρις και εντατικοτατα φροντιστηρια και ιδιαιτερα, ακομα και σε μαθηματα που δε χρειαζονται.Ολα αυτα ειναι ενας μυθος που συντηρειται καλα.Οι φροντιστες επενδυουν σε αυτο το ανοητο αγχος των γονιων και των μαθητων.Ολο το συστημα τελικα στηριζεται στο αγχος και στα παραγωγα του, τη βαθμοθηρια, την αποστηθιση, το να βγει γρηγορα η υλη κτλ.Ετσι, η ουσιαστικη μορφωση παραγκωνιζεται.Και μεσα σε ολα αυτα κυριαρχει η αγνοια.Υπαρχουν μαθητες που δεν εχουν καποιο ιδιαιτερο στοχο και δεν χρειαζονται τα φροντιστηρια.Υπαρχουν μαθητες που εχουν ικανοτητες να τα καταφερουν μονοι με προσωπικο διαβασμο και επειδη παρασυρονται απο τον οχλο, δεν το συνειδητοποιουν ποτε παρα μονο οταν αποφοιτουν (εγω ειμαι ενας απο αυτους).Γονεις και μαθητες εχουν πληρη αγνοια για τα αει-τει.Οσο για τις πανελληνιες στη β' λυκειου δε συμφωνω καθολου.Οι Πανελληνιες εχουν υπερεκτιμηθει.Εξετασεις ειναι και αυτες σαν τις αλλες, με αυξημενο επιπεδο δυσκολιας.Δεν παυουν ομως να ειναι εξετασεις.Εξαλλου, ηδη συζητανε στο υπουργειο να τις καταργησουν εντελως τις Πανελληνιες.

Sourotiri είπε...

Anisixe, συμφωνω εν μερει μαζι σου. Δεν πιστευω οτι ενας μαθητης ο οποιος διαβαζει μονος του μπορει να γραψει πανω απο 13-14, εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων [μπορει να θεωρεις τον εαυτο σου εξαιρεση, μπορει και να εισαι, ξερω 'γω]. Αν βεβαια ο στοχος του ειναι μικροτερος -παντα αναφερομαι στην βαση και οχι στην αξια της σχολης- τοτε γουστο του και καπελο του.

Για τους μαθητες που δεν εχουν ιδιαιτερο στοχο τα λεω κι εγω στο ποστ μου. Πραγματικο μαρτυριο.

Αυτο για να καταργηθουν οι πανελληνιες τελειως που το ακουσες; Σε ρωταω γιατι αν πας στο λινκ που δινω στο ποστ μου, λεει το ακριβως αντιθετο, δηλαδη εξετασεις και στην Β' και στην Γ'!

anisixos είπε...

Ο υπουργος το δηλωσε.Αλλα να δουμε αν θα γινει πραξη και ποια θα ειναι η εναλλακτικη λυση.

Λουκρητία είπε...

Ναι, ναι, να διαβάζεις τρια χρόνια, να αφαιμασσονται οι γονείς σου για να σου πληρωνουν τα ιδιαιτερα, γιατι καποιοι καθηγητες θεωρουν ως δεδομενο οτι θα κανεις ιδιαιτερα και δεν προκειται να ασχοληθουν μαζι σου στο σχολειο...
Μετα να περασεις επιτελους στο πανεπιστημιο, να διαβαζεις και εκει για να περασεις τα μαθηματα και να βλεπεις οι αλλοι να περνανε αερα πατερα με αντιγραφες, σκονακια, γνωριμιες, κομματικα μεσα, λαδώματα κτλ, να βλεπεις επισης τα παιδια των καθηγητων να ερχονται με μεταγραφες απο Ιταλια, Βουλγαρια, Ρουμανια κτλ, να σε παρενοχλουν σεξουαλικα οι καθηγητες σου αν εισαι λιγο ομορφη, να σε αποκλειουν απο μεταπτυχιακα επειδη καποιος ημετερος χτυπησε την θεση, μετα οταν παιρνεις πτυχιο να ψαχνεις να βρεις καμια δουλεια της προκοπης και να πρεπει να δεχτεις να δουλεψεις χωρις ασφαλιση και με μισθο ανειδικευτου αλβανου, να ψαχνεις να βρεις μια θεσουλα στο δημοσιο αλλα να διοριζονται αλλοι, πιο "δικοι" τους, και τελικα να φτανεις στα σαραντα σου να δουλευεις για πολυ λιγοτερα απο αυτα που παιρνουν οι αντιστοιχοι συναδελφοι σου στο εξωτερικο και να δουλευεις κατα μεσο ορο δεκα και δωδεκα ωρες τη μερα...
Και μετα να πηγαινεις για μανικιουρ και να βλεπεις ποσο πιο ευκολα βγαινουν τριαντα ευρω μαυρα σε μια ωρα, χωρις ευθυνες, χωρις αφεντικα, χωρις να κινδυνευεις ανα πασα στιγμη να απολυθεις...

Σιγα μην σπουδαζα, αν ημουν τωρα δεκαοχτω χρονων...

Σοφία είπε...

Μιλάμε χαίρομαι πάρα πολύ που δεν δίνω Πανελλήνιες. Και μόνο διαβάζοντας το κείμενό σου αγχώθηκα.

Princess είπε...

Αγαπητο μου σουρωτήρι, εδωσα πανελλήνιες -πανελλαδικές ειπαμε, δημοτικίζουσες και λαικίζουσες- το σωτήριον ετος 1986! Οπου υπολογίζονταν το απολυτήριο της Α λυκείου, το απολυτήριο της Β, εκεινο της Γ, κι οτι εγραφες στο τελος! Διοτι ετσι ηταν τοτε, στα δεκάξη μας ειχαμε πηγμένο κι ώριμο μυαλό, και φροντιζαμε για το μελλον μας, δε χαβαλεδιάζαμε! (ξυπνάει η μαμά μεσα μου τωρα!). Εκει να δεις βαθμοθηρια απο την πρωτη Λυκείου, να μπαίνεις στο πνεύμα απο νωρίς!

alienlover είπε...

απαπααπαπα... ακούω Πανελλήνιες και 3 χρόνια μετά με πιάνει σύγκρυο.. μπορεί να μην ήταν στόχος μου να περάσω Ελλάδα, μιας και από πολύ νωρίς ο επαγγελματικός προσανατολισμός μου είχε μεταναστεύσει, αλλά και για μένα η καλή βαθμολογία στις Πανελλήνιες ήταν απαραίτητο συστατικό για να με δεχτούν στο παν/μιο που είμαι (πέρα από τις ενδοπανεπιστημιακές εξετάσεις που έδωσα για να μπω).
Καταλαβαίνω τους γονείς που δεν θέλουν ΤΕΙ,γιατί η γενική εικόνα που έχουμε γι'αυτά είναι πως αν βγεις από τέτοια σχολή θα χρειαστούν μερικά μάστερ (κατά προτίμηση στο εξωτρικό) για να "προοδεύσεις". Κι αυτό γιατί οι μισθοί που θα πάρει ο απόφοιτος ΤΕΙ δεν θα είναι ικανοποιητικός στην Ελλάδα.Κι εκείνοι θέλουν το παιδί τους αργότερα να έχει βάσεις για μια καλή και σταθερή δουλειά.
Από την άλλη καλοί μισθοί γενικότερα δεν υπάρχουν εκτός αν είσαι διευθυντης τραπέζης. Δυστυχώς.
Όσο για τις εξετάσεις της Β'Λυκείου , συμφωνώ απόλυτα μαζί σου,κακώς κόπηκαν,γιατί τα παιδιά θα φάνε γερή ψυχρολουσία στην Γ'Λυκείου.
Γενικά το σύστημα στην Ελλάδα είναι χάλια, αλλά τα παιδιά ας βάλουν τα δυνατά τους και δεν θα χάσουν.
(σχόλιο σεντόνι-με συγχωρείς)

Sourotiri είπε...

λουκρητια, εχουν μεγαλη βαση αυτα που λες, δυστυχως... ειναι τεραστιο το θεμα, σχετικα με το τι η κοινωνια θεωρει ως καταξιωση και τι τελικα η ιδια επιβραβευει...

σοφια, την γλιτωσες!!!

princess, αισχρο αυτο που λες...

alienlover, γραψε ελευθερα παιδι μου! :)

mpiou είπε...

Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που δεν μπορεί να ανταμοίψει τους εργαζόμενους ανάλογα με την αξία τους.Όταν ακούς πως αν έχεις μεταπτυχιακό θα δυσκολευτείς περισσότερο να βρεις δουλειά επειδή κανείς εργοδότης δεν θα θέλει πληρώνει παραπάνω...Εύχομαι τα πράγματα να αλλάξουν μια μέρα.Η ιστορία δικαιολογεί πολλά από τα "κακώς κείμενα" του σήμερα.Μέχρι τότε,όπου φύγει φύγει...

Ανώνυμος είπε...

θα ηθελα να ρωτησω τον alienlover(ωραιο ψευδώνυμο) αν η επιλογη του να αφησει τα ελληνικα πανεπιστημια ήταν επιτυχής,δινω φέτος πανελληνιες και σκεφτομαι να αποφοιτησω απο ελλάδα κια να κάνω μεταπτυχικό έξω.εσυ τι νομιζεις?να εγκαταλειψω τη χωρα καταυθειαν,δηλαδη την ερχόμενη ακαδημαικη χρονιά, ή μετά?G.K.

alienlover είπε...

Γειά σου ανώνυμε! Η συμβουλή μου είναι η εξής: αν μπορείς να φύγεις από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, να το κάνεις.. θα γλιτώσεις τον εαυτό σου από πολλές καταλήψεις και λοιπές ανωμαλίες λίγο πριν από τις εξεταστικές σου, και θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο ότι θα τελειώσεις στην ώρα σου,και με ένα επίπεδο.
Δεν έχω μετανιώσει ούτε στιγμή που έφυγα από την Ελλάδα, κι ας μου λείπει ώρες ώρες (κι αυτή και τα σουβλάκια της, χαχα) . Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι πιο αυστηρά, για να μην τα παρουσιάζω και όλα ρόδινα, μιας και δεν είναι, πρέπει να έχεις πρόγραμμα και να το ακολουθείς, χωρίς αυτό να αποκλείει τις χαρές της φοιτητικής ζωής.
Καλή επιτυχία όποια κι αν είναι η επιλογή σου :)

Ανώνυμος είπε...

thanks εξωγηινε_κατακτητή!ονόμασες τα πράγματα όπως ακριβώς μου τα έχουν περιγράψει κατά καιρούς γνωστοί μου(συγγενείς και φίλοι).Αλλά μου είναι ιδιαίτερα δυσκολο να αφήσω μακριά μου όλα όσα αυτά τα χρόνια με συντρόφευαν.και εκτός αυτού παρεμβάλλονατι και οι γλωσσικές δυσχέρεις αλλά και ο φόβος για το άγνωστο, για το τι θα συναντήσω.αυτά χρειάζονται γερή κράση και σκληρή ατομική δοκιμασία.τίθεται όμως ,και σωστά επισήμανες, η εκπαιδευτική κατάσταση.νομίζω ότι οι εκπαιδευτική πρώτα κια επααγελματική έπειτα ανέλιξη θα λειτουργήσει ως ασφαλής οδηγός.διότι είναι κάτι περιισσότερο από οφθαλμοφανές ότι η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της.δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μεγάλα ερευνητικά ιδρύματα σφίζουν από ελληνικά μυαλά.και θα ήιελα κλείνοντας να σε ρωτήσω τι τομέα σπουδάζεις.εγώ πάντως σκέφτομαι,όντας και τεχνολογική κατεύθυνση,να ακολυθήσω σπουδές στο μηχανολογικό τμήμα ηλεκρονικών υπολογιστών.G.K.

alienlover είπε...

ανώνυμε, ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα κάτι, είμαι κορίτσι :)
Δεν ήθελα να σου πω την γνωστή ρήση για την όρεξη της Ελλάδας αλλά μιας και το ανέφερες θα συμφωνήσω μαζί σου.
το εξωτερικό τώρα πια δεν είναι τόσο τραγικό όσο έχει υπάρξει στο παρελθόν, και αυτό το λέω με την έννοια της ξενητιάς. Δεν θα συναντήσεις φωτιές και δαίμονες αλλά εστίες και πανεπιστήμια, έβρεση κατοικίας και το πρόγραμμα των σπουδών που σε ενδιαφέρει. Φεύγοντας από την Ελλάδα σίγουρα θα ξεβολευτείς, αλλά για να το κάνουν τόσοι και τόσοι κάτι καλό θα έχει να προσφέρει! Βάλε στα συν σου την γνωριμία με ένα σωρό παιδιά από σχεδόν κάθε γωνιά του κόσμου, την διαφορετική ματιά που θα αποκτήσεις, τους ορίζοντες σου που θα ανοίξουν διάπλατα και την δοκιμή να τα καταφέρεις μόνος σου σε κάτι. Η γλώσσα είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να σε ανησυχεί, αν σκέφτεσαι ήδη το εξωτερικό υποθέτω μιλάς αγγλικά ήδη ή κάποια άλλη γλώσσα και ακόμα κι αν δεν την κατέχεις τέλεια, ένα καλοκαιρινό ξεσκόνισμα θα σου λύσει κάθε αμφιβολία ότι μπορείς να τα καταφέρεις.
Αν όμως τελικά αποφασίσεις να μείνεις στην Ελλάδα, η συμβουλή μου είναι ΜΙΑ: Μακρυά_από_το_σπίτι!!
Και τέλος, σπουδάζω Ιατρική.
Γράψε μου μέιλ αν έχεις κάποια απορία ή άσε σχόλιο στο μπλογκ μου να μην καταπατούμε την ευγένεια και την φιλοξενία του Σουρωτηρίου :)

Ιωάννα

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΛΟΥΚΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΕΙΔΗΚΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΕΓΩ ΒΑΙΒΕΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕ ΠΗΓΑ ΟΤΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΑΩ ΤΟ 1999 ( ΑΝΑΓΓΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΧΑ ΕΞΑΛΟΥ )ΕΔΩ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΕΠΑΘΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΑΤΑΝΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 8 ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 2 ( ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΑ ΕΦΤΑΩΡΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΤΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΠΙΑ )ΕΤΡΩΓΑ ΣΤΗ ΜΑΠΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΤΗΤΕΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΩ ΕΤΣΙ ΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ ΑΛΑ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ. ΕΓΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΣΕ ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΣΤΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΡΑ. ΤΙ ΣΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΕΡΙΣΩΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ??