Παρασκευή, 9 Μαΐου 2008

Με αφορμη την απεργια των ταξι, την Δευτερα 12/5/2008

Ενω λοιπον πριν λιγες μερες οι ταξιτζηδες τσιμπησαν μια αυξηση 5% στις τιμες τους, την Δευτερα τραβανε λεει χειροφρενο "διαμαρτυρόμενοι για τη "πενιχρή" όπως δηλώνουν προσαρμογή των κομίστρων η οποία όπως ισχυρίζονται δε καλύπτει τις απώλειες απο την αλματώδη άνοδο των καυσίμων".

Ρε παιδια, αδερφια ταξιτζηδες, εγω μαζι σας ειμαι. Εγω μαλιστα θα ημουν διατεθειμενος να πληρωνω και 3€ την σημαια [απο 1€ σημερα] και 1€ το χιλιομετρο [απο 0,36€ που ειναι σημερα].

Εσεις ειστε ΟΛΟΙ διατεθειμενοι να προσφερετε επιτελους υπηρεσιες αναλογες με αυτα που ζητατε; Δεν γινεται καθε φορα που μπαινω σε ενα ταξι να κανω την προσευχη μου μην πεσω σε κανεναν ιπποτη της ασφαλτου που νομιζει οτι οδηγαει Ferrari, οντας ο ιδιος Michael Schumacher. Δεν καταλαβαινετε οτι η ποιοτητα του προιοντος ΔΕΝ αντιστοιχει ΟΥΤΕ στις σημερινες τιμες;

Αληθεια, ας σκεφτουμε τα συστατικα του σημερινου προιοντος.

-Εισαι στο ΚΤΕΛ. Περιμενεις κανα τεταρτο στην ουρα, υπομονετικα, σαν μαλακας, ερχεται η σειρα σου, ερχεται ο επαγγελματιας οδηγος που θα σε παει σπιτι σου, μετα απο το κοπιαστικο ταξιδι που εχεις κανει. Σε ρωταει περιοχη. Αν τον βολευει, σε παιρνει. Αν δεν τον βολευει, ρωταει τον επομενο. Εστω οτι σε παιρνει. Αντι να μπει μεσα και να σε παει εκει που θελεις, τον ακους να ρωταει ολη την ουρα αν πηγαινει καποιος στην περιοχη σου. Αντιλαμβανεσαι οτι μπορει ακομη και ο τελευταιος της ουρας να βολευεται, αρα, αδικα καθοσουν κι εσυ σαν μαλακας και περιμενες. Φυσικα, θα σας χρεωσει ξεχωριστα. Μια φορα που μου ετυχε αυτο, βγηκα εξω -λιγο εκνευρισμενος ειναι η αληθεια- και απαιτησα να μπει στο ταξι και να φυγουμε. Η απαντηση του ηταν οτι αυτο το εκανε για το καλο της ουρας [!] γιατι λεει δεν υπηρχαν αρκετα ταξι να εξυπηρετησουν [!]. Απο την μια μαλακας, απο την αλλη μας περναει και για μαλακες ο επαγγελματιας οδηγος δηλαδη...

-Εισαι στο αεροδρομιο. Εχεις κανει ποσες ωρες πτηση [ενδεχομενως και με ενδιαμεσο σταθμο] και το μονο που θελεις ειναι να παρεις ενα ταξι και να βρεθεις γρηγοροτερα σπιτι σου. Ερχεται ο οδηγος και του λες [παραδειγμα] Χαριλαου. Και αυτος, αντι να μπει στην πολη απο την γεφυρα της Βουλγαρη, αποφασιζει λιγο πριν να σε παει απο περιφερειακο! Οσοι ξερουν απο Θεσσαλονικη, μιλαμε για μεγαλο κυκλο... Και στο τελος, ενω η ταριφα δειχνει 6 ευρω [συν 2.65 τα του αεροδρομιου συν 0.30 τις βαλιτσες δηλαδη συνολο 9 ευρω] να σου ζηταει 12 ευρω! Και οταν παραπονιεσαι να σου λεει και με υφακι "Του αεροδρομιου δεν θα τα πληρωσουμε, πως την ειδες;".

-Παιρνεις ταξι απο την πιατσα, και ενημερωνεις τον οδηγο για τον προορισμο σου. Αυτος, αρνειται να σε παει εκει, κανοντας σχολια για τα παραπανω κιλα σου [!], και θελει να σε παει στον πλησιεστερο κεντρικο δρομο. Οχι εκει που θελεις, στον πλησιεστερο κεντρικο. Οταν του ζητας να σε παει στην τροχαια, αρνειται και παλι. Εν τελει, σε αφηνει στο μεσο της διαδρομης συξυλο και επιταχυνει για να μην παρεις τα στοιχεια του!!!

-Παιρνεις ενα ταξι για να πας στο σπιτι σου, και ο οδηγος βαριεται να περιμενει στο φαναρι, οποτε απλα, μπαινει στο αλλο ρευμα, προσπερναει ολα τα αυτοκινητα που περιμενουν στο φαναρι σαν κυριος, θετοντας σε κινδυνο την σωματικη σου ακεραιοτητα!

Φυσικα, αυτα ειναι τα οχι και τοσο συνηθισμενα. Καθε επιβατης πιστευω εχει ακουσει χωρις την θεληση του [ή εστω, χωρις να ρωτηθει] αθλητικη-οπαδικη εκπομπη μεσα σε ενα ταξι, ενιοτε και πολυ δυνατα, πολλες ομορφες κοπελιτσες παρενοχληθηκαν απο επαγγελματιες [θυμιζω] οδηγους, εδω μεχρι και την μανα μου εχει παρενοχλησει ταριφας!

Ενα παρανομο πραγμα σεβομαι και αποδεχομαι στις πρακτικες των ταξιτζηδων παντως: την διπλη ταριφα. Και αυτο γιατι σε περιοχες που περναει ενα ταξι το Πασχα και ενα τα Χριστουγεννα, ή σε περιπτωση απεργιας των λεοφωρειων,ή σε περιπτωση πορειας στο κεντρο, ή σε περιοχές που η κοντινοτερη πιατσα ειναι πολυ μακρια κτλ, ειναι το μοναδικο που σε σωζει.

Αν λοιπον θελουν οι ταξιτζηδες να αυξησουν τις τιμες τους, ας βαλουν καλα τουτο στο μυαλο τους: οτι ο επιβατης που μπαινει μεσα [και φυσικα μιλαμε για επιβατη νηφαλιο και με σωας τα φρενας] αυτοματα γινεται ο Κυριος του οχηματος. Απο την στιγμη που πληρωνει, μπορει να ζητησει απο τον οδηγο να κοβει βολτες απο την Περαια μεχρι την Χαλαστρα με ενδιαμεσο σταθμο το Κιλκις. Μπορει να βαλει να ακουσει ενα CD της επιλογης του, ή να ζητησει νεκρικη σιγη μεσα στο οχημα.

Και μην ακουσω παλι για "μεμονωμενες περιπτωσεις" που "ζημιωνουν την εικονα του κλαδου" και οτι "δεν ειμαστε ολοι ιδιοι". Σαφως δεν ειστε ολοι ιδιοι. Αλλα επισης σαφως εμενα μου ετυχαν 5-6 σκηνικα μεσα σε 8 μηνες, οταν χρειαστηκα εναν επαγγελματια οδηγο να με μεταφερει. Δεν γινεται να προσευχομαι καθε φορα να μην μπω σε μαλακα οδηγο. Και αν τοσο πολυ νοιαζεστε για την εικονα του κλαδου σας, φροντιστε να καθαρισετε τους κακους συναδελφους. Πειθαρχικο οργανο εχετε, αλλα κανει μονο επιπληξεις και αυτο μετα απο εναν χρονο. Δηλαδη τι νομιζετε, οτι τους κανετε την μουρη κρεας με τις επιπληξεις;

Οσο λοιπον ο ιδιος ο κλαδος των ταξιτζηδων επιτρεπει [με την ανοχη του] να βγαινουν εξω και να παιρνουν κοσμο αυτοι οι μαλακες, μην περιμενετε και πολλα απο τους πελατες σας.

44 σχολίασαν...:

Γκρινιάρης είπε...

Α, ακόμα γίνονται αυτά δηλαδή, ε; Κρίμα κι είχα μια κρυφή ελπίδα...

Για να μεταφέρω κι εγώ την εμπειρία μου από την άλλη πλευρά. Στο Λονδίνο τα ταξί (black cabs) είναι αρκετά έως πάρα πολύ πιο ακριβά. Δηλαδή μιλάμε για διαδρομή 15 λεπτών --> 15 ευρώ στις 10 το βράδυ. Ε, όπως και να το κάνουμε, λίγα δεν τα λες, έτσι; Από την άλλη όσες (λίγες όμως, το τονίζω, οπότε δεν ξέρω αν είναι αντιπροσωπευτικό) φορές έχω μπει σε black cab, είναι ευγενέστατη, δε θα σου μιλήσουν καθόλου, δε θα ακούν ραδιόφωνο (τουλάχιστον δε μου έχει τύχει), θα σου ζητήσουν όσα γράφει το ταξίμετρο (που όμως τρέχει γρήγορα!!!), θα κάτσεις στις θέσεις πίσω από τον οδηγό (τα cabs είναι διαφορετικά διαμορφωμένα από ότι ένα συνηθισμένο αμάξι), και θα υπάρχει τζάμι μεταξύ επιβατών και οδηγών. Τώρα σε διαδρομές προς/από αεροδρόμιο δεν ξέρω τι γίνεται, αλλά οι βαλίτσες νομίζω σ' αυτά μπαίνουν μαζί με τους επιβάτες (υπάρχει μια σχετική άνεση) και δεν ξέρω αν και πόσο χρεώνουν παραπάνω.

Γενικά πάντως black cab χρησιμοποιείς για μετακινήσεις εντός πόλης, για προς/από αεροδρόμιο παίρνεις ραδιο-ταξί που είναι διαφροετικά, και στις χρεώσεις.

An-Lu είπε...

Καρασωστό σε βρίσκω...εκείνη την καταγγελία την έκανες τελικά;

Ανώνυμος είπε...

1) Ο πελατης δεν εχει δικαιωμα να διαλεξει μουσικη παρα μονο αν θα μεινει ανοικτο το ραδιο ή οχι. Οπως και στα παραθυρα.
2) Στις 4 εχω αλλαγη βαρδιας. Μενω Περιστερι, ειναι 3:30, ειμαι κεντρο και μου λες Βουλα. Δηλαδη ποτε να γινει η αλλαγη; Στις 5;
3) Δουλευουμε σε ταξι αλλα εχουμε και αλλες δουλειες. Προσωπικες ή συνεργειο κτλ. Γιατι να μην "διαλεξω" καποιον ωστε να παρω και εγω λεφτα; Θα ητν καλυτερα να τον αφηνα να περιμενει τον επομενο; Προτεινω σε ΟΛΟΥΣ εσας, οτι ωρα και να ειναι, οσο και να βιαζεστε, οταν σας ρωτανε που πατε, να μην μπαινετε. Σωστα;
4) Δεν υπαρχει σε κανεναν κανονισμο οτι πρεπει να σε παει συγκεκριμενα απο καποιον συντομοτερο δρομο που ξερει καποιος, αλλα το δικο του αμαξι δε θα το παιρναγε απο εκει.
5) Το χειροτερο που μπορει να σας κανει καποιος και ΔΕΝ μπορειται να κανετε ΤΙΠΟΤΑ ειναι να σας παει απο οπου θελετε, αλλα σε ρυθμο χελωνας. Το εχω κανει (το αξιζε) μεχρι που εχασε το ραντεβου. Δεν ηθελε να κατεβει να παρει αλλο μην πληρωσει αλλο 1 €. Δεν πειραζει...
6) Το καπνισμα απαγορευεται, οπως απαγορευεται και στις τραπεζες οπου καπνιζουν οιταμιες και διευθυνταδες. Αλλα πως βρωμαει σε ολους το τσιγαρο περνοντας απο το κεντρο και χωρις να εχουν κανει μπανιο. Εχω κανει πλουσια την Ambi Pour με τα αρωματακια...

Sourotiri είπε...

γκρινιαρη, ακομη, ακομη... ευχαριστω πολυ για την μεταδοση των πληροφοριων!!!

αν λου, την εκανα την καταγγελια και ακομη περιμενω, γιατι το πειθαρχικο των ταξιτζηδων ειναι αργοκινητο...

ανωνυμε:
1) αυτο δεν το ηξερα, φανταζομαι πως θα ειναι ετσι οπως το λες.
2) αυτο ειναι δικο σου προβλημα, απο την στιγμη που η επιλογη πελατη απαγορευεται [τυπικα]. Σε ολους μας τυχαινουν μαλακιες στις δουλειες μας.
3) γιατι ρε φιλε ειναι αντικανονικο, πως το λενε! δηλαδη, σκεψου, εγω ειμαι καθηγητης, μπορω να κανω κατι εναντια στους κανονες, πχ να παρενοχλησω μαθητρια; τα θες και τα λες;
4) αν σου πει πελατης να μπεις σε κατσικοδρομο γεματο λακουβες και σκατα, δεκτο ειναι να μην μπεις. Αλλα ο συντομοτερος δρομος ειναι η κοινη λογικη, δεν μπορεις να το παιζεις τρελιτσα. Στα περιστατικα που μου ετυχαν οι δρομοι ηταν νορμαλ.
5) Να, κατι τετοια λετε, και κερδιζετε περηφανα το παρασημο της ανοιχτης παλαμης του κοσμου... Ωραια επαγγελματικη συμπεριφορα ρε... Σαν να μπαινω εγω για μαθημα και να λεω μια προταση καθε 1 λεπτο για να περασει η ωρα και να πληρωθω...
6) Καθηκον σου ειναι, τοσο να μην καπνιζεις, οσο και να αρωματιζεις το οχημα σου. Το γεγονος οτι οι διευθυντες στις τραπεζες καπνιζουν, δεν νομιμοποιει την πραξη, μην τα μπερδευεις. Επιπλεον, το καπνισμα απαγορευεται για λογους υγειας [παθητικο καπνισμα] επισης, οχι μονο για λογους αισθητικης.

Και ενα γενικο σχολιο στο συνολο των οσων λες: Πολυ υφακι ρε αδερφε, αν ειχαν ολοι το υφος σου και εκαναν τα οσα λες η χωρα θα ηταν μπουρδελο... Οχι οτι δεν ειναι πολλοι με το γαμωμαναδικο υφος σου. Πολλοι ειναι. Αλλα καποιοι θελουμε αυτον τον τοπο επιτελους να λειτουργει οπως πρεπει.

Γιώργος Μαργαρίτης είπε...

Λοιπόν, ένα έχω να πω, και το παραπάνω σχόλιο του ταρίφα με κάνει να θέλω να το πω 100 φορές περισσότερο:

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΤΑΡΙΦΕΣ.

Δεν υπάρχει πιο ΜΙΣΗΤΟΣ κλάδος. Μακράν οι πιο γύφτοι και κουτοπόνηροι και οι μεγαλύτερες κλέφτες. Πάντα στρογγυλοποίηση προς τα πάνω, έξτρα έξοδα για αποσκευές πολύ παραπάνω από ότι προβλέπεται και δε συμμαζεύεται.

Είχαμε πάρει με μία φίλη μου μία φορά ταξί, και ήταν μία βλαμμένη ταρίφενα με την οποία μαλώναμε κανένα δίλεπτο γιατί ήθελε να μας χρεώσει το καθένα ξεχωριστά, γιατί έλεγε και καλά πως εμείς δεν γνωριζόμασταν με την άλλη φίλη μου αλλά γνωριστήκαμε στην πιάτσα και το παίζαμε και καλά φίλοι για να μην πληρώσουμε και οι δύο. 20 φορές αν έχω πάρει ταξί στα Γιάννενα, τις 15 με υπερχρέωσαν και από αυτές τις 5 βρίστηκα άσχημα.

ειλικρινά είναι από τα άτομα που μισώ περισσότερο από όλους, 2-3 χρόνια τώρα δεν έχω πάρει ΠΟΤΕ ταξί στα Γιάννενα. Και αν θα πάρω κάποια στιγμή θα είναι μόνο για να βριστώ. Να πα να γαμηθείτε ρε. Που θα πουλήσει και πνεύμα ο ταρίφας... τα πα και ξελάφρωσα.

katerina είπε...

Τι μου θύμησες τώρα. Πηρα μετα τις 12 ταριφα με διπλη χρεωση κανονικα απο Αριστοτελους για Ανατολικα και καπου στην Παυλου Μελα (πρωτη φορα περναω απο εκει με ταξι δεν ξερω γιατι, ήθελε να μου δειξει την Αγια Σοφια; τι να πω) σταματαει στην άκρη του δρομου το ταξι και παίρνει τηλέφωνο! Και μιλάει! Και γω έχω μεινει μα...ας στο πίσω κάθισμα! Και φυσικα το ταξίμετρο έγραφε. Και μολις ανεκτισα τις αισθήσεις μου μετα απο κάνα 2λεπτο τολμώ να ρωτήσω: "τι κάνεται;" Φυσικα αυτος θίχτηκε και άρχισε να κατεβαζει καντηλια μεσα απο τα μουστακια του. Μετα πήρε και άλλο επιβατη, και μετα δε με πηγε και εκει που του ζητησα αλλα 5 τετραγωνα παραπάνω. Το άφησα έτσι αυτο γιατι τα είχα εντελως χαμενα. Άλλη φορα που μου το είχανε κανει τους έδωσα εισητήριο αστικου αντι για χρηματα!

Ανώνυμος είπε...

Οπως ειδατε, δεν εβρισα. Αντιθετως με τα αλλα τα καλοπαιδα εδω. Ποιο ειναι το γαμωμαναδικο υφος; Που εβρισα μαναδες; Γιωργακη, σαν απαντηση στο "ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΤΑΡΙΦΕΣ." θα σου εδινα ευχη να παθεις καρκινο, αλλα δεν μου παει καρδια. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΠΑΝΤΑ και ποτε μην παρεις ταξι.

Γκρινιαρη πετυχημενες παρομοιωσεις κανεις. Συγκρινεται η επιλογη πελατη με την παρενοχληση - παιδεραστια μαθητριας;Χμμ...

Οπως σου ειπα, το αξιζε που πηγαινα αργα γι'αυτο και δεν παραπονεθηκε και πολυ...

Στρογγυλοποιηση κανουν σε ολα τα επαγγελματα και παντα προς τα πανω.

Εισαι καθηγητης ειπες. Κανεις ιδιαιτερα γιατι απο οτι ξερω, απαγορευεται...

Εννοειται οτι οι περισσοτεροι στο κλαδο μας ειναι πολυ μαλακες και για σουτ απο τον κλαδο, αλλα δεν μπορει να γινει τιποτα.

Θα ηθελα παρα πολυ να βρω ΕΝΑ ατομο που εχει πεθανει απο το παθητικο καπνισμα μεσα στην Αθηνα. Και εννοειται οτι δεν το αναβω οποτε θελω. Μπορει καποιος οντως να εχει ασθμα.

Και μια ερωτηση προς ολους σας, αν και δε νομιζω να παιρνεται πολυ συχνα ταξι. Σηκωνεται χερι οταν βλεπεται οτι το ταξι εχει πελατη μεσα ή κατεβασμενο το ελευθερο ή οταν ειστε στη σταση και εχει αργισει το λεοφωρειο; Γιατι ολα αυτα απαγορευονται.

Sourotiri είπε...

Ρε Γιωργο, χαλαρωσε ρε αγορι μου :) Ακου εκει θανατο στους ταριφες ;)

Κατερινα, εισιτηριο αντι για λεφτα;!; ΓΑ-ΜΑ-ΤΟ!!!

Στον ανωνυμο τωρα:

Οχι, προφανως και δεν συγκρινεται η επιλογη με την παρενοχληση. Δεν παυουν να ειναι και τα 2 παρανομα και φυσικα, μαλακιες του επαγγελματια.

Για την στρογγυλοποιηση δεν εχεις και αδικο... Βεβαια η μαλακια με τους ταξιτζηδες ξερεις ποια ειναι; Οτι ενω η ελαχιστη ειναι 2.65, ποτε κανεις δεν μου ζητησε 2.65 αλλα 2.70, ετσι για το τυπικο και για το γαμωτο!

Μαλιστα, κανω ιδιαιτερα, αλλα παραβλεπεις την εξης σημαντικοτατη διαφορα: Στην παρανομια που κανω εγω [στο ιδιαιτερο δηλαδη] οχι απλως δεν ενοχλειται κανεις, αλλα οι 2 μεριες [εγω και η οικογενεια του παιδιου δηλαδη] μενουν ευχαριστημενες. [Δεν ειμαι καθηγητης δημοσιου, για να μην παρεξηγουμαστε]. Στις παρανομιες που αναφερω, μενει ευχαριστημενος μονο ο ταξιτζης. Γιαυτο αλλωστε ειπα οτι σεβομαι απολυτα την διπλη ταριφα.

Πλακα κανεις που δεν μπορεις να βρεις εναν που να εχει πεθανει απο το παθητικο καπνισμα; Ανοιξε καμμια εφημεριδα.

Και οσο για το τελευταιο: Δεν καταλαβα, παλι ειρωνεια; Ας την αντιπαρελθω... [Και βασικα, μπορεις να μου το βρεις αυτο που λες καπου γραμμενο και να μου το στειλεις;;;;;]

Ανώνυμος είπε...

Για την στρογγυλοποιηση, εγω προσωπικα ζηταω 2.65 αλλα κραταω 2.70 γιατι δεν εχω 5λεπτα.

Για την ευχαριστηση που λες, ευχαριστιεμαι εγω που παιρνω λεφτα, ο 2ος πελατης που επιτελους βρηκε πελατη και καμια φορα και ο 1ος που "βοηθησε" εναν συνανθρωπο του να κανει την δουλεια του και ακουει και χιλια ευχαριστω απο τον 2ο.

Δεν ειρωνευομαι καθολου. Γιατι ολο τον καιρο ΟΛΟΙ οι πελατες οταν τους ρωταω αν βολευει να παρω και τον αλλον, μου λενε εννοειται! Φυσικα αν εχω πελατισα κοπελα, δεν σταματαω σε αντρες εκτος απο γυναικες ή παππουδες για ευνοητους λογους. Για το που ειναι γραμμενο, ειναι στις ερωτησεις που δινεις για εξετασεις για την καρτα ταξι.

Ανώνυμος είπε...

Για το παθητικο καπνισμα ειναι η μοναδικη ειρωνια μου. Δεν μπορω να διανοηθω οταν μου λενε να μην καπνισω επειδη δεν το μπορουν και τους πηγαινω βραδιατικα στο Μπουρναζι. Να υπαρχει αραγε κανενα κλαμπακι εκει για μη καπνιζοντες; ΗΜΑΡΤΟΝ...

Sourotiri είπε...

προφανως δεν διαβασες οτι την διπλη ταριφα την σεβομαι, και φυσικα δεν ειναι αυτο που με ενοχλει. Αλλα ειναι που με ενοχλουν [και ευχαριστουν μονο τον ταξιτζη και κανεναν αλλον], διαβασε το αρχικο κειμενο, μην στα ξαναλεω.

Οπως και να'χει παντως, εισαι υποχρεωμενος να ρωτας παντα τον 1ο πελατη αν θελει να μπει 2ος.

Και οσο για αυτο που σε ρωτησα αν ειναι γραμμενο... Προφανως ειναι παρανομο για τον ταξιτζη να το κανει αυτο και οχι για τον πελατη, ετσι; Μην παραποιουμε την πραγματικοτητα!!!

Sourotiri είπε...

Τωρα ειδα οτι εγραψες στα καπακια:

Δεν θα επρεπε να σε νοιαζει ο λογος. Τον ενοχλει το τσιγαρο; Τελειωσε.

Acro είπε...

Ώντας επαγγελματίας οδηγός ταξί εδώ και έξι χρόνια στη Θεσσαλονίκη, να πω κι εγώ τα εξής:
1)Δυστυχώς το σωματείο δεν μπορεί να κάνει ΤΙΠΟΤΕ στους κακούς συναδέλφους. Το πειθαρχικό όργανο που ελέγχει τις καταγγελίες είναι το Υπουργείο Συγκοινωνιών. Και ο καταγγέλων μπορεί να είναι μόνο ο παθών. Κι εγώ έχω σταμπαρισμένους αρκετούς (και αυτοί με έχουν αντιστρόφως σταμπαρισμένο και με αγριοκοιτάζουν γιατί τους "την έχω πει" αρκετές φορές για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά) αλλά αν δεν εμφανιστεί ο παθών να καταγγείλει, δεν γίνεται τίποτε. Οπότε...
2) Διεκδικείτε τα δικαιώματά σας και ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙΕΣ. Έχω ακούσει δεκάδες περιστατικά από πελάτες, (στα οποία έχω να προσθέσω κι εγώ εκατοντάδες). Όταν ρωτάω "τον καταγγείλατε;" η απάντηση συνήθως είναι "που να μπλέκεις τώρα. Δεν είναι μπλέξιμο. Λίγο χρόνο θέλει να γίνει η αναφορά στην τροχαία (ή όπου αλλού σας παραπέμψει η τροχαία). Από εκεί και πέρα ο οδηγός καλείται σε απολογία, και αν κριθεί ένοχος (και το πειθαρχικό δεν αποτελείται από άσχετους, είναι αυστηρό) του επιβάλονται οι ανάλογες ποινές. Όσο δεν γίνονται καταγγελείες, τα βρίσκουν και τα κάνουν οι "συνάδελφοι". Κινητά έχουμε όλοι. Καταγράψτε τον ταξιτζή με την κάμερα, ηχογραφήστε τον, (για να έχετε αποδείξεις), πάρτε τηλέφωνο επί τόπου στο 100. Και επειδή η καταγραφή χωρίς την άδεια του καταγραφόμενου θεωρείται παράνομη στις περισσότερες περιπτώσεις, όχι όμως και αν νοιώθετε ότι απειλείσθε, τουλάχιστον πάρτε τις πινακίδες του, δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο από αυτό. Αρ. Πινακίδας, ώρα και ημερομηνία, δρομολόγιο.
3)Την ώρα αλλαγής βάρδιας (μεταξύ 2 και 4 το μεσημέρι) εγώ τουλάχιστον, όταν κατευθύνομαι να παραδώσω το ταξί, κατεβάζω το ελεύθερο, και αν βρίσκομαι μακριά και με σταματήσει πελάτης, πριν προλάβει να μου πει οτιδήποτε του λέω "πηγαίνω προς τα ΚΤΕΛ να παραδώσω". Αν τύχει και βολεύει (έστω και κατά προσέγγιση) τον παίρνω. Αν όχι, τουλάχιστον ξέρει ότι δεν επέλεξα διαδρομή κοροϊδεύοντάς τον. Προτιμώ παρ' όλα αυτά μερικές φορές να πάω "άδειος" από την Καλαμαριά στο βενζινάδικο όπου παραδίδω, παρά να μπλέξω σε διαπληκτισμούς. Άντε και έκανα 5 χιλιόμετρα χωρίς πελάτη, και; Λες και λίγα κάνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας έτσι κι αλλιώς. Περισσότερο για την παρέα θέλω επιβάτη εκείνη την ώρα παρά για τα τυχόν 3 ευρώ που θα πάρω.
4)Η ελάχιστη διαδρομη των 2,65 είναι γελοία ως ποσό. Εννοώ, ας το αφήνανε 2,60 ή 2,70. Κουβαλάω 5λεπτα όταν βρίσκω, αλλά ντρέπομαι να πω αυτό το 2,65. Στα 2 χρόνια που ισχύει, συνήθως για τις ελάχιστες λέω "2,65 ελάχιστη διαδρομή κάναμε αλλά αν έχετε 2,50 σε κέρματα θα τα πάρω ευχαρίστως" που είναι και πιθανόν να τα έχει ο πελάτης. Με την αύξηση η ελάχιστη θα γίνει 2,78, ποσό ακόμη πιο γελοίο, καθώς θα πρέπει είτε να ψάξω πλέον να έχω και 2λεπτα ή να πω 2,80, που δεν το βρίσκω σωστό, καθώς ακόμη και 2 λεπτά στρογγυλοποίηση προς τα επάνω είναι για μένα "κλοπή". Η δική μου τάση τουλάχιστον είναι να στρογγυλεύω προς τα κάτω, προκειμένου να μην έχω να απολογούμαι και να γίνομαι "ρεζίλι" στον παράξενο που θα πει "2,98 γράφει, γιατί μου είπες 3;).
4)Η διπλή μίσθωση (όχι διπλή ταρίφα, διπλή ταρίφα είναι αυτό που μπαίνει μετά τις 12 και μέχρι τις 5 το πρωί, ή εκτός πόλεως) γίνεται με την ανοχή της αστυνομίας (γιατί είναι γνωστό ότι τα κόμιστρα είναι χαμηλά) αλλά και των πελατών. Δεν παύει όμως να είναι παράνομη τυπικά. Είναι δικαίωμα του πελάτη να αρνηθεί να γίνει διπλή μίσθωση φυσικά, και υποχρέωση του οδηγού να ρωτήσει. Ειδικά δε, όταν ο πελάτης πει από την αρχή ότι βιάζεται, ή έχει καλέσει το ταξί, δεν τείθεται θέμα. Υπάρχουν βέβαια και πολλοί που λένε από την αρχή "αν βρεις κανέναν να βολεύει πάρτον". Ευχαριστούμε.
5) Όπως σε κάθε επάγγελμα έτσι και σε αυτό έχει κακούς επαγγελματίες. Μην καταδικάζουμε τον κλάδο ολόκληρο. Αλλά τα μαύρα πρόβατα...για σφάξιμο :)

Sourotiri είπε...

Acro, νομιζω το σχολιο σου ηταν κατατοπιστικοτατο. Μακαρι ολοι οι ταξιτζηδες να ηταν σαν κι εσενα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω με τον acro. Δεν θα πω αν κανω τα ιδια και ουτε το πως φαινομαι σε εσας με αυτα που εχω πει. Να ρωτησω κατι; Ανηκουμε στον Ο.Α.Ε.Ε. δηλαδη Οργανισμος Ασφαλισμενων Ελευθερων Επαγγελματιων. Για ποιο λογο η καθε κυβερνηση βαζει μονο στον δικο μας κλαδο πλαφον το ποσο θα χρεωνουμε; Να αποφασισει το Σ.Α.Τ.Α., δηλαδη εμεις οι ιδιοι. Ο βενζινας την πουλαει οσο θελει την βενζινη, ο καφετζης τον καφε, ο πωλητης την μπλουζα. Αν σου φανει ακριβο, απλα φευγεις. Ετσι και με το ταξι. Αν σου φαινεται ακριβο, εχεις ποδια - μετρο - λεοφωρειο - τραμ - αμαξι - μηχανακι - ποδηλατο - πατινια. Θα μου πειτε οτι την αδεια ουσιαστικα την παιρνω απο το κρατος. Και ο λα'ι'κατζης την παιρνει απο το κρατος αλλα την ντοματα την δινει οσο θελει.
Απλα το κανουν αυτο επειδη τα Μ.Μ.Μ. ειναι ΣΚΑΤΑ οποτε πρεπει να βολευονται οι αλλοι που βιαζονται ή θελουν σε καποιο μερος δεν βολευουν τα Μ.Μ.Μ.

Acro είπε...

Μέσα σε όλα ξέχασα να πω για την αύξηση. Το πετρέλαιο σήμερα (στο βενζινάδικο που συνεργάζεται το ραδιοταξί μας) πήγε 1,3 και κάτι (την ώρα που έφτανα άλλαζαν την τιμή και δεν είδα πόσο κάτι). Έκανα 145 χιλιόμετρα και έβαλα 21 ευρώ καύσιμα. (Έχω μονίμως ανοιχτό κλιματισμό αποφεύγοντας τον θόρυβο, τη ρύπανση αλλά και τους 25 βαθμούς που δεν αντιμετωπίζονται με ανοιχτά παράθυρα μέσα στο μποτιλιάρισμα.
Καταλαβαίνω και συμφωνώ ότι ο κόσμος δεν έχει λεφτά. Απλώς πιστεύω ότι οι μικροαυξήσεις στα κόμιστρα, δεν θα φανούν στον πελάτη (αν αντί για 3 ευρώ η διαδρομή γίνεται 3,20 δεν είναι καμιά δραματική διαφορά. Το ίδιο θα συμβεί και αν μας σταματούσε ένα φανάρι παραπάνω). Απλώς προσθετικά σ' εμάς θα ανεβάζει τα έσοδα της ημέρας 5-10 ευρώ (συνολικά σε μια βάρδια κάνουμε μέσο όρο 20 μισθώσεις.
Κατά τα άλλα θα έπρεπε να περνάμε ΟΛΟΙ από σχολή συμπεριφοράς και να γίνονται έλεγχοι από ανεξάρτητα όργανα (ως εικονικοί πελάτες) ώστε να γίνονται οι σχετικές παρατηρήσεις και να πέφτουν οι σχετικές ποινές. Μια δυο τρεις, και τα πιο "σκληρά" καρύδια θα αναγκαστούν να συμμορφωθούν.

snikolas είπε...

φράγκο τσακιστό να μη πάρουν.

nineta είπε...

Λοιπόν θα τρελαθώ.Που ακριβώς η ''σημαία'' είναι1 ευρώ;Στην Πάτρα είναι 2,85.
ΟΚ.καταλαβαίνω οτι είναι η δουλειά σας φίλοι ταξιτζήδες αλλά για να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας(για τις οποίες πληρώνεστε αδρά) πρέπει να φέρεστε επαγγελματικά.Να φοράτε τη ζώνη σας,να διατηρείτε το όχημά σας πεντακάθαρο,να μιλάτε στον πλυθηντικό στους πελάτες σας,να έχετε τη μουσική σας χαμηλά,να μή μιλάτε στο δρόμο με συναδέλφους,να μή μιλάτε στο κινητό κατα τη διάρκεια της διαδρομής.Δεν είναι πολλά,είναι τα βασικά.
Γιατί παιδιά πολύ ψηλά κάποιοι από τον κλάδο σας τον σήκωσαν τον αμανέ και είναι εκνευριστικό.
Ουφ,τα'πα και ηρέμησα.

Sourotiri είπε...

ανωνυμε, δεν γινεται αυτο που λες με τις τιμες. Ο βενζινας μπορει να βαλει την βενζινη οσο θελει, αλλα ο καταναλωτης μπορει να την βρει φτηνοτερα. Δηλαδη προτεινεις να βαραει ο καθε ταξιτζης ο,τι τιμη του κατεβει στο κεφαλι; Και αυτο πως ακριβως θα φαινεται απ'εξω απο το ταξι, θα εχει μια ταμπελιτσα ξερω εγω; Λιγο εκτος πραγματικοτητας σε βρισκω.

αcro, το καλο και το ωραιο ολοι το λεμε στα λογια... να γινει κατι δεν βλεπω...

Snikola αγορι μου, γουελκαμ μπακ :))) Που χαθηκες εσυ ρε;

νινετα, η "σημαια" ειναι απο εκει που αρχιζει να μετραει το ταξιμετρο, οχι η ελαχιστη διαδρομη, μην τα μπερδευεις. Εκτος κι αν στην Πατρα οταν μπαινεις το ταξιμετρο μετραει απο τα 2,85, τοτε παω πασο!!! Χαιρομαι παντως που ηρεμησες ;)

nineta είπε...

Έχεις δίκιο,τα μπέρδεψα!!!!!!
Πάντως θυμάμαι χαρακτηριστικά οτι πριν από 2 χρόνια η ''ελάχιστη διαδρομή'' δεν υπήρχε.Πλήρωνες όσα έγραφε το ταξίμετρο.Μετά μπήκε 1,50 ευρώ ελαχ.διαδρομή(Λογικό).Έπειτα έγινε 2 ευρώ,2,50 και τώρα 2,85(3,00 δηλαδή γιατί ο οδηγός ποτέ δεν έχει να σου δώσει ρέστα).
@Sourotiri είναι τρελά παρεξηγημένοι οι ταξιτζήδες στην Πάτρα.Πρέπει να το δείς για να το καταλάβεις!!

Sourotiri είπε...

Αντε ρε, ναι; Εγω οσο θυμαμαι στην Θεσσαλονικη, παντα υπηρχε ελαχιστη χρεωση...

Και τι να σου πω, ανυπομονω να βρεθω με μαλακα ταξιτζη στην Πατρα :))) Αστο καλυτερα...

Marina είπε...

Τι λές βρε παιδί μου για τους ταρίφες! Εδώ στην Αθήνα πιστεύω ότι είναι διαφορετικά, ποτέ δεν μου έχει τύχει τέτοια περίπτωση, είτε απο αεροδρόμιο είτε στο δρόμο.
Υπήρξαν βέβαια 1-2 περιπτώσεις που ο ταξιτζής βρωμούσε απο απλυσιά η/και σκόρδο, αλλά ήταν 2 περιπτώσεις..
Α! Την τροχαία τη καλέίς εσύ μέσα απο το ταξί..και δεν βγαίνεις έξω με τίποτα αν προηγουμένως δεν έρθει. Κάπως πρέπει να στρώσουν!

Αμα έρθω Σαλονίκη να μη πάρω ταξί..

anisixos είπε...

hi!
περασα να πω ενα γεια!
σας ελειψα;

Sourotiri είπε...

marina, ειχα την εντυπωση πως οι ταξιτζηδες της Αθηνας ειναι τρις-χειροτεροι!!!

ανησυχε, και ελεγα τι λειπει τον τελευταιο καιρο απο τα μπλογκς... Ο γελωτοποιος μας!!! Ευτυχως επεστρεψες γιατι παρασοβαρεψαμε.

Ανώνυμος είπε...

Αν διαβασες ειπα να αποφασιζει το Συνδικατο και οχι το κρατος. Ολα τα ταξι τα ιδια κομιστρα, αλλα οσο αποφασιζει το συνδικατο. Οχι το κρατος για να μην γκρνιαζουν ολοι για τα Μ.Μ.Μ.

Οπως πας αλλου για βενζινη, για καφε, για ρουχα ετσι παιρνεις καποιο αλλο μεταφορικο μεσο. Αν δεν βολευει, ή παει αργα ή βρωμανε οι υπολοιποι τοτε τα παραπονα σας σε αυτους που κυβερνανε. Στην λα'ι'κη αν ειναι ολα ακριβα, τι κανεις; Δεν παιρνεις τιποτα; Εκει κι αν δεν εχεις αλλη δυνατοτητα.

nineta να το ξαναπω αλλη μια φορα στο ιντερνετ. Ζωνες δεν φοραμε για την αφαλεια μας. Δεν γινεται να φοραμε ζωνη, να μπαινει οποιοσδηποτε μεσα και με μια απλη κινηση το να πιασει τη ζωνη να μην μπορω καν να βγω απο το αμαξι να σωσω τη ζωη μου. Εγω προσωπικα μιλαω στο πλυθηντικο μονο αν μου μιλανε και εμενα ασχετα με την ηλικια. Ειναι καθαρο τ αμαξι. Να μην μιλαμε με συναδελφους; Για ποιο λογο. Να μην μιλαμε στο κινητο; Για ποιο λογο; Μην πεις ασφαλεια, γιατι υπαρχει και το bluetooth. Αν ειναι ετσι και εσεις να μην μας ζαλιζετε με τα προσωπικα σας, να μην μιλατε με τον φιλο που μπηκατε μαζι, και να μην μιλατε στο κινητο. Βρες μου μια λογικη στα τελευταια που ειπες να σου απαντησω και εγω καποια στιγμη στα σοβαρα.

anisixos είπε...

Αν θες να ξερεις η britney spears εβαλε webcam απο το msn της και την ειδα οποτε δεν εχω καμια αμφιβολια οτι ειναι αυτη.
Επισης να ξερεις οτι εγω, που με λες γελοιο και με ειρωνευεσαι, ειμαι πολυ καλυτερος απο σενα και εχω πολυ καλυτερες προοπτικες.Εσυ δεν εισαι παρα ενας καθηγητακος που διδασκεις τα απαισια μαθηματικα στα σχολιαροπαιδα, παιρνεις ενα μισθο της πλακας και γραφεις βλακειες στο ασημαντο μπλογκακι σου.
Δε σε θεωρω συνμπλογκερ μου και δεν εχεις καμια θεση στο μπλογκ μου.
Δε βλεπω το λογο να συνεχισουμε να ανταλλαζουμε σχολια αφου υπαρχει αυτη η αρνητικη διαθεση.
Καλη συνεχεια..

Sourotiri είπε...

Δηλαδη ανωνυμε για να καταλαβω, εχεις προβλημα επιβιωσης; Κοιτα, το να αποφασιζει ο καθενας μονος του ποσα θα παιρνει ειναι κατι επικινδυνο αν γενικευτει. Το κρατος αυτον τον ρολο εχει, τον ρυθμιστικο. Και καλα κανει.

nineta είπε...

@sourotiri ζητώ συγνώμη που θα χρησιμοποιήσω το blog σου για να απαντήσω στα σχόλια του ''ανώνυμου''.

Για το θέμα της ζώνης το επιχείρημά σου είναι υπερβολικό.

Όταν στο αμάξι σου έχεις πελάτη(αυτό το μαλάκα που σε πληρώνει επειδή μπορεί και να μην έχει άλλη επιλογή απ'το να μπεί σε Ταξι)η προσοχή σου από το τιμόνι και το δρόμο δεν πρέπει να αποσπάται.
Ισχύει για όλους τους οδηγούς,πόσο μάλλον για τους επαγγελματίες.

Η δουλειά δεν είναι διασκέδαση.Άν πήγαινες πχ να εξεταστείς για κάποιο πρόβλημα υγείας και ο γιατρός μιλούσε στο κινητό ή έκανε πλάκα με άλλους γιατρούς τί θα έκανες;;Σίγουρα δεν είναι όλα τα επαγγέλματα ίδια,αλλά όλα έχουν όρια.

Σε πρόσφατη έρευνα έγινε γνωστό οτι πάνω από το 40% των θανατηφόρων ατυχημάτων προκλήθηκε κατά τη διάρκεια χρήσης του κινητού τηλεφώνου.

Τέλος,η σοβαρότητα και η σοβαροφάνεια είναι τελείως διαφορετικές μεταξύ τους έννοιες.

Καλημέρα σε όλους,συγνώμη και ξανά συγνώμη για το σχόλιο-έκθεση ιδεών!!!!

Sourotiri είπε...

nineta, οχι μονο ελευθερα, αλλα και ευχαριστως να γραψεις την γνωμη σου!

Και ενα μπονους περιστατικο που ελαβε χωρα πριν 20 λεπτα σε πιατσα:

Περιμενω λοιπον, φευγουν οι αλλοι 2 που ηταν πριν απο μενα και ερχεται η σειρα μου. Ερχεται ταξι, πλησιαζω, ο τυπος ανοιγει το παραθυρο, και...

-Που πατε;
-Στην περιοχη Α.
-Για την περιοχη Β κανειιιιιις;
-Αν παρετε κανεναν για την περιοχη Β να ετοιμαστειτε για καταγγελια, να το ξερετε.
-Ε οχι ρε φιλαρακι, μπες μεσα!

Ε τον χεστη :Ρ

Ανώνυμος είπε...

Κατ' αρχας με λενε Χρηστο.
Nineta, υπερβολικο ηταν που στην Κρητη μπηκε τουριστας εβγαλε απο τη τσαντα ενα τσεκουρι και επειδη δεν προλαβε να βγει τον χτυπησε στην πλατη. Υπερβολικο που οι περισσοτεροι οδηγοι τους εχουν κλεψει; Αφου παιρνετε ταξι συχνα, ρωτηστε τους...
Ενα απλο (ευτυχως) περιστατικο που μου ετυχε στις 15/5/2008 ωρα 22:15 περιπου. "Παιρνω δυο τσιγγανους για Ανω Λιοσια. Κλασικα μολις με ρωτανε ποσο εχει ο πλοηγος ειναι 70-80€. Τελικα ηταν και γαμω τα παλλικαρια. Μολις φτανουμε στην Φυλης μπαινουμε σε κατι στενακια (πισσα σκοταδι). Μου λενε ασε μας εδω να κανεις αναστροφη και να φυγεις ευκολα. Γυρνας και δεν σταματας σε κανεναν εδω μεσα μεχρι να βγεις στον κεντρικο γιατι υπαρχουν πολλα κολοπαιδα. Ετσι ειναι του λεω και βγαινει το ονομα σε περιοχες ή σε επαγγελματα. Με πληρωνουν (+2.5€ πουρμπουαρ), φευγουν και παω για την αναστροφη 20 μετρα παρακατω. Με το που γυρναω ειναι ενας τσιγγανος γυρω στα 30, 1.90 υψος, γενικα σαν ντουλαπα και μου λεει να σταματησω(οχι το σημα που κανει καποιος οταν θελει ταξι) και του κανω νοημα για οχι. Αρχιζει να βριζει, και να με κυνηγαει τρεχοντας. Δεν μπορειτε να φανταστειτε με ποσα βγηκα απο τα στενακια.

Θαντηφορα τροχαια λογω κινητου, αλλα υπολογισε οτι η μεση ταχυτητα σε 12 ωρες ειναι 15-20 χλμ την ωρα. Και επαναλαμβανω οτι υπαρχει το bluetooth.

Παιρνω χηρες, ατομα απο νεκροταφειο, ατομα απο ή προς νοσοκομειο. Εκει ουτε θα μιλησω στο κινητο, ουτε μουσικη θα βαλω. Προσωπικα βαζω το ΣΚΑΙ χαμηλοφωνα που συνηθως δεν βαζει μουσικη. Τωρα αν πηγαινουν για δουλεια ή διασκεδαση δεν καταλαβα που ειναι το κακο να κανου,με μια πλακα. Ξερεις κατι; Ειμαστε κι εμεις ανθρωποι. Εννοειτε οτι οι δουλεις δεν ειναι ιδιες. Αρα και καποιος καθηγητης δεν πρεπει να κανει πλακα, να μιλαει με αλλους καθηγητες, να μην εχει το κινητο μαζι του στην ταξη και φυσικα να πηγαινει παντα στο μαθημα, γιατι απο οσο θυμαμαι εγω και απο οσο ξερω απο τις ξαδερφες μου οταν εχουν δουλεις απλα δεν πανε και τα παιδια εχουν κενο.

Sourotiri, θελω να μου πεις σε ποια πραγματα αποφασιζει το ποσα θα παιρνει καποιος ελευθερος επαγγελματιας. Θελω να ακουσω 1-2 επαγγελματα.
Και οσο για τον μαλακα οδηγο ταξι της πιατσας επρεπε να του εκανες καταγγελια.

Ανώνυμος είπε...

Παρισι: Fares increase at night and early in the morning. Taxis normally take a maximum of three passengers and have limited space for luggage. Fares between Paris and the airports are 20-45€ depending on destination, time of day, and traffic conditions. It is customary to tip the driver about 10%.The standing pick-up charge is 2€.
Minimum journey charge, including supplements, is fixed at 5.20€.

Λονδινο: συγνωμη που βαζω site. δεν ξερω αν επιτρεπεται http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/taxisandminicabs/taxis/1140.aspx
Υπαρχει και αρχειο στα ελληνικα. (0.676 λιρα = 1 €)

Γερμανια: All taxis in Germany are metered and fares are regulated. Rates vary by city, but generally there is a €2-3 "drop charge" or basic fee, then a rate of €1-2 per kilometer. Time spent waiting in traffic is also charged at a rate of €0.25-0.50 per minute. For trips over 50 km, the fare is usually negotiated in advance. One fare applies to all passengers (i.e. there is no additional charge for additional passengers). To tip the driver, round the fare up to the nearest Euro or two if you receive extra or exceptional service.

Aμερικη: http://www.schallerconsult.com/taxi/fares1.htm

Αθηνα: Τιμολόγιο Ταξί

* Εκκίνηση - Πτώση σημαίας: 1 ευρώ

* Τιμολόγιο εντός περιμετρικής ζώνης ανά χλμ.: 0.34 ευρώ
* Τιμολόγιο εκτός περιμετρικής ζώνης ανα χλμ.: 0.64 ευρώ
* Αποζημίωση αναμονής ανά ώρα: 9.10 ευρώ
* Ελάχιστη αποζημίωση: 2.65 ευρώ
* Νυχτερινό τιμολόγιο (από 00:00–05:00): 0.64 ευρώ
* Αποζημίωση από/προς αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος: 3.20 ευρώ
* Αποζημίωση από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων: 0.86 ευρώ
* Για κάθε αποσκευή άνω των 10 κιλών: 0.32 ευρώ



Τιμολόγιο Ράδιο-ταξί

* Απλή κλήση: 1.60 ευρώ
* Ραντεβού: 2.65 ευρώ



Υποχρεώσεις οδηγών ταξί

*
Ο οδηγός έχει υποχρέωση να μεταφέρει τις αποσκευές του επιβάτη από το πεζοδρόμιο στο αυτοκίνητο και το αντίθετο.
*
Ο οδηγός δεν έχει δικαίωμα να αρνηθεί να επιβιβάσει επιβάτη και δεν μπορεί να επιβιβάσει άλλο άτομο στο ταξί χωρίς την άδειά του επιβάτη.
*
Ο επιβάτης έχει δικαίωμα να ζητήσει αναμονή μέχρι και 15 λεπτά ή περισσότερο, αν υπάρχει σοβαρός λόγος.
*
Εάν ο επιβάτης το ζητήσει, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εκδώσει τιμολόγιο που να αναγράφει τη διαδρομή και τη χρέωση του επιβάτη.

Sourotiri είπε...

Χρηστο, μην το περιοριζεις στα ελευθερα επαγγελματα. Το κρατος ας πουμε οριζει και βασικο μισθο 650€, που κατα γενικη ομολογια ειναι μισθος πεινας. Τι παει να πει αυτο; Αν ο καθενας αμειβοταν με οσα ηθελε, τοτε θα ειχαμε γεμισει με εκατομυριουχους και η τυροπιτα θα εκανε 2500€!!!

Οσο για τα ελευθερα επαγγελματα, ναι μεν τα περισσοτερα πλην του ταξιτζη δεν εχουν πλαφον, αλλα ας μην ξεχναμε πως σε ολα τα ελευθερα επαγγελματα το να την σκαπουλαρεις οταν ερθει η ωρα της φορολογικης δηλωσης ειναι το μονο ευκολο.

Αληθεια, εσεις οι ταξιτζηδες πως φορολογειστε; Δηλωνετε καποιο ποσο; Και αν ναι, αντιπροσωπευει την πραγματικοτητα; Ενημερωσε με αν θελεις.

Καταλαβαινω φυσικα πως πολλοι επαγγελματιες [μεταξυ αυτων και εγω, οταν κανω ιδιαιτερα] μπορουν να χτυπουν ο,τι τιμη θελουν. Ομως, μην ξεχνας πως τις δυσκολιες του ταξιτζη τις ηξερες οταν αποφασισες να γινεις ταξιτζης. Επιλογη σου ηταν, ή οχι;

Για τον οδηγο στην πιατσα, θα του εκανα καταγγελια αν οντως επελεγε αλλον πελατη πλην εμου. Τελος καλο, ολα καλα.

Οσο για το δευτερο σχολιο... ΟΚ, θα μπορουσες απλα να πεις οτι τα ταξι εξω ειναι ακριβοτερα, πολυ μαλιστα. Μην παραβλεπεις ομως τις πολλες περισσοτερες και καλυτερες συγκοινωνιες καθως επισης και την διαφορα στους μισθους! Στην Θεσσαλονικη ας πουμε, το λεωφορειο για το αεροδρομιο περναει καθε Πασχα και Χριστουγεννα, και μαλιστα μονο απο παραλια. Αν λοιπον αποφασισω να παω αεροδρομιο με το λεωφορειο απο την περιοχη μου, θα μου παρει τουλαχιστον 2 ωρες. Στην Αθηνα ειναι καλυτερα με το μετρο, αλλα και παλι οχι καλα. Αν δεν κανω λαθος εχει 2-3 δρομολογια την ωρα; Λιγο αστοχο το βρηκα αυτο.

Επισης, οι υποχρεωσεις του οδηγου ταξι δεν ειναι μονο αυτες, αλλα πολλες περισσοτερες. Ολος ο κανονισμος βρισκεται εδω:

http://www.kepka.org/Grk/Info/Consumers/con002_008.htm

Εκει θα μπορουσες να δεις διαφορα ενδιαφεροντα οπως:

Να είναι ευπρεπής στην εμφάνιση.

Να είναι ευγενικός, πρόθυμος και εξυπηρετικός στον επιβάτη.

Να μην καπνίζει, χωρίς τη συγκατάθεση των επιβατών.

Να μην ομιλεί στον επιβάτη για θέματα που δεν είναι απαραίτητα για την παρεχόμενη εξυπηρέτηση.

Να χρησιμοποιεί τη συντομότερη διαδρομή για τον προορισμό του επιβάτη, εκτός αν ο επιβάτης επιλέξει άλλη διαδρομή.

Να διακόπτει τη λειτουργία του ταξίμετρου όταν σταματά για λόγους που ευθύνεται ο ίδιος (π.χ. ανεφοδιασμός με καύσιμα, αλλαγή ελαστικού, μικροεπισκευή).

...και αλλα πολλα, για μερικα απο τα οποια μαλλον εχεις ελλιπη ενημερωση. Πηγαινε και διαβασε τα καλυτερα.

Ανώνυμος είπε...

Καθολου αστοχο το σχολιο μου. Το ειπες και μονος σου. Πολυ χαλια η συγκοινωνια, αρα εχουμε φθηνα ταξι επειδη ειναι χαλια τα ΜΜΜ. Για ΚΑΝΕΝΑ αλλο λογο! Τα ταξι εχουν αντικαταστησει τα λεοφωρεια οσο κι αν δεν συμφωνειτε με αυτο. Και μια συμβουλη, οταν μπαινετε σε ταξι πειτε και μια καλημερα γιατι οι περισσοτεροι το "ξεχνανε". Δηλαδη ειναι φυσιολογικη η τιμη 1.90 για τυροπιτα, ε; Μπορει ομως να την βαλει και 2500€ χωρις να του πει κανενας τιποτα. Οσο για την εφορια δεν ξερω και πολλα, ο λογιστης μου ξερει. Αλλα ολοι κλεβουμε την εφορια οσο περισσοτερο μπορει ο καθενας. Απο Περιστερι εως κεντρο μπορει να κανω 30-40 λεπτα, και να παρω 5-7€ χωρια το πετρελαιο. Εσυ με ιδιαιτερα 25-30€ σε μια ωρα και αν εισαι στο δημοσιο, δουλειαα γιοκ, 3-4 μηνες καθησιο(αρα περισσοτερα ιδιαιτερα), γαμω τις συνταξεις, γαμω τα εφ'απαξ, και στις γυναικες γαμω τις αδειες εγκυμοσυνης. Δυο χρονια, δηλαδη μεχρι να τελειωσει μπορει να ξαναμεινει εγκυος να κατσει 3-4 χρονια και εγω να την πληρωνω κανονικα. Οσο για τον μισθο στους ιδιωτικους υπαλληλους δεν ειναι μονο πεινας, αλλα και κοροιδιας. Ρωτας αν ηταν επιλογη μου να γινω ταξιτζης; Δηλαδη καθομουν σπιτι και λεω, δεν παω να οδηγω 12 ωρες. Επιλογη μου θα ηταν να καθομαι και να πληρωνομαι. Για να ζησεις απλα επιλεγεις κατι... Οσο για τους κανονισμους που μου λες τους εφαρμοζω κανονικοτατα. Αλλοι αδιαφορουν αλλα αφου μου μιλας σε προσωπικο επιπεδο, σου λεω οτι το κανω. Οπως θα διαβασες λεει και οι πελατες πρεπει:
Να φορούν τις ζώνες ασφαλείας που φέρει το Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο.
Να μην ανοίγουν τα παράθυρα, χωρίς τη συγκατάθεση του οδηγού.
Να είναι ευπρεπείς κατά τη διάρκεια της μίσθωσης και να μην εμποδίζουν τον οδηγό με ενέργειές τους.(κοψτε επιτελους το μπαλαμουτι. Αντι να πληρωνει ο μαγκας το ταξι, δεν πληρωνει καλυτερα ενα ξενοδοχειο; Καλυτερα θα περασει.)
Να μην ομιλούν στον οδηγό για θέματα που δεν είναι απαραίτητα για την παρεχόμενη εξυπηρέτηση.
Να μην προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια, που μπορεί να προξενήσει φθορά στο αυτοκίνητο.
Αν ζητήσουν από μισθωμένο Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο, να τους περιμένει για το 15λεπτο της υποχρεωτικής αναμονής ή και για μεγαλύτερο διάστημα (αν υπάρχει σοβαρός λόγος ή το αποδεχθεί ο οδηγός), να επιδείξουν στον οδηγό την αστυνομική τους ταυτότητα (για να κρατήσει ο οδηγός τα στοιχεία τους) ή να καταβάλουν το κόμιστρο προσαυξημένο κατά το κόστος της αναμονής των 15λεπτών.

Διαβαστε τα κι εσεις που ειστε πελατες...

Sourotiri είπε...

Φαντασου ομως εναν φουρνο να πουλαει τυροπιτα στα 2500€... Πολυ απλα δεν θα πουλησει ουτε μια. Γιατι; Γιατι ο καταναλωτης θα εχει την επιλογη να παρει μια αλλη τυροπιτα. Ομως, ακριβως επειδη οι συγκοινωνιες ειναι χαλια, τα ταξι δεν εχουν ανταγωνισμο, ουσιαστικα. Αν καποιος πρεπει να αλλαξει 3 λεωφορεια για να παει καπου, αντιλαμβανεσαι οτι η διαφορα του να παρει ταξι ειναι σαν να παιρνει τυροπιτα με 1,90 ή καμμενη τυροπιτα με 0,30. Εσυ θα αγοραζες ποτε καμμενη τυροπιτα, ακομη κι αν κοστιζε 0,30€;

Και μιας και μιλαμε επι προσωπικου... Ξερεις φανταζομαι οτι για να διοριστεις σαν καθηγητης στο δημοσιο σημερα πρεπει να πεθανεις και να ξαναγεννηθεις, μιας και δεν υπαρχουν κενες θεσεις. Ετσι κι εγω, δεν ειμαι δημοσιος. Αρα, τους 8-9 μηνες που δουλευω, πρεπει να δουλευω τοσο και να βγαζω τοσα ωστε να "θρεφω" και τους αλλους μηνες που δεν δουλευω. Τι να κανω, να βγω σαν τρελος τον Ιουλιο και να κανω μαθηματα; Ξερεις πολλους καθηγητες που σκιζονται στην δουλεια το καλοκαιρι; Εγω κανεναν. Επιλογη μου ηταν ομως, και φυσικα ειχα και την γνωση να το κανω. Δεν την εχουν ολοι.Α, και δεν χτυπαω επουδενι 25-30€ την ωρα. Ξερεις γιατι; Γιατι η τιμη πρεπει να ειναι αναλογη με αυτην που ειναι διατεθειμενος ο γονιος να πληρωσει. Αν του φανω ακριβος, θα βρει αλλον, φτηνοτερο.

Απο την αλλη, μην προσπαθεις να με πεισεις οτι "η αναγκη σε εκανε ταξιτζη". Απ'όσο ξερω, για να αποκτησεις αδεια πρεπει να σταξεις γυρω στα 200 χιλιαρικα, ή οχι; "Απο αναγκη" οι ανθρωποι γινονται οικοδομοι, οδοκαθαριστες, πορνες, οχι ταξιτζηδες. Οπως αλλωστε ειχε πει και ο προεδρος του σωματειου σας καποτε "ο ταξιτζης δεν θα πεινασει ποτε". Κοψτε το δουλεμα.

Τους κανονισμους τους εφαρμοζεις κανονικοτατα; Εγω αλλα καταλαβα απο αυτα που ειπες, γραμμενα ειναι λιγο πιο πανω. Να λεμε τα συκα συκα και την σκαφη σκαφη.

Και αναφορικα με τις υποχρεωσεις των επιβατων των ταξι, δεν εχω παραβει ουτε μια φορα καμμια απο αυτες, γιαυτο και τρελαινομαι με τους κακους συναδελφους σας. Και φυσικα συμφωνουμε οτι και οι πελατες πρεπει να τις τηρουν!

[Γιατι εχω την εντυπωση οτι θα μπορουσαμε να συνεχισουμε να μιλαμε μερες ατελειωτες χωρις να καταληξουμε καπου;]

nineta είπε...

@sourotiri καλημέρα!
Συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο σχόλιό σου και συνεχίζω να θεωρώ τον ''ανώνυμο'' υπερβολικό.

Ανώνυμος είπε...

Οντως χρειαζονται 200000€. Αλλα αν τα ειχα θα ζουσα με τους τοκους(λεμε τωρα). Οποτε πληρωνω 1300€ το μηνα για τα επομενα 20 χρονια. Και επειδη εχω τελειωσει ΤΕΙ ηλεκτρονικης και δουλεψα οικοδομη αποφασισα να παρω ταξι. Οντως δεν προκειται να βγει πουθενα οπως οταν "τσακωνονται" Θεσσαλονικεις με Αθηναιους για το καλαμακι και σαντουιτς. Για πες μου εναν κανονα που δεν τηρω και ειπα οτι δεν τηρησα. Τσαντιζομαι για το καπνισμα, αλλα το δεχομαι. Υπερβολικος; Δηλαδη οι υπολοιποι τι ειναι; να θυμησω: Θανατος στους ταριφες. Αν καποιου ο ξαδερφος παρει ταξι, θα ευχεται το ιδιο;
Οικοδομος, δεν αντεχαν τα γονατα μου(οχι οτι θα ειναι καλυτερα τωρα), πορνη πρεπει να ειμαι γυναικα, οδοκαθαριστης να εχεις τρελλο μεσο. Αρα εγω διαλεξα το ταξι. Εννοιειται οτι δεν θα πεινασουμε ποτε, γιατι ανα πασα στιγμη μπορω να βγω και να βγαλω ενα πακετο μακαρονια και μια φρατζολα ψωμι. Αλλα μην νομιζεται οτι ειμαστε και παμπλουτοι.

~~A~~ είπε...

Παρακολουθώ το θέμα αλλά δεν έχω απαντήσει με πάρα πολλά παραδείγματα για οδηγούς ταξί που έχω!Και ο πατέρας έχει δουλέψει παλιότερα οδηγός ταξί όποτε ξέρω κάποια πράγματα.

Θα πω μόνο ότι σαν κοπέλα ποτέ δεν έχω τολμήσει να αναφέρω κάτι που με ενοχλεί σ'έναν οδηγό ταξί γιατί πολύ απλά φοβάμαι.Και ειδικά όταν το 90% των περιπτώσεων που θα πάρω ταξί είναι βράδυ!

Αλλά θέλω να αναφέρω ένα τυπικό περιστατικό που έγινε πριν λίγο γυρνώντας σπίτι μου.Το ταξίμετρο γράφει 2,70 στο σημείο που με αφήνει του δίνω 5ε και μου δίνει ρέστα 2ε!Δε θα κάνω θέμα τα 20 λεπτά αλλά την ώρα που ήμουν μέσα στο ταξί οι ειδήσεις το ραδιόφωνο είπαν ότι η ελάχιστη διαδρομή έγινε 2,80 σήμερα!Και φυσικά ο οδηγός κάπνιζε και ΠΟΤΕ κανένας οδηγός δε με ρώτησε πριν ανάψει τσιγάρο αν με ενοχλεί ούτε με ρώτησε ποτέ για να πάρει 2η κούρσα!

Και πάρα πολλές φορές αποφεύγω να πάρω ταξί και προτιμώ να ταλαιπωρηθώ με το λεωφορείο γιατί δεν έχω όρεξη να πέσω σε &$%^^&# οδηγό.

Όταν 100% σε όσες φορές έχω πάρει ταξί δεν έχει τηρηθεί κανένας κανόνας από αυτούς που ισχύουν για τους ταξιτζήδες εγώ τι γνώμη να σχηματίσω;

Και ειδικά όταν μας τα λες και εδώ χύμα ότι δε κάνεις τίποτα από όσα πρέπει και άμα σου την έχει δώσει θα το παίξεις θεός και θα τιμωρήσεις τον κακό πελάτη που τόλμησε να μπει στο ταξί σου!Πως ακριβώς θέλετε να έχουμε καλή γνώμη για εσάς;

Sourotiri είπε...

Ειπες λοιπον:

-Γιατι να μην "διαλεξω" καποιον ωστε να παρω και εγω λεφτα;

...ενω η επιλογη επιβατη με οποιονδηποτε τροπο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ.

-Δεν υπαρχει σε κανεναν κανονισμο οτι πρεπει να σε παει συγκεκριμενα απο καποιον συντομοτερο δρομο που ξερει καποιος, αλλα το δικο του αμαξι δε θα το παιρναγε απο εκει.

...ενω ξερεις πολυ καλα οτι πολλες φορες μπορεις να το πας απο εκει το αμαξι, αλλα βαριεσαι. Ο οδηγος οφειλει να διαλεξει τον συντομοτερο δρομο.

-Ζωνες δεν φοραμε για την αφαλεια μας.

...ενω αυτο απαγορευεται.

Αυτα περι κανονισμων. Αναφορικα με τα υπολοιπα, το τι ειπε ο ενας και τι ειπε ο αλλος, θα σου προτεινα να κοιτας το δικο σου υφος να αντικατοπτριζει το επιπεδο σου, ολοι κρινομαστε τοσο απο αυτα που λεμε οσο και απο το υφος μας. Μου θυμιζεις παιδακι δημοτικου που το επιασαν να κλεβει στο τεστ και καρφωνει και τους αλλους που εκλεβαν... Το ιδιο εκανες οταν μιλησες και για τους διευθυντες των τραπεζων που καπνιζουν. Εν πασει περιπτωσει, εχω την εντυπωση οτι μας περνας για μεγαλους μαλακες. Απο την μερια μου, δεν εχω να προσθεσω κατι αλλο σε εναν διαλογο με καποιον που υποτιμαει την νοημοσυνη μου. Μπορεις να συνεχισεις ελευθερα με τους υπολοιπους φυσικα.

πες τα ρε ~~Α~~...

νινετα καλημερα ;)

Ανώνυμος είπε...

Παμε παλι απο την αρχη γιατι δεν...

Να διαλεξω καποιον που ενω σχολαω, εχω το ελευθερο κατω, μου σηκωνει το χερι(επαναλαμβανω, το ελευθερο ειναι κατω) βολευει και τον πελατη που θα κανει τη δουλεια του.

Ρωτα Υπουργο μεταφορων ή οποιον αλλον θες. Ανεπισημα δεν την φοραμε λογω των πολλων ωρων και ασφαλεια απο τους κλεφτες. Επισημα για να κατεβαινουμε να ανεβαζουμε τις βαλιτσες (μη με πρηξετε παλι, εγω κατεβαινω). Επισης επιτρεπεται να μην φορανε ζωνη μεσα στην πολη οι αστυνομικοι για να προλαβαινου να βγαινουν εξω αν συμβει οτιδηποτε, οι οδηγοι ταξι, και οι οδηγοι-μεταφορεις που κανουν συχνες στασεις. Προκαλω οποιονδηποτε να παρει τηλεφωνο σε τροχαια ή υπουργειο και να μας πει τι του ειπαν.

Για την συντομοτερη εννοεις χιλιομετρικα ή χρονικα; Για το πρωτο, αν ο δρομος δεν ειναι καλος, καλεις αστυνομια για να δει τον δρομο και αν παθει καποια ζημια να την πληρωσει ο πελατης. Ξερεις καποιον που θα περιμενει; Επισης δεν βαριεμαι να παω απο αλλον δρομο. Εγω θελω η καθε διαδρομη να κραταει 10 δευτερολεπτα. Γινεται; Αλλα εννοειται οτι δεν θα επιδιωξω να παω απο τα κωλοστενα που ξερει ο παλατης να ειμαι συνεχεια με πρωτη-νεκρα, να ξεσκισω φρενα και ταχυτητες και να κυνδυνευω να τρακαρω γιατι στα περισσοτερα δεν υπαρχει ορατοτητα.

Οσο για το υφος, ας το κανω παλι σαν παιδακι. Οποιος καταριεται (οχι βριζει) τους ταξιτζηδες (σαν κλαδο και οχι μεμονωμενα) του ευχομαι να τρωει ολα τα λεφτα του σε φαρμακα.

Οσο για την ~~a~~ σου προτεινω να πας σε σχολειο να μαθεις να διαβαζεις ή να παρεις γυαλια. Που ειπα οτι δεν τηρω τιποτα; Οτι προλαβαινεις βλεπεις; Οσο για το οτι το παιζω και καλα Θεος, εσυ αν εχεις μαγαζι ή οτιδηποτε αλλο, στον πελατη που ειναι ΜΑΛΑΚΑΣ και οχι "κακος" που λενε, κανε τον μαλακα. Εγω για να τα εχω καλα με τον εαυτο μου δεν το κανω.

~~A~~ είπε...

Δε θα ξαναδιαβάσω ότι έχει γραφτεί!Ξέρω πολύ καλά!Εσύ πρέπει να διαβάσεις λίγο και να αλλάξεις στυλ!Και σαν επαγγελματίας οδηγός αλλά και σαν άνθρωπος.

Ανώνυμος είπε...

Σαν επαγγελματιας οδηγος, αλλα και σαν ανθρωπος δεν μπορεις να μου πεις να αλλαξω γιατι πολυ απλα δεν με ξερεις καθολου. Οσο για το στυλακι μου, ειναι πολυ καλυτερο απο καποιους αλλους εδω μεσα. Και αφου λες οτι δεν χρειαζεται να τα ξαναδιαβασεις αφου τα ξερεις ΟΛΑ, γιατι δεν απαντησες σε τιποτα απο οσα εγραψα, αλλα απαντας με αοριστολογιες; Ξερεις γιατι; Γιατι συμφωνεις. Απλα δεν θες να το πεις.

Και παρεπιπτοντως σημερα στο κεντρο μαχαιρωσαν εναν οδηγο ταξι. Αυτα για την ασφαλεια...

Ανώνυμος είπε...

http://www.cosmo.gr/News/Hellas/199549.html

Γιώργος Μαργαρίτης είπε...

Πω, είχα ξεχάσει πως είχα αφήσει σχόλιο σε αυτό το ποστ.

Για να είμαι πιο σωστός λοιπόν, και για να μην τα τσουβαλιάζω όλα, αλλάζω τα λεγόμενα μου:

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟ 96% ΤΩΝ ΤΑΡΙΦΩΝ

έτσι ώστε να μην περιλαμβάνει τον acro που μίλησε παραπάνω και 5-6 ακόμα σωστούς ταρίφες εκ των οποίων δεν έχω συναντήσει ποτέ κανέναν. Για να πω την αλήθεια μέχρι που είδα το σχόλιο του acro νόμιζα πως ο "σωστός σαν άνθρωπος και σαν επαγγελματίας ταρίφας" είναι είδος υπό εξαφάνιση.

Ανώνυμε ταρίφα, επειδή μου απευθύνθηκες:

"θα σου εδινα ευχη να παθεις καρκινο, αλλα δεν μου παει καρδια. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΠΑΝΤΑ και ποτε μην παρεις ταξι."
------------------------
Δε τη θέλω την καλοσύνη σου, κράτα την να την εξαργυρώσεις σε ευρώ από τα πελάτες σου. Άλλωστε εύκολα την μετατρέπετε σε αισχροκέρδεια. Μου εύχομαι και γω ποτέ να μη χρειαστεί να πάρω ταξί.

"Στρογγυλοποιηση κανουν σε ολα τα επαγγελματα και παντα προς τα πανω."
------------------------
Μπράβο ρε, φοβερή δικαιολογία για την αισχροκέρδεια σου. Επειδή στρογγυλοποιούν όλοι, τα στρογγυλοποιείς και συ και γαμάς τον πελάτη. Και προφανώς αν σου πει ο άλλος "2,80 γράφει, γιατί μου ζητάς 3?" θα του απαντήσεις "μα όλοι το κάνουν". Την καλοσύνη σου μόνο στα blogs ξέρεις να την παρουσιάζεις, όχι στην πραγματική ζωή...

"Θα ηθελα παρα πολυ να βρω ΕΝΑ ατομο που εχει πεθανει απο το παθητικο καπνισμα μεσα στην Αθηνα."
------------------------
Οπότε εσύ για να μην καπνίσεις μες στο ταξί θέλεις να σου βρούμε κάποιον που να έχει πεθάνει από παθητικό κάπνισμα, ε "επαγγελματία" ταξιτζή? Ωραίος είσαι ρε!

Θα μπορούσα να το συνεχίσω κι άλλο, αλλά επειδή θέλω να στο βουλώσω, πάρε μία είδηση που λέει πως κάθε χρόνο στην Ελλάδα πεθαίνουν 2400 άτομα από παθητικό κάπνισμα (link). Υποθέτω από αυτούς αναλογικά οι 1500 θα είναι στην Αθήνα. Οκ εξυπνάκια? Έναν ήθελες, σου έφερα 1500.

"Και εννοειται οτι δεν το αναβω οποτε θελω. Μπορει καποιος οντως να εχει ασθμα."
------------------------
Α, εσύ είσαι πολύ καλός ρε! Μόνο όταν ο άλλος έχει άσθμα δεν το ανάβεις?! Να σου στήσουμε ανδριάντα. Οι καλοσύνες σε φάγανε παραπάνω, που το 'παιξες "ανώτερος" και καλά και δε με έβρισες.

Για την παράθεση που έκανες από τις τιμές των ταξί στις άλλες χώρες να πω απλά πως, όπως είπε και το σουρωτήρι, στις χώρες αυτές ο κατώτατος μισθός είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν της Ελλάδας. Οπότε για παράδειγμα, όταν στη Γαλλία που αναφέρεις η ελάχιστη χρέωση ταξί είναι 5.20 και στην Ελλάδα είναι 2.80, παραβλέπεις εντέχνως το γεγονός πως στην Ελλάδα ο κατώτατος μισθός είναι 670 ευρώ ενώ στην Γαλλία 1220 ευρώ (πηγή). Οπότε για κάνε τα μαθηματικά για να δεις πως κάθε άλλο παρά φθηνότεροι είμαστε.

Επίσης, τα έχεις παραφουσκώσει λίγο τα πράματα, η τυρόπιτα δεν έχει 1.90 ευρώ, ήμαρτον.

"Και παρεπιπτοντως σημερα στο κεντρο μαχαιρωσαν εναν οδηγο ταξι. Αυτα για την ασφαλεια..."
------------------------
Οκ, δεν αντιλέγω, αλλά στατιστικά πεθαίνουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι από αυτοκινητιστικά ατυχήματα, οπότε ένας ταξιτζής δεν είναι λιγότερο ασφαλής από έναν οποιονδήποτε οδηγό (και για να μην παρεξηγηθείς, δε λέω πως δεν έχει τους κινδύνους του, αλλά δεν είναι και πολύ πιο επικίνδυνο από το να οδηγείς γενικά αμάξι, αν το πάρεις στατιστικά).

Αν δε το συνεχίζω είναι γιατί σέβομαι τον acro και τους (με κάποιους πολύ αισιόδοξους υπολογισμούς) 50-60 ταξιτζήδες που είναι σωστοί στη δουλειά τους.

Και για να επιστρέψω και στην αρχική μου "ύβρι" που σε εξόργισε, προφανώς όποιος είναι σωστός στην δουλειά του δεν θα θιχτεί από αυτό που είπα γιατί ξέρει πως δεν απευθύνομαι στον ίδιο αλλά στην πλειοψηφία, η οποία ομολογουμένως είναι #@$#$@... δε το λέω μη παρεξηγηθείς πάλι. Έχω θείο ταξιτζή, και εκείνος έχει την ίδια άποψη για τους ταξιτζήδες με αυτή που έχουν όλοι οι πελάτες σας: ευγένεια μηδέν, κάπνισμα, μουσικές, διαδρομές από όπου να ναι, αισχροκέρδεια κτλ.

Ανώνυμος είπε...

Εκτος απο τον γιωργο μαργαριτη βλεπω οτι δεν εχει απαντησει αλλος οποτε ας υποθεσω οτι συμφωνειτε...
Οσο για το ΦΠΑ που αναφερθηκε πολυ πιο πανω μακαρι να μας βαλουν κανονικες ταμειακες. Γιατι τωρα που εχω μισο φορολογουμαι για 13000€. 16000€ ειναι για το ολοκληρο καιμετα αλλαζει αν νοικιαζεις και καποια βαρδια. Βγαζω την ημερα περιπου 100€. 100*26 μερες 2600 το μηνα και το χρονο 31200€. Απο αυτα αν αφαιρεσουμε 7000-75000€ πετρελαιο (θα υπαρχει κανονικοτατα τιμολογιο παντου) παμε στα 24000€.
2 φορες λαστιχα το χρονο 600€. 1 φορα σερβις το μηνα απο 150€ κανει 1800 το χρονο. Μια ζημια σοβαρη (τρομπα πετρελαιου κανει 3000€) συν να βγαινουν και τα εξοδα δανειου γιατι εθελοτυφλει η εκαστοτε κυβερνυση οτι η αδεια κανει 2350€ και οχι 200000€ και η αλλαγη αμαξιου ως επαγγελματικος εξοπλισμος, φοβαται οτι θα μπουμε στο αφορολογητο. Για αυτο ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ να μας βαλουν κανονικο ΦΠΑ αλλα δεν προκειται να το κανουν. Απλα μονο θα "απειλουν".

Επισης οποιος ειναι αγραμματος παιρνει ταξι. Δηλαδη ποσο πολυ μορφωμενος ειναι καποιος που ανοιγει μια καφετερια; Μια μπουτικ; Ενα πλυντηριο αυτοκινητων; Γενικα δηλαδη οποιος αποφασιζει να κανει κατι δικο του με ΡΙΣΚΟ και να μην δουλευει για καποιον αλλον ειναι αγραμματος; Ισως πολλοι να ειναι αναλφαβητοι αλλα η αγραμματοσυνη φαινεται στον χαρακτηρα και οχι στα πτυχια. Και εγω που το πηρα, τι καταλαβα; Απλα πιανει μια θεση στον τοιχο και εχασα 5 χρονια!

Καλη επιτυχια στις δουλειες σας και γρηγορα με ενα αμαξακι για να μην πρηζετε και εμας και να κρατησουμε τους σωστους πελατες...