Σάββατο, 23 Αυγούστου 2008

Νεα Διαφημιστικη Καμπανια του e-shop [με καποια σκοτεινα σημεια]

Πριν λιγο ελαβα το κατωθι email:

Το eshop επιβραβεύει τους πελάτες του και σου άνοιξε την πόρτα στο memas.gr

(Στην είσοδο σε περιμένουν και 10 eshop-πουλα)

Πατησε ΕΔΩ [απενεργοποιησα το λινκ]

Εάν δεν μπεις θα το πληρώσεις ακριβά...

Κούλης Customer Support Executive Manager memas.gr

Για να διαγραφείτε κάντε κλικ [repex]


Μπαινω στην σελιδα που μου λεει, και ανακαλυπτω οτι προκειται για ενα online παιχνιδι-διαγωνισμο, οπου εχεις σκοπο να παιξεις τον γνωστο "παπά" και να μαζεψεις "e-shopουλα". Οσα "e-shopουλα" εχεις, τοσες ειναι και οι συμμετοχες σου στην κληρωση.

Ως εδω, ολα καλα. Ομως, μπορεις αν θελεις να μαζεψεις παραπανω e-shopουλα προσκαλωντας φιλους σου. Βαζεις το email τους σε μια φορμα και τους καλεις.

Για μια στιγμη.

Κατι μου θυμιζει αυτο. Αντιγραφω [και τροποποιω οπου χρειαζεται] απο τον Αρκουδο:

Δηλώνεις συμμετοχή, και αποδέχεσαι τους όρους.

Υστερα, στέλνεις την σελίδα σε όσους περισσότερους φίλους σου μπορείς, με mail.

Συμπληρώνεις δηλαδή και το email του φίλου σου.

Όσοι περισσότεροι απο τους φίλους σου τσιμπήσουν, και κάνουν κλικ, χρεώνονται σε εσένα. Έτσι, το στέλνεις σε όλους τους φίλους σου, και μαζεύεις περισσότερες συμμετοχές…

…δηλαδή αεροπλανάκι.

Στο μεταξύ, η εταιρεία συλλέγει ονόματα και διευθύνσεις εντελώς καθαρές (φαίνεται απο τα κλικ ποιές λειτουργούν) σε δική της βάση δεδομένων - με αντάλλαγμα την… υπόσχεση οτι θα κερδίσει, κάποιος, ένα laptop ή μία οθόνη.

Προφανώς, όσο περισσότερες συμμετοχές έχεις, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις.

Θεωρητικά πάντα, γιατι τα έχουμε ξαναπει για τέτοιους διαγωνισμούς.

Οπώς είπαμε λοιπόν, η εταιρεία φτιάχνει χρυσή λίστα με υποψήφια μελλοντικά θύματα σπαμ:

26. Το E-SHOP.GR Α.Ε.διατηρεί το δικαίωμα της συλλογής ηλεκτρονικών διευθύνσεων για τη χρήση τους σε ενέργειες άμεσου marketing (direct marketing) ενώ επιθυμούν και να σας ενημερώνουν για τις τελευταίες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.

[Απο τους ορους χρησης]

Φυσικά, αφού έβαλες εσύ τα στοιχεία, το e-shop δεν έχει καμία ευθύνη.

Στους όρους δε του διαγωνισμού, η εταιρεία λέει οτι θα συγκεντρώσει τα στοιχεία των συμμετεχόντων - αλλά προφανώς, ανεξάρτητα αν αυτοί το επιθυμούσαν ή όχι.

Μπορούν, βέβαια να ζητήσουν την διαγραφή τους:

25. Κάθε συμμετέχων διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει εγγράφως από το E-SHOP.GR Α.Ε.τη διαγραφή των προσωπικών του δεδομένων από το ως άνω αρχείο μετά το πέρας του διαγωνισμού.

…αλλά αυτό προφανώς ισχύει μόνο αν αντιληφθούν οτι έπεσαν θύματα συλλογής προσωπικών στοιχείων.

Δεν μας φτάνει δηλαδή που οι εταιρείες παλεύουν να μαζέψουν τα email μας και να μας γεμίσουν με spam, τους βοηθάμε και αποπάνω.

Αυτα ελεγε ο Αρκουδος για ενα παρομοιο παιχνιδι πριν εναν χρονο περιπου και ταιριαζουν γαντι με την περιπτωση του online διαγωνισμου απο το e-shop.

Δεν λεω, πολυ εντυπωσιακη προσπαθεια, οχι βεβαια και η πρωτη, αν θυμηθουμε την κοπελιτσα της vodafone που ειχε κλειδωθει στην αποθηκη και μας ζητουσε να την παρουμε τηλεφωνο.

Δεν λεω, πλακα ειχε το παιχνιδακι του e-shop, αλλα μαλλον ειναι για αφελεις. Αφελεις χρηστες που θα χασουν την ωρα τους για να μαζεψουν τα eshopουλα [ενω οι πελατες του e-shop ειναι περιπου 500.000, και αρα, αν ολοι τους απλα συμμετειχαν με τα 10 πρωτα e-shopουλα που σου δινει στην αρχη τοτε αμεσως-αμεσως εχουμε 5.000.000 συμμετοχες, ποσο μαλλον αν ολοι παιξουν μιση ωρα και φτασουν τους 200 ποντους οπως εγω], αφελεις χρηστες που θα βαλουν email φιλων τους για να παρουν 5 eshopουλα, με μονο κερδισμενο φυσικα, το ιδιο το e-shop.

Οποιος, παρολαυτα δεν ειναι πελατης του e-shop και θελει να παιξει για να δει πως ειναι, ας μου στειλει ενα email στο sourotiri papaki gmail teleia com για να τον καλεσω. Τουλαχιστον, θα ειναι εν γνωσει του.

Ειπαν ως τωρα για το θεμα:

το skull.gr, συζητηθηκε στο forum του PC magazine, o foutrelis, συζητηθηκε στο insomnia.gr, ο jimakos.

Επισης, ο παπατζης, σαν γνησια ιντερνετικη περσονα, εχει και youtube channel, και Myspace, και Facebook.


13 σχολίασαν...:

~~A~~ είπε...

Με απλά λόγια,νόμιμη απάτη!

Αλλά πολλοί την πατάνε.

skull είπε...

χεχε δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα με τα email και τα ονόματα.

Μην είστε τόσο καχύποπτοι όλοι.
από την διαφήμιση της Vodafone που αναφέρεις έλαβες ποτέ κάτι στο email σου? Εγώ ποτέ δεν πήρα κάτι από την Vodafone και στην τελική δεν νομίζω κάποιος που έχει ασχοληθεί με το Internet και με το pc του να μην έχει παραγγείλει κάτι από το eshop.

Είναι απλά ένα promotion όπως όλα τα promotion που καθημερινά βλέπεις στο δρόμο.

Αυτά τα περί μαζέματος email είναι ότι πιο απλό μπορείς να κάνεις μέσα σε μερικά λεπτά.

Και θέλω να πω ότι τα spam emails δεν είναι πάντα άχρηστα, αν αναλογιστείς ότι το myspace έτσι ξεκίνησε την διαφημιστική του καμπάνια και άλλαξε την ροή του internet προς το "πολύ" καλύτερο! ;)

Έχω αναφερθεί και στα spam emails και στην ιστορία του mySpace, εάν ενδιαφέρεσαι να διαβάσεις για να αλλάξεις γνώμη! :D

www.skull.gr

Sourotiri είπε...

skull, και μονο που υπαρχει ορος του διαγωνισμου οπου "Το E-SHOP.GR Α.Ε.διατηρεί το δικαίωμα της συλλογής ηλεκτρονικών διευθύνσεων για τη χρήση τους σε ενέργειες άμεσου marketing (direct marketing) ενώ επιθυμούν και να σας ενημερώνουν για τις τελευταίες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.", με κανει καχυποπτο.

Ο δε παραλληλισμος με το myspace, μαλλον αστοχος.

ΟΚ, μπορει εγω ως πελατης του e-shop να δεχομαι να παιρνω emails ενημερωτικου χαρακτηρα, αλλα αν εγω βαλω 50 emails φιλων [ΧΩΡΙΣ την συγκαταθεση τους] για να μαζεψω e-shopουλα, τι φταινε αυτοι;

Οσο για την vodafone, το θεμα δεν ηταν τα email, αλλα τα τηλεφωνικα νουμερα και σε ποιον αντιστοιχουν.

laplace78 είπε...

πολυ σωστα οπσα γραφεις στο τελευταιο σχολιο sourotiri..κανονικη κοροιδια..

Jimakos είπε...

Νομιμη απατη οπως ειπε η ~~A~~!
Ειμαι σιγουρος πως πολλοι θα την πατησουν...:P

LINGUA FRANCA είπε...

Μήπως ήρθε η ώρα να ρυθμιστούν αυτού του είδους οι "διαφημιστικές" καμπάνιες;Με ποιο δικαίωμα μπορεί να δώσει ένας τρίτος τα δικά μου στοιχεία σε μία επιχείρηση;Και πόσο νόμιμο είναι να προτρέπει αυτή την πράξη η ίδια η επιχείρηση;

Sourotiri είπε...

laplace, μαλλον βασιζονται στην αγνοια και στην λαιμαργια των παιχτων για περισσοτερα "e-shopουλα".

jimako, δυστυχως οι αφελεις και οι λαιμαργοι ειναι πολλοι...

lingua franca, δεν νομιζω οτι μπορει να γινει κατι για αυτην την συγκεκριμενη περιπτωση... Αλλα απο την στιγμη που το συστημα "πυραμιδα" ειναι παρανομο, θα επρεπε να ειναι παρανομο και αυτο, γιατι πυραμιδα ειναι να παιρνεις ποντους απο τον "απο κατω" σου στον οποιον στελνεις email. Ξερω κι εγω...;

KitsosMitsos είπε...

Παράνομο δεν είναι σίγουρα, απλώς είναι κλασική περίπτωση του προσέχω που βάζω την υπογραφή μου ή οτιδήποτε αντίστοιχο. Και επειδή ένα κλικ φαντάζει εύκολο, πολλοί παρασυρόμαστε...
Προσέχουμε για να έχουμε, λοιπόν!

Ανώνυμος είπε...

pelaths tou e-shop eimai kai exw mazepsei arketa e-shopoulakia alla kalesa mono thn filh mou.dld ti mporei to e-shop na kanei se mena kai sthn filh mou?

Sourotiri είπε...

Ανωνυμε, μαλλον δεν εχεις καταλαβει ακριβως περι τινος προκειται. Το e-shop δεν προκειται "να κανει" τιποτα σε σενα και την φιλη σου, με την εννοια του κακου. Απλα οπως εβαλες στο παιχνιδι την φιλη σου, φανταζομαι με την συγκαταθεση της, θα μπορουσες να βαλεις αλλα 100 email ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥΣ, για να κερδισεις εσυ e-shopουλα, το e-shop να γεμισει κι αλλο τις mailing lists του, και οι χρηστες των οποιων τα emails ΕΣΥ εβαλες [επαναλαμβανω, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥΣ] να βλεπουν τα αρχιδια τους να φουσκωνουν απο το πρηξιμο που θα τους κανει το e-shop στελνωντας τους ενημερωτικα email. Δεν αναφερομαι σε σενα προσωπικα φυσικα, γενικα μιλαω.

skull είπε...

Sourotiri υπάρχει διαφορά του Spam και του mailing list για μια διαφημιστική καμπάνια, όπως είναι του eshop και του myspace (που λες ότι δεν κολλάει).

Για να μάθεις να τα ξεχωρίζεις τα spam emails δεν έχουν στο τέλος του μηνύματος το link για διαγραφή του emails σου απο την λίστα ενημέρωσης.

Αυτό λέει στο κάτω μέρος των newsletter του eshop και αν δεν θέλουν οι φίλοι σου να τα παίρνουν μπορούν να ακολουθήσουν τις οδηγίες.

[quote]Αν θέλετε να διαγραφείτε από τη λίστα ενημέρωσης του e-shop παρακαλούμε απαντήστε στο παρόν με τίτλο (subject) του μηνύματός σας: 'ΔΙΑΓΡΑΦΗ'.[/quote]

...η συνέχεια του θέματος περί φακελώματος: http://skull.gr/blog/%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CE%BB%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B1

Sourotiri είπε...

skull, δεν μου κανει ιδιαιτερη διαφορα [οχι ετυμολογικα ή αναφορικα με τον ακριβη ορισμο της εννοιας spam] αν ειναι αυτο που λες ή αν καποιος μπορει να καταχωρηθει σε μια λιστα χωρις την εγκριση του.

Προφανως διαφωνουμε.

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει πάντως να είναι το πιο βαρετό flash game που δημιουργήθηκε ποτέ! Αμάν πια με αυτές τις γελοίες προχειροφτιαγμένες προωθητικές ενέργειες. Είναι σαν να δηλώνουν μέσα στη μούρη σου ότι ψάχνουν για μαλάκες που τσιμπάνε για πλάκα. Λες και είμαστε χθεσινοί και δεν ξέρουμε τι παίζει με τα mailing lists και πόσο αξίζουν για αυτούς και το promotion τους νέες καταχωρήσεις που, εκτός των άλλων, αυτοκαταχωρούνται κιόλας για 10 eshopoula!..

Μιλάμε πρέπει να είσαι μεγάλο ζωντανό για να κάτσεις ν' ασχοληθείς με αυτή τη μπαρούφα, καθώς ακόμα κι αν χάσεις τη ζωή σου μαζεύοντας χιλιάδες μυριάδες eshopoula, όταν το πελατολόγιό τους είναι τόσο μεγάλο και η πλειονότητα των πελατών τους είναι βέβαιο πως έχει e-mail (συν τις προσκλήσεις που σε βάζουν να κάνεις και τα ζωντανά που, μεταξύ μας, είναι αφθονα και θα "καούν" αδίκως), οι πιθανότητες να κερδίσεις ένα από τα 13(!) super δώρα όχι μόνο είναι εναντίον σου, αλλά σε δείχνουν κιόλας γελώντας με την πάρτη σου!

Για να μην αναφέρω πως αν αναλογιστεί κανείς τον ετήσιο τζίρο του e-shop, η συνολική αξία τους που αγγίζει το αστρονομικό(!) ποσό των... κρατηθείτε και πάρτε και κανένα tavor... 9.500 ευρώ(!!!) μετατρέπει εξαρχής το όλο θέμα σε διαγωνισμό βλακείας.

Μην ανησυχείτε όμως, του χρόνου θα ανακαλύψουν και τα: Συγχαρητήρια, είστε ο 1.000.000.000.000.000.000.000.000 "πελάτης"...

Ελεος πια!