Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2008

Ευχομαι μες στην φυλακη να σας γαμανε κι απ'την μυτη.

Παρακολουθω αναυδος τις διαστασεις που εχει παρει το θεμα της δολοφονιας του πιτσιρικα στα Εξαρχεια και ακομη πιο αναυδος βλεπω απο εδω κι απο εκει μερικα σχολια που παιρνουν το μερος του σκατομπατσου, του στυλ:

"Τι επρεπε να κανει, επρεπε κι αυτος να προφυλαξει την σωματικη του ακεραιοτητα"

"Οταν ομως τις μολοτωφ τις ετρωγαν μπατσοι, δεν βγηκε κανεις να κανει τοση φασαρια"

και αλλα τετοια ομορφα.

Για μια στιγμη.

Οταν ενας ανθρωπος αποφασιζει να γινει μπατσος, δεν ξερει οτι θα φοραει μια στολη;

Το ξερει.

Δεν ξερει τι προιστορια κουβαλαει πανω της αυτη η στολη; Τι συμβολιζει;

Το ξερει.

Ξερει και για τον Κυπριο φοιτητη.
Ξερει και για τον φοιτητη με τα πρασινα σταρακια.
Ξερει και για την κοπελα που πεθανε στο σκηνικο Σοριν Ματει.
Ξερει και για το σκηνικο στο Α.Τ. Ομονοιας που οι μπατσοι εβαζαν τα 2 αλβανακια να δερνονται μεταξυ τους.
Ξερει και για τα δακρυγονα που ριχναν οι μπατσοι στους συνταξιουχους.
Ξερει και για τις παραβιασεις του πανεπιστημιακου ασυλου.
Ξερει και για τις απαγωγες των Πακιστανων.
Ξερει και για τους βιασμους γυναικων απο μπατσους.
Ξερει και για την δολοφονια του 15χρονου πριν πολλα χρονια, παλι στα Εξαρχεια.
Ξερει και για την δολοφονια του πιτσιρικα χθες.

Ας μην συνεχισω.

Οταν λοιπον ενας μπατσος αποφασιζει να βαλει μια στολη η οποια τον κανει ιδιο με τους μπατσους που εχουν κανει αυτα τα αισχη, οταν φοραει μια στολη η οποια εχει διαπραξει τερατουργηματα κατα καιρους, ας μην παραπονιεται επειδη τις τρωει απο αυτους που πολεμαει. Οποιος ανακατευεται με τα πιτουρα, τον τρωνε και οι κοτες.

Γιατι στα ματια του κοσμου, ο μπατσος που φοραει την στολη δεν ειναι ο Κωστας/ο Γιωργος/ο Γιαννης, δεν ειναι ενας ανθρωπος με οικογενεια, φιλους, παιδια, ονειρα. Οταν ενας μπατσος φοραει την στολη του και ειναι εν ωρα υπηρεσιας, ειναι απλα ενας μπατσος. Ενα οργανο στην υπηρεσια ενος σωματος ασφαλειας που εχει διαπραξει εγκληματα. Και οση ωρα φοραει την στολη, αυτο αντιπροσωπευει. Τελεια και παυλα.

Αφιερωμενο λοιπον στους μπατσους, το τραγουδι "Ελληνικη Αστυνομια" απο τους Στιχοιμα, ενα φωτοκλιπ που ειχα κανει πριν εναν χρονο με αφορμη το Α.Τ. Ομονοιας και δυστυχως, χρειαζεται να το ανασυρω απο τα κιταπια μου.

Δεν ειμαι αναρχικος, αλλα ουτε και μαλακας
[...]
ειμαι σαν τον πιτσιρικα που πυροβολησες στην Κρητη
ευχομαι μες στην φυλακη να σας γαμανε κι απ'την μυτη.


16 σχολίασαν...:

γυάλινο δάκρυ είπε...

Δε διαφωνώ, αλλά μη τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι. Υπάρχουν μπάτσοι, υπάρχουν και αστυνομικοί.
Δε θα υποστηρίξω αυτόν που δολοφόνησε ένα 15χρονο παιδί, αλλά δε θα υποστηρίξω ούτε την αντίδραση που περιλαμβάνει το σπάσιμο και το κάψιμο της ξένης περιουσίας μεροκαματιάρηδων ανθρώπων που ζούσαν από ένα μαγαζί ή ένα περίπτερο και ποιος ξέρι με πόσους κόπους αγόρασαν ένα αυτοκίνητο κι έστησαν ένα μαγαζί να ζήσουν. Γιατί δεν πάνε να σπάσουν τα υπουργεία και τις βίλες και να κάψουν τις λίμο των λαμόγιων;
Φταίει η κωλοκυβέρνηση που δεν κάνει τίποτα για να εμποδίσει τέτοια περιστατικά και από τους μεν και από τους δε, γιατί πολύ απλά τη συμφέρει.

γυάλινο δάκρυ είπε...

Όσο για το περιστατικό τι έγινε ακριβώς; Γιατί από τη μία λένε ότι έριξε 3 πυροβολισμούς και μετά γίνονται οι πυροβολισμοί 2; Και με ποιο δικαίωμα κατεβαίνει από το περιπολικό για να πουλήσει μαγκιά σκοτώνοντας ένα 15 χρονο παιδί; Έτσι βγάζει την εξουσία του; Σκατά στα μούτρα κι αυτουνού.

Princess είπε...

Οταν κρατας ενα οπλο,οφειλεις να ξερεις γιατι το κρατάς, και ποτε και πως να το χρησιμοποιήσεις. Οφειλει να στο μαθει αυτος που σε οπλισε.. Αν δε το κανει, εσυ εισαι εν δυνάμει δολοφόνος, κι αυτος ηθικος αυτουργός. Ακομα κι αν σε λενε μπατσο, κι αν τον λενε κρατος...

Ανώνυμος είπε...

Νταηλίκια με τα όπλα αν και όταν σημάνει πόλεμος.
Στην Αγγλία, μολονότι ψυχρός λαός, δεν ξέρουν και έχουν ή είχαν τους αστυνομικούς χωρίς όπλα;
Εδώ οι ειδικοί φρουροί αφού μπήκαν από το παράθυρο στην Αστυνομία, χωρίς ουσιαστικές εξετάσεις, χωρίς διάβασμα, ξενύχτι, άγχος και αγωνία, αλλά συγκεντρώνοντας μόρια από το Στρατό (δόκιμοι, λοχίες, ειδικές δυνάμεις) και αφού πέρασαν από το γραφείο κάποιου βουλευτού, μπήκαν στην μικρή των μπάτσων σχολή για κανά τρίμηνο και μετά ξεχύθηκαν στους δρόμους, παριστάνοντας τον βελιγκέκα, με το κράνος, το υφάκι ςς το μαρκούτσι και την κουμπούρα στη μέση.
Βλέπουν τώρα το ανέμελο νιάτο πούθελε νάναι λέφτερο να τους κάνει κανένα αστειάκι, αφιονίζονται, βγάζουν την κουμπούρα και στο σημάδι. Το αίμα του δικαίου Τούτου πάνω τους.

Sourotiri είπε...

γυαλινο δακρυ, ιδου ενα κειμενο που εγραψα πριν λιγο σε ενα φορουμ και απανταει στα σχολια σου:

Βαλτε δυο εικονες στο μυαλο σας.

Η πρωτη εικονα δειχνει εναν ενστολο καφρο να εχει προτεταμενο το οπλο του και να πυροβολει εναν πολιτη ή το γκλομπ του και να χτυπαει καποιον. Συνηθως τα θυματα ειναι αοπλοι ανθρωποι, για να μην πω οτι προκειται για παιδια και κοπελιτσες. Η διαφορα του μπατσου με το θυμα δεν ειναι -μονο- το οπλο, αλλα αυτο που τον διακρινει απο τον πολιτη ειναι κυριως η εξουσια που κατεχει.

Η δευτερη εικονα δειχνει εναν κουκουλοφορο καφρο να εχει στο χερι του μια πετρα ή μια βομβα μολοτωφ ή ενα σιδερο και να τα σπαει ολα γυρω του. Δεν θα σας πω οτι καιει τραπεζες ή καταστηματα μεγαλων πολυεθνικων εταιρειων, ουτε καν ακριβα αυτοκινητα. Φανταστειτε οτι καιει και ρημαζει απλα μαγαζακια, αυτοκινητα που φαινονται οτι δεν ανηκουν σε πλουσιους ανθρωπους.

Ο πρωτος, ξεσπαει τα κομπλεξ του σε ανθρωπους απο την Κυπρο, που φορανε πρασινα σταρακια, ή που απλα του την ειπαν. Δεν ειναι η δουλεια του αυτη, δεν πρεπει να τιμωρει η αστυνομια αλλα η δικαιοσυνη. Η δουλεια της αστυνομιας ειναι να πιανει τους κακους και να τους παραδιδει -οσο το δυνατον πιο αθικτους- στην δικαιοσυνη. Πολλες φορες δεν ειναι μονος του, αλλα εχει για παρεα και αλλους συναδελφους του που σπανε πλακα ομαδικα βαρωντας ενα ατομο μονο.

Ο δευτερος, ξεσπαει τα κομπλεξ του σε αντικειμενα, σε ο,τι βρεθει στο περασμα του. Δεν ειναι η δουλεια του αυτη, προφανως, δεν ειναι κανενος δουλεια να σπαει τα παντα. Ομως ο δευτερος ανθρωπος δεν βγαινει καθε μερα για καταστροφες, παρα μονο σε συγκεκριμενες περιστασεις. Ποτε δεν ειναι μονος του, παντα κρυβεται μεσα στο πανεπιστημιο για να βρει ασυλο, και επηρρεαζει και την ζωη πολλων πολιτων μιας και για χαρη του κλεινουν δρομοι, διακοπτεται η κινηση, κτλ.

Ο πρωτος ανθρωπος εχει επιλεξει να φορεσει μια στολη και να γινει πειθηνιο οργανο ενος σωματος ασφαλειας που σε καμια κατοσταρια "μεμονωμενα περιστατικα" τα τελευταια χρονια εχει σκοτωσει, εχει τραυματισει, εχει δειρει ανελεητα, εχει ξεφτιλισει, εχει βιασει πολιτες, οχι απαραιτητα ενοχους. Συνηθως τα οπλα αυτου του σωματος ασφαλειας "εκπυρσοκροτουν" και σφαιρες "εξοστρακιζονται". Ολα αυτα τα ξερει και πριν φορεσει την στολη, αρα, φορωντας την, τα δεχεται.

Ο δευτερος εχει επιλεξει να φορεσει μια κουκουλα και να γινει πειθηνιο οργανο καποιων περιεργων κεντρων αντιεξουσιας ή ακομη και των βιαιων ενστικτων του, με αποτελεσμα να φερεται ζωωδως σαν κανιβαλος καφρος ζουλου. Η ευρυτερη ομαδα στην οποια ανηκει εχει σπασει, εχει ρημαξει. Αν καποια στιγμη εχει στραφει εναντιον ανθρωπων, αυτοι ειναι οι ανθρωποι της πρωτης εικονας. Ποτε δεν υποστηριζει οτι η πετρα εφυγε κατα λαθος απο το χερι του. Ολα αυτα τα ξερει και αυτος πριν αρπαξει την πετρα, και αρα, τα δεχεται.

Ο πρωτος μερικες φορες φοραει κουκουλα και παρεισφρυει μεσα σε πορειες και συγκεντρωσεις ανθρωπων της 2ης εικονας και τους ρουφιανευει, τους κατασκοπευει, μπορει να προκαλει και ο ιδιος επεισοδια για να τους σπιλωσει.

Ο δευτερος δεν φοραει ποτε τα ρουχα των αλλων. Ουτε τους ρουφιανευει, ουτε τους κατασκοπευει, ουτε προσπαθει να τους σπιλωσει. Δεν χρειαζεται αλλωστε, τα καταφερνουν και μονοι τους.

Ο πρωτος στην προσωπικη του ζωη μπορει να εχει μια διαφορετικη αισθηση της πραγματικοτητας απο την πραγματικη. Σε πολλες περιοχες της χωρας απολαμβανει ενα αλφα κοινωνικο στατους, το οποιο ισως του δινει ευκαιρια να προβει και σε παρανομες ενεργειες, ξεροντας οτι η συναδελφικη αλληλεγγυη μπορει να τον σωσει. Ετσι, μπορει να προσφερει προστασια σε νυχτερινα μαγαζια, να εμπορευεται ναρκωτικα ή απλα να ζηταει ανταλλαγματα απο πολιτες για να μην τους κοψει κληση.

Ο δευτερος στην προσωπικη του ζωη μπορει να ειναι φοιτητης ή να ειναι ενα παιδι που να μην εχει στον ηλιο μοιρα. Σε καμια περιοχη της χωρας δεν απολαμβανει κανενα κοινωνικο στατους, ενω μπορει και να προβαινει σε παρανομες ενεργειες, οπως το να αγοραζει ναρκωτικα είτε απευθειας απο τον πρωτο ή με την σιωπηρη συγκαταθεση του πρωτου. Μπορει επισης να κλεβει λεφτα και πολυτιμα αντικειμενα μηπως και μπορεσει να εξασφαλισει την δοση του, μιας και ειναι εθισμενος σε αυτην.


Αν λοιπον μου εβαζαν τις δυο εικονες διπλα διπλα, δεν θα διαλεγα καμια απο τις δυο. Καμια απο αυτες τις εικονες δεν με τιμαει σαν πολιτη, ουτε και περιγραφει καποια ευνομουμενη πολιτεια. Αν ομως μου εβαζαν το μαχαιρι στον λαιμο και ΕΠΡΕΠΕ να διαλεξω, δεν θα διαλεγα σε καμια περιπτωση τον πρωτο. Τουλαχιστον ο δευτερος μου φαινεται πιο ειλικρινης και λιγοτερο επικινδυνος.

Πρινσες, συμφωνω.

ανωνυμε, συμφωνω επισης.

Marina είπε...

Εχεις δίκιο Σουρωτήρι για την Αστυνομία. Απο τη στιγμή που φοράνε τη στολή παύουν να είναι απλοί άνθρωποι, παίρνουν το νόμο στα χέρια τους, γίνονται Εξουσία.
Απαντώντας σε προπηλακισμούς με φόνους δεν πετυχαίνουν τίποτα καλό, αντίθετα ανοίγει ο ασκός του Αιόλου.
Πήρα βόλτα το διαδίκτυο σήμερα και διάβαζα. Ο περισσότερος κόσμος είναι υπέρ των κουκουλοφόρων που ξεσπάνε πάνω στον κοσμάκη και που αν συλληφθούν τότε μεταμορφώνονται σε 15χρονα παιδιά που αδίκως τα έχουν βάλει κάτω οι αστυνομικοί και τα σαπίζουν στο ξύλο.
Η πολιτεία, το κράτος πρέπει να αποφάσίσει επιτέλους τι είδους Αστυνομική προστασία θέλει να προσφέρει στους πολίτες. Αυτή που υπάρχει ΔΕΝ κάνει καλά τη δουλειά της. Ο κλεφτοπόλεμος δεν αποδίδει. Οι ζωές όλων μας στο στόχαστρο.

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

εγώ χάρηκα πολύ έναν άνθρωπο έξω απ το καμένο του μαγαζάκι πού τον ρώτησαν τι περιμένει και είπε "περιμένω την κυβέρνηση να με αποζημιώσει, γιατί αυτό είναι δικό της έργο".

τουλάχιστον αυτός το κατάλαβε πως αυτός που του καψε το μαγαζί, του το καψε γιατί ήταν οργισμένος και την οργή του την προκάλεσε η πολιτική που -δεν- ασκείται..

ναι μαλακία είναι που καίνε ιδιωτική περιουσία, ας κάψουν υπουργεία τράπεζες και αστυνομικά τμήματα..αλλά..οργισμένος λαός..

γυάλινο δάκρυ είπε...

Δεν διαφωνώ, απλά σκέφτομαι ότι αυτοί που έχασαν τα μαγαζιά τους θα μείνουν στο δρόμο, γιατί ας μη δουλευόμαστε, πότε στάθηκε η κυβέρνηση δίπλα στον πολίτη για να το κάνει και τώρα;

Η κυβέρνηση δεν θα πληγεί αν καταστρέφονται περιουσίες απλών ανθρώπων. Πολύ απλά θα υποσχεθεί βοήθεια που δε θα δώσει ποτέ. Και έτσι θα συνεχίσουν να γίνονται τα ίδια. Αυτοί που έμειναν στο δρόμο εξαιτίας της φθοράς των μαγαζιών τους θα βγαίνουν να κάνουν πορείες και διαδηλώσεις, οι μπάτσοι (γιατί αυτοί που θα επιτεθούν σε άοπλο λαό είναι μπάτσοι) θα τους ξυλοκοπήσουν και θα τους πετάνε δακρυγόνα και όλο και κάποιου η σφαίρα θα εξοστρακίσει ξανά και θα σκοτώσει έναν από μας.

Κατάλαβες με ποιες έννοιες το λέω αυτό για την καταστροφή της περιουσίας του λαού;

Το θέμα είναι ότι φταίμε όλοι. Δε φταίει μόνο ο μπάτσος, η κυβέρνηση και οι αναρχικοί για όλα αυτά. Φταίμε κι εμείς που τα επιτρέπουμε να γίνουν.

Το άλλο το τελείως υποκριτικό που μου την έδωσε ήταν η "παραίτηση" του παυλόπουλου και του άλλου που "δεν έγιναν δεκτές" και οι δηλώσεις "συμπαράστασης και οδύνης" των πολιτικών. Ποια συμπαράσταση ρεεε;;; Ποια οδύνη;;; Θα φανεί όταν την επόμενη βδομάδα βγει κι άλλο σκάνδαλο στον αέρα. Όταν η βοήθεια που έταξαν στο λαό δε θα εμφανιστεί ποτέ γιατί θα τσεπώσουν τα χρήματα. Όταν θα δολοφονηθεί ακόμα ένας δεκαπεντάχρονος και ο μπάτσος θα ξέρει ότι θα γλιτώσει με λίγα χρόνια φυλακή.

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

κατάλαβα πώς το εννοείς, δε διαφώνησα μαζί σου..η μεγαλύτερη βλακεία που κάνουν είναι που ρημάζουν τα μαγαζιά και τ αυτοκίνητα του κόσμου.. μια κυρία στην πανεπιστημίου πήγε να ξεπαρκάρει για να σώσει το αμάξι της και της ηρθε πέτρα στο κεφάλι..δε συμφωνώ με τους βανδαλισμούς που κάνουν, απλώς κάπου τoyς δικαιλογώ -όχι εντελώς, αλλά αυτό που είπε ο κύριος με το μαγαζάκι..νομίζω είναι σωστό..

Marina είπε...

Πολύ καλή η σύγκριση των δύο ροπαλοφόρων, ταυτίζονται απόλυτα ως "πειθήνια όργανα" τρίτων.

γυάλινο δάκρυ είπε...

@το κορίτσι που ήθελε πολλά

Η απάντηση αναφερόταν στο κείμενο του σουρωτηρίου..
Έχετε δίκιο και οι δύο..
Απλά σκέφτομαι κι αυτούς που χάνουν ό,τι με κόπους χρόνων κατάφεραν..
Η πολιτική που -δεν- ασκείται.. Ασκείται.. Ασκείται ως χούντα, γιατί εκεί μας βλέπω να επιστρέφουμε..
Ασκείται ως προσωπικό συμφέρον του κάθε μαλάκα που ανεβαίνει στην εξουσία για να φάει με χρυσά κουτάλια..
Ασκείται από τον κάθε μπάτσο που μπαίνει στην αστυνομία για να βγάλει τα απωθημένα του πυροβολώντας στον ...αέρα και στο ...έδαφος και οι άτιμες οι σφαίρες δεν πάνε εκεί που ήθελε αυτός εξ αρχής.. "Τι κρίμα.. Πήγαν πάνω στο παιδί.."
Αν ήμουν η μάνα του παιδιού θα τον λιντσάριζα κι ας με πήγαιναν ισόβια.
Αν ήμουν ένα από τα παιδιά του θα τον έφτυνα στα μούτρα και θα του φώναζα ότι δεν αξίζει να λέγεται πατέρας.. Ότι δεν αξίζει καν να ζει..

Νεφελη είπε...

Παιδιά,ένας άνθρωπος σκοτώθηκε. Υπάρχει πιο σοβαρό πλήγμα από αυτό?

Ανώνυμος είπε...

Όταν μαθεύτηκε το κακό στα Εξάρχεια η υπνώτουσα κυβέρνηση το πήρε χαλαρά.
Ο υπουργός παιδείας συνέχισε να μερακλώνει στα μπουζούκια (είμαι σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης) δεν ειδοποιήθηκε λέει μετά τις 11 το βράδυ.
Νόμισαν ότι ο αθώος νεκρός θάταν κανένα "ρεμάλι" κανένα "αλβανάκι" κανένα "γυφτάκι" κανένα "πρεζόνι" κανένα "μετανοστόπουλο έγχρωμο"
Πρόκυψε όμως πρίγκηπας με το όνομα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ να θυμίζει τον στρατηγό Αλέξανδρο ή τον Αλέξανδρο Παναγούλη και Γρηγορόπουλος να θυμίζει κάτι από Γρηγόρη Λαμπράκη.
Και ήταν και εκείνο το σάλι το ριγμένο στους ώμους που θύμιζε τον Ιησού της Ναζαρέτ.
Και είχαμε Μεγάλη Παρασκευή λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

phlou...flis είπε...

Το παιδί δολοφονήθηκε, χάθηκε για πάντα. Ο δολοφόνος, κατά τα συνηθισμένα, θα φροντίσουν να πέσι στα μαλακά (δεν το εύχομαι). Η ασυνομία θα παραμείνει "μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόβοι". Κι αυτό δε θ' αλλάξει ποτέ. Υπάρχει μπαγκράουντ πολύυυυυ κακό και αρνητικό. Οσοι επιλέγουν την ...μεγάλη των μπάτσων σχολή, ας το γνωρίζουν. Δυχτυχώς θα κουβαλούν φορτίο βαρύ των προκατόχων τους.

Γ.Κ. είπε...

To θέμα σηκώνει πολλή πολλή συζήτηση..Δεν εστιάζεται αποκλειστικά στο πρόσωπο που μοιραία βρισκόταν μπρος στον αστυνομικό(μέχρι να παραχθεί το πόρισμα δεν τοποθετώ εισαγωγικά,δεχόμενοι φυσικά την ορθή απόδοση των ευθυνών...),αλλά και στην ιδιότητα που έχουμε εκχωρήσει στο κράτος να παρέχει τη δυνατότητα σε άτομα να οπλοφορούν και σε κάποια απόμενη φάση να αφαιρούν τη ζωή ενός ανθρώπου, έκνομου ή μη.Το ζήτημα είναι περισσότερο πολύπλοκο αν προσπαθήσουμε να ορίσουμε την έννοια του παράνομου...Γενικότερα εντοπίζεται στη λειτουργία και τη σημασία της δικαιοσύνης,των χρηστών ηθών και του χαρακτηρισμού της αποκλινουσας συμπεριφοράς.Ατυχώς καθόλου εύκολη υπόθεση...

dimitris είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.