Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2009

Το ημερολογιο ενος φανταρου - page sixteen: Το κλουβι με τον τρελο.

Ας εξηγησω πρωτα καποια πραγματα:

Σε καθε μοναδα υπαρχει ενας ανθρωπος που αποφασιζει για το ποιος θα κανει ποια υπηρεσια και ποτε, ποιος και αν θα παρει αδεια, ποιος θα βγει εξοδουχος, κτλ. Αυτος ο ανθρωπος ειναι συνηθως ο αρχιλοχιας ή επιλοχιας. Ο βαθμος του τον κατατασσει στην βαθμιδα των υπαξιωματικων, πραγμα που τον κανει ασημαντο για το ολο στρατιωτικο συστημα, αλλα ειναι ο νο.1 σημαντικος ανθρωπος για τους φανταρους. Σε μας, αρχιλοχιας ειναι ενας τρελος. Πραγματικα πιστευω πως αν αυτος ο ανθρωπος παει σε εναν ψυχιατρο, θα τον κλεισουν μεσα. Και δεν υπερβαλλω.

Σε καθε μοναδα επισης υπαρχει ενας διοικητης και ενας υποδιοικητης. Αυτοι συνηθως εχουν τον βαθμο του ταγματαρχη, του αντισυνταγματαρχη ή του συνταγματαρχη [σπανιοτερα]. Ο βαθμος τους ειναι ο μεγαλυτερος που υπαρχει μεσα στην μοναδα, και ως εκ τουτου, απαντες πρεπει να υπακουν στις εντολες τους, οχι μονο οι φανταροι.

Προσφατα τοποθετηθηκα σε γραφειο, με εντολη ενος εκ των δυο "μεγαλων". Παραλληλα, ειμαι και ο γραφεας ενος εκ των δυο. Γραφεας, κλαιν, μην φανταστειτε τιποτα, καφεδες και τοστακια πηγαινοφερνω. Η δε παραλληλη εντολη που δοθηκε, ηταν να μην μπαινω υπηρεσια τις εργασιμες μερες και ωρες. Αυτην την εντολη επρεπε να την μεταφερω στον αρχιλοχια μου.

Ασε ξερω τι σκεφτεσαι, κωλοβυσμα και τα σχετικα. Το αντιπαρερχομαι προς το παρον [βλεπε στο τελος του κειμενου]*.

Μεταφεροντας την εντολη στον αρχιλοχια, μου ειπε ενα ξερο "αυτο δεν γινεται", και με εδιωξε.

Την Παρασκευη λοιπον, ημουν στο γραφειο. Καποια στιγμη επρεπε να παρω τηλεφωνο ολους τους αρχιλοχιες της μοναδας για να τους πω οτι πρεπει να στειλουν ενα ατομο ο καθενας για μια δουλιτσα. Το τηλεφωνο μας ομως εχει ενα προβλημα με το καλωδιο, και που και που δεν κανει καλη επαφη. Δεν κοβεται η γραμμη, απλα χανεται η επικοινωνια.

Μιλωντας λοιπον με τον αρχιλοχια μου, του λεω να στειλει ενα ατομο και μου λεει "ελα εσυ". Εκεινη την στιγμη, σπαει ο διαολος το ποδαρι του, χανεται η γραμμη, προσπαθω να τον ακουσω παιζοντας με το καλωδιο, μου αρπαζει το ακουστικο ο προισταμενος μου, προσπαθει και αυτος να μιλησει, δεν μπορει και το κλεινει. Κρατηστε το αυτο. Τελικα, πηγαινω εγω εκει για να τελειωσουμε την δουλιτσα που λεγαμε.

Γυρω στις 3 με διωχνουν απο το γραφειο, και παω στον λοχο, οπου και εχουν ανακοινωθει οι υπηρεσιες του ΠΣΚ. Αντιλαμβανομαι οτι,μεταξυ αλλων, μου εχει δωσει θαλαμοφυλικι την Κυριακη [σημερα], το οποιο ομως περιλαμβανει και ενα 12-3 το μεσημερι της Δευτερας. Ουπς, εργασιμη μερα και ωρα. Παω να του θυμισω την εντολη του "μεγαλου".

Και τον βλεπω, εν εξαλλω καταστασει να μου λεει πως αν του ξανακλεισω το τηλεφωνο στα μουτρα θα ερθει και θα μας καψει ζωντανους εκει μεσα [!], οτι θελει να ερθει ο ιδιος ο "μεγαλος" να του πει την εντολη αυτη, και φυσικα, δεν ακουει τιποτα ουτε ως προς το τι εγινε με το τηλεφωνο, ουτε για την υπηρεσια. Φευγω με την διαθεση στα πατωματα.

Προσπαθω να σκεφτω τροπους για να αποφυγω την υπηρεσια της Κυριακης, που τελειωνει Δευτερα μεσημερι. Και αλλαζω την υπηρεσια με το παιδι που ειχε την ιδια υπηρεσια το Σαββατο, που τελειωνε Κυριακη μεσημερι. Ενημερωνω και τον ΑΥΔΜ, και το οργανο υπηρεσιας, και ολα καλα. Σημερα, θα ημουν εξοδουχος μετα τις 3 που θα τελειωνα την υπηρεσια μου, και την Δευτερα θα παω στο γραφειο κανονικοτατα.

Σημερα λοιπον το πρωι, με καλει ενας γραφεας στο γραφειο για να τον βοηθησω σε κατι. Και εκει που καθομασταν στο γραφειο, σκαει μυτη ο αρχιλοχιας μου, και ωρυωμενος γιατι "καθομαι εκει", με στελνει πισω στον λοχο. Χωρις να εχουμε κατι συγκεκριμενο να κανουμε. Ηθελε απλα να φυγω απο εκει. Γυριζω στον λοχο και ψωλοβαραω κυριολεκτικα για 2 ωρες, αφηνοντας τον αλλον μονο του στο χαρτομανι. Ο δε αρχιλοχιας, μετα απο λιγο φευγει.

Και πως ριχνω μια ματια στις σημερινες υπηρεσιες, ανακαλυπτω πως, παρολο που εχω αλλαξει την σημερινη υπηρεσια με την χθεσινη και την εχω ηδη κανει, ειμαι και σημερα υπηρεσια!!! Τρεχω στον ΑΥΔΜ, και διαπιστωνουμε πως οι υπηρεσιες του λοχου μου λειπουν...!!! Ω ναι, εχω βασιμες υποψιες οτι ο αρχιλοχιας εκλεψε τις υπηρεσιες απο τον ΑΥΔΜ και τις αλλαξε με τις παλιες! Τελος παντων, το αλλαζουμε once again. Τα νευρα μου βεβαια ηδη κινουνται σε τεντωμενο σχοινι. Τελος καλο, ολα καλα, βγαινω εξοδουχος στις 3 και σας γραφω αυτο το ποστ.

Αυριο λοιπον, προβλεπεται εντονη μερα. Γιατι πολυ απλα θα παω και θα πω στον "μεγαλο" πως ο αρχιλοχιας θελει να παει ο ιδιος ο "μεγαλος" να του μεταφερει την εντολη του. Ετσι δεν μου ειπε; Πραγμα αρκετα υποτιμητικο, φανταζομαι. Ευχομαι ο "μεγαλος" να το παρει ετσι, και να του γαμησει τα ματια. Γιατι αλλιως, την εκατσα την βαρκα.

Αναρωτιομουν ενας "μεγαλος", ποιανου το μερος θα παρει σε μια συγκρουση μεταξυ του γραφεα του και του αρχιλοχια του. Και ρωτησα εναν παλιο. Η απαντηση που πηρα μου αρεσε παρα πολυ: "Αγορι μου, ενας διοικητης ή ενας υποδιοικητης ενα μερος παιρνουν μονο: το δικο τους".

Αυριο θα δειξει λοιπον.

*Παρεμπιπτοντως, μου φαινεται πολυ υποκριτικη η σταση καποιων που κραζουν καποιον ως βυσμα, ενω θα εκαναν τα παντα για να ειναι στην θεση του. Και πιστευω πως το 95% των φανταρων πολυ θα ηθελαν να εχουν ενα βυσμα για να χωθουν καπου. Εφοσον το παιχνιδι παιζεται με τον εναν και μοναδικο ορο "η ησυχια μου ειναι η φασαρια σου", ετσι θα το παιξουμε λοιπον. Και ο,τι γινει.

7 σχολίασαν...:

Ανώνυμος είπε...

Έχεις μπλέξει σε μπερδεμένη ιστορία.
Ο Αρχιλοχίας (είναι μόνιμος;) δεν θέλει να σε δεί, γιατί φοβάται κάποια στιγμή που θα γίνεις κατά κάποιο τρόπο έμπιστος του Ανωτέρου του, δεν θα τον έχεις διόλου ανάγκη, ή θα του λες ότι ακούς.
Από τη στιγμή που σε βλέπει μορφωμένο αισθάνεται μειονεκτικά και του βγαίνει το παλιό καραβανάδικο (Ιγώ είμι ιδώ - ή το δεκανέας έγινα πατέρα - τρεις φαντάρς εξουσιάζω εγώ.- Στείλε τους φαντάρους στο χουριό μας να μας οργώσουν το χουράφ κλπ)
Από την άλλη μεριά ο Διοικητής, αυτός τέλος πάντων που σε τοποθέτησε στο γραφείο του, αν είναι πραγματικός διοικητής πρέπει να καθαρίσει την κατάσταση. Φρόντισε να του πεις τα διατρέξαντα με τρόπο που να θίγονται τα γαλόνια του. Πρέπει (χωρίς την παρουσία σου) να καλέσει τον αρχιλοχία και τον κάνει τρεις παράδες, εκτός και αν τον έχει ανάγκη, ή αν ο αρχιλοχίας τον έχει κατά κάποιο τρόπο στο χέρι.

Από την άλλη μεριά πρόσεξε τον Αρχιλοχία, γιατί αν θιχτεί και δεν είναι τσάμπα μάγκας θα κοιτάξει να σε ταλαιπωρήσει.

Μιά άλλη λύση είναι αφήνεις τα πράγματα να εξελιχθούν μόνα τους, πιάνεις φιλία με τον Αρχιλοχία, του δείχνεις ότι τον εκτιμάς -λέμε τώρα.

JD είπε...

Παρε να'χεις!υπομονή!
Όσο για αυτούς που γουστάρουν να κράζουν τα βύσματα (συνήθως είναι και αυτοί που είχαν το μεγαλύτερο) θα τους περάσει σύντομα.Ούτε πόλεμο έχουμε, ούτε κάποια ιδανικά αντιπροσωπεύει ο φαντάρος. Είναι κάτι σαν έθιμο για την Ελλάδα,είναι σαν μια βαρετή οικογενειακή συγκέντρωση απλώς διαρκεί πάρα πολύ. Ελπίζω να σου κάτσει η καλή και να του τα γαμήσει τα μάτια.
Λατρεμένη στιγμή παραμένει, η σπάνια μεν,γαμάτη δε, αυτή που πετυχένεις το λοχία σου εκτός,σαν πολίτης...

LINGUA FRANCA είπε...

Προσοχή...

Αν όμως όλα πάν καλά και του γαμήσει τα μάτια, πες το και σε μας να πάρουμε κανά αίμα πίσω!!! :)))

Ανώνυμος είπε...

Δεν αναμίχθηκα ποτέ στα γραφεία αν και μου ζητήθηκε... Δεν είναι και καμιά βυσματική θέση. Συνήθως όσοι έχουν πτυχίο ή σπουδάζουν μπαίνουν -αν το θέλουν. Πιστεύω ότι τη θέση δεν την πήρες μέσω τηλεφωνήματος, άλλα ως "άνθρωπος των γραμμάτων.
Το κακό με τα γραφεία, μπλέκεσαι με τα σκατά(τους παντώς φύσεως και αξιώματος καρα΄ανάδες), οπότε σκατώνεσαι κι έσυ. Ίσχυει χωρίς αμφιβολία η τακτική όσο απαρατήρητος είσαι στον ΕΣ τόσο καλύτερα, και ένα γραφειάς ποτέ δεν είναι απαρατήτος. Εδώ που φτάσαν τα πράγματαπτοτείνω την ακόλουθη τακτική αγαπητέ Σουρωτήρι...
1)Απαξιείς να ασχοληθείς με τον ηλίθιο τον άνθρωπο τον κλεινλοχία. Εφόσον δεν είναι συνεννοήσιμος, δεν μπαίνεις καν στον κόπο να του ξαναμιλήσεις. Μιλάς αποκλειστικά με Δίκα ο όποις 99% θα σε προστατέυσει, γιατί τον νοιάζει να βγει η παπαροδουλειά του γραφείου.
2)Εγώ παρότι Ι1 και όχι μάγειρας (αλλά πυροβολητής - ό.τι να ναι) έχω κάνει τις περισσότερες υπηρεσίες μαγειρείου από όλους. Κορυφαία δουλειά. Σε παρηγορεί το γεγονός ότι προσφέρεις και παράγεις. Τρώς τα καλύτερα, κοιμάσαι οχτάωρο βράδυ και 2ωρο μεσημέρι. Και το σημαντικότερο έχεις πρόσβαση στο μέλι...:)
3)Για ΚΨΜιτζής δεν ψήνεσαι? μακράν το καλύτερο. Προτιμήθηκα ως απόφοιτος ΛΧ :P και επι δύο μήνες, no υπηρεσίες, καθημερινά σοκολατούχο και μπουγάτσα, και κάποιο μικρό κεφάλαιο κίνησης έβγαινε...
ΥΓ: Μήπως όμως καταστράφηκα και κατάντησα ένας κοιλειόδουλος καβαντζόπουστας?
ΦΙΛΙΑ και μη μασας στα ΛΕΛΕ σου είσα...

snikolas είπε...

Lol! Μη αγχώνεσαι. Χαβαλές τρελός θα γίνει και θα το δεις. Στην θέση σου θα έκανα την υπηρεσία του αρχιλοχία και την επομένη θα έκανα πως κοιμάμαι στο γραφείο! Εκεί να δεις τρέξιμο που θα έπεφτε στον κ. αρχιλοχία… μέχρι και τοστάκια θα σου φέρνει στο γραφείο μήπως και εξαντλήθηκες! Μη μασάς.

Sourotiri είπε...

Ανωνυμε, βγαινει ακρη σιγα σιγα... Θα τα γραψω αναλυτικα σε λιγο.

JD, δεν θελω να τον ξαναδω μπροστα μου. Μου χαλαει την διαθεση.

Lingua Franca, ξεκινα να λαμβανεις :)

Δευτερε Ανωνυμε,

1) Αυτο εκανα.
2) Δεν εχει μαγειρια για μενα, μιας και ειμαι γραφεας και δεν μπορω να εχω πολυωρες υπηρεσιες. Ομως οντως, οσες φορες εκανα μαγειρια [μια στο κεντρο και μια εδω] ηταν οντως κορυφη!
3) Και τι δεν θα εδινα για να γινω ΚΨΜτζης... Αλλα καπαρωθηκε η θεση...

Snikola, καπως ετσι εγιναν τα πραγματα :)

Ανώνυμος είπε...

ουυυυυυυυυυυστ