Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009

Το ημερολογιο ενος φανταρου - page fourtytwo: "Πολεμος" με τον λοχο μου.

O λοχος μου τωρα τελευταια εχει περασει απο χιλια μυρια κυμματα. Και δεν αναφερομαι στους συφανταρους μου, αλλα στα στελεχη. Μεσα σε λιγο καιρο εχουν αλλαξει πολλα πραγματα, και σε καμμια περιπτωση δεν θα ελεγα προς το καλυτερο. Καποιοι ισως να θυμαστε τον τρελο επιλοχια, ο οποιος εδω και καποιον καιρο εχει φυγει. Σημερα εφτασα στο σημειο να νοσταλγω τις εποχες του...

Ας παρουμε ομως τα πραγματα απο την αρχη.

Πριν λιγο καιρο, καποιοι λοχοι ζητησαν ανακατανομη υπηρεσιων γιατι δεν εβγαιναν. Ο υπευθυνος λοιπον τους μαζεψε σε ενα τραπεζι ολους, να συζητησουν. Μια απο τις βασικες αρχες της συζητησης ειναι πως οι στρατιωτες που κανουν ταγματικες υπηρεσιες, τουτεστιν οι αλφαμιτες, οι καψιμιτζηδες και οι γραφεις των ΑΥΔΜ [δατς μι], να βγουν απο τον υπολογισμο της δυναμης των λοχων και φυσικα, εξω απο τον προγραμματισμο των υπηρεσιων. Πραγμα οχι πρωτογνορο, ουτως η αλλως ισχυε. Αλλα ξεκαθαριστηκε μια ακομη φορα.

Ξυπναω το επομενο πρωι, συμμαζευω λιγο το κρεβατι μου, η αληθεια ειναι οτι δεν το τεντωσα κιολας, και φευγω για πρωινο και στα καπακια στο γραφειο. Καποια στιγμη αντιλαμβανομαι οτι το κινητο μου ξεμενει απο μπαταρια, και παω στο κρεβατι μου να παρω τον φορτιστη. Και εκει βλεπω τις κουβερτες, τα σεντονια, το μαξιλαρι διπλωμενα αλλα...ΧΩΡΙΣ το στρωμα!!!

Τρεχω στο επιλοχαδικο να ρωτησω τι εγινε. Και βλεπω τον διοικητη του λοχου μου, μισο-οργισμενο, μισο-ειρων να με ρωταει ποιος περιμενω να μου στρωσει το κρεβατι. Ειπα μια μαλακια δικαιολογια, λογικο ηταν να μην συνεισφερει στην κουβεντα, αλλα το ερωτημα παρεμενε: ΟΚ, που ειναι το στρωμα ρε παιδια; Και η απαντηση που παιρνω ηταν αποστομωτικη: ΕΞΩ!!!

Η πρωτη σκεψη μου ηταν, ΟΚ ρε παιδια, δεν εστρωσα το κρεβατι μου, αλλα βγαλατε εξω ολο το στρωμα και μου αφησατε και τις κουβερτες διπλωμενες; Απο που κι ως που; Ρωταω λοιπον γιατι ηταν εξω το στρωμα και μαθαινω οτι το στρωμα μου ηταν λεει...βρεγμενο!!! Δεδομενου οτι δεν κατουρησα πανω μου, απορησα πως εγινε αυτο, οπως επισης απορησα και πως σκατα διαπιστωθηκε οτι το στρωμα ηταν βρεγμενο, μιας και θα επρεπε να ξεστρωθει για να διαπιστωθει. Δεν λεω τιποτα, αφου το γεγονος αυτο καθεαυτο ηταν αρκετα σουρρεαλ. Παιρνω τον φορτιστη, γυριζω στο γραφειο, και σκεφτομαι πως, δεν μου ανακοινωθηκε καμια ποινη, πραγμα περιεργο για τον συγκεκριμενο υπολοχαγο, που συνηθιζει να ειναι μεν αυστηρος σε συγκεκριμενα πραγματα, αλλα ντομπρος.

Μετα απο λιγη ωρα μαθαινω πως εχω θαλαμοφυλικι στον λοχο, μετα απο πααααααααρα πολυ καιρο. Εκνευριστηκα πολυ ειναι η αληθεια. Δεν ηταν μονο το γεγονος οτι με εβαλαν υπηρεσια [ενω αλλα ηταν τα συμφωνημενα, και μαλιστα επαναληφθηκαν και το προηγουμενο βραδυ], αλλα και ο τροπος που το εμαθα, κατα τυχη. Αν επρεπε καποιος στρατιωτης που εκτελει ταγματικη υπηρεσια [οπως εγω] να κανει υπηρεσια στον λοχο λογω ας πουμε ελλειψης ατομων, αυτο θα επρεπε οπως και να'χει να γινει σε συνεννοηση με αυτον που καθοριζει τις υπηρεσιες των λοχων!Παω λοιπον σε αυτον, του το λεω, και πεφτει απο τα συννεφα. Παιρνει τηλεφωνο στον λοχο και τους λεει το αυτονοητο, καλα ρε παιδια, με ποιον μιλουσα χθες και τι ελεγα; Και του λενε ΟΚ.

Η ωρα εχει παει 3, ολα τα στελεχη εχουν φυγει, και εγω σιγα σιγα κλεινω το γραφειο. Το μονο που σκεφτομαι ειναι να βγω εξοδουχος, γιατι μου τελειωνουν τα λεφτα και η εκλογικη αδεια πλησιαζει: Εχω κλεισει εισιτηριο με το ΚΤΕΛ αλλα δεν θα μου φτασουν τα λεφτα να το αγορασω. Για την ακριβεια, πρεπει να παω να το παρω το συντομοτερο δυνατον, γιατι αλλιως θα χασω την κρατηση, και δεδομενου οτι ολος ο στρατος επαιρνε εκλογικη αδεια εκεινες τις μερες, αυτο θα ηταν κατι το εντελως επωδυνο. Ο κινδυνος να μην βρω λεωφορειο να φυγω ηταν υπαρκτος.

Παω στον λοχο, και κοιταζω στον πινακα ανακοινωσεων. Ωπα, δεν ειμαι στην κατασταση εξοδουχων. Μα πως, ουτε θαλαμοφυλακας ειμαι, ουτε ποινη μου ανακοινωθηκε για το κρεβατι. Και ριχνω μια ματια στην κατασταση που τα λεει ολα: και τις υπηρεσιες, και τις ποινες, και τους εξοδουχους. Και φυσικα μαθαινω οτι τελικα ειμαι θαλαμοφυλακας, ειμαι τιμωρημενος με 5 μερες φυλακη [ηθελαν να σιγουρεψουν φαινεται οτι δεν θα βγω], και δεν ειμαι εξοδουχος.

Αλλαξα δεκαπεντε χρωματα μεχρι να συνελθω. Τα καμαρια του λοχου μου με εβαλαν θαλαμοφυλακα χωρις να με ενημερωσουν καν να παω στην φρουρα [που ειχε ηδη γινει στις 13.30 και ειναι υποχρεωτικη για ολους οσους εχουν υπηρεσια αυτην την μερα], για ποιον λογο; Φανταζομαι, για να μην μπορω να αντιδρασω. Για να με αναγκασουν και την υπηρεσια να κανω, και να μην βγω ουτε με υπηρεσιακο.

Την ιδια στιγμη αναρωτιεμαι αν ο λοχος εχει οντως τοσο μεγαλη αναγκη απο ατομα και βαζει εμενα θαλαμοφυλακα. Και κοιταω και βλεπω 12 εξοδουχους. Αυτο ηταν, ανοιξαμε πολεμο, σκεφτομαι.

Παιρνω τηλεφωνο τον υπευθυνο για τις υπηρεσιες των λοχων και του λεω τι εχει συμβει. Μενει μαλακας για το γεγονος οτι τον εχουν γραψει 2 φορες στα αρχιδια τους. Με συμβουλευει δε να κανω το θαλαμοφυλικι για να μην δωσω δικαιωματα, και τα υπολοιπα θα τα ελεγε με τον λοχο μου αυριο. Οπερ και εγενετο. Κανω την υπηρεσια.

Η μερα που ακολουθησε ηταν περιεργη. Αφενος ημουν ξυπνιος απο τις 2, με αποτελεσμα στο γραφειο να κουτουλαω. Και αφετερου, συμφωνα με το προγραμμα των ταγματικων υπηρεσιων, ειχα ξανα υπηρεσια. Και μου τελειωναν τα λεφτα, θυμιζω. Το θεμα με το θαλαμοφυλικι ξεκαθαριζεται, ενω ΑΥΔΜ ειναι ο...διοικητης του λοχου μου και γραφεας του εγω. Αναλαμβανω υπηρεσια και ειμαι πολυ περιεργος να δω πως θα κυλησει. Συνηθως, οταν ο συγκεκριμενος ανθρωπος ειναι ΑΥΔΜ, κλεινεται στο γραφειο μαζι με τον γραφεα του και γαμιουνται στο γελιο, μεχρι να αφησει τον γραφεα να βγει εξοδουχος το απογευμα.

Πριν ερθει ο ιδιος ο ΑΥΔΜ ομως, ηρθε ο γραφεας του επιλοχαδικου του λοχου μου, για να μου φερει τις υπηρεσιες της ημερας. Και χαζογελωντας, μου λεει "καλα ρε μαλακα, εσενα σου εριξαν 5φ".

Οσον αφορα τον ΑΥΔΜ...;Ε λοιπον, ηταν ο μονος ΑΥΔΜ εδω και 4 μηνες με τον οποιο δεν ειπα ουτε μια κουβεντα εκτος θεματων της υπηρεσιας. Ο ανθρωπος ηταν εξαφανισμενος πολλη ωρα, εγκλωβιζοντας με στο γραφειο, με αποτελεσμα να χασω το μεσημεριανο φαγητο και να ζοριζομαι ακομη και τουαλετα να παω.

Ευτυχως η υπομονη μου αντεξε την πιεση των νευρων μου. Στο κατω κατω, ηρθε και η αδεια των εκλογων και ηρεμησα, προσωρινα.

Ελα ομως που γυρισα... Τις τελευταιες μερες λοιπον, σε καθε μου επαφη με τον λοχο [αυτο γινεται συνηθως για θεματα που αφορουν το γραφειο και πρεπει να γινουν σε συνεργασια με τους λοχους], φροντιζουν να με τσιγκλανε. Κατι "τι θες εσυ παλι", κατι αργοποριες στο να μου πουν καποια πραγματα ευκολα, καταδεικνυουν οτι κατι τρεχει.

Χθες λοιπον, ο καψερος, συνειδητοποιησα οτι σημερα και αυριο εχω δυο συνεχομενες εξοδους. Ε και λεω, τι πιο καλο απο το να χτυπησω μια 24ωρη. Με το γραφειο, που ηταν και το δυσκολοτερο εμποδιο συνηθως, τα βρηκα. Και σημερα το πρωι παω να την ζητησω.

Και μου λεει ο διοικητης του λοχου "παρε με σε κανα διωρο". Οντως ετσι εγινε, τον πηρα τηλεφωνο, και μου λεει πως δεν μπορει να μου δωσει αδεια γιατι λεει οι αδειουχοι στον λοχο ειναι ηδη πολλοι. Μα του λεω, δεν υπολογιζομαι στις υπηρεσιες, τι πειραζει; Μα μου λεει υπολογιζεσαι στην δυναμη του λοχου και δεν γινεται. Οκ λοιπον, δεν γινεται ουτε μια διανυκτερευση με ενα υπηρεσιακο για αυριο το πρωι για να κολλησουν οι δυο εξοδοι; Α μου λεει, οχι, επρεπε να το πεις νωριτερα [νωριτερα απο το "διωρο" που μου ειπε] γιατι η ΗΚΑΛ [Ημερησια Κατασταση Αναφορας Λοχου] εχει ηδη φυγει προς εγκριση! Και καλα τον ρωταω, γιατι μου ειπατε να σας παρω τηλεφωνο σε ωρα που ξερατε οτι θα εχει φυγει η ΗΚΑΛ; Και η απαντηση ηταν το επιστεγασμα του παραλογου: Μα ρε αγορι μου, προσπαθουσα να σου δωσω αδεια και ειδα οτι δεν γινοταν!

Απο περιεργεια και μονο, πηγα αμεσως στο παιδι που ασχολειται με τις ΗΚΑΛ των λοχων και μου ειπε οτι η ΗΚΑΛ του λοχου δεν εχει ερθει. Με λιγα λογια, ο ανθρωπος με κοροιδευε στεγνα. Αλλα λογια να αγαπιομαστε.

Και του φανηκε πολυ λογικο να βγω σημερα εξοδουχος, να γυρισω, να κοιμηθω, και να ξαναβγω αυριο το πρωι, αντι να μου δωσει μια γαμημενη 24ωρη. Τετραγωνη λογικη λεμε.




Παρεμπιπτοντως, καταλαβαινω πολυ καλα οτι ολα αυτα ακουγονται αρκετα προκλητικα σε φανταρους που το 1-2 ή εστω το 1-1 ειναι ενα μακρινο ονειρο, ενω για μενα ειναι πλεον, ρουτινα. Ομως, οπως εχω ξαναπει, εχω δανεισει στον ΕΣ 9 μηνες απο την ζωη μου και δεν εχω καμια διαθεση να μην παρω τα οσα δικαιουμαι, ειδικα οσον αφορα την δουλεια που εχω ριξει στο γραφειο. Επειδη καποιοι μπορει να τρωνε παπαρα, δεν σημαινει οτι δεν θα εκμεταλλευτω τα περιθωρια που μου δινονται για να περναω οσο το δυνατον καλυτερα. Εξαλλου, αν δεν το εκανα εγω, θα το εκανε καποιος αλλος στην θεση μου. Ετσι παιζεται το παιχνιδι εξ οσων γνωριζω. Μονο που, αποτι φαινεται, καποιες φορες η επιδειξη δυναμης που μπορει να θελει καποιος να κανει, περιπλεκει τα πραγματα ενω ειναι απλα.

4 σχολίασαν...:

Τουρνέ στα νησιά είπε...

οι γνωστές μαλακίες του ΕΣ.
Ευτυχώς δεν σου μείναν και πολλές.

dsquared είπε...

Και που να βγεις εξω και να πρεπει να συνεννοηθεις με συναδελφους, αφεντικα, σπιτονοικοκυρη... θα σου φαινονται χαριτωμενα ολα αυτα.
din

milch-käfer είπε...

To Milch απόψε εκτοξεύεται σε Όσλο και Ελσίνκη
πρέπει να το σέβονται και να του φτιάχνουν ροζ τζαντζίκι!

Sourotiri είπε...

Τουρνε, 53 και σημερα ρεεεεε!!! :)

dsquared, προπονουμαι εντατικα ομως :)