Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2009

Ειναι η πρωτη φορα που κοιταζω γραπτο μαθητη με τοση αμηχανια...

Τα λογια μερικές φορες περιττευουν. Για αρχη, αντιγραφω αποσπασματα απο το γραπτο ενος μαθητη μου. Το παιδι παει Γ' Γενικου Λυκειου, ειναι τεχνολογικη κατευθυνση και δινει ΑΟΘ για να "ανοιξει" το 5ο πεδιο. Ιδου:

Ερώτηση: Τι μας δείχνει η καμπύλη παραγωγικων δυνατοτήτων και σε ποιες υποθέσεις στηρίζεται;
Απάντηση: Η καμπυλη παραγωγικων δυνατοτητων μας διχνει μεχρι ποσο ψηλα του προϊοντος που μπορει να παρει και επισεις ποσο χαμηλα ενοψς προϊοντος. Μας διχνει επισης και απο ότι παρατηρούμε όταν ενα προϊον αυξάνεται τοτε το αλο προϊον μεονετε.

Ερώτηση: Τι είναι επιχειρηματικότητα;
Απάντηση: Επηχειρηματικότη ειανι η λιγοστοι ανθρωποι που το εχουν αυτο να διαβλεπουν το κερδος της οικονομικοις καταστασης και να ειναι υπευθυνη και να συνδιαζουν για την παραγωγη τους.

Ερώτηση: Τι ειναι εργασία;
Απάντηση: Είναι να αποσκολισει ανθρωπου που μεταβελεται σωματικη και πνευματικη για να δημιουργηση καποιο προϊο.

[ΟΧΙ, δεν μου έχει ξεφύγει στην δακτυλογράφηση ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ. Είναι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως μου τα έχει γράψει]

Παραβλεπω τελειως το οτι το παιδι ειναι εμφανως αδιαβαστο, οπως επισης και τα ορθογραφικα λαθη που αφορουν φωνηεντα.

Αυτο που με τρομαζει ειναι αφενος τα ορθογραφικα λαθη που αφορουν συμφωνα ή εντελως λαθεμενες λεξεις [ενοψς, μεονετε, αποσκολισει, προϊο] και φυσικα, η χαωδης συνταξη του.

Τα ερωτηματα μου, πολλα:

-Το παιδι αυτο περασε 6 χρονια στο δημοτικο. Καποιοι δασκαλοι υποτιθεται οτι θα του μαθαιναν να γραφει. Κανεις δεν ειπε αραγε τιποτα στους γονεις του; Μηπως οι δασκαλοι ελεγαν αλλα οι γονεις του εθελοτυφλουσαν;

-Το παιδι πηγε αλλα 3 χρονια γυμνασιο. Κουτσα στραβα το εβγαλε. Οταν ηρθε η αποφαση να παει λυκειο, αφενος αυτο το παιδι γιατι πηγε γενικο λυκειο; Γιατι να υποστει το βασανο των πανελληνιων;

-Διακρινει κανεις καποιο συμπτωμα; Δεν ειμαι ειδικος, αλλα αν κρινω απο την συμπεριφορα του μαθητη [που φαινεται καλο παιδι, συνεννοησιμο, κοινωνικο, με παρεες κτλ] απο την μια και τον γραπτο του λογο απο την αλλη, μηπως αντιμετωπιζει δυσλεξια; Σε αυτην την περιπτωση, τι πρεπει να γινει για να δωσει εξετασεις προφορικα;

-Μπορει ενα τετοιο γραπτο να θεωρηθει "μια κακη παρενθεση" και να αποδοθει σε διαφορους παραγοντες ή να μην ελπιζω σε τιποτα καλυτερο;

Εχω μεινει πραγματικα αφωνος... Μιλησα και με την συναδελφο που τον εχει εκθεση και μου ειπε πως δεν της εχει παει ουτε ενα γραπτο... Οι λογοι νομιζω ειναι προφανεις. Το παιδι ντρεπεται. Τι μπορει να γινει σε μια τετοια περιπτωση αραγε;

18 σχολίασαν...:

linguafranca είπε...

Νομίζω είναι προφανές το πρόβλημα.

Δες εδώ και ίσως να βρεις κάποιες πληροφορίες http://www.dys.gr/edu.html και εδώ τι μπορείς να κάνεις http://www.dys.gr/edu2.html

Δεν είναι εξαντλητικές οι πληροφορίες, αλλά είναι μία αρχή.

Ελπίζω όμως ο μαθητής να μην διαβάσει αυτό το κείμενο... θα είναι τελείως demotivating [να σου πω την αλήθεια, έχω κάποιες αμφιβολίες για το αν θα έπρεπε αν το έχεις δημοσιεύσει...]

αθεόφοβος είπε...

Είναι προφανές ότι το παιδί είναι δυσλεκτικό.
Το πρόβλημα είναι πως έφτασε μέχρι εκεί και κανένας δεν του έδωσε σημασία γιατί τώρα πια φοβάμαι ότι πολύ λίγα μπορούν να γίνουν.
http://atheofobos2.blogspot.com/

Sourotiri είπε...

linguafranca, κανενας μαθητης μου δεν ξερει το blog μου. Αλλα δεν μπορουσα να το κρατησω και μεσα μου, το γραπτο με προβληματισε παρα πολυ.

αθεοφοβε, και εγω αυτο φοβαμαι. Τωρα, 8 μηνες πριν τις εξετασεις, δεν ξερω τι θα μπορουσε να γινει.

DaNaH είπε...

Και εγώ πιστεύω ότι είναι δυσλεκτικό. Έχουν περάσει και από τα δικά μου χέρια δυσλεκτικά παιδιά. Ο μαθητής γράφει αλλά δεν συνειδητοποιεί ότι κάνει λάθη. Και να του το πεις και να του το εξηγήσεις δεν θα το καταλάβει ότι κάνει λάθος, για αυτόν γράφει σωστά. Θέλει λεπτή προσέγγιση και υπομονή εκ μέρους του καθηγητή για να τον κάνεις σιγά σιγά να καταλάβει και να περιορίσει έστω λίγο τα λάθη του.

Το αν είναι όντως δυσλεκτικό, δεν σημαίνει με τίποτα ότι το παιδί είναι χαζό και αντικοινωνικό. Ίσα ίσα που από τη δική μου μικρή εμπειρία είναι τα πιο έξυπνα, συμπαθητικά, χαμογελαστά παιδιά και με καλές παρέες.

Όπως παρατήρησες και εσύ προφανώς ντρέπεται, αλλά σίγουρα φταίνε και οι γονείς που το άφησαν να φτάσει στην τρίτη λυκείου χωρίς να κάνουν κάτι. Αν είναι διαπιστωμένο ότι έχει δυσλεξία ο γονέας οφείλει να ενημερώσει τον καθηγητή από την αρχή της χρονιάς για να πορευτεί και αυτός κατάλληλα. Όσο για τις εξετάσεις νομίζω ότι όντως τα δυσλεκτικά παιδιά κάποια μαθήματα τα δίνουν προφορικά.

Καλό θα είναι να κάνεις μια συζήτηση με τους γονείς με την πρώτη ευκαιρία.

Lina είπε...

η χαωδης συνταξη ειναι δυσλεξια κατα πασα πιθανοτητα. αυτο που μπορει να παλεψει ειναι να δωσει προφορικά... αν βεβαια οντως διαβαζει το παιδί. αν εκτος απο δυσλεξια δνε διαβαζει κιολας... τοτε δυστυχώς...

Νεφελη είπε...

Φυσικά και μιλάμε για δυσλεξία...Από τη στιγμή που δεν έχεις παρατηρήσει παρόμοια κωλύματα στην προφορική του και γενικά στην κοινωνική του συμπεριφορά, θα πει πως στο γραπτό είναι το πρόβλημα. Τί θα κάνεις??? Κατ' αρχάς να τον ψαρέψεις για να δεις αν ο ίδιος έχει αντιληφθεί έστω και ελάχιστα το πρόβλημα. Αν όχι, το προσεγγίζεις με απόλυτη σεμνότητα, για να μην τον προσβάλεις. Θα πάρεις τηλέφωνο τους γονείς του και θα τους πεις αυτό κι αυτό. Και θα κοιτάξετε ομαδικώς να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση για να δώσει το παιδί Πανελλήνιες. Είναι ένα απλό πρόβλημα που θέλει λύση, δε γεννηθήκαμε ξέροντας γράμματα! Δεν πιστεύω να μην υπάρχει κάποια εξαίρεση στις Πανελλήνιες για τους δυσλεκτικούς, είπαμε μπουρδέλο, αλλά πόσο πια?...

Αν μπορέσεις ενημέρωσε το ευρύ αναγνωστικό κοινό πώς πάει η κατάσταση! Πραγματικά σφίχτηκε η καρδιά μου...

Την καλησπέρα μου.

linguafranca είπε...

Υπάρχει η δυνατότητα προφορικής εξέτασης στις πανελλήνιες για μαθητές με αποδεδειγμένη δυσλεξία.

Ο μαθητής θα πρέπει να βγάλει ένα πιστοποιητικό από την αρμόδια υπηρεσία (δεν ξέρω ποια ακριβώς, αλλά μια αναζήτηση στο google θα βοηθήσει :)) και να το προσκομίσει στο σχολείο.

Παιδιά, η δυσλεξία δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να μας σφίγγεται η καρδιά. Δεν είναι αρρώστια. Είναι απλά ένδειξη ότι ο άνθρωπος με δυσλεξία έχει ένα διαφορετικό τρόπο να προσλαμβάνει, αναλύει και να αντιδρά στα διάφορα ερεθίσματα. Και ο Αινστάιν δυσλεκτικός ήταν.

Ο μαθητής αν είναι τυχερός και βρει ανθρώπους με γνώση του θέματος, όχι μόνο μπορεί να αντεπεξέλθει στις σχολικές απαιτήσεις, αλλά και να έχει ένα λαμπρό μέλλον ίσων ευκαιριών.

milch-käfer είπε...

Ο Alexfarter κάνει μια κλανιά κι ευθύς το Milch τα παίρνει
αμολάει μια δυνατή στα σύνεφα και το αεροπλάνο γιέρνει!

Τουρνέ στα νησιά είπε...

Ένας από τους πιο αξιόλογους μαθητές (είναι πλέον φοιτητής) μου έχει πρόβλημα "Διαταραχή Γραπτής Έκφρασης , Δυσγραφία , Δυσορθογραφία" την διάγνωση αυτή την έκανε το ΚΔΑΥ (Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης) και το παιδί έδωσε πανελλήνιες προφορικά.
Για περισσότερες πληροφορίες κοιτά εδώ
http://www.focusonchild.gr/content/category/15/41/78/
και
Α ΚΔΑΥ Θεσσαλονίκης
http://kday.thess.sch.gr

εύη είπε...

μα ειναι δυνατον τοσα χρονια στα σχολεια κ να μην ειχε την παραμικρη υποψια κπς δασκαλος ή καθηγητης? μην το εχει συζητησει με τους γονεις του παιδιου?? μου φαινεται αδιανοητο!

οποτε εχουν την ευθυνη για την πορεια αυτου του παιδιου ειτε οι αδιαφοροι εκπαιδευτικοι ειτε οι αδιαφοροι γονεις! κ θα μπορουσα να ηταν πολυ ευκολοτερα τα πραγματα για αυτο το παιδι αν ειχε περασει απο μια αξιολογηση στα κδαυ απο το δημοτικο κιολας!!!

τι να πεις.....

Νεφελη είπε...

Φίλε μου linguafranca, το ζήτημα δεν είναι ότι μου σφίγγεται η καρδιά λόγω του ότι λυπάμαι το παιδί που είναι άρρωστο. Ότι δεν είναι άρρωστο το ξέρω κι εγώ. Αλλά είναι προφανές πως έχει βγάλει έξι χρόνια δημοτικό, τρία γυμνάσιο και τρία λύκειο, χωρίς να καταλάβει κανείς ότι δε μπορεί να χειριστεί το γραπτό λόγο. Η αδιαφορία στο έσχατο σημείο.

Έλεος δηλαδή.

sakis είπε...

Πραγματικά πολύ δύσκολη περίπτωση,που σου δένει τα χέρια.
Νομίζω ότι το πιο σωστό θα είναι μαζί με το διευθυντή σας,να μιλήσετε στους γονείς του.
Κάτι θετικό θα βγει.

Areth είπε...

Υπάρχει ρυθμιστική διάταξη για τις πανελλήνιες εξετασεις παιδιών με δυσλεξία. Νομίζω δίνουν χωριστά σε εξεταστικά κέντρα, τους διατίθεται μισή ώρα επιπλέον του 3ώρου για την επεξεργασία των θεμάτων κι έπειτα εξετάζονται προφορικά. Ή κάτι τέτοιο. Πάντως υπάρχει. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν μπορεί να πιστοποιηθεί για πρώτη φορά σ'αυτή την ηλικία η μαθησιακή δυσκολία, ώστε να πάρει το παιδί το πολυπόθητο "χαρτί". Το σίγουρο είναι πως αν αποφασίσουν κάτι τέτοιο πρέπει να βιαστούν, γιατί μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με προθεσμίες και άλλα γραφειοκρατικά και είναι κρίμα.
Είναι πράγματι σοκαριστικό να μην έχει τουλάχιστον διαγνωστεί ως αυτή την ηλικία. Αν και καμιά φορά η επιμέλεια μπορεί να καμουφλάρει μια μαθησιακή δυσκολία σε στερεοτυπικά "αμελή" ή "απρόσεκτο" μαθητή.
Είναι τόσο δυσοίωνα τα πράγματα στην ελληνική εκπαίδευση. Προχθές βρέθηκα σε μια παρέα όπου μιλούσαμε για φοιτητή της ΑΣΣΟΕΕ με πιστοποιημένη δυσλεξία που δεν του αναγνωρίζεται από διδάσκοντες το κατοχυρωμένο από το ίδιο το πανεπιστήμιο δικαίωμα για προφορική εξέταση.
Η αλήθεια είναι ότι τη μεγαλύτερη ζημιά που ήταν να πάθει το παιδί από το σύστημα την έχει ήδη πάθει.

milch-käfer είπε...

Το Milch καβάλησε την μηχανή να πάει μία βόλτα
όμως στον δρόμο πάτησε μία χεσμένη κότα!

teacher είπε...

Τυγχάνει να είμαι εκπαιδευτικός και έχω ασχοληθεί λίγο με το θέμα. Πρώτα από όλα, σωστά σε παραπέμπει ο "Τουρνέ στα νησιά" στο ΚΔΑΥ, που έχει γίνει πια ΚΕΔΔΥ (Κέντρο διαφοροδιάγνωσης, σε άμεση συνεργασία με το σχολείο και υπό την επίβλεψη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Οι ενέργειες που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις το τηλέφωνο του ΚΕΔΔΥ -μην ανησυχείς υπάρχει ένα σε κάθε έδρα περιφέρειας τουλάχιστον- και να τους ζητήσεις πληροφορίες, για να είσαι βασικά εσύ ενήμερος για το πώς λειτουργούν. Έπειτα πληροφορείς τον γονιό και ελπίζεις στη συνεργασία του. Αν ο γονιός κατανοήσει το πρόβλημα του παιδιού (κι εκεί δεν χρειάζεται να είσαι ευγενικός, ενημέρωσε τους ανοιχτά για το τι διαπιστώνεις) κάνει αίτηση να εξεταστεί το παιδί στο ΚΕΔΔΥ. Το πρόβλημα είναι το εξής. Πολλοί γονείς κάνουν αίτηση στα ΚΕΔΔΥ χωρίς να έχει απαραίτητα το παιδί δυσλεξία (ή άλλη δυσκολία στη μάθηση), θεωρώντας ότι θα τυγχάνει ευνοϊκότερης μεταχείρισης στο σχολείο/βαθμούς κτλ. Αυτό όμως μπλοκάρει τη λίστα και μια αίτηση που έγινε πχ τον Οκτώβρη μπορεί να πάρει σειρά και να εξεταστεί το παιδί Μάρτιο-Απρίλιο και βάλε. Έχοντας πρόβλημα παρόμοιο με ένα μαθητή μου στο γυμνάσιο οι εντολές ήταν να συνοδευτεί η αίτηση από μια απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου του, για να πάρει προτεραιότητα. Είναι απλό, μη σε τρομάζει το κατεβατό μου. Αν ο γονιός πάει στο σχολείο και συζητήσει με το Δ/ντη και μια φιλόλογο, θα πάρει το χαρτί χωρίς πολλά πολλά (εμείς δεν κάναμε καν σύλλογο, απλά υπογράψαμε όλοι). Σε κάλυψα; Μπράβο σου πάντως που ασχολείσαι, αλλά είναι και η δική μου απορία: οι μαθησιακές δυσκολίες διαγιγνώσκονται από το δημοτικό, όχι στην Γ' Λύκείου. Αν είναι δυνατόν τόση αδιαφορία!

milch-käfer είπε...

To Milch απόψε εκτοξεύεται για κάμπιγκ στις Ινούσες
πρέπει να το σέβονται και να του κάνουν γούτσου γούτσου στις πατούσες!

Pegasus είπε...

Είναι σίγουρο πως δεν το ξέρουν οι γονείς και το σχολείο η απλά ξέχασαν να σου το πουν; Αυτό που λέω είναιτο λιγότερο πιθανό σενάριο! Θέλει βοήθεια και το γρηγορότερο όπως σου γράψανε και πιο καταρτισμένοι ανθρωποι από εμένα πιο πάνω! Κι εγώ την ίδια αμηχανία θα ένιωθα!

Sourotiri είπε...

Σας ευχαριστω ολους για το ενδιαφερον σας και τις πληροφοριες σας. Αν εχω νεοτερες πληροφοριες, θα ενημερωσω :)

Απο μια προχειρη κουβεντα που εκανα βεβαια με τον ιδιοκτητη του φροντιστηριου, τα πραγματα δεν φαινονται ευοιωνα οσον αφορα τους γονεις.

Θα δειξει...