Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2009

Ενημερωση γονεων: περιεκτικη οπως παντα...

Καιρο ειχα να κανω ενημερωση γονεων στο φροντιστηριο, μπορω να πω οτι ειναι κατι που μου ελειψε, μεταξυ αλλων. Ενηγουεη, σημερα λοιπον ηταν καλεσμενοι ολοι οι γονεις των μαθητων μας για να τους ενημερωσουμε για πρωτη φορα πως τα πανε τα καμαρια τους.

Μια απο τις μεγαλυτερες αγωνιες μου ηταν φυσικα η συζητηση που θα ειχα με τους γονεις ενος μαθητη μου με εμφανες μαθησιακο προβλημα [για οποιον δεν θυμαται, κλικ εδω]. Σε συζητηση που ειχαμε ολο το καθηγητικο team πριν την ενημερωση, ο ιδιοκτητης του φροντιστηριου μας εδωσε γραμμη να πουμε ο,τι ειναι να πουμε αλλα με τον πιο ευγενικο τροπο που μπορουμε, πλην ομως του σημαντικοτερου: το ενδεχομενο της προφορικης εξετασης στο τελος. Αυτο, μας ειπε, θα το πει αυτος, δειχνοντας οτι το παιρνει πανω του. Δυστυχως, δεν ειμαι 100% σιγουρος αν αυτο εγινε.

Οντως λοιπον, οι γονεις του παιδιου ηρθαν, και μαλιστα και οι δυο [ενω το συνηθες ειναι να ερχεται μονο ο ενας]. Τους ειπα ολα οσα ηθελα να πω, αλλα οι γονεις εδειχναν περιεργα σημαδια. Ο πατερας ειχε χαμηλωσει το βλεμμα του και δεν εβγαζε μιλια, ενω η μανα πιανοταν μονο απο τις φρασεις που ηθελε να ακουσει. Ειμαι σιγουρος πως το συμπερασμα που εβγαλαν στο τελος ηταν οτι πρεπει να πουν στο παιδι τους κατι του τυπου "διαβασε παραπανω γιατι δεν μειναμε ικανοποιημενοι απο αυτα που ακουσαμε". Στην δε φραση μου πως το παιδι εχει προβληματα στην εκφραση του, ηταν λες και ελεγα κατι εντελως γνωστο σε αυτους, αλλα και αδιαφορο ταυτοχρονα. Μετα απο αυτην την συζητηση, οι ελπιδες μου για αυτο το παιδι μειωθηκαν, ομολογω.

Ενα αλλο αξιοσημειωτο σκηνικο ηταν η επισκεψη μιας μανας παρεα με τον γιο της. Ο υιος, μετριος εως κακος μαθητης, καθοταν διπλα στην μανα του με χαμηλωμενο το κεφαλι και ακουγε την συζητηση μας. Μου εκανε εντυπωση πως, η μανα, αφου καταλαβε την γενικη εικονα του παιδιου της, ξεκινησε να μιλαει μονη της. Ομως αυτο ειναι κατι το συνηθισμενο. Το αστειο της ολης υποθεσης, ειναι το οτι η μανα καποια στιγμη ειπε πως αν το παιδι δεν αρχισει να διαβαζει οπως πρεπει, "ε τι να κανω κυριε Sourotiri, θα αναγκαστω να τον ξεγραψω απο το φροντιστηριο". Κατα την διαρκεια αυτης της φρασης μου πατησε 2-3 συνομωτικες ματιες, σαν να ελεγε ξερω γω οτι αν δεν διαβαζεις παιδακι μου, θα ερθει ο κακος ο λυκος να σε φαει, να το λεει και ο κυριος Sourotiri, ε κυριε Sourotiri;

Την πρωτη φορα που εγινε αυτο περασαν καποια δεκατα του δευτερολεπτου μεχρι να καταλαβω τι εχει γινει και εμεινα ανεκφραστος. Την δευτερη συνειδητοποιησα οτι οντως πιστευει πως το να μου κλεινει ματιες λεγοντας οτι θα ξεγραψει το παιδι, οντως επηρρεαζει τον παιδι. Την τριτη μου ξεφυγε ενα μειδιαμα. Την τεταρτη και την πεμπτη ομως, εριξα ενα πλατυ χαμογελο. Μιλαμε η γυναικα εριχνε πλεον ματιες κατα ριπας, λες και ειχε καποιο τικ. Τζιζους Κραιστ!!!

Το τριτο αξιοσημειωτο της σημερινης μερας ηταν η επισκεψη μιας μανας, η οποια στελνει δυο παιδια σε μας, ενα στην Α και ενα στην Γ λυκειου. Με ολη την φαμιλια γνωριζομαστε πολυ καιρο τωρα, μιας και στελνει τα παιδια της απο την πρωτη χρονια λειτουργιας του φροντιστηριου. Το θεμα λοιπον ειναι πως η συγκεκριμενη μανα μου εκανε ενα απο τα πιο τιμητικα παραπονα που εχω ακουσει: Μου παραπονεθηκε λοιπον γιατι φετος κανω μαθημα μονο Γεωμετρια στο μικρο παιδι και οχι Αλγεβρα :)

Κατα τα αλλα, τα γνωστα. Οι περισσοτεροι γονεις ηρθαν στην ενημερωση θελοντας να ακουσουν κατα βαση τα αρνητικα των παιδιων τους. Το οποιο ναι μεν ειναι νορμαλ εως ενα σημειο. Αλλα να μου ερχεται γονιος αριστου παιδιου, και να στεκεται στο ενα αρνητικο παραμεριζοντας τα 20 θετικα του παιδιου του, κανοντας μια συζητηση που αν την ακουγε κανενας τριτος θα νομιζε οτι μιλαμε για ενα παιδι που περναει-δεν περναει την ταξη, ε αυτο, ειναι γελοιο. Και μετα αναρωτιομαστε πως γινεται καποιοι απο τους καλυτερους μαθητες να εχουν τοσο αγχος.

Ενηγουεη. Αυτη ηταν η μερα μου σημερα, μεσες ακρες :)

1 σχολίασαν...:

Νεφελη είπε...

ΌΛα κλασικά μου ακούγονται...Με εξαίρεση το παιδί με τη δυσλεξία. Ρε παιδιά, δεν υπάρχει κάπου κάτι να το καταγγείλεις αυτό το πράγμα?? Το παιδί έχει πρόβλημα και οι γονείς χέστηκαν. Φροντιστήριο το στέλνουν όμως. Πφφφφ.

Την εντελώς αγανακτισμένη καλησπέρα μου.