Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Στροφη καριερας;

Πριν καποια χρονια, το Sourotiri ηταν μαθητης Γ' Λυκειου. Ημουν σε γενικες γραμμες ενας πολυ καλος μαθητης, ειδικα στα μαθηματικα, οποτε ειχα παρει την χρονια φορτσατος. Εδωσα πανελληνιες, εμαθα τα μορια μου [καπου στα 17500], και ηρθε η ωρα να κανω το μηχανογραφικο μου.

Οπως και πολλα αλλα παιδια, αντιμετωπισαμε σοβαρους προβληματισμους στην συμπληρωση του μηχανογραφικου μας: Το μονο σιγουρο ειναι πως, για μενα, το μηχανογραφικο που τελικα κατεθεσα δεν ηταν 100% δικη μου επιλογη [αν και ηταν σε ενα ποσοστο πολυ μεγαλο που πλησιαζε το 100%]. Βλεπεις, εκτος απο την ερωτηση "τι θελεις να σπουδασεις", μου τεθηκαν απο τον οικογενειακο και φιλικο περιγυρο και αλλα ζητηματα, οπως αν η σχολη θα εχει "κυρος" [my ass], αν θα ειναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, και αλλα τετοια ομορφα. Δεν περνουσε καν απο το μυαλο μου να ξαναδωσω, φυσικα.

Ετσι, περασα στην σχολη οικονομικων επιστημων του Πα.Μακ. Τοτε, οι εφημεριδες μας ειχαν πρηξει τα αρχιδια οτι "ο οικονομολογος ειναι το επαγγελμα του μελλοντος", και σημερα, που βλεπω το μελλον να γινεται πραγματικοτητα, σας διαβεβαιω οτι κατι τετοιο δεν ισχυει. Στις αρχες της δεκαετιας του 2000, αν επρεπε να διαλεξουμε ΕΝΑ επαγγελμα ως "επαγγελμα του μελλοντος" αυτο θα ηταν σιγουρα το επαγγελμα του δασκαλου.

Στην πορεια της...μακροχρονης φοιτητικης μου πορειας ξεκινησα να διδασκω, και καπου εκει συνειδητοποιησα ποσο πολυ μου αρεσει η διδασκαλια. Χωθηκα σε φροντιστηρια, ιδιαιτερα, κτλ, εφτασα να βγαζω πολυ καλα λεφτα, πηγα στρατο, και το κοντερ μηδενιστηκε. Παραλληλα, εψαξα το ενδεχομενο να μπω ως οικονομολογος στην δημοσια εκπαιδευση. Καπου εκει απογοητευτηκα, μιας και τα ευρηματα μου ηταν τραγικα:

Βλεπεις, τα τμηματα των οικονομολογων ΔΕΝ θεωρουνται "καθηγητικες" σχολες [οπως π.χ. στο Μαθηματικο, το Φυσικο, κτλ], με αποτελεσμα αυτος που θελει να παει σε δημοσιο σχολειο να πρεπει να παρει παιδαγωγικη καταρτιση. Αυτο βεβαια ειναι τουλαχιστον οξυμωρο, γιατι απο οσο ξερω στο μαθηματικο πχ δεν ξεσκιζονται και στα παιδαγωγικα μαθηματα, ενω εγω στην σχολη μου επελεξα ολα τα παιδαγωγικα μαθηματα που υπηρχαν και τα περασα κιολας. Παρολαυτα, εγω δεν εχω παιδαγωγικη καταρτιση και ο Χημικος ξερω 'γω εχει.

Πως την παιρνεις λοιπον αυτην την καργιολα την παιδαγωγικη καταρτιση;

α) ΑΣΠΑΙΤΕ (πρωην ΣΕΛΕΤΕ). Για να μπεις θελεις βυσμα, παιρνουν πολυ λιγα ατομα, διαρκει εναν χρονο και απλα, σου δινει το δικαιωμα να δωσεις ΑΣΕΠ. Αρχιδια.

β) Μεταπτυχιακο σε παιδαγωγικο αντικειμενο. Αυτο διαρκει 2 χρονια, ασε που το πληρωνεις και απο πανω. Ξανα αρχιδια.

γ) Πτυχιο παιδαγωγικης ή καθηγητικης σχολης.

Με αυτα και με εκεινα, το ειχα παρει αποφαση οτι εγω σε δημοσιο σχολειο δεν προκειται να μπω. Μεχρι που μου καρφωθηκε στο μυαλο να ξαναδωσω πανελληνιες.

Στην αρχη, ελεγα να δωσω πανελληνιες για την πλακα μου, για να εχω το πασο. Μετα ομως, σκεφτηκα τα μαθηματα που θα δωσω, και διαπιστωσα πως, τα περισσοτερα απο αυτα "τα εχω" στο χαλαρο. Μονο η φυσικη κατευθυνσης θα με ζοριζε, τα μισα μαθηματικα κατευθυνσης και η εκθεση. Γιατι να μην διαβασω λιγο παραπανω, και να βγαλω καποια μορια παραπανω, ηταν η επομενη μου σκεψη.

Υπολογισα τα μορια που θα εβγαζα, με υποθετικους βαθμους. Και τα μορια μου βγαινουν 18700. Και μου εξασφαλιζουν την εισοδο μου σε μια παιδαγωγικη σχολη.

Εκει λοιπον αρχισα να το επεξεργαζομαι ολο και πιο πολυ. Οσα ακολουθουν ειναι εντελως υποθετικα σεναρια, δεν εχω παρει καμια αποφαση ακομη.

Πες οτι περναω σε μια παιδαγωγικη σχολη. Λαμβανοντας υποψιν οτι δεν στοχευω στο παιδαγωγικο της Θεσσαλονικης αλλα σε αυτο που ειναι κοντα στο σπιτι της Λινας [στο οποιο εχω σκοπο να μετακομισω σε λιγους μηνες], θα μπορω να σπουδασω σε μια σχολη πιο "light" απο το οικονομικο. Φυσικα, η βοηθεια της Λινας θα ειναι ανεκτιμητη. Παραλληλα, θα μπορω να δουλευω και σε φροντιστηρια, χωρις να στερω απο τον εαυτο μου το οποιο εισοδημα.

Πες οτι βγαζω την σχολη. Σε αυτην την περιπτωση, ο ηδη υπαρχων διορισμος της Λινας θα με "τραβηξει" κοντα της, με την εννοια οτι θα μου δωσει καποια μορια παραπανω, και αρα, προβαδισμα σε σχεση με τους αλλους ανταγωνιστες. Στο ακομη πιο μακρυ μελλον, θα εχω την δυνατοτητα ακομη και μεταταξη να παρω και να παω καθηγητης σε λυκειο, εκμεταλλευομενος το πτυχιο των οικονομικων. Το τελος του υποθετικου αυτου σεναριου, αν ολα πανε καλα, ειναι μια ανθρωπινη ζωη. Στο κατω κατω, θα κανω ο,τι με ευχαριστει: να διδασκω.

Φυσικα, εντος του σεναριου ειναι και το ενδεχομενο κατατακτηριων, το οποιο ομως δεν ειναι και ο πιο ευκολος δρομος, δεδομενου της υψηλης ζητησης αυτων των σχολων και των αδιαφανων διαδικασιων που σε γενικες γραμμες υπαρχουν.

Οι προβληματισμοι μου βεβαια, ειναι εξισου ισχυροι:

Ακομη περιμενω να βγει η βαθμολογια του τελευταιου μου μαθηματος που εχω για πτυχιο. Αν το εχω περασει, ισως και να προλαβαινω να διαβασω για να δωσω φετος τον Μαιο. Ακομη κι ετσι, θα ειναι αρκετα βιαστικη επιλογη, οποτε το πιο πιθανο ειναι να δωσω τον Μαιο του 2011. Βαλε και αλλα 4 χρονια, θα εχω παρει το πτυχιο του παιδαγωγικου το 2015. Στα 30+ χρονια μου δηλαδη. Και ποιος μου λεει αληθεια, οτι το 2015 τα παιδαγωγικα θα εχουν την ιδια απορροφηση με φετος; Κανεις, για την ακριβεια, το πιο πιθανο ειναι η απορροφηση να εχει μειωθει παρα παρα πολυ, και ετσι εγω να εχω επενδυσει 4 χρονια σε ενα πτυχιο και το μονο που θα καταφερω ειναι να τα βρω παλουκια. Αυτο ειναι κατι μου με φοβιζει. Δεν ξερω με λιγα λογια αν αυτη η "επενδυση" που σκεφτομαι να κανω θα ειναι κερδοφορα.

Ενηγουεη, ολα αυτα παραμενουν, προς το παρον, υποθετικα. Ακομη ειμαι στην φαση συλλογης αποψεων, μπας και βγαλω ακρη και εγω με τον εαυτο μου. Υπαρχει μεσα μου ενα ανθρωπακι που μου λεει "χεστο μωρε μαλακα, που να τραβιεσαι να σπουδαζεις αλλα τοσα χρονια" και ενα αλλο που με παροτρυνει να το κανω και οπου με βγαλει.

Θα δειξει.

12 σχολίασαν...:

mpiou είπε...

Σκέψου τη και σχολή δημόσιας διοίκησης.Διαλύεσαι στο διάβασμα ένα χρόνο.Μετά όμως σπουδάζεις 2 χρόνια ενώ πληρώνεσαι βασικό και με το που τελειώνεις μπαίνεις σε υπουργείο με παχουλό μισθό.Το έκανε ένας φίλος και είναι μια λύση.Ξέρω ότι δεν είναι αυτό που ζητάς μάλλον.Πολλοί δεν το ξέρουν καν ότι υπάρχει όμως,οπότε απλά το παραθέτω.

Archimides είπε...

Ιδιωτική εκπαίδευση-ιδιαίτερα-φροντιστήριο για πάντα? Δε θέλεις, ή φοβάσαι πως δεν είναι αρκετά σίγουρο και σε 5πχ χρόνια δε θα έχεις δουλειά/δε θα σε ικανοποιεί?

sakidio είπε...

κι αν δεν τολμήσεις πώς θα μάθεις.

τουλάχιστον θα το χεις δοκιμάσει και δεν θα λες μετά κι αν... η γιαγιά μου είχε καρούλια... ενώ τώρα έχει και μια βάση πραγματικότητας.

by cortlinux

An-Lu είπε...

Δύσκολο να τα σταθμίσεις. Σε πρώτη φάση θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις ΚΑΙ κατατακτήριες ΚΑΙ ΑΣΠΑΙΤΕ, αν μη τι άλλο, μπορεί και να ξεμπερδέψεις σε λιγότερο χρόνο απ' ότι υπολογίζεις.

Princess είπε...

Αφου το θελεις, θα το πετυχεις, ειτε ετσι ειτε αλλιως. Καλη δυναμη λοιπον, και καλη επιτυχια απο μενα! (Παντα αξιζει μια ευκαιρια στα ονειρα μας!)

Sourotiri είπε...

mpiou, εγω Αθηνα δεν παω να μεινω φιλε :)

Αρχιμηδη, το αν δεν θα με ικανοποιει ειναι ενα ενδεχομενο που ετσι οπως τα σκεφτομαι τωρα, δεν παιζει. Την αβεβαιοτητα θελω να πολεμησω.

σακιδιο, το ιδιο λεω κι εγω στους μαθητες μου...

Αν-Λου, την ΑΣΠΑΙΤΕ δεν την πολυ-υπολογιζω ως ενδεχομενο, εξαλλου δεν μιλαω για το αν θελω την παιδαγωγικη καταρτιση, αλλα για το πτυχιο του παιδαγωγικου.

Πρινσες, θενξ ε λοτ ντηαρ :)

Ανώνυμος είπε...

Είχα την εντύπωση ότι ήσουν σε Μαθηματικό Τμήμα, κρίνοντας από καλές απόψεις για τη διδασκαλία και την φροντίδα για τα μαθήματα σου.
Οικονομικές σπουδές χμ; καθόλου άσχημα... με το χρήμα κυβερνάς τον κόσμο. Γραφείο φοροτεχνικό να ανοίξεις, σύνταξη δηλώσεων εισοδήματος μόνο ...ένα κάρο λεπτά!
Αλλά και η άλλη σκέψη σου πολύ καλή για σπουδές σε Παιδαγωγικό Τμήμα ...very good ... Τα επόμενα χρόνια προβλέπονται μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών, είναι και οι μετανάστες που θα στείλουν τα παιδιά τους στο Δημοτικό ... όρεξη νάχεις.
Μπορείς ακόμη να συνδυάσεις μεταπτυχιακό από το Παιδαγωγικό στη διδακτική των Μαθηματικών, οπότε σε βλέπω κάποια μέρα στέλεχος της Εκπαίδευσης.
Αυτά (Χημικός)

YO!Reeka's είπε...

Με άλλα λόγια, παντρεύεστε :)

ΥΓ.είδες, άμα ξέρεις να βγάλεις την είδηση...

Lina είπε...

τι να παντρευτούμε ρε γιωρίκα; Εδώ το παιδί θέλει να σπουδάζει μέχρι τα τριαντακάτι! μάλλον να με αποφύγει θέλει =Ρ

Sourotiri είπε...

Χημικε, οικονομολογος ειμαι, αλλα η διδασκαλια των μαθηματικων [ειδικα των μικροτερων ταξεων] εχει αρκετο "ψωμι", δεδομενου οτι οι περισσοτεροι μαθηματικοι βαριουνται να τα διδαξουν. Γιαυτο εκανες την παρανοηση :) Το θεμα ειναι οτι ως οικονομολογος δυσκολα θα βρεθω στην δημοσια εκπαιδευση, γιαυτο και σκεφτομαι εναλλακτικους τροπους.

Yo!Reeka, στην εσπρεσσο δουλευεις; Μην δω κανενα πρωτοσελιδο, την εβαψες :)))

Λινα, :***

Magica είπε...

Μιας και σπουδάζω σε Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης θα πω κι εγώ την άποψή μου :P
1ον:Χάρηκα πάρα πολύ που είδα από μέρους σου αυτή την αντιμετώπιση έναντι της διδασκαλίας μιας και δυστυχώς υπάρχουν και αυτοί που κολοβαράνε όλη την ώρα και οι λόγοι για να μπούνε και να εργαστούνε σε ένα σχολείο είναι καθαρά τρεις και ανούσιοι,Ιούνιος,Ιούλιος και Αύγουστος.Είναι ωραίο λοιπόν να ξέρεις πως υπάρχουν ακόμα κάποιοι που δεν το βλέπουν έτσι.
2ον:Τα πράγματα για τους καθηγητές είναι ιδιαιτέρως δύσκολα,πιο δύσκολα από τους δασκάλους αλλά έχουν αρχίσε να κυκλοφορούν φήμες ότι κάποιοι από αυτόυς που έχουν μείνει χρόνια αδιόριστοι θα ενσωματωθούν στον τομέα της Αβάθμιας Εκπαίδευσης και έτσι η ζήτηση για δασκάλους απο τμήματα παιδαγωγικών δημοτικής εκπαίδευσης όπως εγώ θα μπει σε δεύτερη μοίρα για λίγα χρόνια κι έτσι θα αντιστραφούν λίγο οι όροι.
3ον:Η δική μου φουρνιά,του 2007,και η αμέσως επόμενη είναι αυτές που σίγουρα,εάν πάρουν το πτυχίο τους on time (κάτι που ευελπιστώ να κάνω) θα διοριστούν αμέσως γιατί η ζήτηση θα είναι ακόμα μεγάλη.Απο'κει και περα όμως θα επέλθει και ο αναμενόμενος κορεσμός...
Σε ότι κι αν αποφασίσεις πάντως,αυτό που σου εύχομαι εγώ είναι να σε γεμίσει και να σου δώσει αυτό που θα σε κάνει ευτυχισμένο.Όπου κι αν βρεθείς όποια κι αν είναι η κατάληξη!!!

φιλόλογος είπε...

Τι τις θες τις Πανελλήνιες και το δεύτερο πτυχίο; Εδώ δεν μπορείς να πάρεις το πρώτο! :p
Βασικά, έχοντας ήδη ένα πτυχίο μπορεις να δώσεις κατατακτήριες και όχι πανελλήνιες, για ψάξ'το. Δεύτερον, προφανώς με τη Λίνα έχετε το κλασικό πρόβλημα όλων των ζευγαριών που ο ένας είναι εκπαιδευτικός και στο δημόσιο ενώ ο άλλος όχι: πώς να είστε μαζί, αφού τα μόρια των μεταθέσεων είναι σχεδόν απαγορευτικά. Ως εκπαιδευτικός έχω το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Σου προτείνω να κυνηγήσεις πρώτα διορισμό στο αντικείμενό σου μέσω ΑΣΕΠ. Νομίζω πως μπορείς να δώσεις, απλά θα προηγηθούν στον πίνακα όσοι έχουν ΑΣΠΑΙΤΕ (αν κάνω λάθος διόρθωσέ με.)Κακά τα ψέματα, είναι ψυχοφθόρα διαδικασία. Τα πάντα είναι δυνατά όμως. Ήμουν 1 από τους 800 του κλάδου μου που διορίστηκαν και εξεταστήκαμε περίπου 15.000 άνθρωποι. όλα παλεύονται. Ως δεύτερο βήμα, αν δε σου βγει το πρώτο θα πρότεινα να παντρευτείς τη Λίνα, να μετακομίσεις μαζί της και να σε τρέφει. Και αν θέλεις κάτι για τον ελεύθερό σου χρόνο, μπες στη σχολή. Με κατατακτήριες θα την κάνεις μόνο 3 χρόνια νομίζω. Πάντως οι δάσκαλοι θα εξακολουθήσουν να έχουν μεγάλη απορρόφηση τα επόμενα χρόνια, αυτό το θεωρώ εγγύηση. Ενημέρωνέ μας για τις προθέσεις σου...