Τρίτη, 13 Απριλίου 2010

Καταργηθηκε η βαση του 10... Δεν παμε καλα!!!

Σημερα το υπουργειο Παιδειας εξεδωσε ενα σχεδιο νομου για την δευτεροβαθμια και την τριτοβαθμια εκπαιδευση. Μεταξυ αλλων, και αυτο ειναι το σημειο στο οποιο θα σταθω, καταργειται λεει απο φετος η βαση του 10:


(κλικ στην εικονα για να το δειτε μεγαλυτερο)

Η βαση του 10 ηταν ενα απο τα λιγοστα πραγματα που θεσμοθετηθηκαν επι Ν.Δ. και με εβρισκε απολυτως συμφωνο, δεδομενου φυσικα του συστηματος εισαγωγης των παιδιων στην τριτοβαθμια εκπαιδευση.

Γνωμη μου ειναι πως δεν μπορει η τριτοβαθμια εκπαιδευση να ειναι ενα ξεφραγο αμπελι και ο καθε περαστικος που βλεπει φως να μπαινει. Δεν μπορει να το χωρεσει το μυαλο μου πως γινεται ενας μαθητης του 6 να φερει τον τιτλο του φοιτητη (που καποτε ηταν και τιτλος τιμης, γαμωτο). Για μενα, ενας μαθητης που στην τριτη λυκειου βγαζει 6 ειτε δεν θελει ή δεν μπορει να σπουδασει. Δεν ειναι κακο αυτο. Δεν ειναι γεννημενα ολα τα παιδια για να γινουν επιστημονες, οπως και να το κανουμε.

Χρειαζεται και μερικους τεχνιτες αυτη η χωρα, δεν χρειαζεται ορδες απο ανεργους πτυχιουχους. Ψαχνεις να βρεις εναν γαμημενο υδραυλικο και σου λεει οτι θα μπορει να ερθει στο σπιτι σου μετα απο 3 μερες, ενω στο διπλα διαμερισμα εχεις εναν ανεργο δικηγορο, εναν αδιοριστο μαθηματικο και εναν γιατρο που πρεπει να φτασει στα 45 για να βρει δουλεια.

Απο την αλλη εχεις τον μαλακα Ελληνα γονιο που το εχει βιτσιο το παιδι του να σπουδασει κατι, εστω και αν το αυτο το παιδι δεν θελει ή δεν μπορει. Κατσε ρε φιλε, γιατι πρεπει σωνει και καλα το παιδι σου να παρει ενα κωλοχαρτο; Γιατι να σου πω και το αλλο, αμα το παιδι σου δεν κανει για φοιτητης, δεν προκειται να βγαλει την σχολη που τον πιεζεις να περασει ευκολα -αν την βγαλει βεβαια. Σαν αγγαρεια θα το δει, θα ταλαιπωρηθει τζαμπα και βερεσε και απο πανω θα τον πληρωνεις. Ποσο μαλακας εισαι δηλαδη;

Στην ολη κωμωδια βεβαια σημαντικο ρολο εχουν και οι φορεις των μικρων πολεων, κατι Μεσολογγια και κατι Αμφισσες ξερω 'γω, που τοσα χρονια ουρλιαζαν γιατι λεει με την εφαρμογη της βασης του 10 η οικονομια τους ειναι πεσμενη. Ελειπαν βλεπετε οι καταναλωτικες μηχανες (a.k.a. φοιτητες) απο την πολη τους, και δεν ειχαν δουλεια οι καφετζηδες και οι ταβερνιαρηδες. Να ψοφησετε απο την πεινα ρε λαμογια, που βλεπετε τα νεα αυτα παιδια σαν πορτοφολια.

Γιατι αυτα τα παιδια που τοσα χρονια δεν ερχονταν στα κωλοΤΕΙ της πολης σας, ειχαν συγκεκριμενους λογους: Δεν τα διαλεγαν είτε γιατι το αντικειμενο τους ηταν για την ψωλη, ειτε γιατι θα σπουδαζαν 4-5-6 χρονια για ενα πτυχιο που δεν τους δινει επαγγελματικα δικαιωματα. Δηλαδη σορρυ, στην πλατη του μαλακα πατε να βγαλετε κερδος; Αει σιχτιρ. Το παιδι του ανθρωπου που βρισκεται 500-1000 χιλιομετρα απο την ταβερνα σου μαλακα, θα μπορουσε να ειναι το δικο σου παιδι. Ηλιθιε, ε ηλιθιε.

Το κακο ειναι ενα: Το οτι ο βιτσιοζος Ελληνας γονιος και ο βλαμμενος ταβερνιαρης εχουν δικαιωμα ψηφου. Για αυτο η Διαμαντοπουλου μιλαει για "προεκλογικη δεσμευση που εγινε πραξη". Αλλα λεει και αλλες μαλακιες η Υπουργος Παιδειας, μεταξυ αλλων:

"Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006".

Αμα δεν εχεις καμια ενδειξη ρε Αννουλα, να την ανεβασεις την βαση του 10. Να την κανεις 12 ή 15 ξερω 'γω, να δεις διαφορα. Ενω τωρα με την βαση του μηδεν, μιλαμε οι φοιτητες μας θα γαμουν και θα δερνουν, ε;

"Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε «κολλέγια» αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου".

Ποσο μυαλο θελει δηλαδη για να καταλαβεις οτι αυτα τα τμηματα θελουν ενα σιδερενιο πραγματακι που λεγεται "ΛΟΥΚΕΤΟ", και οτι τα "κολλεγια" ειναι αναγκαιο κακο που το εχει επιβαλλει η Ε.Ε. και δεν μπορεις να κανεις κατι για αυτο; Ποσο μυαλο θελει για να καταλαβει κανεις οτι πρεπει να ιδρυθουν τμηματα με συγχρονα αντικειμενα σπουδων και αναγνωρισμενα επαγγελματικα δικαιωματα; Πολλα ζηταω;

"Με το νομοσχέδιο καταργείται ο περιορισμός της βάσης του 10, όπως αυτός θεσμοθετήθηκε. Άλλωστε αντιβαίνει στην παιδαγωγική λογική των πανελλαδικών εξετάσεων όπως αυτές γίνονται σήμερα, με όλους τους μαθητές να εξετάζονται στα ίδια μαθήματα, ανεξάρτητα από την προσωπική τους επιλογή σπουδών".

Ποια παιδαγωγικη λογικη των παννελαδικων εξετασεων μωρε, ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ;;; Ο Χριστος και η Παναγια δηλαδη, τι αλλο θα διαβασω Θεε μου...!!!


Το ζουμι ειναι το εξης: Εχουμε ενα μπουρδελο κρατος, η οικονομια μας παραπαιει, και επειδη δεν μπορουμε να βρουμε τροπους να τονωσουμε την περιφερεια, βαζουμε τους φοιτητες να την τονωσουν.

Εμπρος λοιπον, σε λιγα χρονια μια νεα γενια αστοιχειωτων φοιτητων και πτυχιουχων θα κατακλυζουν τον κοσμο γυρω μας.

Συναρπαστικο.

25 σχολίασαν...:

Ανώνυμος είπε...

Χαλάρωσε..εσένα τωρα ποιο ειναι το προβλημα σου?είσαι υποψηφιος μελλοντικος φοιτητης του 18 και του 19 και δεν θέλεις να σου φάει τη θέση ο μαθητής του 5 και του 6?αφου οπως λες ο μαθητής του 5 κ 6 δεν εχει μελλον και στη σχολη να μπει.και στο κατω κατω να καταργηθει η βαση του 10,και που υπηρχε τι εκανε?δηλαδη αν ο Χ μαθητης γραψει καλα σε ολα και σε 1 μαθημα επειδη για τους χιλιους δυο λογους κατι συνεβη και δεν εγραψε πανω απο 10 τι πρεπει?να χασει τη σχολη?να ξανακατσει ενα χρονο για να ξαναδωσει στην ουσια για μια ατυχη στιγμη?αραξε λιγο ρε φιλε..αμα εισαι εξω απ το χορό...εύκολη η λογοκρισία..

Sourotiri είπε...

Ανωνυμε οχι, δεν ειμαι υποψηφιος μελλοντικος φοιτητης, ειμαι ενας ανθρωπος που τον εχει χορεψει τον χορο των πανελληνιων και πλεον ειμαι στην οχθη του διδασκοντα. Επετρεψε μου να εχω αποψη για το αν θεωρω καλη ή οχι την βαση του 10.

Αν διαφωνεις οτι για να μπει καποιος στην τριτοβαθμια εκπαιδευση χρειαζεται ενα ελαχιστο επιπεδο γνωσεων απο το σχολειο, τοτε δεν νομιζω οτι μπορουμε ευκολα να κανουμε διαλογο.

Παρολαυτα, καμια λογοκρισια δεν υπαρχει σε αυτο το μπλογκ, να εισαι σιγουρος για αυτο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν διαφωνώ οτι με την καταργηση του 10 θα μπαινει και η κουτση μαρια.το θέμα είναι οτι η ''κουτση μαρια΄΄ θα παιρνει το περιφημο κωλοχαρτο?θα καταφερνει να βγει απ τη σχολη?προφανως οχι.οποτε γιατι να μην δοθει η ευκαιρια σε καλους μαθητες που τους ετυχε μια αναποδια να μην χασουν τη σχολη τους?και οι''τυφλοι''και που μπούνε φως δεν θα δουνε,αργα η γρηγορα θα την κανουν και θα ξεκαθαρισει το τοπιο..
ειμαι μαθητρια,διαβασα το αρθρο σου και παρ ολο που ειμαι καλη μαθητρια και δεν με συμφερει προσωπικα η καταργηση του 10,ωστοσο θα μου επιτρεψεις να πω οτι εν μερει ταραχτηκα για την τοσο μεγαλη αντιδραση για το θεμα..δηλαδη τι να γινει?να ανεβει κι αλλο η βαση?να γινουμε οι σταχανοβιτες του σημερα?
Σιγουρα διαφορετικα σκεφτεσαι εσυ ο διδασκων και διαφορετικα εγω η μαθητρια..και μπορει να ειμαι και λαθος..αλλα αναγνωρισε μου το δικαιωμα να κανω διαλογο,εστω κι αν δεν συμφωνεις μαζι μου.

Sourotiri είπε...

Στην δευτερη σου απαντηση βρισκω πολλα περισσοτερα σημεια για διαλογο, ομολογω:

Λες οτι η "κουτση Μαρια" δεν θα μπορει να αποφοιτησει. Και γιατι να φοιτησει at first place, ρωταω εγω, εφοσον η "Μαρια" ειναι "κουτση", και να μην γινει κατι πιο χρησιμο;

Μιλας για αναποδιες των καλων μαθητων. Αναγνωριζω οτι το συστημα δεν εχει παραθυρακι ασφαλειας για αυτο, αλλα συγχωρα με, ενας "καλος μαθητης" που θα γραψει καλα σε ολα τα μαθηματα πλην ενος, ΔΕΝ προκειται να πεσει κατω απο το 10. Στην τελικη, γραπτος διαγωνισμος ειναι, οπως και πολλοι αλλοι (ΑΣΕΠ, πχ) και τα πραγματα ειναι απλα: Scripta manent, τα γραπτα μενουν: Εγραψες; Περασες. Δεν εγραψες; Ξαναπροσπαθησε. Δυστυχως ή ευτυχως, ετσι λειτουργουν πολλα πραγματα γυρω μας. Δεν λεω οτι ειναι παιδαγωγικο [για αυτο αλλωστε στο αρχικο μου κειμενο γελαω με την... παιδαγωγικοτητα των πανελληνιων] αλλα το βρισκω αρκετα αδιαβλητο, non?

Λες οτι εισαι καλη μαθητρια και οτι δεν σε συμφερει αυτη η εξελιξη. Γνωμη μου ειναι πως αυτη η εξελιξη θα επρεπε να σε αφηνει παγερα αδιαφορη, αν γραψεις παραπανω απο καποιον, δεν προκειται αυτος να σου φαει την θεση σε καποια σχολη. Αυτη η εξελιξη ευνοει τα τμηματα που τα τελευταια χρονια φυτοζωοουσαν.

Η αντιδραση μου που, οπως λες σου φαινεται υπερβολικη, εχει εναν βασικο αξονα: ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να μπαινει ο καθε ενας στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Καθε κινηση προς αυτην την κατευθυνση απο μεριας του υπουργειου με βρισκει καθετα αντιθετο. Ειδικα οσο αναλογιζομαι τα κινητρα, που δεν εχουν καμια σχεση με την εκπαιδευση αλλα εχουν να κανουν με τις ψηφους.

Ανώνυμος είπε...

κι ομως μπορει να πεσει κατω απ το 10 ο καλος μαθητης.Δεν το διατυπωσα σωστα προηγουμενως.δεν με συμφερει εν μερει η καταργηση.τι θελω να πω,εχω ξεσκιστει ολο το χρονο στο διαβασμα,θελω τη σχολη δημοσιογραφιας η οποια χρειαζεται να δωσω πανελληνιως και αγγλικα και ενω τα διαβαζω τα τιμημενα ομολογω δεν ειμαι καλη.τρεμω μην χασω τη σχολη εξαιτιας των αγγλικων αν δεν γραψω δεκα,και να παει ο συμμαθητης μου που ειναι η μητρικη του γλωσσα τα αγγλικα και ειναι ενας μετριος μαθητης και σιγα το διαβασμα που εκανε,να γραψει ενα 20αρακι χαλαρα στα αγγλικα και να εκτοπισει τη βαθμολογια του στο αμην.Και εγω να κατσω να ξεσκιστω αλλο ενα γαμηστικο χρονο να ξαναδιαβαζω για την τιμημενη βαση του 10.ε οχι ρε γαμωτο.
Ξερω ξεφυγα απ το θεμα,το περασα σε προσωπικο επιπεδο,μπλα μπλα μπλα και τι σας νοιαζουν οι ανησυχιες μου.αλλα οχι,καλα εκανε και καταργηθηκε η βαση του 10.σαμπως το συστημα πριν δεν ηταν αδικο.τωρα θα πρεπει να μας πειραξει.ε μα.

Sourotiri είπε...

Δεν με ενοχλει καθολου που θετεις το ζητημα επι προσωπικου και εκφραζεις τις ανησυχιες σου. Ισα ισα που χαιρομαι κιολας.

Η σχολη δημοσιογραφιας δεν ειναι η μονη που προυποθετει καποιο "εξτρα" προσον για να μπεις, οπως θα ξερεις. Τετοιες ειναι και ολες οι σχολες του 5ου πεδιου [θελουν τις ΑΟΘ], αλλες σχολες θελουν αθληματα, αλλες σχεδιο, κτλ. Το μονο σιγουρο ειναι πως για να ειναι απαιτουμενο αυτο το προσον, καποιος λογος θα υπαρχει.

Το ξερω οτι δεν θα σου αρεσει αυτο που θα διαβασεις τωρα, αλλα σορρυ, αν δεν πληρεις αυτο το προαπαιτουμενο κριτηριο, γιατι να μπεις;


Επισης, νομιζω εχεις παρανοησει κατι: Οταν το υπουργειο μιλαει για καταργηση της βασης του 10, μιλαει ειτε για τον γενικο βαθμο προσβασης ή για τα μορια σου. Δεν μιλαει για την περιπτωση που αναφερεις για τα αγγλικα!

Αν λοιπον οντως καποιος μαθητης γραψει κατω απο 10 στα αγγλικα, ουτως η αλλως θα κοπει απο την δημοσιογραφια, ακομη και φετος, που εχει καταργηθει η βαση του 10, ακομη και αν εχει γραψει 20 σε ολα τα υπολοιπα [και αρα, βγαζει πανω απο 10 χιλιαδες μορια].

Ανώνυμος είπε...

Οντως παρανοησα...
Ας πανε να πνιγουν λοιπον.Ακυρη η επανασταση.
Ωστοσο ευχαριστώ για την ανταποκριση.
Καλη συνεχεια.

Sourotiri είπε...

Χαιρομαι για τον διαλογο, αλλα δεν μπορω να μην αναφερω οτι λυπαμαι για το εντελως εγωιστικο πρισμα κατω απο το οποιο βλεπεις τα πραγματα.

"Εγω να κερδιζω και ολοι οι αλλοι να πανε να γαμηθουν" ενα πραγμα.

Ενηγουεη, καλη επιτυχια στις εξετασεις, οπως και να'χει :)

Ανώνυμος είπε...

Δικιο!ομως το ''να πανε να πνιγουν''πηγαινε στην κυβερνηση και τις εξαγγελιες της..ΕΕ μα δεν κανουν και μια ολοκληρωμενη δουλεια!
Σαφως δεν ειμαι της αποψης ''να παν να γαμηθουν οι αλλοι''..
αλλα να μην κρυβομαστε,ολοι μας,ο καθενας ξεχωριστα κοιταει-λιγο πολυ-τη βολη του!
οπως και να χει..καληνυχτω γιατι με περιμενει λατινικος γολγοθας.
γκουντναιτ.

Giorgos είπε...

ελα οκ, σουρωτηρι, χαλαρωσε λιγο οπως λεει και ο αλλος ο φιλος.
γενικα μου αρεσουν και συμφωνω με αυτα που γραφεις, αλλα σημερα τα παραλες.

Γιατι δεν μας λες οτι περισσοτεροι φοιτητες απο την πρωτη χρονια σημαινει λιγοτερη δουλεια σε φροντιστηρια και ιδιαιτερα για μια προσπαθεια ακομη??? Μηπως αυτα τα παιδια και αυτους τους γονεις πριν τους ξεζουμιζει ο ταβερνιαρης και η τοπικη κοινωνια απο αυτα τα κωλομερη που λες, τους εχουν ξεζουμιζει φροντιστηρια και ιδιαιτερα μιας παραλογης διαδικασιας?? Ολα οκ μεχρι τοτε, και μετα αρχιζει το προβλημα??

αντωνης είπε...

Καλησπερα.
Θεωρω οτι αν το κρατος ειχε σοβαρη εκπαιδευτικη πολιτικη το πρωτο που επρεπε να κανει ειναι να μειωσει τον αριθμο των εισακτεων.
Και δεν χρειαζονται πια τοσα ΤΕΙ σχεδον σε καθε πολη.
Τα Πανεπιστημια δεν ειναι στρατοπεδα να τα φυτευουμε παντου, για να εισερχεται καποιο παραπανω εισοδημα στην επαρχια.

@Σουρωτηρι
Σε διαβαζω αρκετο καιρο.
Νομιζω οτι το βασικο προβλημα της εκπαιδευσης ειναι αυτο που εγραψε η κοπελλα πριν:
"ο καθενας ξεχωριστα κοιταει-λιγο πολυ-τη βολη του!"

Αυτο πρεπει να αλλαξει παση θυσια, μπας και δουμε σε καποια χρονια μια πιο ανθρωπινη κοινωνια.
Και αν δεν αλλαξει απο τα σχολεια, τοτε δεν θα αλλαξει ποτέ.

Sourotiri είπε...

Giorgo, δεν ξερω την ιδιοτητα σου, αλλα απο τα λεγομενα σου διακρινω μια υποψια σου, οτι εγω που ανηκω στον κλαδο των φροντιστηριων δεν επωφελουμαι απο αυτην την εξελιξη. Ακου λοιπον:

1) Οι αποφοιτοι που ξαναδινουν ελαχιστες ωρες προσφερουν σε εναν καθηγητη για να τους διδαξει και αντιστοιχα ελαχιστα ειναι και τα χρηματα που δινουν. Οσοι απο αυτους δινουν δευτερη φορα φυσικα, που ειναι και η συντριπτικη μειοψηφια. Τυχαινει μαλιστα, εγω προσωπικα να μην εχω διδαξει ποτε σε αποφοιτο!

2) Δεν θεωρω το συστημα ιδανικο, προς Θεου. Αντιλαμβανομαι οτι τα φροντιστηρια υπαρχουν επειδη καποιος ωθησε τους γονεις να γραψουν τα παιδια τους εκει, εχοντας χασει την εμπιστοσυνη στο σχολειο. Ομως, αυτη η απωλεια της εμπιστοσυνης δεν ειναι και τοσο αδικη κατα την γνωμη μου. ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ του συστηματος, θεωρω τα φροντιστηρια αναγκαια. Αν θελεις να διαβασεις αναλυτικοτερα την αποψη μου περι αυτου πηγαινε εδω:

http://sourotiri.blogspot.com/2008/10/metablogging-phloufli.html

Αντωνη, καλως ηρθες στο μπλογκ μου. Συμφωνω με ολα οσα λες, μαλιστα ειχα κανει και εργασια στο πανεπιστημιο σχετικα με την ιδρυση των τοσο πολλων σχολων στην περιφερεια και ειχα βρει πραγματα και θαυματα.

Στο τελευταιο που λες, νομιζω οτι σε αυτην την προταση της μαθητριας απο πανω, περικλειεται μεγαλο μερος της καταντιας της παιδειας μας.

Mina είπε...

Διαφωνω μαζι σου και θα σου πω το γιατι. Οι καλες σχολες, αυτες που πρεπει να διαβασεις και για να μπεις και για να βγεις, δεν προκειται να επηρεαστουν απο αυτο το μετρο. Νομιζω συμφωνουμε ως εδω.

Αυτες που θα επηρεαστουνε θετικα (υπο την εννοια πως θα αποκτησουν περισσοτερους φοιτητες) ειναι καποιες σχολες, ας μου επιτραπει η εκφραση, του κωλου, που με το που μπαινουν τα παιδια οι ιδιοι οι καθηγητες τους λενε πως δεν προκειται να βρουνε δουλεια πανω σε αυτο το αντικειμενο και πως καλα θα κανουν να σπουδασουν κατι αλλο (εχω παραδειγματα πολλων φιλων που εχουν ακουσει τα παραπανω λογια σε πολλες σχολες).

Αν τα παιδια και οι γονεις τους εχουνε τετοιο βιτσιο να σπουδασουνε σε συνδυασμο με ελλειψη νοημοσυνης ωστε να μην καταλαβουνε πως η μηχανικη εμπορευματοποιια της τεχνικης κλωστουφαντουργιας (φανταστικος τιτλος οπως καταλαβαινεις για να μη θιξουμε καμια σχολη) δεν προκειται να τους προσφερει τιποτα επαγγελματικα και το μονο που θα καταφερουνε ειναι να αφησουνε μερικες δεκαδες χιλιαδες ευρω στη μαγευτικη Κατω Ραχουλα στην οποια εδρευει η σχολη, ε με συγχωρεις, αλλα ειναι αξιοι της τυχης τους. Κατα πασα πιθανοτητα, ακομα κι αν δεν υπηρχε η βαση του δεκα θα σπουδαζανε κατι εξισου ηλιθιο σε αγγλικο πανεπιστημιο η θα κανανε μια ηλιθια επιλογη επαγγελματος που θα τους εφερνε στο ιδιο αποτελεσμα.

Αυτο που φταιει δεν ειναι η καταργηση της βασης του δεκα. Η διαφορα μεταξυ ενος μαθητη που παιρνει 11 και 9 για μενα ειναι πως ο πρωτος ειναι απλα στοκος και ο δευτερος αδιαφορος στοκος (μιλαμε για την πλειοψηφια παντα, οχι για ολους). Αυτο που φταιει ειναι πως υπαρχουνε τετοιες σχολες, πως απορροφουνε χρηματα απο τον κρατικο προυπολογισμο, πως υπαρχουνε τσουτσεκια που το παιζουνε καθηγηταραδες και βολευονται ολοι μαζι οικογενειακως σε τετοια "ιδρυματα".

Η βαση του δεκα καθολου δε φταιει. Αυτο που φταιει ειναι η νοοτροπια μας.

Συγγνωμη για το μεγαλο σχολιο!

Sourotiri είπε...

Mina, παραδοξως, συμφωνω σε ΟΛΑ οσα λες!!!

Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι πρεπει σωνει και καλα το κρατος απο την μερια του να ενθαρρυνει τον καθε βιτσιοζο γονιο να στειλει το παιδι του καπου να σπουδασει ζαμπονοκοπτικη ξερω 'γω.

Δηλαδη ενταξει, εχουμε που εχουμε τους γονεις που θελουν να στειλουν το παιδι τους καπου οπωσδηποτε [και τους χαρακτηριζεις αξιους της τυχης τους], ειναι σωστο το κρατος να τους ανοιγει αντι να τους κλεινει αυτην την πορτα;

Κατα την γνωμη μου δεν ειναι καθολου σωστο. Ενα σωστο κρατος θα πρεπει να προφυλασσει, στα μετρα του δυνατου, ακομη και τους "αδυναμους κρικους" του.

sakidio είπε...

χωρίς να θέλω να απογοητεύσω την μαθήτρια, όντας απόφοιτος πια ΤΕΙ, η κατάσταση στην τριτοβάθμια έχει διαλυθεί με τους ανεξέλεγκτους αριθμούς εισακτέων στα διάφορα τμήματα, σε συνδυασμό φυσικά με την υποχρηματοδότηση και την απουσία εκπαιδευτικών.

χρειάζεται ορθολογισμός και προγραμματισμός. εφόσον θέλουμε να έχουμε ένα σύστημα που να περνάει ο καθένας θα πρέπει μετά να υπάρχει γερό φιλτράρισμα και ελάχιστα ελαφρυντικά αποτυχίας. κοινώς κόπηκες 2 φορές σε ένα , κόπηκες και από την σχολή. φυσικά κι αυτό προυποθέτει ότι οι σχολές λειτουργούν, δεν χρειάζεται να μαντεύεις για το πότε γίνεται μάθημα καθώς και άλλα μπλα μπλα.

αν τώρα θέλουμε ένα σύστημα που οι πανελλήνιες θα έχουν πιο πρωταγωνιστικό ρόλο θα πρέπει η βάση να κρίνεται με βάση και τη σχολή (καθώς ο αριθμός των επιτυχόντων θα πρέπει να είναι και συγκεκριμένος).

Φυσικά τμήματα ΤΕΙ και ΑΕΙ που έχουν φτιαχτεί ανά την περιφέρεια (κι όχι μόνο) θα πρέπει να αξιολογηθούν κι όχι απλά (όπως πολύ φυσιολογικά υποστηρίζεις) να στηρίζουν την οικονομία της περιοχής.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΤΑΡΓΙΤΕ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΑΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΟΓΗ ΣΤΑ ΠΑΝΑΙΠΙΣΤΙΜΙΑ

publicrelationship είπε...

μπραβο πολυ σωστα τα λες . νομιζα οτι ειμασταν λιγοι με τις ιδιες αποψεις. . τσεκαρε και το δικο μου αρθρο. . . http://wp.me/pMNQl-1V

An-Lu είπε...

Και λίγα λες αγαπητε...και λίγα λες...

Ανώνυμος είπε...

Θα μιλήσω με την (ολιγοετή ομολογουμένως) εμπειρία μου ως διδάσκουσα σε ένα από τα πολλά ΤΕΙ της χώρας που "φυτοζωούν".

Παρατηρώ γύρω μου πως το μεγαλύτερο ποσοστό των σπουδαστών στο συγκεκριμένο τμήμα έχει βρεθεί εκεί "στην τύχη", αφού ήταν ένα από τα λίγα τμήματα που μπορούσαν να πιάσουν με τη βαθμολογία τους (συχνά κάτω των 10000 μορίων - ανάλογα με τον αν ισχύει η βάση την εκάστοτε χρονιά). Ταυτόχρονα, το επίπεδο γνώσεων των σπουδαστών δεν συμβαδίζει με το αντικείμενο του τμήματος που ανήκει στις θετικές επιστήμες (λόγω των μεγάλων κενών σε στοιχειώσεις μαθηματικές γνώσεις και κυρίως απώλειας μαθηματικής/αναλυτικής σκέψης).

Αποτέλεσμα αυτού είναι οι περισσότεροι σπουδαστές να καταναλώνουν 6-7 χρόνια από τη ζωή τους πηγαινοερχόμενοι στον χώρο του τμήματος (ένεκα υποχρεωτικών εργαστηρίων) αγωνιζόμενοι (με τον δικό τους τρόπο) για ένα πτυχίο.

Το μεγαλύτερο μέρος των σπουδαστών λοιπόν, κάποια στιγμή, αποφοιτεί. Άλλωστε, η φιλοσοφία είναι ότι "αφού μπήκαν, κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσουν"... Αποφοιτούν με ένα πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο δεν έχει καμιά πρακτική αξία, αφού δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική γνώση (κάτι που φαίνεται όταν τα παιδιά αυτά βγαίνουν στην αγορά εργασίας).

Προσωπικά πιστεύω πως η κατάργηση της βάσης του 10 είναι απλά ένα πολιτικό τέχνασμα για το φαίνεσθαι των δεικτών ανεργίας και για τις οικονομίες των μικρών κοινωνιών στις οποίες βρίσκονται τα περισσότερα τμήματα που πλήττονται από το όριο του 10. Είναι κρίμα να ωθούνται τόσα παιδιά προς σπουδές που δεν τους ταιριάζουν για τους λόγους αυτούς.

Ανώνυμος είπε...

Δε συμφωνώ μαζί σου αγαπητέ... Θα συμφωνούσα μαζί σου εαν ερχονταν ένας μαθητής σε σένα για ιδιαίτερο, ο οποίος να ήτανε ψιλοσκράπας και εσύ να του έλεγες να ΜΗ δώσει πανελλήνιες και να γίνει υδραυλικός... Αφού αυτό ΔΕΝ πρόκειται να το κάνεις, συμβιβάσου με το "σύστημα" και με αυτούς που ψηφίζεις...
Νίκος Π.

Sourotiri είπε...

Νικο, βλεπω οτι απευθυνεσαι συγκεκριμενα σε εμενα σαν να μιλας σε ολοκληρο τον κλαδο... Οπως και να'χει, δεν εκπροσωπω κανεναν κλαδο ουτως η αλλως, οποτε θα σου απαντησω προσωπικα, οπως το θετεις αλλωστε:

Το δεχομαι οτι θα εκανα μαθημα σε ενα παιδι που ειναι "σκραπας" οπως λες. Απο την στιγμη που θα μου το ζητησει μια οικογενεια, δεν μπορω να το αρνηθω εξαρχης.

Ομως, αν οντως διαπιστωσω οτι η κατασταση ειναι μη αναστρεψιμη [αυτο γινεται συνηθως στα 2-3 πρωτα μαθηματα], τοτε ρητα και κατηγορηματικα θα θεσω τα νεα δεδομενα στους γονεις. Οτι δηλαδη δεν νομιζω οτι μπορω να βοηθησω το παιδι τους, τοσο απλα. Αν τοτε ο γονιος επιμενει να συνεχιστει το μαθημα, τοτε το μαθημα θα συνεχιστει.

Δεν εχω πιεσει ποτε γονεα, ουτε αμεσα ουτε εμμεσα ουτε με υποννοουμενα ουτε με κανεναν τροπο τελος παντων, για να κανω μαθημα στο παιδι του. Ο γονιος ερχεται σε μενα, δεν παω εγω στον γονεα. Εγω απο την μερια μου οφειλω να ειμαι ειλικρινης στον γονεα σχετικα με την αποδοση του παιδιου του.


Δεν θα σχολιασω τι "προκειται" και τι "δεν προκειται" να κανω, εντυπωσιαζομαι βεβαια με την βεβαιοτητα που εχεις περι αυτου για εναν ανθρωπο που δεν γνωριζεις. Οπως και να'χει, σιγουρα υπαρχουν καθηγητες που πανε σε ενα ιδιαιτερο καθαρα για τα χρηματα, αλλα φυσικα δεν ειναι ολοι ετσι.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ...ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΟΥ 2006 ΑΠΟ ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΞΑΝΑΔΙΝΩ ΦΕΤΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΕ ΤΕΙ...ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΠΡΙΝ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΠΟΛΥ Γ ΜΕΝΑ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ(ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΛΠ).ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΟΘΤΕ ΙΑΤΡΟΣ ΟΥΤΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ.ΘΕΛΩ ΣΥΓΓΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΧΟΛΗ ΧΑΜΗΛΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΑΣΕΩΝ.ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΜΟΥ ΚΟΒΕΙ ΤΗ ΤΣΑΜΠΑ ΠΑΙΔΕΙΑ Κ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΕΜΕΝΑ Κ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Μ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ-ΙΔΩΤΙΚΑ ΙΕΚ Κ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΔΙΝΟΥΝ ΕΝΑ ΚΩΛΟΧΑΡΤΟ??ΜΗΠΩΣ Η ΒΑΣΗ ΕΙΧΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗ ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ??ΠΟΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΟΙΤΗΤΩΝ?ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕΤΕ ΟΛΟΥΣ?Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ ΕΙΧΕ ΩΣ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΦΟΒΙΣΕΙ Κ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΟΝΕΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΣΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ.ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΟΣ.ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ?ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΥΤΟ??Η ΜΟΝΗ ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.ΚΑΛΩΣ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ Η ΒΑΣΗ Κ ΚΑΛΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ Κ ΟΧΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ.ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ 5 ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.ΕΧΟΥΝΕ ΠΛΟΥΤΗΣΕΙ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑΤΕΡΑ ΛΟΓΩ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ.ΑΜΑΝ ΠΙΑ.

Sourotiri είπε...

Καταρχην να σου ευχηθω καλη επιτυχια για φετος.

Δευτερον, ειναι προφανες οτι δεν βλεπεις τα πραγματα καθολου αντικειμενικα:

-Η εφαρμογη της βασης του 10 απο την κυβερνηση Καραμανλη δεν ειχε ως αποτελεσμα αυξηση των εγγραφων στα φροντιστηρια [τι αυξηση να ειχε, αφου και χωρις την βαση ολοι πηγαιναν]. Ουτε φυσικα και τωρα που καταργηθηκε θα επιφερει μειωση εγγραφων.

-Γνωμη μου ειναι πως αν δεν μπορεις να βγαλεις 10 στην τριτη Λυκειου, τοτε δεν αξιζεις ουτε καν να προσπαθησεις για αυτο το "κωλοχαρτο" οπως το λες. Αν εσυ επιμενεις να θελεις να δωσεις τα ωραια σου λεφτα σωνει και καλα για να μορφωθεις και δεν πας να γινεις καποιου ειδους τεχνιτης, δεν σου φταιει η βαση του 10.

-Δεν ειμαστε η μοναδικη χωρα με φροντιστηρια. Απορω απο που προκυπτει αυτος ο μυθος.

Αυτα φιλε μου.

Ανώνυμος είπε...

Είσαι κομπλεξικός...

Ένα ανοιχτό πανεπιστήμιο δεν είναι ξέφραγο αμπέλι είναι ένα αυθεντικό πανεπιστήμιο... ο καθένας είναι ελεύθερος να μετάσχει στην γνώση χωρίς καμια προϋπόθεση η χρηματική επιβολή!

Το ότι θα μπει ελευθερα δεν σημαίνει ότι θα πάρει ελευθερα το πτυχίο (για να θεωρηθεί ξέφραγο αμπέλι το πανεπιστήμιο!)

Αν δεν κάνει για την επιστήμη που διάλεξε πολύ απλά δεν θα περνάει τα μαθήματα άρα δεν θα πάρει και πτυχίο...

Άκου εκεί ο όρος φοιτητής ήταν κάποτε τιμή! ναι κυριε κομπλεξικέ ήταν τιμητικός τίτλος αλλα όχι σαν ταμπέλα ("φοιτητής" η "επιτυχόντας πανελληνιων" - ίσως να ήταν τιμητική ταμπέλα για τα χωρια- ) αλλα ήταν τιμητικός τίτλος γιατί ήταν άνθρωπος που θέλησε να ασχοληθεί με κάτι ανώτερο (από το πχ να σερβίρει καφέδες -που δεν το κατακρίνω- ) και μετέχει στα κέντρα διαμοιρασμού υψηλών ιδεών (που εσύ εμφανέστατα δεν διαθέτεις!)


Επίσης κάποτε (που και μαθητής λυκείου όταν ήσουν ήταν τιμή) τα πανεπιστήμια ήταν ελευθερα και δεν υπήρχαν πανελλαδικές!!


Τέλος ένα άλλο σημείο που δείχνει τα κόμπλεξ σου είναι η ταύτιση της φοίτησης με την επαγγελματική αποκατάσταση.. το ότι το ένα ίσως να φέρνει το άλλο δεν σημαίνει ότι είναι αυτοσκοπός !!

Αν σπουδάζεις κάτι όχι επειδή το αγαπάς η επειδή σαρεσει και είσαι καλός σε αυτό αλλα επειδή είχε μεγάλες πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης τότε είτε έχεις πτυχίο είτε έχεις κωλόχαρτο το ίδιο είναι για εμενα! άκου εκεί ειδικότητες της ψωλής... όλες οι ειδικότητες σεβαστές είναι! απλά υπάρχουν κάποιοι με μυαλά της ψωλής...

Sourotiri είπε...

Ανώνυμε, όταν βλέπω άνθρωπο να ξεκινάει με την φράση "Είσαι κομπλεξικός", καταλαβαίνω ότι κάτι δεν πάει καλά με το μυαλό του. Τα όσα διάβασα πιο κάτω μου το επιβεβαίωσαν.