Κυριακή, 16 Μαΐου 2010

To Sourotiri επιστρεφει στον τοπο του εγκληματος.

Η αληθεια ειναι οτι αυτο το ποστακι ηθελα να το κανω απο την Παρασκευη, αλλα τελικα δεν μπορεσα. Ενηχαου, καλλιο αργα παρα ποτε.

Την Παρασκευη που μας περασε το Sourotiri πηγε και εδωσε το πρωτο του μαθημα στις Πανελληνιες του 2010.

[Αν αναρωτιεστε τι δουλεια ειχα εγω στις πανελληνιες, η απαντηση ειναι οτι για φετος, θελω απλα να παρω ενα γαμημενο πασο, γιατι δεν την βλεπω καλα την τσεπη μου].

Ξυπνησα νωρις το πρωι, πραγμα αρκετα βαρβαρο για τις συνηθειες μου, και 7 το πρωι ημουν στο σχολειο μου. Περναω την πορτα, και βλεπω τον φυλακα, ο οποιος και με αναγνωριζει αστραπιαια! Στα καπακια βλεπω και τον κυλικατζη, ο οποιος επισης με αναγνωριζει αμεσως. Κοιτα να δεις σκεφτομαι, αυτοι οι ανθρωποι εδω και τοσα χρονια που εχω αποφοιτησει εχουν δει παιδια και παιδια, πως ειναι δυνατον να θυμουνται εμενα; Τελος παντων.

Τα παιδια σιγα σιγα αρχιζουν και μαζευονται. Αλλα ερχονται μονα τους, αλλα παρεα, αλλα με τις μαναδες τους. Καποια στιγμη βλεπω μια κοπελια που μενει στην παραδιπλανη πορτα της οικοδομης μου. "Γουαταφακ" σκεφτομαι, "αυτην την θυμαμαι γυμνασιοπαιδο, τι δουλεια εχει εδω;!;!;!;!". Δυστυχως, δεν ηταν η μονη στιγμη που διαπιστωσα οτι εχουν περασει αρκετουτσικα χρονια...

Στεκομαι απομερα και μονος, καπνιζοντας το πρωτο τσιγαρο της ημερας και πινοντας εναν καφε. Αποφασιζω να παρατηρησω τους μαθητες γυρω μου. Θα'χει πλακα, σκεφτομαι.

Το πρωτο πραγμα που βλεπω ειναι ενα παλικαρακι να μιλαει στο κινητο του με καποιον φιλο του, μαλλον υποψηφιο και αυτον. Προσπαθει να του δωσει κουραγιο. "Μαλακα δεν πιστευω να τρεμεις απο το αγχος ετσι; Παμε να σκισουμε!".

Λιγο πιο διπλα μια μητερα με την κορη της, υποδεχεται ενα-ενα ολα τα παιδια που γνωριζε, τα φιλουσε σταυρωτα, τα αγκαλιαζε και τα χτυπουσε φιλικα στην πλατη. "Ηρεμα, ε, ηρεμα! Ολα καλα θα πανε!".

Παραπερα, ενα πηγαδακι μαθητων χαβαλεδιαζει. Φαινονται να περνανε πραγματικα καλα, αν και μαλλον το γελιο τους ειναι νευρικο παρα πηγαιο.

Χτυπαει το κουδουνι. Ωρα να μαζευτουμε. Σχεδον αποτομα πεφτει μια εκκωφαντικη σιωπη, πραγμα περιεργο! Ο διευθυντης καλει μια μαθητρια να πει την προσευχη. Καπου εκει, μεσα στον οχλο παιρνει το ματι μου μια παλια μου μαθητρια! Δυστυχως, δεν ειχα την ευκαιρια να της μιλησω απο κει και περα. Η μαθητρια λεει την προσευχη, και στο τελος, οταν ολοι κανουν τον σταυρο τους, εγω μενω απραγος. Τα παιδια αμεσως το προσεχουν και καποια απο αυτα με κοιτανε λιγο στραβα, ενω καποια αλλα μου δινουν ενα υφος επιβραβευσης.

Μπαινουμε στις αιθουσες μας και καθομαστε. Τα παιδια αρχιζουν και συνειδητοποιουν οτι ειμαι τελικα υποψηφιος, και οχι καποιου ειδους υπευθυνος. Αρχιζω να πιανω καποια βλεμματα αποριας. Καποια στιγμη πιανω κουβεντα με τις επιτηρητριες, ως...συναδελφος προς συναδελφο. Ο απο πισω μου μαλλον τα ακουει ολα, γιατι "πιανω" κατι κουτσομπολιστικους ψιθυρους. Με χτυπαει στην πλατη.

Τα 3 παιδια που καθονται απο πισω μου [και προφανως αναρωτιουνται χου δε χελ αι εμ] με κοβουν απο πανω ως κατω.

-Τι κατευθυνση εισαι;
-Τεχνολογικη παιδια.
-Α! Και...ξαναδινεις;!;!;!;
-Απ'ό,τι βλεπετε, ναι ;)
-Εδινες και περσι και δεν περασες και ξαναδινεις;

[Yeah, δειχνω 19 χρονων!!! Αλλα μαλλον θα τους χαλασω :Ρ]

-Οχι, δευτερο πτυχιο θελω!

Βραχυκυκλωμα. Απο το βλεμμα τους, καταλαβαινω οτι εχουν μπερδευτει, και μαλιστα πολυ. Δεν το ειχαν στο μυαλο τους μαλλον οτι καποιος μπορει να ξαναδωσει πανελληνιες οσες φορες θελει, οσο χρονων και αν ειναι. Περνανε 4-5 δευτερολεπτα μεχρι να το χωνεψουν, και μαλλον συνδυαζουν και την καθηγητικη κουβεντα που ειχα με την επιτηρητρια.

-Εισαι καλα διαβασμενος;
-Φετος καθολου, του χρονου μαλλον θα ξεσκιστω.

Δευτερο βραχυκυκλωμα. Μαλλον κρινουν εξ ιδιων, απο το γαμησι που εχουν φαει φετος και αναρωτιουνται πως αντεχω να δωσω τοσες φορες. Ερχονται τα τετραδια, οποτε αναγκαστικα τους γυριζω την πλατη.

Συμπληρωνω τα στοιχεια μου στα γρηγορα, ωστε να συνεχισω να χαζευω τους μαθητες. Τελειωνω, γυριζω την καρεκλα πλαγια και τους παρατηρω.

Αρχιζουν και ακουγονται χαζες αποριες, του τυπου:

-Να γραψουμε "Θεσσαλονικη" ή "Θεσ/νικη";
-Να γραψουμε με κεφαλαια ή με μικρά;
-Το ονομα του σχολειου δεν χωραει, τι να κανω;

και διαφορα αλλα.

Καποια στιγμη μπαινει μεσα μια κυρια με ενα ματσο φωτοτυπιες. Ειναι ενα μηνυμα απο την υπουργο παιδειας, που μας ευχεται καλη επιτυχια. "100.000 χαρτια σπαταληθηκαν σε ολη την Ελλαδα για χαρη της μαλακισμενης", σκεφτομαι.

Η κουβεντα εν τω μεταξυ στην αιθουσα εχει αρχισει να αναβει. Τα παιδια ευτυχως την παλευουν μια χαρα, ολοι λενε μαλακιες μεταξυ τους, γελανε, πειραζονται. Δεν υπαρχει ουτε ενα παιδι στην αιθουσα που να φανερωνει το αγχος του. Μεχρι που καποια στιγμη ερχεται ενας κυριος, μας ζηταει να ησυχασουμε, γιατι ηρθαν τα θεματα.

Καποια κοριτσια απο την γαλαρια πατανε τις φωνες. Και μετα ακολουθει μια νεκρικη σιγη. Μαλλον η τσιριδα ηταν η τελευταια ευκαιρια για να ξεσπασουν.

Οση ωρα τα θεματα φωτοτυπουνται, οι επιτηρητριες δινουν μερικες συμβουλες της τελευταιας στιγμης. Τα θεματα ερχονται, αρχιζουμε και γραφουμε. Στις 10.00, οι πρωτοι υποψηφιοι αρχιζουν και φευγουν, εμφανως απογοητευμενοι. Λιγο μετα, κλεινω και εγω το τετραδιο μου και παω να το παραδωσω. Οση ωρα μου το ελεγχει η επιτηρητρια, παρατηρω για μια ακομη φορα οσους εχουν μεινει στην αιθουσα. Δεν εχω ξαναδει πιο προσηλωμενα προσωπα.

Φευγω απο το σχολειο μου, και σκεφτομαι πως, παρολο που ηρθα για πλακα, τελικα αξιζε αυτη η εμπειρια. Προετοιμαζω παιδια στο φροντιστηριο για να δωσουν πανελληνιες και τελικα, ειχα ξεχασει πως ειναι. Ισως τελικα, το να μπω και εγω στην θεση τους να με κανει καλυτερο καθηγητη.

Την δευτερα δινουμε μαθηματικα γενικης ;) Καλη επιτυχια σε ολους!

22 σχολίασαν...:

archimides είπε...

Κάτσε να διαβάσει, γιατί δε σε βλέπω να γράφεις... ειδικά Μαθηματικά γενικής! ;)

Καλή επιτυχία σε όλους

Sourotiri είπε...

Αρχιμηδη, καπως ετσι μαλλον ακουγομαι και εγω :Ρ Ιτ σαξ!!!

αντωνης είπε...

Μου ηρθε αυτοματα οταν διαβαζα το ποστ η ερωτηση, γιατι δεν εδωσες κατατακτηριες αφου ηδη εχεις πτυχιο;

Καλη επιτυχια.

Sourotiri είπε...

Αντωνη, ο λογος ειναι οτι οταν το πηρα αποφαση, οι κατατακτηριες ολων των τμηματων ειχαν ηδη τελειωσει, και επισης το χρονικο διαστημα ηταν και μικρο για να διαβασω για τις πανελληνιες. Για αυτο φετος παω για την πλακα μου.

Δεν ελπιζω βεβαια και πολυ στις κατατακτηριες. Δεν ειναι και ο πιο διαφανης τροπος για να μπεις σε μια σχολη, σε αντιθεση με τις πανελληνιες.

ΜιλτοΣ είπε...

Καλή επιτυχία! Εβαλες ρώτα για Παιδαγωγικό Τμήμα;
Για σχολίασε το θέμα της έκθεσης, μια και είσαι ζωντανό παράδειγμα της δια βίου μάθησης
Για δες και εδώ
http://scienceteachersnet.ning.com/forum/topics/dia-vhioy-mhathese-he?xg_source=activity

Sourotiri είπε...

Μιλτο, προς το παρον δεν θεωρω τον εαυτο μου ενσαρκωση της δια βιου μαθησης :) Και σιγουρα, ουτε για εναν ακομη χρονο θα ειμαι!

Οσον αφορα το θεμα, νομιζω οτι δημιουργηθηκε μια συγχυση, απο το περιληπτεο κειμενο ακομη: Το κειμενο μιλουσε θεωρητικα για την αυτομορφωση, αλλα ουσιαστικα για την δια βιου μαθηση: Εννοιες οχι ασυνδετες, αλλα οχι και ταυτοσημες!

Δεν εχω ιδεα αν τα παιδια το ειχαν διδαχθει βεβαια. Αν και καποια επιχειρηματα στεκουν σε ολα τα θεματα βεβαια.

Princess είπε...

Αντε σουρωτηρακιον, καλη επιτυχια! (εγω παντως οταν βρεθηκα πριν μερικα χρονια σε αυλη σχολειου για εξετασεις, ενιωθα σα το λιονταρι στο κλουβι.....)

Lorel είπε...

α,εμείς να δεις τι γέλια ρίξαμε με την επιστολή της κυρίας υπουργου...
δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο θέμα πάντως,εμείς καλά γράψαμε. =)
για να δούμε αύριο...
καλή συνέχεια!

Ανώνυμος είπε...

Σου εύχομαι ολόψυχα ΚΑΚΗ επιτυχία. Μα να στερήσεις μια θέση σε κάποιον που θέλει να μορφωθεί, επειδή θέλεις να πάρεις πάσο;

milch-käfer είπε...

Αμάν πια μ'αυτό το κωλόσκυλο!

Lina είπε...

υπάρχει κακή επιτυχία;

Sourotiri είπε...

Ανωνυμε, δεν νομιζω να παρω την θεση κανενος, ειδικα φετος με τα μορια που θα βγαλω...

Αν παλι παρω οντως την θεση καποιου με αυτα τα μορια, μαλλον αυτος ο καποιος δεν θα θελει και πολυ να σπουδασει, οποτε χαρη θα του κανω.

Α, και να μην ξεχασω: Εισαι γελοιος.

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ δίνω φέτος για δεύτερη φορά αρκετά χρόνια μετά την πρώτη.

Αυτό που με ενόχλησε απίστευτα ήταν το μήνυμα της Διαμαντάκου. Ένιωσα το αίμα μου να βράζει και το μόνο που ήθελα ήταν, άντι για την αυτομόρφωση, να της απαντήσω.

Το βρήκα άκρως ειρωνικό νε εύχεσαι "να εκπληρώσετε τα όνειρα σας" σε 17χρονα και 18χρονα κυρίως παιδιά, που βλέπουν την χώρα τους να καταστρέφεται και παλεύουν να περάσουν σε μια σχολή για να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΟΙΟΙ ΤΗΣ κατάντησαν αβέβαιο.

Αυτα που ΕΣΕΙΣ τους έχετε εξασφαλίσει είναι πολύ συγκεκριμένα και πάρα πολύ σοβαρά. Φόβο για το μέλλον, απαισιοδοξία και δυσπιστία.
Το δικαίωμα στο όνειρα μας έμεινε ακόμα που και αυτό με 400 ευρώ θα εξαργυρώνεται, με ανεργεία, με διαδηλώσεις..

Όσο για τις 100.000 κόλλες που καταναλώθηκαν...ήταν η αμέσως επόμενη σκέψη μόλις κατάφερα να..ξεθολώσω!

Και άντε μετά να γράψεις για την σπουδαιότητα της μάθησης...

next_day είπε...

χαρά στο κουράγιο σου...
εγώ στην αρχή κατάλαβα ότι αναπολούσες παλίες σου στιγμές!
Και τώρα που το λες΄... μα καλά σήμερα δίνουν 5 μαθήματα στην σειρά? το σκ@ατοπρόγραμμα είναι αυτό?
Καλημέρες και καλή επιτυχία στις επόμενες μαθητούδι!! ;)

sofia είπε...

Ένας καλός καθηγητής αισθάνεται πάντα μαθητής...Όχι ότι είμαι και τόσο καλή, αλλά το παλεύω..
Καλημέρα

Marina είπε...

Μ' αρέσει που έχεις κότσια..να ξαναβρεθείς στα θρανία..Α! Και κάτι άλλο. Ασχετο τι λέει η ταυτότητά σου, 19 ετών ΕΙΣΑΙ! Μιλάς με τα παιδιά!

An-Lu είπε...

Bless u sour!

sakidio είπε...

καλή επιτυχία και να τους κάνεις... σουρωτήρι. ωραία σκέψη αυτό για το πάσο. δεν ν κακή. του χρόνου θα δώσω κι εγώ αν είναι.

αν και στα τει δεν ισχύει το δεύτερη φορά πάσο.

Rania είπε...

Σκοτωθηκε εν τω μεταξυ η Διαμαντακου, εστειλε 2 προτασεις στις οποιες δεν ξερεις που να πρωτοεντοπισεις μαλακιες. Ενας θεος ξερει ποσα χαρτια χαλασαν.
Καλη μας επιτυχια σουρωτηρι! Να μου σφυριξεις τα Σ-Λ στις ΑΟΘ, μην το ξεχασεις! :Ρ

YO!Reeka's είπε...

xalia xalia ti mou ta thimises!

Ανώνυμος είπε...

:O
Μα τι πανέμορφο ποστ?!:)
Το πρώτο που έκανα ήταν να σκάσω ένα τεράαααστιο χαμόγελο!
Και νομίζω πως κάθε φορά που θα δίνω, δηλαδή στα 2 τελευταία μαθήματα(εγώ δίνω 6 χοχο :Ρ)
θα θυμάμαι το ποστ και χαμογελάω σα χαζό.
Είσαι πηγή εξόδου του άγχους?!Το 'ξερες αυτό;

Καλή επιτυχία σε όλους guys!
Πραγματικά θα ήθελα να περάσουμε όλοι όσοι δίνουμε και να μην μείνει κανένας απ'έξω!
Φιλιά πολλά
Και με τη νίκη
Και με το πάσο!:Ρ

ΥΓ: Κρίμα που δεν μπορούμε να πάρουμε πάσο πιο νωρίς....
Όλο το καλοκαίρι θα μπιιπ σε εξόδους και συναυλίες και μετακινήσεις και καμία έκπτωση:S.
Κάν'τε κάτι ρε παιδιά!Ολόκληρες Πανελλήνιες δώσαμε!

Μετά τιμής στον συνεξεταζόμενό μου sourotiri,

Κατια
;)

Ανώνυμος είπε...

A!!!!Ξέχασα να ρωτήσω!
ΠΟΙΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ "ΜΑΛΑΚΙΑ" ΤΕΤΟΙΑ ΑΡΘΡΑ?!?!?!?!
γκρρρρρ