Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2010

Somewhere...??? Nowhere!!! (Από την ατάλαντη Σοφία Κόπολα - γαμώ το ονοματάκι σου)

Όπως ίσως θα έχετε καταλάβει από τον τίτλο, πήγα και είδα το Somewhere της Σοφίας Κόπολα. Ήταν από εκείνες τις κακές στιγμές της ζωής μου, που ενώ το ένστικτό μου μου έλεγε να μην ξανακάνω το ίδιο λάθος (το πρώτο μου λάθος σε αυτήν την περίπτωση ήταν να δω το Lost in translation της ιδίας), υπέκυπτα. Θέλεις κάτι ότι δεν είχα και τίποτα καλύτερο να κάνω (ή τουλάχιστον, έτσι νόμιζα πριν πάω), κάτι ότι μου είχε λείψει το σινεμά, κάτι ότι ήθελε η Λίνα να πάμε, να μην τα πολυλογώ, ο νόμος του Μέρφι λειτούργησε άψογα και με οδήγησε στην αίθουσα του σινεμά.

Βέβαια, δεν έχω βάλει μυαλό από τέτοιου είδους μαλακίες. Το ίδιο έκανα και με τον κύβο, και μάλιστα όχι μία, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές. Έκανα δηλαδή την μαλακία εις τον κύβο, και σίγουρα, αν αληθεύει το "δις εξαμαρτείν...", μόνο σοφό δεν με λες. Ακόμη χειρότερα, έκατσα και είδα όχι μία (που θα ήταν λογικό), ούτε δύο (ντάξει, το έχουν κάνει και άλλοι), ούτε τρεις (στενεύει ο κλοιός), αλλά ΤΕΣΣΕΡΙΣ (ΝΑΙ!!! ΤΕΣΣΕΡΙΣ!!! Μουτζώστε με!!!) ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ταινίες του Γούντι Άλεν, ενώ από την πρώτη κιόλας ταινία φάνηκαν τα πρώτα σημάδια βαρεμάρας στο σώμα μου. Απορώ δηλαδή γιατί κάνω τέτοια πράγματα στον εαυτό μου.

Τέλος πάντων, για να επιστρέψω στο Somewhere της Κόπολα, να σας πω απλά ότι είναι μια ταινία που θα μπορούσε να είναι αρκετά καλή. Αν διαβάσει κανείς την υπόθεση (παγκοσμίως διάσημος γαμάουα ηθοποιός που κραιπαλιάζει κάθε μέρα με γκόμενες, ποτά και γουστάρει τα γρήγορα αυτοκίνητα, δέχεται πολιτισμικό σοκ από την απρόοπτη επίσκεψη της 11χρονης κόρης του που του αλλάζει την κοσμοθεωρία), του κινεί το ενδιαφέρον.

Έλα όμως που η Κόπολα είναι τόσο ατάλαντη, τόσο στην σκηνοθεσία όσο ΚΑΙ στο σενάριο, που, ενώ θέλει να παίξει στην ταινία με τις σιωπές των πρωταγωνιστών, με έκανε να αναρωτηθώ αν έχει πάθει κάτι ο ήχος του σινεμά ή τα αυτιά μου που είναι και ευαίσθητα. Η πλοκή κυλάει τόσο αργά (εντάξει, δεν είναι μειονέκτημα αυτό για τις ταινίες που τουλάχιστον σου προκαλούν και κάποια συναισθήματα), που, αν οι σκηνές είχαν μια νορμάλ διάρκεια, η ταινία θα τελείωνε στο μισάωρο. ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΤΕΛΟΥΣ.

Ήταν η πρώτη ταινία που δεν μου γέννησε ΚΑΝΕΝΑ συναίσθημα για ΚΑΝΕΝΑΝ πρωταγωνιστή (ούτε θετικό, ούτε αρνητικό, ούτε καν ουδέτερο, το κενό σύνολο, πως το λένε!!!), και που, ακόμη και οι στριπτιτζούδες που εμφανίστηκαν δυο φορές στην ταινία δεν ήταν καν αισθησιακές.

Χίλιες φορές να έβλεπα τον Mr Bean.

Θα αναρωτιέστε γιατί τα έχω πάρει τόσο πολύ.

Γιατί, εκτός από τα λεφτά μου που τα κλαίω, άνοιξα σήμερα να διαβάσω και καμία κριτική, να δω ρε παιδί μου, αν θα μπορούσα να έχω αποφύγει την συνάντηση μου με την καταστροφή. Και τι είδα;

"Ο Στίβεν Ντορφ όχι μόνο κρατά επάξια στις πλάτες του την ταινία της Κόπολα, αλλά υπερβαίνει ερμηνευτικά τον εαυτό του".

Τι λες μωρέ παπάρα!!! Ακόμη και όταν έκλαψε σε κάποια φάση, αν έβαζες ένα πρόβατο, καλύτερα θα έπαιζε!!!

"Με σοφή οικονομία λόγου και χρήσης λίγων πλάνων".

Ρε δεν πας από κει που ήρθες; Επειδή δηλαδή την σκηνοθέτιδα την λένε "Σοφία" πάει να πει πως ό,τι κάνει είναι σοφό;

"Το επίτευγμα της Coppola είναι ότι έχει καταφέρει να κάνει μια τρυφερή, ήσυχη και αστεία ταινία για έναν τόσο αντιπαθή χαρακτήρα."

Αυτό αγάπη μου δεν είναι επίτευγμα. Άσε που αυτό που λες πολύ απλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ!!! (εκτός από το "ήσυχη, μην σε αδικήσω). Όσο για το αστεία, μπορεί και να έχεις δίκιο, ΟΝΤΩΣ κάποια στιγμή μας έπιασε σπαστικό γέλιο από την μαλακία που βλέπαμε.

Τελικά έπρεπε να συμβουλευθώ αυτό το blog, που τα λέει πολύ καλά.

Υ.Γ. Το καλύτερο όλων ήταν ότι ήμασταν ΜΟΝΟΙ μας στην αίθουσα, οπότε τουλάχιστον, έβριζα ελεύθερα.

17 σχολίασαν...:

An-Lu είπε...

To 2o blog διαβαζα κι εγω το πρωι, για το ιδιο ακριβως θεμα ;-)

Left Titty είπε...

aei re pou einai atalanti, vlaxo!

ephee είπε...

Σουρωτήρι, μας έχει πιάσει κάτι με τις ταινίες ή μου φαίνεται;
Τελικά είδες που για ακόμα έναν λόγο τα torrents κερδίζουν στα σημεία; Στον καναπέ σου βρίζεις ελεύθερα..! Όσο για το ονοματάκι, και ο Nicolas που το άλλαξε, δεν άργησε να φανεί τόσο λόγος που το άλλαξε, όσο και ο λόγος που έγινε ο Ζοοlander του δράματος..
Άντε πανάθεμά σε μού'κανες το στομάχι μπετονιέρα και μόλις έφαγα.

πανωλεθρίαμβος είπε...

Καταλαβαίνω απόλυτα τον πόνο σου. Δεν υπάρχει χειρότερο από το να πρέπει να προσαρμοστείς και να βολέψεις το σώμα σου σε μια αίθουσα που παίζει μπούρδες. Υπάρχει βέβαια και η λύση της ένδοξης αποχώρησης στο μισάωρο χωρίς να παρεξηγηθεί και κανείς αλλά δεν το συνιστώ. όχι δηλαδή που όταν ένιωσα ότι θέλω να φύγω, μετά το μισάωρο άλλαξα γνώμη...Εγώ τα λεφτά μου θα έκλαιγα πάντως

hopkins είπε...

Ρε μαλάκα εμένα ο Κύβος μ' άρεσε. (Κι αυτή είναι η συνεισφορά μου για έναν εποικοδομητικό διάλογο)

AE (antidrastic-element) είπε...

"Το καλύτερο όλων ήταν ότι ήμασταν ΜΟΝΟΙ μας στην αίθουσα"...
"Περί σεξ και άλλων δαιμονίων"...
(ki afti einai i diki mou syneisfora)

Γαμάει και Δέρνει είπε...

Μα πας κι εσύ χριστιανέ μου και βλέπεις κάτι ταινίες! Έτσι την είχα πατήσει (με παρέσυρε ένας) και πήγα και είδα το βικυ-κριστινα-μπαρτσελόνα (btw πόσα έριξε σήμερα στον παναθ άραγε;). Κι εμείς μονοι μας ήμασταν και έπεσε τρελο ροχαλιτό!

Α1 είπε...

το διψασμένες για πουτσο το 3 έχω ακούσει ότι ειναι καλο, αλλή φόρα άσε την κοπολα και τις κουλτούρες για τους άλλους...

Sourotiri είπε...

An-Lu, τους έκανε και αυτούς εντύπωση το Σοφάκι :ΡΡΡ

Left Titty, αει ρε εσύ!!!

Έφη, καλά είναι τα τορρεντς, αλλά που και που και κανένα σινεμά είναι ακόμη καλύτερο, για μένα τουλάχιστον. Και... για κάτσε, δηλαδή θέλεις να πεις ότι ο Νίκολας ο Κέητζ είναι... ξάδερφος της Σοφίας Κόπολα;;; ΟΥΑΟΥ!!! :Ρ

Πανωλεθρίαμβε, πραγματικά ήθελα να φύγω. Αλλά ρε γαμώτο, μετά σκέφτεσαι τα 7,5 ευρώ που έχεις δώσει και ελπίζεις έστω και την τελευταία στιγμή κάτι να γίνει στην γαμωταινία και να σε αποζημιώσει... (Παρεμπιπτόντως, καλωσήρθες και στο μπλογκ μου :) )

Χοπκινς, ε καλά ρε φίλε, εσύ είσαι και ωδειακός, τι να λέει :ΡΡΡ

ΑΕ, ρεεεε, έμπαιναν συνέχεια οι υπάλληλοι του σινεμά στην αίθουσα (μάλλον για να δουν αν είμαστε καλά και αν θα επιβιώσουμε από την ταινία :ΡΡ)

Γαμάει και Δέρνει, ναι, το Β-Κ-Μ (3 έριξε). Τι μου θύμισες τώρα... Άλλο ένα βαρετό δίωρο, αλλά τουλάχιστον είχε και παραπάνω ενδιαφέρον από το Somewhere (δηλαδή φαντάσου πως ήταν το Somewhere).

Α1, πολύ ευχαρίστως τις αφήνω για τους άλλους. Όσο για το διψασμένες για πούτσο 3 που λες, να σου πω πως δεν πιάνει μία μπροστά στο 4 girls - 1 finger.

Estrella is little miss Greeky είπε...

Μου θυμίζει όταν πήγα να δω το The new world με τον Colin Farrell, τον οποίο και σιχάθηκα μετά από αυτήν την ταινία, δεν ξέρω γιατί, μου έβγαζε κάτι γλοιώδες. Εγώ εχθές είδα τον Χάρι Πότερ και γούσταρα πολύ...σαν μικρό 10άχρονο κοριτσάκι.

cheaplog είπε...

Δημιουργικά όλη αυτή η βαρεμάρα έχει σκοπό, να αντανακλάει τη βαρεμάρα του ήρωα, και τις στριπτιτζούδες έτσι όπως του φαίνονται ας πούμε. Αλλά δεν αντέχεται (η βαρεμάρα), είναι κινέζικο βασανιστήριο, κι εγώ στη δημοσιογραφική έβγαινα κάθε 5' για τσιγάρο και γύρναγα στην ίδια σκηνή, και στη πρεμιέρα στο Πανόραμα πολύς κόσμος σηκώθηκε κι έφυγε παρόλο που ήταν και επίσημη.

Το δυστύχημα είναι ότι η ταινία πήρε Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία, παρόλο που υπήρχαν πολύ καλύτερες να βραβευτούν (ανάμεσά του και το ελληνικό Attenberg). Μπορεί απλά να το έδωσε ο Tarantino σα πρόεδρος της επιτροπής, επειδή η Coppola είναι πρώην του και ήθελε να της κάνει κάνα δώρο. Μπορεί όμως η ταινία όντως και να λέει κάτι παραπάνω στο επαγγελματικό σινάφι της, και σε αυτή τη περίπτωση θα τσιμπήσει και μερικές οσκαρικές υποψηφιότητες και.. θα υποφέρει κι άλλος ανυποψίαστος κόσμος άδικα :p

Sourotiri είπε...

Estrella, μακάρι να έβλεπα κι εγώ το Χάρι Πότερ. ΜΑΚΑΡΙ.

Cheaplog, αν η ατμόσφαιρα της ταινίας αντανακλούσε την ψυχοσύνθεση του ήρωα, τότε πολύ απλά η ταινία δεν θα γυριζόταν ποτέ γιατί ο τυπάς θα είχε αυτοκτονήσει προ πολλού :ΡΡΡ

Καλά, αντί να την ρίξουν την Κόπολα στον λάκο με τα λιοντάρια της έδωσαν το χρυσό λιοντάρι...; Είσαι σίγουρος ότι ήταν θετικό βραβείο και όχι κάτι συμβολικό; :ΡΡΡ

Left Titty είπε...

pantws de ftaiei oute o woody allen (gia ton parapanw pou paraponietai gia to vicky christina barcelona) oute h coppola ama dialegete lathos tainies na deite :P

ria είπε...

καλά, πήγες και είδες τέσσερις ταινίες του γούντυ άλλεν;;; καλά χαζός είσαι; θες να αυτοκτονήσεις;

όσο για την κόπολα, έχεις ένα ελαφρυντικό, λες, δεν μπορεί, κάτι θα έχει πάρει από τον μπαμπά της!

υπομονή, θα το ξεχάσεις...

Sourotiri είπε...

Left Titty, όντως δεν φταίνε οι σκηνοθέτες. Αυτοί που τους χρηματοδοτούν φταίνε, και τους αφήνουν να κάνουν ταινίες :ΡΡΡ

Ρία, άσε, ό,τι και να πεις για τις ταινίες του Γούντι Άλεν που είδα, θα έχεις δίκιο :Ρ Όσο για την Κόπολα, δεν νομίζω ότι θα το ξεχάσω σύντομα αυτό που έζησα... Τραυματική εμπειρία!

sunnefoula είπε...

Καλησπέρα!
Περνούσα από δω και δε μπορούσα να μη σχολιάσω το ποστ σου! Δυστυχώς, πήγα κι εγώ να δω αυτή την αγγελοπουλική ταινία, παρόλο που η αφίσα προειδοποιούσε ότι προέρχεται από τη σκηνοθέτιδα του lost in translation. Δυστυχως δεν είχε τίποτε άλλο και η παρέα με έσουρε σε αυτή.
ποτέ ξανά!!!

vasvoe είπε...

το χαμένοι στη μετάφραση είναι από τις αγαπημένες μου και το σάμγουερ το είδα και μου άρεσε / και τ απλάνα, και οι ελάχιστοι διάλογοι και όλο αυτό το μινιμαλίστικο τελοσπάντων. και στις άλλες 3 κοπέλες που πήγαμε μαζί άρεσε επίσης. νομίζω ότι είναι γούστα και διαφέρουν...