Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2010

Παππούμπατσοι.

Σήμερα λοιπόν, καθώς καθόμουν έξω καπνίζοντας ένα τσιγάρο, βλέπω στον δρόμο ένα παιδάκι με την τσάντα του στην πλάτη. Γυρνούσε από το σχολείο του (μάλλον δημοτικό, αν κρίνω από την ώρα του σχολάσματος και την εμφάνιση του), προφανώς ξεθεωμένο από την κούραση. Κάποια στιγμή λοιπόν, για να μην κάνει κύκλο, μπαίνει στην πυλωτή της απέναντι οικοδομής για να βγει από την πίσω μεριά.

Για κακή του τύχη, από την οικοδομή έβγαινε ένας παππούς, ο οποίος, με το που είδε ότι το παιδάκι κόβει δρόμο από την πυλωτή της οικοδομής του, άρχισε να του κατεβάζει καντήλια. Το παιδάκι, εμφανώς σαστισμένο από το υβρεολόγιο του παππού, ζήτησε ένα συγνώμη, βγήκε κανονικά στον δρόμο και συνέχισε την πορεία του. Ο παππούς συνέχισε τα καντήλια για κανένα πεντάλεπτο ακόμη.

Είναι πραγματικά εξοργιστική αυτή η εξουσία που νομίζουν ότι έχουν αρκετοί από τους ηλικιωμένους, που νομίζουν ότι επειδή είναι άνω των 65 ετών πρέπει ο καθένας μόλις τους βλέπει να βαράει προσοχή. Ακόμη πιο εξοργιστικοί όμως γίνονται όταν ασκούν αυτή την εξουσία απέναντι σε ανθρώπους που αδυνατούν να τους απαντήσουν, θες λόγω ηλικίας, λόγω ντροπής, κτλ.

Ο παππούμπατσος είναι παντού. Θα θεωρήσει αυτονόητο ότι πρέπει να σηκωθείς από την θέση σου στο λεωφορείο, άσχετα αν εσύ το χρησιμοποιείς για να κάνεις την δουλειά σου και είσαι ψοφίμι από την κούραση ενώ αυτός πάει την ωραία του βόλτα. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το σκηνικό που έζησα στην Ίωνος Δραγούμη στην Θεσσαλονίκη, στο τέρμα του λεωφορείου των Συκεών αν θυμάμαι καλά, που καμιά τριανταριά με σαράντα παππούδες κυριολεκτικά με ποδοπάτησαν για να προλάβουν θέση.

Τον παππούμπατσο επίσης θα τον βρεις κάθε μέρα στην Τράπεζα, στην οποία πηγαίνει καμιά ώρα πριν το άνοιγμα της με το σκαμνάκι του, παίρνει 20-30 νούμερα προτεραιότητας (για αυτόν και τους φίλους του), με αποτέλεσμα εσύ, ο απλός πολίτης, ακόμη και λίγο αργότερα από τον παππούμπατσο να πας, αλλά πάντα πριν το άνοιγμα της τράπεζας, να μην μπορείς να βρεις ένα νούμερο της προκοπής.

Εννοείται ο παππούμπατσος είναι αυτός που θα προσπαθήσει ύπουλα να σου κλέψει την σειρά σε οποιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική υπηρεσία. Είναι αυτός που θα κάνει κατάληψη στον δρόμο μπροστά από το σπίτι του ή το μαγαζί του με καρέκλες για να μην του πάρεις την θέση πάρκινγκ. Και φυσικά, αν παραμερίσεις τα εμπόδια που σου έβαλε και παρκάρεις κανονικά, είναι αυτός που θα σου κάνει το αμάξι καλοκαιρινό.

Ένας καργιόλης παππούμπατσος, είμαι σίγουρος, μας έκοψε με μαχαίρι ένα λάστιχο του οικογενειακού μας αυτοκινήτου, επειδή παρκάραμε μπροστά στο μαγαζί του και πήγαμε και φάγαμε σε άλλο μαγαζί, κοντεύοντας να μας σκοτώσει (ναι, πραγματικό γεγονός).

Αυτός είναι που θα σου πρήξει τα αρχίδια για πράγματα ανούσια, όπως επίσης αυτός είναι που θα πεταχτεί σαν τσουτσού και θα σου πει την γνώμη του για την εμφάνιση, την συμπεριφορά ή για οτιδήποτε άλλου, ακόμη και αν δεν τον ξέρεις, ακόμη και αν δεν τον ρωτάς, ακόμη κι αν δεν τον ενοχλείς.

Είναι φυσικά αυτός, που όταν βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με τον φίλο του τον κανονικό μπάτσο, θα τον κεράσει, θα του δώσει λαχανικά "δώρο", θα τον γλείψει, για να έχει την εύνοια του. Τα χουντικά κατάλοιπα τελείωσαν, σου λέει.

Και δυστυχώς, όταν απλά σου την σπάνε λίγο, δεν σου πάει η καρδιά να πεις και τίποτα. Αλλά μάλλον έτσι παίρνουν θάρρος και σου ανεβαίνουν στο κρεβάτι.

37 σχολίασαν...:

Ιφιμέδεια είπε...

Πόσο δίκιο έχεις. Τις προάλλες μάλωσα με έναν στο λεωφορείο γιατί είχε μπαστακωθεί μπροστά στην πόρτα και ενοχλούσε το σύμπαν. Όταν ευγενικά του είπα να πάει πιό κει (με ένα σωρό συγγνώμες) με καθύβρισε και η μόνη αισιόδοξη σκέψη που σκέφτηκα εκείνη τη στιγμή ήταν (και σου την αφιερώνω): όλοι αυτοί οι παππούμπατσοι κάποτε θα πεθάνουν (ελπίζω).

ria είπε...

και τίποτα δε λες

νέα λέξη. παππούμπατσος!
έξυπνο!!!

Γαμάει και Δέρνει είπε...

Ποιό είναι το είδος που είναι χειρότερο από τον παππούμπατσο; Μα φυσικά η γιαγιάμπατσα! Φίλε μου, αυτες οι κατσαρίδες έχουν κανει κατάληψη στο συμπαν.

Έναν λίγο νορμαλ παππού μπατσο μπορεί να βρεις. Από τις άλλες τις κλωσες δεν έχει ούτε δείγμα καλοσύνης

teleytaios είπε...

Παππούμπατσος και γιαγιάμπατσα...
Ρε παιδιά, δεν πιάνεστε από πουθενά...

Δίκιο έχεις για του παππούδες, αλλά από την άλλη, τί μπορείς να τους πεις. Το πολύ πολύ να φας βρίσιμο, όπως η Ιφιμέδεια. Δε βγάζεις άκρη, οπότε το αφήνεις να περάσει...

Γκρινιάρης είπε...

Καλά, αυτό με τις τράπεζες και τα 30 νουμερα που παίρνει ο καθένας ειναι τραγικό!

Sourotiri είπε...

Ιφιμέδεια, θενξ για την αφιέρωση, με συγκίνησες :)))

Ρία, λες να συστήσουν καινούργιο σώμα ασφαλείας με τους παππούμπατσους; :Ρ

Γαμάει και Δέρνει, περιμένω οπωσδήποτε την δική σου ανταπόκριση από το μέτωπο των γιαγιάμπατσων. Ήθελα πάντα ένα ποστ μου να έχει αδερφάκι σε άλλο μπλογκ :Ρ

(Παρεμπιπτόντως, η σύμπτωση από την μια με τα ψηλοτάκουνα και από κάτω τις χειροπέδες στα άβατάρ σας, είναι τουλάχιστον διαβολική :) )

Τελευταίε, μερικές φορές ένα μπινελικάκι δεν κάνει κακό.

Γκρινιάρη, άστα να πάνε!!! Την πρώτη φορά που το είδα να γίνεται μου πήρε κάποια δευτερόλεπτα για να συνειδητοποιήσω τι έβλεπαν τα ματάκια μου!

Thomas the Barbarian είπε...

Ωχ, μη μου θυμίζεις από κωλόγερους και κωλόγριες...ειδικά στα λεωφορεία! Θυμάμαι μια φορά μια σκατόγρια που ξέχασε να την πάρει ο Χάρος σε πήχτρα πεντάρι που μόλις βρήκα θέση και κάθισα μου λέει "Δε θα σηκωθείς να καθίσει ο κύριος;" ο οποίος κύριος ήταν ούτε τριάντα! Αν θες μωρή ηλίθια, σήκω εσύ! Άει σιχτίρ πια, που επειδή παίζουν καθυστερήσεις με το διάολο νομίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να μας δίνουν και διαταγές...

Thomas the Barbarian είπε...

Σημειωτέον ότι η γριά ΚΑΘΟΤΑΝΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΝΑ ΣΗΚΩΘΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΙΣΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ!

Ανώνυμος είπε...

αλι και τον εχεις γειτονα σου λεω εγω!μπορει να γινει απο θυρωρος μεχρι τροχονομος και τοποτηρητης της δημοσιας αιδους!

Νεφελη είπε...

Γιαγιάμπατσα με έχει βρίσει στη μέση τιγκαρισμένης εκκλησίας επειδή πήγα με παντελόνι (σημειωτέον, καλό παντελόνι, με τσάκιση!! :Ρ).

teleytaios είπε...

Επανέρχομαι με νέο σχόλιο. Έχεις δίκιο 100%. Γύριζα σπίτι με το αυτοκίνητο και μπροστά μου σε μονόδρομο πήγαινε ένας παππούς με 10χλμ. Δε φτάνει που μας καθυστερούσε, κάποια στιγμή κατέβηκε και μπινελίκωσε μια κοπέλα που κουβαλούσε ένα σάκο και πέρασε από μπροστά του. Μιλάμε για σκηνή απείρου καλους...

Ελευθερία είπε...

Πόσο σπαστικοί και οι παππούμπατσοι και η γιαγιάμπατσοι..........

Και οι δυο κατηγορίες για μπάτσες λέμε !!!!

princess είπε...

Δες το απλα: στην ηλικια σου δεν ειχανε ουτε τα μισα απο σα εχεις. Δεν ξερανε ουτε τα μισα αποσα ξερεις -ουτε τωρα ξερουνε. Ολη αυτη την τσατιλα καπου πρεπει να τη βγαλουνε, δε νομιζεις; Και χρησιμοποιουν γιαυτο την ιδια την αιτια της τσαντιλας, ετσι που να νιωθεις και γαιδαρος αμα τους πεις καμμια κουβεντα -την ηλικια τους....
(Ολη μερα τους τρωω στη μαπα, και παρολο που τους αγαπω, πολλες φορες θελω να τους μπουχισω ακουαφορτε...)

Sourotiri είπε...

Thomas the Barbarian, καταλαβαίνω ρε φίλε τον εκνευρισμό σου, αλλά χαλάρωσε λίγο :Ρ Δεν σου σκότωσε την μάνα και τον πατέρα κιόλας :)

Ανώνυμε, άσε, είχαμε έναν τέτοιο γείτονα στο παλιό μου πατρικό. Ένα θα σου πω. Το τι πόλεμο του έκανε όλη η γειτονιά, δεν λέγεται.

Νεφέλη, και εσύ κορίτσι μου που πας; Τα θέλει ο κώλος σου μου φαίνεται :)

Τελευταίε, χαίρομαι που έρχεσαι στα λόγια μου :)

Ελευθερία, ωραίο λογοπαίγνιο ;)

Πρίνσες, δεν το είχα σκεφτεί έτσι :) (Ακουαφόρτε όχι ρε, αλλά ένα καθαρτικό είναι ο,τι πρέπει νομίζω :Ρ )

ephee είπε...

σουρωτήρι, έπιασες θέμα βαρβάτο!
Έχω γράψει για γερόντια και γριές, κι έχω ζήσει τα απίστευτα όπως όλοι. Ένα πρόχειρο που θυμάμαι είναι ένας γερόμπατσος με το ένα πόδι στον τάφο και το άλλο στη μπανανόφλουδα που κυριολεκτικά έκανε άλμα για να μου πάρει τη σειρά στο ταμείο, κατάφερε να σφηνώσει το πόδι του σε καλαθάκι σούπερ μάρκετ, για να βγει και να πάει σπίτι του, που ήταν δίπλα..
Υποθέτω ότι η βιασύνη τους πηγάζει από τη συνειδητοποίηση του γεγονότος πως την επομένη μπορεί να έχουν πάει να συναντήσουν το δημιουργό τους..
Η πλάκα είναι πως ενώ είναι οι πιο ενοχλητικοί (βρωμάνε κιόλας πολύ συχνά) κάνουν παρατηρήσεις στους άλλους!
Καιάδας!

Sourotiri είπε...

Ephee, no way!!! Έγινε τέτοιο πράγμα;;; Χαχαχαχαχαχα!!!

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

χώσεεεεεεεε χώσεεεεεε!

τους παππούδες τους κόβω απ το βλέμμα,αν είναι παππούμπατσος δε σηκώνομαι απ τη θέση μου για να κάτσει αυτός για ΚΑΝΕΝΑΝ λόγο..αν είναι συμπαθητικός μπορεί να σηκωθώ ακόμα κι αν είμαι πτώμα.αλλά αν είναι συμπαθητικός θα καταλάβει πως είμαι πτώμα..γούατ του σέυ,ευτυχώς στο βόλο δε χρησιμοποιώ λεωφορείο,οπότε μαλώνω μαζί τους μόνο γιατί παρκάρουν στον ποδηλατόδρομο!

Thomas the Barbarian είπε...

Μη με παρεξηγήσεις, ο εκνευρισμός μου δεν πάει μόνο για εκείνη τη συγκεκριμένη γριά, αλλά για σύσσωμο το είδος των εκνευριστικών γέρων-γριών που νομίζουν ότι είναι υπεύθυνοι για την τάξη και την ηθική...

Sourotiri είπε...

Κορίτσι που λες εεε συγνώμη θες πολλά, ε ναι ρε, είχαν και στα χωριά τους ποδηλατόδρομο; Μα έχεις κάτι απαιτήσεις και εσύ :) (Για τους συμπαθητικούς παππούδες, συμφωνούμε).

Thomas the Barbarian, δεκτή η ένστασή σου :)

00110111 είπε...

νομίζω ξέχασες το πιο σημαντικό, το πως οδηγουν. Ένας 70αρης με ληγμένη αδεια οδηγησης και ανασφαλιστο αυτοκινητο εστειλε στο νοσοκομειο για 6 μηνες τον πατερα ενος φιλου μου...

nickpet είπε...

Είναι μια ξεχωριστή κατηγορία για Oscar!!! Απλά σκέψου ότι είναι ο μόνος τρόπος "άμυνας" απέναντι σε κάποια κατάσταση της οποίας πιστεύουν ότι "πρέπει" να "λύσουν"
Πάντως, για να πω και την αμαρτία μου, όποτε βρίσκομαι στο καφενείο στο χωριό της γυναίκας μου, τους βάζω και μαλώνουν για κόμματα, ομάδες κλπ κι εγώ μετά, κάθομαι και απολαμβάνω την δημιουργία μου! (η γυναίκα μου με μισεί γι αυτό...)

Sourotiri είπε...

00110111, όντως, οι γέροι είναι πολύ επικίνδυνοι στο τιμόνι, αλλά όταν κρατάνε τιμόνι δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των παππούμπατσων, αλλά στην κατηγορία των ανεύθυνων γενικά.

Νickpet, διάβασα με τεράστια χαρά το σχόλιο σου. Ήταν ένα μήνυμα ελπίδας σε αυτόν τον κόσμο των παππούμπατσων, μια ηλιαχτίδα που πέρασε μέσα από μια μικρή σχισμή. Επίτρεψε μου να θεωρώ πως με αυτό το σχόλιο, πυροδοτείται μια μεγάλη επανάσταση έναντι των παππούμπατσων. Ας κάνουμε όλοι λοιπόν ό,τι κάνει και ο νικπετ. Έτσι, θα ξεπαστρεφτούν από μόνοι τους!!!

Εντάξει το παρατράβηξα λίγο, αλλά εγώ αν ήμουν γυναίκα σου (Εχμ... όχι θα το αλλάξω, ΕΣΥ αν ήσουν γυναίκα μου :ΡΡΡΡ) θα σε ενθάρρυνα να το κάνεις όλο και συχνότερα. Γαμάτο!!!

James είπε...

Δε διαφωνω ειναι πολυ ενοχλητικοι μερικες φορες οι γεροι αλλα θα ηθελα να σας δω ολους εσας που κραζετε οταν θα πατε στην ηλικια τους που θα κανετε ακριβως τα ιδια..

Εκει που εισαι ημουνα και κει που ειμαι θα ρθεις.. Τελος

Sourotiri είπε...

James, το τι θα κάνω σε 40 και βάλε χρόνια από σήμερα, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορώ να το ξέρω. Αν πάντως εσύ έχεις μαντικές ικανότητες ή το "κληρονομικό χάρισμα", θα σε παρακαλούσα να επικοινωνείς μαζί μου τακτικά για να μου λες τα αποτελέσματα των αθλητικών αγώνων να παίξω και κανένα στοίχημα.

Τέλος.

anisixos είπε...

Τι ειχε δηλαδη η εμφανιση του παιδιου και εκρινες οτι παει δημοτικο; Επισης, να σε ενημερωσω οτι οι μαθητες και της πρωτοβαθμιας και της δευτεροβαθμιας σχολανε την ιδια ωρα.Καθηγητης δεν εισαι;
Οσο για τους "παππουμπατσους", αληθεια δεν ηξερα καν οτι υπαρχουν τετοιοι και μαλιστα πολλοι.Δεν εχει τυχει να συναντησω ποτε καποιον τετοιο.Το παραδειγμα σου με το παιδακι στην οικοδομη μου φανηκε απιστευτο.Και δεν καταλαβα, γιατι ακριβως εβριζε το παιδακι;

Sourotiri είπε...

Anisixe, ένα παιδί του δημοτικού φαίνεται ότι είναι μικρότερο από ένα παιδί του γυμνασίου. Εκτός αν μιλάμε για 6η δημοτικού ξέρω 'γω, που δεν παίζει, αυτό το παιδάκι φαινόταν πολύ μικρότερο.

Επίσης, άσε καλύτερα τις "ενημερώσεις" σε αυτούς που δεν ξέρουν. ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ, δεν σχολάνε την ίδια ώρα.

Δεν κατάλαβες γιατί έβριζε το παιδάκι; Διάβασε το κείμενο μου λίγο καλύτερα και θα καταλάβεις.

James είπε...

sourotiri ειναι τυχαιο το οτι τοσοι ηλικιωμενοι ειναι παραξενοι στους τροπους τους ? Η θες να μου πεις οτι οταν ητανε σε μικροτερη ηλικια ητανε τοσο "στριμενοι"
Οσον αφορα τις μαντικες ικανοτητες οχι δεν εχω αλλα εχω ματια και βλεπω πως εξελησοντε τα πραγματα..

Αν θες προγνωστικα στοιχηματος μπες στο diavolakos.gr η στο betboss.gr

Sourotiri είπε...

Τυχαίο δεν είναι James, αλλά μην ξεχνάς ότι:

1) Δεν είναι όλοι έτσι,
2) Δεν έχουν μεγαλώσει με τον ίδιο τρόπο που έχουμε μεγαλώσει εμείς, ούτε και έχουμε κοινά βιώματα,

δυο παράγοντες που κατά τη γνώμη μου παίζουν σημαντικό ρόλο στο πως εξελίσσεται η προσωπικότητα του καθενός. Το ότι μια μεγάλη πλειοψηφία των γέρων είναι περίεργη, δεν εξασφαλίζει ότι όλοι οι ηλικιωμένοι θα είναι περίεργοι για πάντα.

fieryfaerie είπε...

Λατρεύω έκφραση παππουμπάτσος!

Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο και τις εμπειρίες. Γνωρίζω παππούδες με ήθος και τρόπους αλλά και έχω συναντήσει και την κατηγορία που περιγράφεις. Θυμάμαι στάση Καμάρα μια κοπέλα με βαλιτσα άθελα να σκουντά παππού που πέφτει (και δεν είμαι σίγουρη αν τον ακούμπησε κιόλας), ζητάει άπειρες συγνώμες κι αυτός δε δεχόταν τη συγνώμη με τίποτα, της φώναξε μπροστά σε όλους κ την καταστεναχώρησε. Να μη πω για άλλους που βρίζουν τον οδηγό που θα έχει το θράσος να κάνει στάση όχι μπροστά στο σημείο που στέκονται και πρέπει να περπατήσουν δυο βήματα. Ασε, τα θυμάμαι και φουντώνω.

ΥΓ. Τη νέα λέξη την κλέβω, δεν το συζητώ :-)

Sourotiri είπε...

fieryfaerie, ελεύθερα ;)

Left Titty είπε...

flwwwros, flwwwwros, apantise ston anisixo, flwwwros

Sourotiri είπε...

Left Titty, ήταν στιγμή αδυναμίας :Ρ

Libertas είπε...

Ξέρεις τι; Έν μερει έχεις δίκιο και σε όλο αυτό το μόνο ίσως που δεν αντέχω είναι να πράττουν όλα αυτά με κουτοπονηριά. Ειλικρινά δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω τη θέση μου ή τη σειρά μου σε έναν ηλικιωμένο αν μου το ζητήσει. Όταν όμως πάει να το κάνει ύπουλα ή με τουπέ δεν υπάρχει περίπτωση να με κάνει να κουνηθώ...

Λίγη ευγένεια δεν βλάπτει και σε αυτόν τον κόσμο είναι πολύ σπάνιο πλέον!

Sourotiri είπε...

Libertas, μεγάλη κουβέντα είπες για την κουτοπονηριά και συμφωνώ 1000% :) (Kαλως ήρθες στο μπλογκ μου btw)

Left Titty είπε...

na mhn ksanakaneis tetoia malakia se parakalw poly, kathigitis den eisai?

Ex Estrella είπε...

Κοίτα, μη λές μεγάλες κουβέντες και γίνεις και εσύ παππούμπατσος μια μέρα....χαχαχαχα....

Marina είπε...

..και υποτίθεται ότι οι παπούδες θα μάθουν τρόπους τα παιδιάκια, δίνοντας καλό παράδειγμα. Να πώ πάντως ότι κακώς το παιδάκι έκοψε δρόμο απο την οικοδομή, θα μπορούσε να πάθει κανένα ατύχημα, κακώς όμως που ο παπούς το έβρισε, ας του το έλεγε ευγενικά αν ήθελε να το αποτρέψει.