Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2010

Και μετα λεμε για τους καθηγητες δημοσιων σχολειων....

Την φετινη χρονια εχω την τυχη να εχω ενα πολυ καλο και ενα αρκετα καλο τμημα στο οποιο διδασκω τις Αρχες Οικονομικης Θεωριας. Και τα δυο τμηματα εχουν παιδια τα οποια εχουν υψηλους στοχους, διαβαζουν, και πιστευω οτι στο τελος θα γραψουν πολυ καλα, πανω απο 18.

Ο καθηγητης τους στο σχολειο ομως, ειναι κατι διαφορετικο.

Απο την αρχη της χρονιας τα παιδια μου μετεφεραν κουβεντες του, του στυλ:

"Χεστε τα τα φροντιστηρια παιδια, ο,τι σας πω εγω να ακουτε, εξαλλου και εγω απο τα φροντιστηρια ξεκινησα και ξερω οτι δεν κανουν δουλεια",

"Τι να σας πει ο καθηγητακος στο φροντιστηριο, εγω εχω πειρα",

και διαφορα αλλα τετοια χαριτωμενα.

Απο την αρχη η απαντηση μου ηταν πως, αν ο καθηγητης τους στο σχολειο θελει να με βλεπει σαν αντιπαλο, εγω δεν μπορω να κανω κατι για αυτο και πως εγω δεν τον βλεπω ετσι. Μαλιστα, προετρεψα τα παιδια να προσεχουν στο μαθημα του καθηγητη τους, γιατι με το να προσεχουν δυο ανθρωπους και οχι εναν, μονο να κερδισουν μπορουν. Εξαλλου, οι ΑΟΘ δεν ειναι και κανενα μαθημα στο οποιο μπορεις να πεις τα πραγματα διαφορετικα, οπως καποιο της θεωρητικης κατευθυνσης ας πουμε. Στην ουσια τα ιδια πραγματα λεμε στα παιδια, απλα με διαφορετικο τροπο, και παλι αυτο παιζει.

Αρχισα να εκνευριζομαι οταν αυτη η κατασταση συνεχιζοταν. Μαλιστα, μια φορα ενας μαθητης μου εδωσε μια ασκηση που τους ειχε δωσει ο καθηγητης του σχολειου, για να δει [ο καθηγητης, οχι ο μαθητης]... αν μπορω να την λυσω...!!! Μου ειπε κιολας οτι την ασκηση την ειχαν για το σχολειο και ηταν SOS για το διαγωνισμα, οποτε την καναμε.

Φυσικα θεωρησα πως ενας οικονομολογος ειναι αστειος οταν προκαλει εναν αλλον να λυσει μια ασκηση που απαιτει τα μαθηματικα εως της Γ' Γυμνασιου και 10 τυπους της Γ'Λυκειου. Αλλα δεν ειπα τιποτα.

Τα παιδια εγραψαν διαγωνισμα, και μου εφεραν τα θεματα. Καποια ηταν εκτος υλης, καποια ηταν παραλογα δυσκολα [με την εννοια οτι εγω τετοιες ασκησεις συναντησα στο 3ο ετος της σχολης μου], και φυσικα τα παιδια πατωσαν. Ο καθηγητης τους, οταν τους εδωσε πισω τα διαγωνισματα, σχεδον χαιρεκακα, ανεφερε κατι και για τους βαθμους του τετραμηνου.

Για οσους δεν ξερουν, σε καθε μαθημα, ο βαθμος των τετραμηνων μετρανε σε ποσοστο 30% για τα μορια που θα βγαλει ο μαθητης στο τελος. Αυτο φυσικα το ξερουν τα παιδια, τα οποια χεστηκαν πανω τους στην προοπτικη να παρουν στον ελεγχο 15. Ειδικα για οσα παιδια ειμαι σιγουρος οτι θα γραψουν πανω απο 15, αυτο τους χαντακωνει.

Το φαινομενο αυτο, δηλαδη οι καθηγητες των πανελληνιων μαθηματων να βαθμολογουν τα παιδια της Γ' Λυκειου οπως θα τα βαθμολογουσαν σε οποιαδηποτε αλλη ταξη, το θεωρω ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

Δηλαδη κατσε ρε μαλακα καθηγητη, ξερεις οτι αυτος ο βαθμος θα μετρησει στο αν ενα παιδι θα κανει το ονειρο του πραγματικοτητα. Ξερεις οτι στα ιδιωτικα σχολεια τα εικοσαρια πεφτουν συννεφο, ακομη και σε πολλα δημοσια σχολεια. Βαζεις το χερι σου στην φωτια οτι το παιδι δεν θα γραψει παραπανω απο αυτο που θα του βαλεις εσυ; Απο την τσεπη σου τους βαζεις τους βαθμους; Βαλε εναν γαμημενο καλο βαθμο, δωσε την ευχη σου στον μαθητη και αστον να παει να τα βγαλει περα στις εξετασεις. ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ;

Ξερετε, παρομοιους μαλακες ειχα συναντησει και εγω στο σχολειο μου:

1) Ο καθηγητης της εκθεσης μου εβαλε 16 και 17 στα τετραμηνα, και οταν τον επιασα μετα το 16αρι του πρωτου τετραμηνου, μου ειπε το αμιμητο: "Ελα ρε Sourotiri, της τεχνολογικης εισαι, σιγα μην γραψεις πανω απο 13...!". Εγραψα 15,5.

2) Η καθηγητρια της Φυσικης γενικης παιδειας μου εβαλε αντιστοιχα 17 στο πρωτο τετραμηνο, με διαγωνισμα 19,8. Οταν πηγα να την πιασω, ισχυριστηκε οτι με ειχε πιασει αδιαβαστο μια φορα [πραγμα που δεν ειχε συμβει]. Στην ερωτηση μου τι θα κανω αν χασω την σχολη που θελω για λιγα μορια μου ειπε "εεελα μωρε, αυτα συμβαινουν"... Στο δευτερο τετραμηνο μου εβαλε 20, και εγραψα 20.

3) Το φοβερο βεβαια ηταν η θεολογος μας, που, στα παιδια που εδιναν πριν απο μας, ειχε βαλει στα τετραμηνα κατα μεσο ορο 4 με 5 μοναδες λιγοτερες απο αυτες που τελικα πηγαν και εγραψαν τα παιδια...!!! Αγαμια...


Στην περιπτωση των μαθητων μου, τα πραγματα εξελιχθηκαν ασχημα. Τα αστερια των τμηματων μου πηραν 18, και απο κει και περα...το χαος. Και μου ηρθαν τα παιδια με κατι μουτρα ως το πατωμα. Δικαιολογημενα.

Το χειροτερο της ολης υποθεσης, ειναι πως, απο ο,τι δειχνουν τα πραγματα, o καθηγητης εδρασε ετσι για να...αποδωσει δικαιοσυνη. Μαλλον νομιζει οτι στο φροντιστηριο τους χαιδευουμε τα αυτια ξερω 'γω, και ηρθε ο την-εχω-δει-δικαστης να τους πει τι αξιζουν. Δηλαδη, στην κοντρα που μονος του εχει φτιαξει στο μυαλο του με εμενα, εβαλε στην μεση τα παιδια.

Και εμεινα εγω να αναρωτιεμαι, πως μπορεσε...

Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

Μισω κι εγω να παρουσιαζονται τα πραγματα διαφορετικα απο ο,τι ειναι

Φανταζομαι πως ολοι μαθαμε τις τελευταιες μερες την ειδηση: "Μαθητρια τιμωρηθηκε απο τον συλλογο διδασκοντων του σχολειου της στην Χρυσοπηγη Χανιων με αλλαγη περιβαλλοντος επειδη δημιουργησε ενα γκρουπ στο Facebook το οποιο στον τιτλο του ελεγε οτι μισει την διευθυντρια του σχολειου".

Οι πρωτες μου σκεψεις εμοιαζαν με των περισσοτερων: Δεν ειναι δυνατον να στεκει λογικα, ηθικα, νομικα μια αποβολη ενος μαθητη απλως επειδη εξεφρασε τα αρνητικα του συναισθηματα για την διευθυντρια του σχολειου της, εστω και δημοσια. Το να πεις οτι μισεις καποιον ΔΕΝ μπορει να θεωρηθει συκοφαντια, ουτε εξυβριση, ουτε δυσφημιση, ουτε τιποτα. Ανθρωποι ειμαστε, καποιους αγαπαμε, καποιους συμπαθουμε, καποιους αντιπαθουμε και καποιους τους μισουμε.

Στο κατω κατω, η διευθυντρια του σχολειου ειναι δημοσιος λειτουργος. Οπως εχω το δικαιωμα να βγω στο blog μου, στο facebook, στο ραδιο ή στην τηλεοραση και να εκφρασω τα αρνητικα συναισθηματα μου δημοσια για οποιονδηποτε δημοσιο λειτουργο, ετσι ειχε το δικαιωμα και αυτη η μαθητρια. Καθε ενδεχομενο τιμωριας αυτης της εκφρασης, αποτελει σαφως λογοκρισια, φιμωση, παραβιαση των δημοκρατικων μας δικαιωματων, και τα λοιπα.

...

Ομως, σημερα μπηκα στο επιμαχο γκρουπ του Facebook. Εκτος του τιτλου, ειδα και δυο ακομη πραγματα, στα οποια ΚΑΝΕΙΣ δεν εχει δωσει την δεουσα σημασια, αλλα, αυτα τα δυο πραγματακια δυστυχως, αποδεικνυουν οτι η μαθητρια εχει ΑΔΙΚΟ.

Πρωτον, η περιγραφη του γκρουπ:


στην οποια υπαρχει η φραση "Επικινδυνο pitbull κυκλοφορει ελευθερο εκει εξω... κινδυνευουμε...".

Αυτο ειναι το πρωτο λαθος της μαθητριας, κατα την γνωμη μου. Ο χαρακτηρισμος "pitbull" σαφως και αποτελει εξυβριση κατα της διευθυντριας. Και φυσικα, εδωσε σε αυτην την γυναικα την ακρη του κουβαριου.

Το δευτερο, ειναι οτι στο γκρουπ υπαρχει ανεβασμενη μια φωτογραφια της διευθυντριας, οχι απο την δημιουργο του γκρουπ αλλα απο αλλο χρηστη, προφανως χωρις την συναινεση της. Φυσικα, η δημιουργος του γκρουπ θα μπορουσε να την αφαιρεσει, αλλα δεν εκανε κατι τετοιο. Ειχε περισσοτερη πλακα ετσι.

Περιδιαβαινοντας στον τοιχο του γκρουπ, ειδα δεκαδες μηνυματα συμπαραστασης στην μαθητρια απο συμμαθητες της, συντοπιτες της, ακομη και εκπαιδευτικους [!], οι οποιοι, με περισσο ζηλο κραδαινουν το λαβαρο της επαναστασης απεναντι στον φασισμο της διευθυντριας.

Το παλιοτερο μηνυμα που εχει μεινει στο γκρουπ ειναι μια ταπεινη και μαλλον εξαναγκασμενη συγνωμη απο την μαθητρια:


...η οποια συγνωμη ομως απ'οτι φαινεται δεν ειναι ικανη να της δωσει πισω την θεση της στο σχολειο της.

Συνεχιζοντας να ενημερωνομαι για το θεμα, μαθαινω πως ο συλλογος διδασκοντων τιμωρησε με αλλαγη περιβαλλοντος την μαθητρια και οχι με μια απλη αποβολη γιατι αν την απεβαλαν το κοριτσι θα εμενε απο απουσιες, οποτε εκριναν την αλλαγη περιβαλλοντος πιο σωστη λυση, για να μην χασει την χρονια η μαθητρια.

Αληθεια, η μαθητρια ειχε ιδεα πως, εκφραζοντας την αποψη της δημοσια θα μπορουσε να συρει τους γονεις της στα δικαστηρια; Γιατι και η διευθυντρια απο μερους της θα μπορουσε μεν να μην την αποβαλλει, αλλα να την μηνυσει για εξυβριση.

Αυτα οσον αφορα την μερια της μαθητριας.

Η καθηγητρια απο την αλλη, θεωρω οτι αντεδρασε υπερβολικα. Δεν λυνονται αυτα τα προβληματα με αποβολες και καταστολη, δεν ριχνεις λαδι στην φωτια, ειδικα οταν εχεις να κανεις με 14χρονα παιδακια που κανουν την πλακα τους. Φυσικα και αφηνω ανοιχτο το ενδεχομενο η εν λογω καθηγητρια να ηταν κακη σαν ανθρωπος, κακη σαν εκπαιδευτικος, να μοιραζε οντως αποβολες και να ξεσπουσε σε αθωα παιδακια, αλλα αυτο δεν δικαιολογει ουτε την μαθητρια, οπως και η πραξη της μαθητριας θα μπορουσε να ειχε τυχει διαφορετικου χειρισμου απο την καθηγητρια.

Απορω γιατι ολοι εστιαζουν στην -λανθασμενη και αντιπαιδαγωγικη ΚΑΙ κατ'εμε!!!- αντιδραση της καθηγητριας και δινουν το αλαθητο του Πάπα στο 14χρονο κοριτσακι. Ενας ανθρωπος 14 χρονων δεν ειναι ηλιθιος. Μπορει να σκεφτει τις συνεπειες των πραξεων του.

Αληθεια, αν καποιος απο ολους αυτους που ωρυονται υπερ του Παπα εεε της μαθητριας ηθελα να πω, εβλεπε ενα γκρουπ στο Facebook αφιερωμενο στην παρτη του, με τον χαρακτηρισμο "pitbull" και με μια φωτογραφια του, τι θα σκεφτοταν; Εγω παντως, δεν θα γελουσα.

Μαλιστα, μετα την αποφαση για αποβολη της μαθητριας, ξεπηδησαν και μερικες απομιμησεις του ιδιου γκρουπ:

Απομιμηση 1
Απομιμηση 2
Απομιμηση 3
Απομιμηση 4

Επισης, δημιουργηθηκε και ενα γκρουπ το οποιο απαιτει "ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΑΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ 14ΧΡΟΝΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝ. ΧΡΥΣΟΠΗΓΗΣ ΧΑΝΙΩΝ" και αριθμει ηδη πανω απο 10.000 μελη, μεταξυ αυτων και 2-3 φιλοι μου. Η φωτογραφια του γκρουπ ειναι ο...Χιτλερ, και σε αυτο το γκρουπ οι κραυγες εναντιον της φασιστριας διευθυντριας ειναι ακομη πιο μεγαλες.

Δηλαδη συγνωμη, τι γινεται εδω; Προσεβληθη ενας ανθρωπος, παραβιαστηκαν τα προσωπικα του δεδομενα και επειδη αντεδρασε του ζητανε και τα ρεστα απο πανω;

ΠΟΣΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΙΑ; Μην το παρετε προσωπικα εσεις οι φιλοι μου που γινατε μελη στο γκρουπ, αλλα συγνωμη, το σκεφτηκατε πολυ;

Εν πασει περιπτωσει. Ας γινει αυτο το γεγονος παραδειγμα για ολα τα πιτσιρικια που νομιζουν οτι το Facebook ειναι παιχνιδι, και να μην ποσταρουν κυριολεκτικα ο,τι να'ναι.

Αλλα τι λεω τωρα, ε;

Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2010

Google Searches @ Sourotiri's Place

Καιρο ειχα να κανω τετοιο ποστ... Ιδου λοιπον μερικα απο τα πιο απιθανα πραγματα που εψαχνε καποιος στο ιντερνετ και κατεληξε στο blog μου:

Κατηγορια 1η: Τα στρατιωτικα

φανταρος power vs αστυφυλακας power
Τι power; Power Ranger; Ο πρασινος και ο μπλε;

μπηκε φανταρος και δε μου το ειπε
Αχ καημενη μου...

Ολοι οι Φανταροι σε μια ντουζιερα
Καποιος ειχε ορεξουλες ή μου φαινεται;

πως θα γνωρίσω gay στο στρατό
Απλο. Στις ντουζιερες, ριξε κατω ενα σαπουνι.


Κατηγορια 2η: The king of pop

που θα βρω ρουχα σαν του michael jackson
Ρωτα τον Φλωρινιωτη.

ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟς Ο MICHAEL JACKSON ΗΤΑΝ ΑΡΙΣΤΟς ΜΑΘΗΤΗΣ
...Με μια προυποθεση: Αρκει το παριζακι του να ηταν Υφαντης.

Κατηγορια 3η: Τα σεξουαλικα.

πως εκσπερματωνουμε πολύ;
Φαε πολυ μπροκολο. 100% εγγυηση.

εγκυος 8 εβδομαδων γαμιετε
Προσεξτε την ακριβεια του ερευνητη. Δεν θελει ο,τι κι ο,τι. Θελει εγκυο ακριβως 8 εβδομαδων. Μηπως η γυναικα του ειναι εγκυος 8 εβδομαδων και ηθελε να της δειξει και να της πει "κοιτα αγαπη μου, και αλλες εγκυοι 8 εβδομαδων γαμιουνται, γιατι οχι κι εσυ;".

καθε ποτε πρεπει να αυνανιζομαστε
ΚΑΘΟΛΟΥ!!!ΘΑ ΠΑΘΕΙΣ ΤΥΦΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΥΦΛΩΘΕΙΣ!!!

βλεπω τσοντες με τον φιλο μου και αυνανιζομαστε
Προκειται περι ανησυχης 20αρας η περι καυλωμενου 14χρονου λετε; Τα στοιχηματα σας, στο μεηλ μου.

ιστοριες με γαμησια παππουδων
Ηξερα για τις MILF... Υπαρχουν και GILF αληθεια;

αυτοκτονησε λογο πεους
Γινε λιγο πιο συγκεκριμενος ρε ανθρωπε... Το ειχε τεραστιο; Το ειχε πολυ μικρο; Μηπως τον βιασε κανεις; Αυτος που αυτοκτονησε τι ηταν; Αντρας ή γυναικα; Με την αγωνια μας αφησες...


Κατηγορια 4η: Τα σιχαμερα

αλογο χεζει γυναικα βιντεο
Και κοπρολαγνος και κτηνοβατης ο τυπος...

γαμημενη κατουρημενη φωτο
Πως γινεται αληθεια να γαμησεις μια φωτο; Αντε να την κατουρησεις οκ [αν και δεν βρισκω τον λογο], αλλα να την γαμησεις;

ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΎΓΩ ΣΤΙΣ ΑΙΜΟΡΟΙΔΕΣ
Το μπουκοβο. :))))))

στολη κουραδα
Αποκριες εχουμε :)


Κατηγορια 5η: Διαφορα

ΠΩΣ ΝΑ ΔΩ ΤΟΥΣ ΛΑΘΟΣ ΓΟΝΕΙΣ
Βγες εξω στον δρομο, και ρωτα το πρωτο ζευγαρι που θα πετυχεις αν ειναι οι γονεις σου. Ε, θα τους δεις.

θα διαμαρτυρηθώ στον Πρέσβη
Αχ κυριε Πρεσβη, μας κακομαθαινετε...

με βαθμό 17,9 στη θετική κατεύθυνση Β Λυκείου έχω ελπίδες;
Με τιποτα, τραβα στην Βουλγαρια καλυτερα και σπουδασε :)

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2010

Πεταξτε τις πενες σας.

Πολλες φορες ακουμε πως, εδω στην Ελλαδα οι οπαδοι των ομαδων ειναι καφροι, οτι θελουν μονο να νικανε, να παιρνουν πρωταθληματα, και πως, ειναι ικανοι, την μια εβδομαδα να αποθεωνουν την ομαδα τους και μετα απο λιγες μερες να πετανε κορνεδες και αυγα στους παιχτες. Φυσικα, δεν μιλαμε καν για τις σχεσεις των οπαδων με τις αντιπαλες ομαδες. Καθε ανθρωπος που φοραει αλλο χρωμα απο το δικο μας ειναι εχθρος.

Οι εξαιρεσεις σε αυτον τον κανονα, ελαχιστες. Απο τις λιγες που μου ερχονται στο μυαλο, θυμαμαι το χειροκροτημα που απολαμβανε ο Βαζεχα σε ολα τα γηπεδα που πηγε την τελευταια χρονια της καριερας του, την αναγνωριση των Αρειανων απεναντι στον Κακιουζη στο Αρης-Μπαρτσελονα 2-3 χρονια πριν, το χειροκροτημα των πελαργων της εθνικης στον Ντιρκ Νοβιτσκι, κτλ. Ολες τους, σπανιες στιγμες, στιγμιαιες εξαιρεσεις στον κανονα. Καμια σχεση με αυτα που βλεπουμε στα ξενα γηπεδα.

Ομως, δεν εχω αναφερει την μια και μοναδικη εξαιρεση, που αρχιζει και αποκταει διαχρονικοτητα: τον μπασκετικο Παναθηναικο. Ως φιλαθλος του μπασκετ και ως βαζελος, δεν διανοηθηκα τα τελευταια 15 χρονια να γκρινιαξω για καμια ηττα ή ασχημη εμφανιση. Ειδικα απο τοτε που ηρθε ο Ομπραντοβιτς, αλλα και απο την εποχη του πρωτου Ευρωπαικου, αυτη η ομαδα εχει δειξει οτι εχει τεραστια αρχιδια. Οι προεδροι ειναι τρελοι παναθηναικοι, με τα λεφτα τους εχουμε δει στα πρασινα τεραστιες φιγουρες του ευρωπαικου αλλα και του παγκοσμιου μπασκετ, η ομαδα εχει παρει εναν σκασμο πρωταθληματα, 5 ευρωπαικα, κτλ...

Ο μπασκετικος ΠΑΟ ειναι μια οικογενεια σε ολα τα επιπεδα. Απο τον προεδρο μεχρι τους παιχτες, το κλιμα παντα ηταν οικογενειακο. Τι να θυμηθουμε; Τον βαμμενο πρασινο Μποντιρογκα; Την βραδια που τιμηθηκε ο Φραγκισκος; Τον V-span που παρατησε το ΝΒΑ για την πρασινη αρμαδα; Το ιδιο οικογενειακο κλιμα νομιζω οτι νιωθουν και οι οπαδοι, για αυτο αλλωστε τρεφουν αισθηματα οργης απεναντι στον (Καργιο)Λακοβιτς και τον Σισκαταουσκας.

Ε λοιπον, ο απολυτος δυναστης του ευρωπαικου μπασκετ τα τελευταια χρονια, φετος, την περιοδο που διανυουμε ειναι ντεφορμε. Λογικο ειναι μια ομαδα να εχει μια περιοδο ντεφορμαρισματος, ανθρωποι παιζουν, οχι ρομποτ. Ε φετος ετυχε αυτο το ντεφορμαρισμα να μας στοιχισει δυο ηττες στην Ευρωπη και οπως φαινεται, η υποθεση προκριση να δυσκολεψει παρα πολυ.

Την βραδια της δευτερης ηττας, ο γιος του προεδρου και υποψηφιος μελλοντικος προεδρος βεβαιως βεβαιως, δεν ηταν καν στο γηπεδο την ωρα του παιχνιδιου, αλλα στην κοπη της πιτας της εφημεριδας "Πρασινη". Προφανως διατηρει καλες σχεσεις με τους ιδιοκτητες της. Ο γιος του προεδρου ομως, αυτο το συνομηλικο με μενα πανω κατω τσογλανι που δεν εχει κανει τιποτα στην ζωη του αφου τα βρηκε ολα ετοιμα απο τον μπαμπα και τον θειο, αφου εμαθε οτι η ομαδα εχασε, πηγε στα αποδυτηρια και οπως λενε οι φημες, ξεφτιλισε λεκτικα τους παιχτες και τον Ζελικο. Και η πρασινη, τολμησε σημερα να βγει με το εξης πρωτοσελιδο:



"Πεταξτε τις φανελες" και "Ξεφτιλα".

Καλα, σε ποιον κοσμο ζουνε αυτοι οι μαλακες; Ποσο καθυστερημενοι πρεπει να ειναι για να απευθυνονται ετσι στην ομαδα που κραταει ψηλα το παναθηναικο φρονημα; Αν ο παναθηναικος δεν ειχε το μπασκετ που εχει, θα ειχαμε καταντησει σαν το αεκακι. Και θελουν αυτοι οι καργιοληδες να υποβαθμισουν αυτην την ομαδα;

Ειναι σαν να κραζεις την ποδοσφαιρικη barcelona, τους New York Yankees ή την Ferrari.

Ξερεις, σε πολλες περιπτωσεις, οι δημοσιογραφοι καταφερνουν οντως να υποδαυλισουν την ομαδα που -υποτιθεται- υποστηριζουν. Πολλοι προπονητες, παιχτες ή και προεδροι εχουν φυγει εξαιτιας των δημοσιογραφων. Θαρρω ομως, πως στην περιπτωση του μπασκετικου παναθηναικου, το μεγαλειο της ομαδας ειναι μεγαλυτερο απο το μπαχαλο που προσπαθει να δημιουργησει η κωλοφυλλαδα που λεγεται πρασινη.

Και ευτυχως, με επιβεβαιωσαν σημερα και αλλα 1000 ατομα που πηγαν στην προπονηση για να δωσουν σε αυτην την ομαδα το μονο που της αξιζει: Το χειροκροτημα.

Κυριοι της πρασινης, ξεφτιλιστηκατε. Πεταξτε την πενα σας, ή μαλλον, βαλτε την στον κωλο σας.

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Στροφη καριερας;

Πριν καποια χρονια, το Sourotiri ηταν μαθητης Γ' Λυκειου. Ημουν σε γενικες γραμμες ενας πολυ καλος μαθητης, ειδικα στα μαθηματικα, οποτε ειχα παρει την χρονια φορτσατος. Εδωσα πανελληνιες, εμαθα τα μορια μου [καπου στα 17500], και ηρθε η ωρα να κανω το μηχανογραφικο μου.

Οπως και πολλα αλλα παιδια, αντιμετωπισαμε σοβαρους προβληματισμους στην συμπληρωση του μηχανογραφικου μας: Το μονο σιγουρο ειναι πως, για μενα, το μηχανογραφικο που τελικα κατεθεσα δεν ηταν 100% δικη μου επιλογη [αν και ηταν σε ενα ποσοστο πολυ μεγαλο που πλησιαζε το 100%]. Βλεπεις, εκτος απο την ερωτηση "τι θελεις να σπουδασεις", μου τεθηκαν απο τον οικογενειακο και φιλικο περιγυρο και αλλα ζητηματα, οπως αν η σχολη θα εχει "κυρος" [my ass], αν θα ειναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, και αλλα τετοια ομορφα. Δεν περνουσε καν απο το μυαλο μου να ξαναδωσω, φυσικα.

Ετσι, περασα στην σχολη οικονομικων επιστημων του Πα.Μακ. Τοτε, οι εφημεριδες μας ειχαν πρηξει τα αρχιδια οτι "ο οικονομολογος ειναι το επαγγελμα του μελλοντος", και σημερα, που βλεπω το μελλον να γινεται πραγματικοτητα, σας διαβεβαιω οτι κατι τετοιο δεν ισχυει. Στις αρχες της δεκαετιας του 2000, αν επρεπε να διαλεξουμε ΕΝΑ επαγγελμα ως "επαγγελμα του μελλοντος" αυτο θα ηταν σιγουρα το επαγγελμα του δασκαλου.

Στην πορεια της...μακροχρονης φοιτητικης μου πορειας ξεκινησα να διδασκω, και καπου εκει συνειδητοποιησα ποσο πολυ μου αρεσει η διδασκαλια. Χωθηκα σε φροντιστηρια, ιδιαιτερα, κτλ, εφτασα να βγαζω πολυ καλα λεφτα, πηγα στρατο, και το κοντερ μηδενιστηκε. Παραλληλα, εψαξα το ενδεχομενο να μπω ως οικονομολογος στην δημοσια εκπαιδευση. Καπου εκει απογοητευτηκα, μιας και τα ευρηματα μου ηταν τραγικα:

Βλεπεις, τα τμηματα των οικονομολογων ΔΕΝ θεωρουνται "καθηγητικες" σχολες [οπως π.χ. στο Μαθηματικο, το Φυσικο, κτλ], με αποτελεσμα αυτος που θελει να παει σε δημοσιο σχολειο να πρεπει να παρει παιδαγωγικη καταρτιση. Αυτο βεβαια ειναι τουλαχιστον οξυμωρο, γιατι απο οσο ξερω στο μαθηματικο πχ δεν ξεσκιζονται και στα παιδαγωγικα μαθηματα, ενω εγω στην σχολη μου επελεξα ολα τα παιδαγωγικα μαθηματα που υπηρχαν και τα περασα κιολας. Παρολαυτα, εγω δεν εχω παιδαγωγικη καταρτιση και ο Χημικος ξερω 'γω εχει.

Πως την παιρνεις λοιπον αυτην την καργιολα την παιδαγωγικη καταρτιση;

α) ΑΣΠΑΙΤΕ (πρωην ΣΕΛΕΤΕ). Για να μπεις θελεις βυσμα, παιρνουν πολυ λιγα ατομα, διαρκει εναν χρονο και απλα, σου δινει το δικαιωμα να δωσεις ΑΣΕΠ. Αρχιδια.

β) Μεταπτυχιακο σε παιδαγωγικο αντικειμενο. Αυτο διαρκει 2 χρονια, ασε που το πληρωνεις και απο πανω. Ξανα αρχιδια.

γ) Πτυχιο παιδαγωγικης ή καθηγητικης σχολης.

Με αυτα και με εκεινα, το ειχα παρει αποφαση οτι εγω σε δημοσιο σχολειο δεν προκειται να μπω. Μεχρι που μου καρφωθηκε στο μυαλο να ξαναδωσω πανελληνιες.

Στην αρχη, ελεγα να δωσω πανελληνιες για την πλακα μου, για να εχω το πασο. Μετα ομως, σκεφτηκα τα μαθηματα που θα δωσω, και διαπιστωσα πως, τα περισσοτερα απο αυτα "τα εχω" στο χαλαρο. Μονο η φυσικη κατευθυνσης θα με ζοριζε, τα μισα μαθηματικα κατευθυνσης και η εκθεση. Γιατι να μην διαβασω λιγο παραπανω, και να βγαλω καποια μορια παραπανω, ηταν η επομενη μου σκεψη.

Υπολογισα τα μορια που θα εβγαζα, με υποθετικους βαθμους. Και τα μορια μου βγαινουν 18700. Και μου εξασφαλιζουν την εισοδο μου σε μια παιδαγωγικη σχολη.

Εκει λοιπον αρχισα να το επεξεργαζομαι ολο και πιο πολυ. Οσα ακολουθουν ειναι εντελως υποθετικα σεναρια, δεν εχω παρει καμια αποφαση ακομη.

Πες οτι περναω σε μια παιδαγωγικη σχολη. Λαμβανοντας υποψιν οτι δεν στοχευω στο παιδαγωγικο της Θεσσαλονικης αλλα σε αυτο που ειναι κοντα στο σπιτι της Λινας [στο οποιο εχω σκοπο να μετακομισω σε λιγους μηνες], θα μπορω να σπουδασω σε μια σχολη πιο "light" απο το οικονομικο. Φυσικα, η βοηθεια της Λινας θα ειναι ανεκτιμητη. Παραλληλα, θα μπορω να δουλευω και σε φροντιστηρια, χωρις να στερω απο τον εαυτο μου το οποιο εισοδημα.

Πες οτι βγαζω την σχολη. Σε αυτην την περιπτωση, ο ηδη υπαρχων διορισμος της Λινας θα με "τραβηξει" κοντα της, με την εννοια οτι θα μου δωσει καποια μορια παραπανω, και αρα, προβαδισμα σε σχεση με τους αλλους ανταγωνιστες. Στο ακομη πιο μακρυ μελλον, θα εχω την δυνατοτητα ακομη και μεταταξη να παρω και να παω καθηγητης σε λυκειο, εκμεταλλευομενος το πτυχιο των οικονομικων. Το τελος του υποθετικου αυτου σεναριου, αν ολα πανε καλα, ειναι μια ανθρωπινη ζωη. Στο κατω κατω, θα κανω ο,τι με ευχαριστει: να διδασκω.

Φυσικα, εντος του σεναριου ειναι και το ενδεχομενο κατατακτηριων, το οποιο ομως δεν ειναι και ο πιο ευκολος δρομος, δεδομενου της υψηλης ζητησης αυτων των σχολων και των αδιαφανων διαδικασιων που σε γενικες γραμμες υπαρχουν.

Οι προβληματισμοι μου βεβαια, ειναι εξισου ισχυροι:

Ακομη περιμενω να βγει η βαθμολογια του τελευταιου μου μαθηματος που εχω για πτυχιο. Αν το εχω περασει, ισως και να προλαβαινω να διαβασω για να δωσω φετος τον Μαιο. Ακομη κι ετσι, θα ειναι αρκετα βιαστικη επιλογη, οποτε το πιο πιθανο ειναι να δωσω τον Μαιο του 2011. Βαλε και αλλα 4 χρονια, θα εχω παρει το πτυχιο του παιδαγωγικου το 2015. Στα 30+ χρονια μου δηλαδη. Και ποιος μου λεει αληθεια, οτι το 2015 τα παιδαγωγικα θα εχουν την ιδια απορροφηση με φετος; Κανεις, για την ακριβεια, το πιο πιθανο ειναι η απορροφηση να εχει μειωθει παρα παρα πολυ, και ετσι εγω να εχω επενδυσει 4 χρονια σε ενα πτυχιο και το μονο που θα καταφερω ειναι να τα βρω παλουκια. Αυτο ειναι κατι μου με φοβιζει. Δεν ξερω με λιγα λογια αν αυτη η "επενδυση" που σκεφτομαι να κανω θα ειναι κερδοφορα.

Ενηγουεη, ολα αυτα παραμενουν, προς το παρον, υποθετικα. Ακομη ειμαι στην φαση συλλογης αποψεων, μπας και βγαλω ακρη και εγω με τον εαυτο μου. Υπαρχει μεσα μου ενα ανθρωπακι που μου λεει "χεστο μωρε μαλακα, που να τραβιεσαι να σπουδαζεις αλλα τοσα χρονια" και ενα αλλο που με παροτρυνει να το κανω και οπου με βγαλει.

Θα δειξει.