Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Προβληματισμός για τις Low-Cost αεροπορικές εταιρείες. Αξίζει τόσο τελικά;

Αφορμή για αυτό το ποστ μου στάθηκε μια συζήτηση που είχαν στο wall μου στο Facebook η μέλλουσα γυναίκα μου (μα τι λυρικός που είμαι ώρες-ώρες) και ο καλός μου φίλος Left Titty από την άλλη. H όλη συζήτηση ξεκίνησε όταν έγραψα στον τοίχο μου ότι η Czech Airlines διέκοψε όλες τις πτήσεις της από Θεσσαλονίκη προς Πράγα, και άρα, ως αποτέλεσμα αυτού, όσοι εξυπηρετούμασταν από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, χάσαμε και όλες τις συνδέσεις με πλειάδα ευρωπαϊκών πόλεων από την Πράγα. Η Czech Airlines ήταν μια από τις αγαπημένες μου εταιρείες, με άψογη εξυπηρέτηση, βολικές ώρες πτήσεων (έφευγες από Θεσσαλονίκη 5 το πρωί και στα καπάκια έπαιρνες ανταπόκριση από την Πράγα και έφτανες στον προορισμό σου νωρίς το πρωί) και πάρα πολύ καλές τιμές. Το ίδιο ακριβώς κάνει και η Swiss μέσω Ζυρίχης, μόνο που οι τιμές της δεν είναι πάντα καλές.

Κάπου εκεί, ο Left Titty πήγε να με καθησυχάσει, λέγοντας μου πως ξεκίνησε η Ryanair πτήσεις από Θεσσαλονίκη. Και εκεί άνοιξε η συζήτηση μεταξύ του Left και της Linas περί των low cost εταιρειών. Ο Left υποστήριζε πως "αν είναι να γλιτώσει 200€ δεν τον νοιάζει πως θα πάει", με την Λίνα να έχει ενστάσεις σχετικά με το αν είναι τόσα τα λεφτά που γλιτώνεις. Δυστυχώς, μιας και δεν τους γνωρίζετε, δεν έχει νόημα να σας μεταφέρω αυτούσια τα σχόλια, που σε μένα προκαλούν αρκετό γέλιο :) Anyway.

Το θέμα για μένα είναι πως οι lowcost εταιρείες μάλλον δεν είναι και τόσο lowcost τελικά. Και ΟΚ, αντιλαμβάνομαι πως κάποιος μπορεί να πουλήσει μούρη αν μου πει πως έκλεισε εισιτήριο για Λονδίνο με 20€, ενώ εγώ ο μαλάκας το βρήκα με 300€, αλλά με 20€ ξέρω και εγώ να πηγαίνω Λονδίνο, αν είναι να μην επιστρέψω, να μην πληρώσω φόρους αεροδρομίου, να μην έχω βαλίτσες μαζί μου, να μην έχω συγκεκριμένη θέση στο αεροπλάνο και να μην πιω ούτε ένα ποτήρι νερό στον αέρα. Και λες δεν γαμιέται, το νερό και η συγκεκριμένη θέση ας πάνε στον διάολο, αλλά τα υπόλοιπα;

Δεν βάζω στον γενικό λογαριασμό καν θέματα ασφάλειας πτήσης, σωσιβίων που είναι αμφίβολο αν υπάρχουν, ελλιπούς συντήρησης αεροπλάνων (που είχε ακουστεί ειδικά για την Ryanair), και τα λοιπά.

Από καθαρή περιέργεια έκατσα και έψαξα εισιτήρια για το καλοκαίρι που μας έρχεται.

Ας πούμε ότι θέλουμε να πάμε από την Θεσσαλονίκη στο Λονδίνο τον Ιούλιο, με αδιάφορες ημερομηνίες. Σε κάθε περίπτωση, έχω διαλέξει τις φτηνότερες τιμές που προσφέρουν η Easyjet, η Ryanair και οι υπόλοιπες κανονικές εταιρείες.

Η Easyjet με πάει με 254€, με μια βαλίτσα φυσικά:

Ένα από τα βασικά μειονεκτήματα αυτής της λύσης βέβαια, είναι ότι χάνω όλη την μέρα της επιστροφής, μιας και αυτή ξεκινάει στις 5 το πρωί.

Η RyanAir μου λέει ότι με πάει με 73€:


Αλλά "ξεχνάει" κάποια πράγματα: Τα 12€ για το administration fee (6€ για το πήγαινε και 6€ για το έλα) και τα 60€ για την εικοσάκιλη -συνήθως- βαλίτσα μου (30€ για το πήγαινε και 30€ για το έλα). Άρα στο σύνολο, με πάει και με φέρνει στο Λονδίνο με 145€. Επίσης, φτάνω Λονδίνο νωρίς το βράδυ, άρα στην ουσία πάει χαμένη η πρώτη μέρα του ταξιδιού μου και πληρώνω τζάμπα μια νύχτα στο ξενοδοχείο.

Εγώ πάντως σε αυτήν την περίπτωση θα διάλεγα την Malev, που με πάει και με φέρνει με 253€ (όσα και η Easyjet δηλαδή), θα μου έδινε την ευκαιρία να έχω ολόκληρη την πρώτη μέρα μπροστά μου (και άρα, να πιάσουν τόπο τα λεφτά εκείνης της νύχτας στο δωμάτιο) και τουλάχιστον να κοιμηθώ καλά πριν την επιστροφή και να φάω πρωινό σαν άνθρωπος την μέρα της επιστροφής. Μα θα μου πεις, πάλι βγαίνουν 100€ παραπάνω, αλλά για μένα κάποια πράγματα που δεν είναι μετρήσιμα, αξίζουν παραπάνω.


Εντύπωση επίσης μου προκάλεσε και η Στοκχόλμη ως προορισμός της RyanAir. Δεδομένου ότι πέρσι το καλοκαίρι ήμουν εκεί, έψαξα πάλι για ημερομηνίες μέσα στον Ιούλιο, τόσο με την RyanAir, όσο και με τις κανονικές εταιρείες. Τα αποτελέσματα είναι σχεδόν αστεία.

Η RyanAir με πηγαίνει και με φέρνει με 186€, στα οποία, αν προσθέσουμε και τα 72€ που λέγαμε και πριν, φτάνουμε στα 258€. Αν μείνατε με ανοιχτό το στόμα από την τιμή, που να μάθετε ότι αυτό το "Skavsta" που θα προσγειωθείτε απέχει περίπου 1 ώρα με αυτοκίνητο από την ίδια την Στοκχόλμη και δεν έχει μετρό (!), την ίδια στιγμή που το κανονικό αεροδρόμιο της πόλης, το Arlanda απέχει 20 με 25 λεπτά. Και άντε καλά, πες ότι από το Skavsta θα βρεις τον δρόμο σου προς την πόλη το μεσημέρι που θα φτάσεις, πως σκατά θα είσαι εκεί δεδομένου ότι πρέπει να μπεις στο αεροπλάνο 7 η ώρα το πρωί όταν θα γυρνάς θα μου πει κανείς;


Και στην τελική, γιατί να μην πάω με την Malev, που και στο Arlanda με πάει, και δεν χάνω ούτε την μέρα του πήγαινε ούτε την μέρα του έλα, και λιγότερα λεφτά κάνει;;;


Ας φτάσω όμως και σε κάποιο point, γιατί σαν πολλά λέω.

Σαφώς και στις low-cost εταιρείες μπορείς να βρεις καλές τιμές, πολλές φορές καλύτερες από των κανονικών εταιρειών. Το ίδιο όμως συμβαίνει και με τις κανονικές εταιρείες. Επίσης ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των lowcost εταιρειών είναι ότι σε πάνε απευθείας στον προορισμό σου, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, όπως συμβαίνει πολύ συχνά με τις κανονικές.

Όμως πραγματικά, κάτσε και βάλτα όλα κάτω, τόσο τα μετρήσιμα, όσα και τα μη μετρήσιμα δεδομένα. Συνυπολόγισε τα γελοία κόστη -που δεν μπορείς να αποφύγεις- των check-in (λες και μπορείς να πετάξεις χωρίς να κάνεις check-in!!!), των βαλιτσών, των φόρων, των τελών και ξέρω 'γω τι άλλο. Συνυπολόγισε αν θα πληρώσεις γαμησιάτικη βραδιά σε κάποιο ξενοδοχείο επειδή φτάνεις 9 το βράδυ. Συνυπολόγισε το ίδιο για το αν φεύγεις 7 το πρωί από το ταξίδι σου. Συνυπολόγισε τον παραπάνω χρόνο που θα χάσεις αν το αεροδρόμιο στο οποίο προσγειώνεσαι είναι 50 ή 100 χιλιόμετρα μακριά από το κανονικό αεροδρόμιο της πόλης, και το επακόλουθο παραπάνω κόστος που θα έχει η μεταφορά σου προς την πόλη.

Και εν τέλει, αναρωτήσου αν αξίζει τον κόπο.

Ούτε και μένα μου τρέχουν από τα μπατζάκια, αλλά νομίζω ότι δεν αξίζει.

23 σχολίασαν...:

Lina είπε...

ππφφ.... γκρρρρρ, η έντασή μου δεν ήταν ότι οι Low cost δεν είναι φτηνότερες. Αλλά ότι εφόσον μιλάμε για μια Low cost και μια "κανονική", δεν μπορεί να γίνει σύγκριση.

ka8y είπε...

Κοίτα, αν στις Lowcost κάνεις κράτηση αρκετά νωρίς είναι φθηνές. πχ. έχω ταξιδέψει λονδίνο με 110 πήγαινε/έλα, ρώμη με 80 (π/ε)και βερολίνο έκλεισε η sister με 85. Απο εκεί και πέρα το 20άρι κιλά που αφήνει σαν χειραποσκευή η easy εμένα μου είναι υπερ-αρκετά...

Βέβαια δεν είναι πάντα βολικές, αλλά ένας συνδυασμός κανονικης&low μπορεί να κάνει το ταξίδι σου πολύ πιο φθηνό! H ryanair όπως λέει και ο @dtsomp είναι σαν λεωφορείο :-p

Όσο για το skavsta φεύγει λεωφορείο απο T-Centralen την κατάλληλη ώρα το πρωί με 120 kr (για arlanda έχει 100kr) - μικρή χασούρα τα 2 ευρώ διαφορά! :-)

maria είπε...

καλησπέρα! καλως σε βρηκα! σ ευχαριστώ για την απάντησή σου "φακελάκι ή όχι"! η ώρα η καλή εύχομαι και σε σένα, ελπίζω να βοηθήσεις λίγο το ετερον..ξέρεις πως ειναι αυτα!
πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου. αλλά να σε πω κάτι, πιστεύω πως το εισιτήριο αυτό καθαυτό είναι φτηνό κ γι αυτό το "Low cost" οι φόροι του βενιζελος γονατίζουν κάθε εισιτήριο. αλλά εσύ μιλας απο Σαλονικη, οπότε πάσο!
συμφωνώ απόλυτα να δώσω άλλα 100-200 ευρώ κ να ειμαι στην ωρα μου κ να κανω οτι θελω οποτε το θελω κ να μην ανησυχώ ότι θα πνιγώ στο πέλαγο κ θα με φάνε τα ψάρια..

η ανάρτησή σου ήταν πολύ ενημερωτική, καθώς το ψάχνουμε και για το γαμήλιο..

Sourotiri είπε...

Lina, σόρρυ μωρό μου για την παρανόηση :)

Ka8y, και στις κανονικές εταιρείες αν ψάξεις νωρίς βρίσκεις πολύ χαμηλές τιμές. Εμείς που συνήθως τα κλείνουμε πολύ νωρίς το διαπιστώνουμε κάθε φορά αυτό.

Όσον αφορά το 20άρι κιλά που σου αφήνει η Easy ως χειραποσκευή (και άρα φαντάζομαι δεν την χρεώνεσαι), ένα σου λέω: Φαντάζομαι όλους τους επιβάτες να το κάνουν αυτό, έχω την εντύπωση ότι γίνεται το αδιαχώρητο. Ρε συ, με ΚΤΕΛ ταξιδεύεις, και την βαλίτσα πάνω απ'το κεφάλι σου δεν την έχεις.

Η ερώτηση μου για το skavsta είναι προφανώς ρητορική. Για να απογειωθείς 7 η ώρα, πρέπει να φύγεις από το κέντρο της πόλης γύρω στις 4.30-5 το πρωί. Το φανταζόμουν ότι η διαφορά δεν είναι πολύ μεγάλη (δεν βρήκα βέβαια τιμοκατάλογο, αν και το έψαξα), αλλά δεν βρίσκω κανέναν λόγο γιατί να πληρώσεις το δωμάτιο και για την μέρα της επιστροφής και να φύγεις σαν τον κλέφτη.

Όπως και να'χει, για μένα, δεν είναι τόσο μεγάλη η πραγματική διαφορά της τιμής, ώστε να μου δώσει κίνητρο να διαλέξω την Easyjet ή την RyanAir ή οποιαδήποτε άλλη low cost εταιρεία, αυτό λέω. Αν μιλάμε για μια πραγματική διαφορά άνω των 100€, με βολικές ώρες και τα όλα τα υπόλοιπα, το συζητάμε ασφαλώς. Αλλά για 50€ λιγότερα, δεν βρίσκω τον λόγο γιατί να υποβάλλω τον εαυτό μου σε τέτοια ταλαιπωρία.

Maria, καλώς ήρθες και εσύ στο μπλογκ μου :) Για τον Ελ.Βενιζέλο δεν το έψαξα όπως καταλαβαίνεις και δεν ξέρω τι ισχύει. Πάντως ξέρω άτομα που μένουν Θεσσαλονίκη, κλείνουν εισιτήρια low-cost από Αθήνα γιατί βγαίνουν ξέρω'γω 100€ φθηνότερα, και δεν σκέφτονται ότι κάπως πρέπει να πάνε και Αθήνα... Με αποτέλεσμα να τραβιούνται μέχρι την Αθήνα, ενίοτε να κοιμούνται και στο αεροδρόμιο και στο τέλος να γλιτώνουν 20€, ε πιες 5 ποτά λιγότερα δηλαδή.

Αν έχεις οποιαδήποτε απορία σχετικά με κλεισίματα αεροπορικών εισιτηρίων ή ξενοδοχείων, στείλε μου email στο Sourotiri παπακι Gmail τελεία com :)

nefelokokkugia είπε...

Εμένα πάντως που μου χρέωσε η easy για μια σακούλα με μπισκότα, 20 ευρά, πολύ με πείραξε. Πολύυυ λέμε. Τόσο που δεν άφηνα τα παιδιά μου να τα φάνε μετά.
Ότι και να λένε, τα καλύτερα ταξίδια μου τα έχω κάνει με Ολυμπιακή.
Ούτε μια φορά καθυστέρηση? Ίσως ήμουν απλά τυχερή.

ka8y είπε...

nefelokokkugia όταν αναγκάζεσαι να τους δίνεις 120-200€ για μια πτήση 25 λεπτών (μένω σε νησί) - και ποτέ δεν ξέρεις αν θα καθυστερήσει/ακυρωθεί/χαλάσει/δεν προσγειωθεί μετά δεν είναι και τόσο καλή...

Sourotiri είπε...

Νεφελοκοκκυγία, μπορεί τα μπισκότα να ήταν από χρυσάφι βρε, παρεξήγησες :)

Νεφελοκοκκυγία & ka8y, γνωρίζω ότι οι απόψεις για την Ολυμπιακή διίστανται. Όταν όμως ήταν η Λίνα πρωτοδιόριστη στο νησί, που πηγαίναμε και ερχόμασταν 1-2 φορές τον μήνα, πότε εγώ και πότε αυτή, που σημαίνει καμιά δεκαριά ταξίδια μέσα σε 8 μήνες, η Ολυμπιακή δεν είχε ΠΟΤΕ καθυστέρηση!!! Το ζούσαμε και δεν το πιστεύαμε. Αντιθέτως, η μόνη καθυστέρηση που μας έτυχε ήταν με την Aegean...!!!

An-Lu είπε...

Ειναι παντα θεμα προτεραιοτητων...

Ανώνυμος είπε...

θέμα ασφάλειας στις πτήσεις low cost δεν υπάρχεί, όλες οι ευρωπαικές εταιρίες απο τους ίδιους κανονισμούς ασφαλείας διεπονται. Άλλωστε ούτε η ryanair, oύτε η easy έχουν ποτέ ατύχημα.
Εκτός από αυτό η διαφορές πλέον μεταξύ σε "κανονικές" και low cost ειναι πολύ λίγες, όταν πρόσφατα πέταξα με lufthansa απο μόναχο ή όλη οργάνωση ήταν αντιγραφή της ryanair (check in, βαλιτσες, εισητήρια, πτήση, κτλ.)

Nat είπε...

i) Και αριθμημένη θέση να έχεις, όλο και κάποιο βόδι -συνήθως ελληνικής προέλευσης- θα βρεθεί να πάει να στρώσει τον κώλο του στην δική σου, επειδή θέλει παράθυρο.Αν πετύχεις ποτέ μέσα σε αεροπλάνο τύπισσα που σηκώνει κόσμο και κάνει κήρυγμα για το web check-in κουνώντας στην μούρη τους το boarding pass, εγώ θα είμαι.

ii) Με την Ολυμπιακή τα πήγαινα μια χαρά, μέχρι που λόγω καθυστέρησης αναχώρησης απο Ελλάδα, έκανα την απευθείας πτήση Λονδίνο-Θεσσαλονίκη απο 3,5 ώρες σε 24, και απο τότε την έχω στην μπούκα.

iii) Την Ryanair την χρησιμοποιούσα αρκετά όταν ήμουν φοιτήτρια και στις μεγάλες βαρεμάρες πήγαινα για καφέ σε κοντινές χώρες με 30 λίρες πήγαινε-έλα, και -προφανώς- δεν πέθανα ποτέ.

iv) Η διαχείριση του υπέρβαρου είναι θέμα "εκπαίδευσης αεροδρομίου". Πρέπει να ξέρεις που να στοχεύεις, τι θα πεις και πως θα το πεις. Προσωπικά είμαι πλέον σε level που μπορώ να αφήσω δεινόσαυρο στο check-in χωρίς να πληρώσω ούτε ένα ευρώ. Στο παρελθόν έχω περάσει κάτι 40κιλα τέρατα με το λογύδριο "φοιτήτρια στην ξενιτιά/μπουχουχου/27 κιλα κεφτεδάκια μανούλας στη βαλίτσα/μπουχουχου", όλο δικό τους ήταν.

dsquared είπε...

Ουφ κουράστηκα, λεω να μην πάω πουθενα και να κάτσω στ αυγά μου!

din

Sourotiri είπε...

An-Lu, σωστή κουβέντα :)

Ανώνυμε, θα σε παρακαλούσα να μου δώσεις πιο συγκεκριμένα στοιχεία για την αντιγραφή της RyanAir από την Lufthansa, γιατί έτσι στον αέρα, συγχώρα με, αλλά η απάντηση σου μου φαίνεται λίγο αστεία.

Nat,

i) Δεν μου έχει τύχει ποτέ αυτό!!!
ii)Πάω πάσο, γνωρίζω ότι η Ολυμπιακή έχει αρκετές καθυστερήσεις, απλά λέω ότι σε μένα δεν μου έτυχε ποτέ.
iii) Καταλαβαίνεις ότι η ένσταση μου δεν είναι το αν πέθανε κανείς επιβάτης της RyanAir, ούτε οι τιμές της από την Αγγλία, έτσι;
iv)Η αλήθεια είναι ότι και εγώ έχω περάσει υπέρβαρο, και μάλιστα 2-3 φορές. Δεν το έχω δοκιμάσει με low-cost εταιρείες.

dsquared, την καλύτερη δουλειά θα κάνεις :Ρ

Nat είπε...

iii) Φυσικά καταλαβαίνω, απλά κάπου έθιξες και το θέμα της ασφάλειας, και είπα να παραθέσω την δική μου αναίμακτη εμπειρία.

nefelokokkugia είπε...

Χρυσά τα μπισκοτάκια, όντως. Και δεν ήταν καν νόστιμα.
Έλα όμως που έχω περάσει 90 κιλά βαλίτσες από check in της Ολυμπιακής σε άλλη χώρα? Συν... σακ βουαγιαζ στο χέρι με βιβλία και σκληρούς δίσκους και ένα λαπτοπ.
Και δεν μου είπαν τίποτα. Αχ, τη λατρεύω την Ολυμπιακή

Sourotiri είπε...

Nat, ακριβώς αυτό προσπάθησα να κάνω, να μην βάλω στην κουβέντα τα θέματα ασφαλείας, λέγοντας χαρακτηριστικά "δεν βάζω καν στον λογαριασμό θέματα ασφάλειας...κτλ" γιατί πιστεύω ότι αν ο μη γένοιτο πέσει το αεροπλάνο, δεν θα σε σώσει καμία Swiss, καμία Lufthansa και καμία RyanAir.

Nefelokokkugia, νομίζω έχεις αρχίσει να υπερβάλλεις λίγο!!! Χαχαχαχα :)))) Δεν νομίζω να υπάρχουν πολλοί Έλληνες που όχι απλώς να συμπαθούν, αλλά να..."λατρεύουν" την Ολυμπιακή όπως εσύ, εκτός φυσικά από όσους τόσα χρόνια πετούσαν τζάμπα και ασελγούσαν πάνω της :ΡΡΡ

ka8y είπε...

nefelokokkugia αυτό ίσως στην παλιά ολυμπιακή.. τώρα και το κιλό το πληρώνεις δυστυχώς. ΄

Παντως το "ειμαι φοιτητής" πιάνει καθώς και το "Τρόφιμα έχω μέσα! Τώρα που έκλεισε και το atlantic δεν έχουμε σουπερ μαρκετ στο νησί"!

Sourotiri αυτό που εννοεί o Ανώνυμος (μάλλον) είναι οτι σε "ψιλο-αναγκάζουν" ακόμα και οι κυριλέ εταιρίες να κάνεις Web checkin, δεν κερνάνε τίποτα στην πτήση (ακόμα και 3ωρες πτήσεις)- μου εχει τυχει σε swiss&lufthansa

Sourotiri είπε...

ka8y, τι να σου πω, το Καλοκαίρι ας πούμε που ταξιδέψαμε με Swiss (στο πήγαινε) και με Aegean/Lufthansa (στο έλα, μέσω Μονάχου), ούτε Web Check in μας ανάγκασε (ή "ανάγκασε", ή προέτρεψε, ή όπως θέλεις πέστο) κανείς να κάνουμε, και θυμάμαι ότι φάγαμε εν πτήσει. Σε κάθε περίπτωση, θα το προσέξω και σε λίγες μέρες, που πετάω με την Swiss :)



Προς όλους: Συνεχίστε την συζήτηση και χωρίς εμένα παιδιά, εγώ θα επιστρέψω τον Μάιο πάλι ;)

zouri είπε...

οι ωρες ειναι ενα τυχαιο γεγονος.Μπορει καπου να βολευουν καπου οχι.Εχω ταξιδεψει πολυ με easyjet και η διαφορα ειναι μονο στο οτι δεν προσφερουν φαγητο.Προσωπικα ουτε και απο τις κανονικες παιρνω φαγητο μετα απο προτροπη φιλεων αεροσυνοδων να μην τρωω απο τα φαγητα τους γιατι εχουν πολλα συντηρητικα και ειναι και η εντολη προς αυτες να μην τα αγγιζουν.Η easy και οι αλλες φτηνες υστερουν και στην τουαλετα που μουχει τυχει ναχουν σαπουνι για οικονομια.Νομιζω οτι και οι θεσεις ειναι πιο στενες αλλα και το οξυγονο στην καμπινα.Γενικα ειναι σε ολα χυμα και δεν υπαρχει αυτο το κυριλε των κανονκων.Οσο για την συντηρηση εχουν ακουστει παρα πολλα οσο και για τα πολλα δρομολογια των αεροπλανων.Τωρα ομως εχουν παρει πολλα καινουργια και η κατασταση ειναι πολυ καλη.Φτηνες τιμες εχω περυχει πολλες φορες και με τις κανονικες,φυσικα αγοραζοντας ενα μεγαλο διαστημα πριν.Καλο ειναι να κυνηγας μια φτηνη τιμη για να μπορεις να κανεις το ταξιδι.Αυτο μετραει και μενει στο τελος.Παντως με σωστο ξαψιμο και νωρις ,βρισκεις πολλοι καλες τιμεςς και στις κανονικες.

Sourotiri είπε...

Zouri, μπορεί να είναι τυχαίο γεγονός για τις ώρες, πάντως το σίγουρο είναι ότι με τις κανονικές εταιρείες έχει περισσότερη ποικιλία στις επιλογές σου.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα, φαντάζομαι ξέρεις παραπάνω πράγματα από μας ;)

GG είπε...

Να σου πω την αλήθεια έχω τσακωθεί πολλές φορές με έναν φίλο σχετικά με την Ryanair γιατί λέει ότι δεν είναι ανθρώπινη εταιρία και για low cost χρεώνει πολλά αναλογικά κτλ.

Αλλά θέλω να προσθέσω και μια άλλη παράμετρο, γιατί αν και κατανοητά αυτά που λέει δεν είναι μόνο οι διακοπές.

Εγώ πχ που σπουδάζω Ιταλία, για να πάω Ρόδο, σχεδόν ποτέ δεν έβρισκα κάτω των 250 ευρώ εισητήρια πήγαινε-έλα, ενώ τώρα η Ryanair, συγκεκριμένα το πάσχα μου έδωσε τη δυνατότητα σε πλήρες ποσό με βαλίτσα κτλ να το κάνω με 100ευρώ και απ ευθείας.

Εντάξει μπορεί να είναι η εξαίρεση αλλά αρκετοί φοιτητές μπορούν να επωφελούνται πλέον από την Ryanair χωρίς αναμονή και χωρίς τόσα έξοδα για τόσα ταξίδια σε ένα χρόνο...

Ανώνυμος είπε...

η ryannair δεν ειναι εταιρια για να κανει ταξιδια ο ελληνας ετσι οπως τα χει συνηθισει τουλαχιστον. Δεν μπορεις να πεις παω λονδινο για 5 μερες για ψωνια και sightseeing. Η Ryannair ειναι για φοιτητες που δεν χρειαζονται βαλιτσα μενουν σε hostels και ακομα και το 1 ευρω μπορει να κανει τη διαφορα. εχω ταξιδεψει με 0.99 cents σε κατι promo flights της Ryannair και θα το εκανα ξανα και ξανα. Η Ryannair imho σου δινει την ευκαιρια να πεταχτεις για καφε αλλά και να κανεις το γυρο της ευρωπης τζαμπα. εννοειται μονο χειραποσκευες κλπ. ειναι περιπετεια δεν ειναι πολυτελεια. Σχετικα με την ασφαλεια νομιζω οτι οποιος νομιζει οτι επειδη πληρωνει λιγοτερα τα αεροσκαφη δεν ειναι καλα κ δεν εχουν σωσιβια ή οξυγόνο ή ο,τι αλλο, θα πρεπει απλά να παρακολουθήσει βασικα μαθήματα marketing και θα καταλάβει πάααααααρα πολλα πραγματα για τον κοσμο γυρω του. Αυτα.

Sourotiri είπε...

GG, αντιλαμβάνεσαι φαντάζομαι ότι η πτήση "Ιταλία ---> Ρόδος" είναι η ελάχιστη εξαίρεση, για ευνόητους λόγους, έτσι;

Ανώνυμε, μέχρι να πεις το σχόλιο για τα μαθήματα μάρκετινγκ, έβρισκα πολύ ενδιαφέροντα τα όσα έγραφες. Μπορώ αν θέλεις να κανονίσω να πάρεις δωρεάν μαθήματα χρήσης του internet όμως, στο οποίο οι αναφορές και οι αμφιβολίες για την ασφάλεια των πτήσεων στις low-cost εταιρείες είναι αρκετές, δεν θα σου πω για να σε πείσουν, αλλά για να σε κάνουν να αμφιβάλλεις έστω και 1%.

Ανώνυμος είπε...

πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Εγώ το μόνο που έχω να πω, είναι να δώσω ένα μικρό tip που βρήκα πώς να γλιτώσετε το Administration Fee όταν ταξιδεύετε με την ryanair. διαβάστε εδω:

http://www.airticketdeals.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=26:ryanair25082011&catid=4:tips&Itemid=4