Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

Αφιέρωμα στις γκάφες του Υπουργείου Παιδείας τον τελευταίο χρόνο. Αφιερωμένο.

Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2011 το έζησαν για τα καλά στο πετσί τους, συμμετέχοντας στις πιο κωμικοτραγικές εξετάσεις όλων των εποχών.

Η ανικανότητα της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου και των συνεργατών της όμως, άρχισε να διαφαίνεται εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, στην διάρκεια του οποίου συνέβησαν πράγματα και θαύματα. Πως θα μπορούσαμε αλήθεια να περιμένουμε την άρτια διεξαγωγή των Πανελληνίων Εξετάσεων, από ένα Υπουργείο που εδώ και έναν χρόνο πέφτει από την μια γκάφα στην άλλη;

ΠΟΤΕ ΠΡΙΝ, ένα Υπουργείο Παιδείας δεν υπέπεσε σε τόσες μαζεμένες γκάφες. ΠΟΤΕ.

Το Sourotiri κάνει μια αναδρομή στα όσα κωμικοτραγικά συνέβησαν τον τελευταίο χρόνο, αποδεικνύοντας πως, η Άννα Διαμαντοπούλου, μια Υπουργός Παιδείας που δείχνει αμετακίνητη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, είναι το λιγότερο ανίκανη να διοικήσει ένα από τα πιο ευαίσθητα Υπουργεία της χώρας.


Ιούνιος 2010.
Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις 2010 έχουν διεξαχθεί ομαλά σε γενικές γραμμές και έχουν τελειώσει, ενώ τα γραπτά των παιδιών βρίσκονται στην φάση των διορθώσεων. Ξαφνικά, και εν μέσω των διορθώσεων, το Υπουργείο ανακοινώνει πως οι διορθωτές θα πληρωθούν σε δόσεις και κατά 63% λιγότερο σε σχέση με τα προ ολίγων ημερών συμφωνημένα [!!!], προκαλώντας την απεργία των καθηγητών-διορθωτών και φυσικά, την πρωτοφανή αναστάτωση των οικογενειών των 100.000 περίπου υποψηφίων. (Πηγή)

Φθινόπωρο 2010.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει, και όπως συνήθως, υπάρχουν πολλές ελλείψεις σε καθηγητικό προσωπικό και βιβλία. Αλλά αυτό θα μου πείτε είναι σύνηθες φαινόμενο και μάλλον αναμενόμενο. Μόνο επί Στυλιανίδη δεν είχαμε τέτοια φαινόμενα, και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Οι πηγές που καταδεικνύουν το πρόβλημα είναι πολλές, οπότε δεν έχει νόημα να τις αναφέρουμε εδώ.

Νοέμβριος 2010.
Το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει τον χορό της συζήτησης σχετικά με το πότε θα υποβληθεί το μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων των Πανελληνίων, αν δηλαδή αυτό θα γίνει μετά τις Εξετάσεις ή πριν από αυτές. Η "συζήτηση" βέβαια, περιλαμβάνει μόνο ένα κείμενο που αναφέρει τα υπέρ της κατάθεσης του μηχανογραφικού ΠΡΙΝ από τις εξετάσεις, ενώ πουθενά δεν αναφέρεται το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ της κατάστασης, να έχει ξεκινήσει η χρονιά και να γίνεται συζήτηση για ουσιαστικές αλλαγές μετά την έναρξή της, προκαλώντας αναστάτωση στους υποψηφίους. Το Υπουργείο Παιδείας, καταλαβαίνοντας το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, αναγκάζεται εκ νέου σε... μαργαριτάρι μέσω του Υφυπουργού κ. Πανάρετου, που δηλώνει πως "οι υποψήφιοι θα κάνουν δυο μηχανογραφικά τον χρόνο"...!!!!!!!!! Τελικά, ευτυχώς κυριαρχεί η λογική, έστω και την ύστατη στιγμή.

Δεκέμβριος 2010.
Αποφασίζεται ο "Καλλικράτης" στην εκπαίδευση, με κύρια δράση του τις συγχωνεύσεις σχολείων. Σαφώς και πρόκειται για ένα σχέδιο που ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες, την Υπουργό να δηλώνει πως είναι ντροπή να υπάρχουν ολιγοθέσια σχολεία στην Ελλάδα του σήμερα, καταργούνται περίπου 2.000 ολιγοθέσια σχολεία, η Υπουργός -που δεν έχει μπει ποτέ της σε τάξη και δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το αντικείμενο- δηλώνει πως η ιδανική τάξη έχει 25 με 30 μαθητές [!!!], και το καλύτερο είναι πως όλα αυτά τα πράγματα προβλέπονται να γίνουν με τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές (;;;). Το ακόμη καλύτερο πάντως δεν έχει αναφερθεί ακόμη. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς σε όλη την χώρα, μόνιμους και διορισμένους φυσικά, που λόγος για τους αναπληρωτές, που, με τις συγχωνεύσεις των σχολείων ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ. Το τι θα γίνει με την τύχη τους, θα το δούμε μέσα στους επόμενους μήνες.

Φεβρουάριος 2011.
Ο Φεβρουάριος έχει μπει για τα καλά, και σε όλα τα Λύκεια της χώρας αντιλαμβάνονται ότι δεν έχει σταλεί ακόμη η εγκύκλιος για την συμμετοχή των υποψηφίων στις πανελλήνιες εξετάσεις. Η εγκύκλιος αποστέλλεται στις 8 Φεβρουαρίου και ορίζει ως έναρξη υποβολής δηλώσεων συμμετοχής την 10η Φεβρουαρίου. Και καθυστερημένα λοιπόν, και δίνοντας λίγο χρόνο αντίδρασης και οργάνωσης της διαδικασίας στα Λύκεια.

Μάρτιος 2011.
Παρουσιάζεται το "Νέο Λύκειο" από την Υπουργό. Η παρουσίαση αφήνει άφωνους όλους τους παρευρισκομένους, μιας και το "Νέο Λύκειο" ναι μεν έχει κάποια θετικά στοιχεία (όπως την θέσπιση του ειδικού μαθήματος για την εκπόνηση εργασιών από τους μαθητές), αλλά παραγκωνίζει ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΑΤΑ και υποβαθμίζει κάποια σύγχρονα, επίκαιρα και στην τελική ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ μαθήματα, όπως η Πληροφορική και φυσικά, αφήνει ακλόνητα τα... Θρησκευτικά. Ταυτόχρονα, μειώνει τα πανελληνίως εξεταζόμενα σε μαθήματα σε 4, πηγαίνοντας σε ένα σύστημα εξετάσεων ΚΑΡΜΠΟΝ με τις Δέσμες, γυρίζοντας πίσω την χώρα 10-15 χρόνια, ένα σύστημα εξετάσεων που θα εξετάζει...όλη την ύλη του Λυκείου σε αυτά τα 4 μαθήματα, πράγμα που όλοι καταλαβαίνουν τι χάδι εεε συγνώμη χτύπημα επιφέρει στην... "παραπαιδεία" των φροντιστηρίων.

Έχουμε Μάιο του 2011, τα σχολεία διενεργούν τις ενδοσχολικές εξετάσεις για τις μικρές τάξεις και από την Πέμπτη αυτό θα γίνει και για την Γ΄Λυκείου, με λίγα λόγια τα παιδιά έχουν φύγει από τις τάξεις, και ακόμη δεν έχει φτάσει ΕΝΑ ρημάδι έγγραφο στα λύκεια που να ενημερώνει τους διευθυντές ΠΩΣ σκατά να προετοιμάσουν την επόμενη χρονιά, που θα έχει μεγάλες αλλαγές για την Α' Λυκείου. Αυτό φανταζόμαστε θα γίνει τον Σεπτέμβριο που μας έρχεται, με προφανές αποτέλεσμα την επιπλέον αναστάτωση, την προχειροδουλειά του ποδαριού και την καθυστερημένη ουσιαστική εκκίνηση των μαθημάτων. Ή μήπως όχι;



Απρίλιος 2011.
Ανακοινώνεται το πρόγραμμα των πανελληνίων εξετάσεων, καμιά εικοσαριά μέρες αργότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και ορίζει την έναρξη των εξετάσεων μια εβδομάδα νωρίτερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το θεωρούμε στάλα στην απύθμενη βλακεία των παραγόντων του Υπουργείου αυτό. Αυτό που όμως δεν θεωρείται σε καμία περίπτωση μικρό, είναι η ανακοίνωση του μειωμένου αριθμού των θέσεων εισακτέων στα πανεπιστήμια, που γίνεται μόλις 2 μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων (!!!), και αλλάζει άρδην τα δεδομένα. Εξάλλου, σύμφωνα με την πάνσοφο Υπουργό, "οι θέσεις των εισακτέων δεν έχουν καμία σχέση με τις πανελλήνιες εξετάσεις", οπότε, ποιος ο λόγος να ανακοινωθούν νωρίτερα; Αφού δεν πήραν την απόφαση να τις ανακοινώσουν μετά τις βάσεις, πάλι καλά να λέμε.

Μάιος 2011.
Το υπουργείο ανακοινώνει...έγκαιρα ότι δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να πάρουν απολυτήριο λυκείου χωρίς εξετάσεις, αλλά παραβλέπει να ενημερώσει πως οι μαθητές που θα πάρουν αυτό το απολυτήριο δεν θα γίνουν δεκτοί από σχεδόν κανένα ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο.

Μάιος 2011. Το φιάσκο των πανελληνίων εξετάσεων.
Με αυτά και με εκείνα, αρχίζουν οι πανελλήνιες εξετάσεις με το μάθημα της Έκθεσης. Το Υπουργείο, προφανώς για λόγους οικονομίας, συγχωνεύει τις επιτροπές Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων σε μια επιτροπή θεμάτων, αυτή η επιτροπή πρέπει να βγάλει δυο θέματα σε ένα βράδυ, ενώ επίσης υποχρεώνονται οι υποψήφιοι των Εσπερινών Λυκείων να δίνουν εξετάσεις το...πρωί, μαζί με τους υποψήφιους των Ημερησίων. Η γκάφα δεν αργεί να γίνει και μάλιστα στο πρώτο μάθημα (Έκθεση), και έτσι, σε Εσπερινό Λύκειο μοιράζονται τα θέματα των Ημερησίων, τα παιδιά γράφουν κανονικότατα και όλοι αντιλαμβάνονται το λάθος...μετά!!!

Δυο μέρες μετά, εξετάζονται τα Μαθηματικά γενικής παιδείας, τα θέματα αποστέλλονται και 5 λεπτά μετά την διανομή τους στους μαθητές ...αποσύρονται κατεπειγόντως, και έτσι, υπάρχουν μαθητές που έχουν δει τα θέματα και τα συζητάνε με τους φίλους τους σε κάποια σχολεία, ενώ σε άλλα σχολεία οι υποψήφιοι αναγκάζονται να περιμένουν 45 λεπτά βουβοί για να τηρηθεί το...αδιάβλητο των εξετάσεων. Τα νέα θέματα έρχονται με μια γελοία διαφορά σε σχέση με τα πρωτότυπα, που θα μπορούσε να προστεθεί και με μια απλή διευκρίνηση, πράγμα που μας κάνει να αναρωτιόμαστε για τον ερασιτεχνισμό της επιτροπής και φυσικά, για τα περίπου 300.000 φύλλα Α4 που ΤΖΑΜΠΑ καταστράφηκαν μέσα σε μια στιγμή.

Συν τοις άλλοις, η δυσκολία των θεμάτων στα Μαθηματικά και την Φυσική κατεύθυνσης είναι χαρακτηριστική, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, πράγμα που μας κάνει ειλικρινά να απορούμε για το τι ακόμη έχουν να δουν τα μάτια μας.


Και ρωτάω εγώ, ο άμοιρος... Τι ακόμη πρέπει να γίνει για να φύγει η κυρία Διαμαντοπούλου από την θέση της;;;

12 σχολίασαν...:

ria είπε...

κάνε τάμα.
δεν τη βλέπω να κουνιέται με τίποτα!

έχω φίλη που δουλεύει στο υπουργείο και μου λέει φρικιαστικά πράγματα!

περιμένω και νέες υπερπαραγωγες σε βλακείες μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα και ποιοι πέρασαν και που!

Tania είπε...

Να μην αναφερουμε το γεγονος οτι 20ΤΕΙ και καποια ΑΕΙ ανακοινωνθηκε πριν λιγες μερες οτι δεν θα δεχτουν μαθητες. Ο,τι ο αλλος προετοιμαζετε ενα χρονο για την Γαλλικη φιλολογια και φετος απλα δεν θα μπει. Ολα αυτα τα μαθαινει λιγο πριν τις πανελληνιες! well done κυρια Διαμαντοπουλου.

Low Inertia είπε...

Εύγε! Αξια Υπουργός! Από του χρόνου έμαθα ότι σκέφτεται να βάλει είσοδο και πορτιέρη στις τουαλέτες για παραπάνω έσοδα.

nefelokokkugia είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
nefelokokkugia είπε...

Καλέ γιατί να φύγει από τη θέση της? Αφού είναι εντελώς ζώο και άχρηστη. Τι πιο λογικό από το να παραμείνει υπουργός?
Αααα, πολύ παράξενος είσαι Sourotiri.
Εσύ σιγά σιγά θα μας πεις ότι θες και να μαθαίνουν γράμματα τα παιδιά στο σχολείο...
ουφφ

Chwyfleian. είπε...

Καλά η φετινή χρονιά ήταν το λιγότερο κωμικοτραγική. Όταν τα διαβάζω τώρα μου φαίνονται τόσο μακρινά αλλά δεν μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο ψυχοφθόρο ήταν όλο αυτό για την ψυχολογία του μαθητή. Λες και είναι μαριονέτα στα χέρια ενός δυνάμει Υπουργείου.

Ξεκινήσαμε λατινικά και λογοτεχνία κατεύθυνσης στο σχολείο με έναν μήνα καθυστέρηση. Επειδή η καθηγήτρια ήθελε να κάνει σωστά τη δουλειά της, δεν μπορούσε να τρέξει την ύλη (είχαμε και πολλά παιδιά που δεν πήγαιναν φροντιστήριο) με αποτέλεσμα να κάνουμε μάθημα κάθε κενή ώρα, πριν του περιπάτους, ακόμα και Σάββατα. Και φυσικά κάθε φορά που έδινε την ύλη, είχαμε την τελευταία θέση στη λίστα και να τα τηλέφωνα για να προχωρήσει πιο γρήγορα. Να τους πω άχρηστους; Τζάμπα σάλιο.

Για να μην σχολιάσω τη δήλωση για την έναρξη των εξετάσεων το 2ο δεκαπενθήμερο. Μα δεν καταλαβαίνει ότι γίνεται ρεζίλι και ότι φαίνεται εντελώς ανεύθυνη με τη συμπεριφορά της;

Α! Το σχολείο μας θα συγχωνευθεί. Μόνο που.. δεν ξέρει ούτε πως, ούτε πότε, ούτε καν το που.

Εν τω μεταξύ τις περσινές διορθώσεις, πότε τις πληρώθηκαν εν τέλει οι καθηγητές; Γιατί η φιλόλογός μας, νομίζω πως πληρώθηκε τον Φλεβάρη κι αν θυμάμαι καλά, πήρε ψίχουλα.

Μπορεί να περιμένω τα αποτελέσματα, αλλά δεν φαντάζεστε πόσο πολύ θέλω να σταματήσουν και φέτος τις διορθώσεις αν δεν αυξηθούν οι πληρωμές. (Και οχι, δεν έχω κανένα όφελος/γονιό εκπαιδευτικό κτλ, αλλά έχω δει τόσα γραπτά, που όποιος κάτσει και ασχοληθεί, να βγάλει άκρη και να διορθώσει, είναι αναμφιβόλως ήρωας)

Αυτά, πάω να χαρώ τις διακοπές μου. =D

yvris είπε...

Kαλα, δεν υπαρχει το αρθρο σου! Μπραβο!
Αλλα και να φυγει αυτη απο τη θεση της και να ρθει αλλος, θα αλλαξει ο Μανωλιος και θα βαλει τα ρουχα του αλλιως...

Sourotiri είπε...

Ria, δυστυχώς και εγώ ακούνητη την βλέπω...

Τάνια, σωστό και αυτό. Αισχρό δεν είναι ότι έκλεισαν τα τμήματα, αλλά το χρονικό σημείο της ανακοίνωσης.

Low Inertia, την παλεύεις; Έστω μια στο εκατομμύριο η Άννα διαβάζει το μπλογκ και της αρέσει η ιδέα σου, αν την εφαρμόσει εσύ θα φταις, να ξέρεις :))))

Νεφελοκοκκυγία, είμαι παράξενος το παραδέχομαι :)))

Chwyfleian, ό,τι και αν έγινε πάντως, ευτυχώς για σένα τελείωσαν όλα :) Εμείς που ασχολούμαστε με την εκπαίδευση θα τα βρίσκουμε μπροστά μας κάθε χρόνο να μας σμπαραλιάζουν τα νεύρα :)

Ύβρις, ειδικά για την θέση του Υπουργού Παιδείας νομίζω ότι ο καθένας δίνει το προσωπικό του στίγμα. Κάποια πράγματα δεν χρειάζονται λεφτά για να γίνουν, αλλά οργάνωση και μεθοδικότητα, όπως π.χ. η έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία, να έχουν τα παιδιά όλα τα βιβλία τον Σεπτέμβριο, να ανακοινώνονται νωρίς οι όποιες αποφάσεις. Παρότι είμαι κάθετα αντίθετος με την παράταξή του, οφείλω να αναγνωρίσω στον Στυλιανίδη ότι ήταν ο καλύτερος Υπουργός Παιδείας που πέρασε τα τελευταία 20 χρόνια, κυρίως γιατι τα έκανε όλα έγκαιρα.

ephee είπε...

Σουρωτήρι, και λίγα είπες.
Εκτός από τους εκπαιδευτικούς που έτσι κι αλλιώς περισεύουν, συνυπολόγισε και
1. τους καθηγητές πληροφορικής που "στην Ελλάδα της ανάπτυξης των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας" βλέπουν το μάθημά τους να γίνεται επιλογής.
2. τους καθηγητές ξένων γλωσσών, που αδειάζονται με συνοπτικές διαδικασίες.
3. τους μισθωτές κυλικείων που μένουν με τις συμβάσεις στο χέρι (άνεργοι)
4. Τις καθαρίστριες με δεκάμηνη σύμβαση που είναι ήδη απλήρωτες από τον Ιανουάριο 2011, (με αμοιβή γύρω στα 9 ευρώ ανα αίθουσα το μήνα)και έχουν ήδη πάρει χαμπάρι πως δεν πρόκειται να πληρωθούν.
5. τους σχολικούς φύλακες που επίσης περισσεύουν, και όσοι μείνουν θα καλούνται να περιφρουρήσουν ένα σχολείο με 500 παιδιά.

...Και φυσικά να μην παραλείψουμε δύο πτυχές που όλοι τις ξεχνάνε:
1. Πρώτα πουλήσαμε τους υπερκοστολογημένους διαδραστικούς πίνακες της MLS, και μετά κλείνουμε το σχολείο που τους έχει ήδη εγκαταστήσει.
2. δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως οι επιλογές των σχολείων που συγχωνεύονται έγιναν αμερόληπτα και αξιοκρατικά...

sss είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Νεφελη είπε...

Μία πλήρης απογοήτευση σουρωτήρι...Πολλά από αυτά δεν τα ήξερα, μιας που λείπω εκτός Ελλάδας από τον Οκτώβρη. Ένα πράγμα ρε φίλε μπορεί να σώσει τη χώρα, τα παιδιά...Και τα θάβουν κανονικά. Τί να πεις? Καλά να πάθουν μόλις καταστραφεί η χώρα ολοκληρωτικά..? Πφφφφφφφ

Sourotiri είπε...

Απαντάω πολύ καθυστερημένα, αλλά, κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Ephee, απλά έγραψα τα χτυπητά, αυτά που αντιλαμβάνεται και ο περισσότερος κόσμος. Σε ευχαριστώ για την συμπλήρωση.

Νεφέλη, δεν ξέρω που είσαι, αλλά μείνε εκεί που είσαι κούκλα. Αυτό μόνο.