Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2011

Ομάδα, μονάδα ή υποκρισία στο τετράγωνο...;

Πριν 10 λεπτά έπεσα πάνω σε αυτήν την αφίσα που την υπογράφουν οι φροντιστές της Πρέβεζας και της Λευκάδας. Δεδομένου βέβαια ότι υπάρχει και το σηματάκι του ΟΕΦΕ, πιστεύω ότι κυκλοφορεί σε ολόκληρη την χώρα. Εγώ απλά θα αντιπαραθέσω τα επιχειρήματα της αφίσας με τα όσα έχω δει εγώ ο ίδιος να συμβαίνουν. Όχι τίποτα, για να μην περνάνε κάποιοι τον κόσμο για μαλάκες.


1) Ομαδική διδασκαλία: ανατπύσσει την άμιλλα και ο μαθητής μαθαίνει τόσο από το δάσκαλο όσο και από τους συμμαθητές του.

(Μάλιστα, πολλά φροντιστήρια δίνουν τόση έμφαση στην ομαδική διδασκαλία, που ενώ σου υπόσχονται κλειστά τμήματα των 4-5 ατόμων, σου προσφέρουν τμήματα των 8,9 ή και 10. Αλλά μάλλον αυτό θα γίνεται, γιατί, όσο μεγαλύτερη η ομάδα, όσο πιο πολλούς συμμαθητές έχει το παιδί σας, τόσο καλύτερα θα μάθει, μιας και μαθαίνει ΚΑΙ από τους συμμαθητές του.)

2) Προετοιμασία με στρατηγική: οργάνωση, μέθοδος και προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε μαθητή.

(Ε βέβαια. Γιατί εσύ ως γονιός, αν πας να γράψεις το παιδί σου σε ένα φροντιστήριο για κάποια μαθήματα μόνο και όχι για όλο το πακέτο, ΔΕΝ θα σε πιέσει κανείς για το αντίθετο, ούτε θα σου βάλει αμφιβολίες στο μυαλό για το αν το παιδί σου θα τα καταφέρει. Επίσης, αν ζητήσεις διπλάσιες ώρες για κάποιο μάθημα στο οποίο το παιδί σου δεν τα πάει καλά, το φροντιστήριο θα σου τις προσφέρει απλόχερα. Όσο για την οργάνωση και την μέθοδο, δεν αντιλέγω ότι κάποια φροντιστήρια την προσφέρουν, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας, δεν πρόκειται για την πλειοψηφία).

3) Καθημερινός συστηματικός έλεγχος, συνδυασμένος με τακτικά προγραμματισμένα διαγωνίσματα προσομοίωσης εξασφαλίζουν αντικειμενική αξιολόγηση.

(Φυσικά και μπορεί ο καθηγητής στα 40 ολόκληρα λεπτά που διαρκεί η διδακτική ώρα να εξετάσει "συστηματικά" τους 8 μαθητές της τάξης, ενώ ο ιδιαιτεράς που κάνει 60 λεπτά δεν προλαβαίνει να εξετάσει τον έναν μαθητή που έχει μπροστά του. Φυσικά ο καθηγητής του φροντιστηρίου μπορεί να σχηματίσει πολύ πιο σφαιρική άποψη για κάθε έναν από τους μαθητές του τμήματός του, από τον ιδιαιτερά, δεν το συζητάμε).

4) Επαγγελματικός προσανατολισμός και συμβουλευτική με ειδικά επιστημονικά εργαλεία για να μπορεί ο μαθητής να σχεδιάζει ο ίδιος το μέλλον του.

(Ή αλλιώς: Όταν έρθει η ώρα του μηχανογραφικού, θα σας πρήξουμε να βάλετε όσο το δυνατόν πιο "πρεστιζάτες" σχολές για να έχουμε εμείς να δείχνουμε στις βιτρίνες και τα τζάμια μας τον Σεπτέμβριο).

5) & 6) Έτοιμοι για το "Νέο Σχολείο" που απαιτεί ομαδικές ερευνητικές εργασίες (project) και χρήση νέων τεχνολογιών. Ολοκληρωμένη ενημέρωση για όλες τις πτυχές του νέου εκπαιδευτικού και εξεταστικού συστήματος.

(Ξέρετε τι πάει να πει αυτό, ε; Παιδάκια, τις εργασίες που πρέπει να τις κάνετε μόνοι σας, θα σας τις κάνουμε εμείς. Με το αζημίωτο, φυσικά. Σε αυτό το σημείο της αφίσας νομίζω φαίνεται ξεκάθαρα το χτύπημα που επέφερε το Υπουργείο στην παραπαιδεία με το "Νέο Λύκειο").

7) Διαρκής ψυχολογική στήριξη και επαφή με το μαθητή και την οικογένεια του.

(Απλά ασχολίαστο).

8) Κοινωνικοποίηση του μαθητή με τον πιο πετυχημένο τρόπο και προετοιμασία για την μετάβαση του στην κοινωνία.

(Ο πιο πετυχημένος τρόπος για να κοινωνικοποιηθεί ο μαθητής είναι ΕΞΩ από τα μέρη που του περιορίζουν στο ελάχιστο τον ελεύθερο του χρόνο, με τους φίλους του. Όσο για την μετάβαση στην κοινωνία, σωστό είναι αυτό, θα μάθει νωρίς πως είναι να σε αντιμετωπίζουν ως πορτοφόλι).

"Επιλέγω τη νόμιμη και αξιόπιστη εκπαίδευση και γιατί έχω λόγους...

1) ηθικούς: θα αναθέτατε ποτέ σε παράνομους τη μαθησιακή, παιδαγωγική και ψυχολογική προετοιμασία του παιδιού σας;

(Γιατί προφανώς όλα τα φροντιστήρια δουλεύουν με τον πιο νόμιμο τρόπο, όλοι οι καθηγητές έχουν πτυχίο, άδεια διδασκαλίας, σε όλους δίνονται τα συμφωνημένα χρήματα, σε όλους κολλούνται ένσημα, σε όλους τους γονείς κόβονται οι προβλεπόμενες αποδείξεις, και τα λοιπά. Βγάζουν και γλώσσα από πάνω. Αλλά ξεχνάνε να μας πούνε οι φροντιστές, ποιοι σκατά είναι οι ιδιαιτεράδες; Μήπως, σε πολύ μεγάλο ποσοστό είναι οι ίδιοι καθηγητές που δουλεύουν και στα φροντιστήρια; Μήπως;).

2) οικονομικούς: γιατί τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής είναι καταστροφικά για όλους!

(Εδώ, στο κάτω δεξιά μέρος της σελίδας, είναι το μόνο σημείο στο οποίο η αφίσα λέει μια μεγάλη αλήθεια. Μόνο εδώ...!)


Προφανώς, δεν προσπαθώ να αποδείξω ότι τα ιδιαίτερα είναι η χρυσή επιλογή και πάντα η καλύτερη. Αλλά όχι και να προσπαθούν να πείσουν οι φροντιστές ότι η δική τους μεριά είναι ο παράδεισος και ότι ο ιδιαιτεράς είναι ο διάβολος προσωποποιημένος. Έλεος.

17 σχολίασαν...:

ria είπε...

προσωπικά είμαι υπέρ των ιδιαιτερων μαθημάτων. και το εφήρμοσα στο παιδί μου όσο με έπαιρνε. φέτος ηθελε φροντιστήριο στο κέντρο της αθήνας με υψηλό ποσοστό επιτυχίας και το είχε. τώρα θα δούμε τα αποτελέσματα.

αλήθεια, πότε θα κοινωποιηθούν οι βαθμοί;;;

Ανώνυμος είπε...

Malista...

nomizo blepoume to dentro kai oxi to dasos...

to mega erotima einai giati na iparxei parapaideia?? giati stin Agglia den iparxei? giati stin Ispania den iparxei? Stin Skandinabia?

tora gia emena an o kathigitis einai kalos eite sxoleio einai, eite frontistirio, eite idiaitero to idio kalos tha einai... to idio isxiei kai gia ton mathiti...

oi goneis einai malakes kai ta skane gia ta aneprokopa gia idiaitera... auto eprepe na grapsei i afisa... eimaste ikanoi na baloume ton axristo/i sto Uni...teleionei ekei...

mia xara einai i dimosia paideia kai ta frontistiria, mathame oloi stin Ellada oti gia na einai kalo prepei na to xontropliroseis...
strose kolo na deis pos tha peraseis...

mi trelathoume kiolas...pou ksero anthropous na kanoun agglika me proficiency apo to Mitsigan...i mathimatika apo AEI Biologias...

Lonely

Δέσποινα είπε...

Σαν μαθήτρια έτυχε να κάνω και ιδιαίτερα και φροντιστήρια,ευτύχησα να είμαι σε ένα φροντιστήριο που ήταν η εξαίρεση των εξαιρέσεων και να πάρω πάρα πολλά από τους καθηγητές εκεί,γνώση,μέθοδο,ήθος,χιούμορ. Στα ιδιαίτερα δεν έμεινα ευχαριστημένη,η καθηγήτρια ήταν μάλλον βαρετή. Έχω κάνει και ενισχυτική διδασκαλία με υπέροχους καθηγητές και το αναφέρω και αυτό ως εξαίρεση γιατί δε νομίζω να γίνεται σε όλα τα σχολεία τόσο καλή δουλειά.Σε αρκετά πάντως γίνεται.
Από την άλλη πλευρά τώρα,ως καθηγήτρια έχω ασχοληθεί μόνο με ιδιαίτερα και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη.Πάντως σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου(ειδικά με την κατακλείδα) και έχω να προσθέσω ότι κατά τη γνώμη μου οι αδύνατοι μαθητές βοηθούνται περισσότερο με το ιδιαίτερο κανένας μαθητής όμως δε βοηθιέται με 9 ώρες τη βδομάδα από την πρώτη γυμνασίου που αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο μέχρι το λύκειο(το έχω δει να συμβαίνει πολλάκις με γνωστούς μου μαθητές που αποτυγχάνουν παταγωδώς μετά από άπειρες ώρες ιδιαίτερων μαθημάτων)

Sourotiri είπε...

Ria, εγώ αναγνωρίζω τα καλά και τα κακά τόσο των ιδιαίτερων, όσο και των φροντιστήριων. Αλλά αν έπρεπε και εγώ να διαλέξω ένα πράγμα για το παιδί μου, μάλλον ιδιαίτερο θα ήταν. Για τους βαθμούς είπανε για Πέμπτη ή Παρασκευή.

Lonely, καταρχάς μην αναπαράγεις τον μύθο ότι στο εξωτερικό δεν υπάρχουν φροντιστήρια, γιατί είσαι λάθος. Μια μικρή έρευνα θα σε πείσει. Μπορεί να μην είναι τόσο ευρέως διαδεδομένα όσο εδώ, αλλά υπάρχουν.

Τώρα αν νομίζεις ότι η δημόσια παιδεία και τα φροντιστήρια είναι "μια χαρά", έχω να σου αντιτάξω εκατοντάδες παραδείγματα που δείχνουν το αντίθετο. Ο καθένας με την άποψη του.

Όσο για το τελευταίο που λες, ότι στο ιδιαίτερο μπορεί να διδάσκεται ό,τι να'ναι μάθημα από ό,τι να'ναι ειδικότητα, έχω να σου πω πως αν ο γονέας είναι ενήμερος για αυτό και δεν έχει πρόβλημα, ε δεν βλέπω το πρόβλημα γενικότερα.

Δέσποινα, παντού υπάρχουν εξαιρέσεις, αλίμονο να ήταν όλα 100% διαλυμένα. Πάντως κατά την γνώμη μου, το φροντιστήριο είναι η καλύτερη επιλογή για τους μαθητές της κλίμακας από 13 μέχρι 17, και το ιδιαίτερο καλύτερο για τους μαθητές έξω από αυτήν την κλίμακα. Όσο για τις ώρες... άστα να πάνε, είναι πολλές.

Ανώνυμος είπε...

Sourotiri den anaparago to mitho, alla to zo :)

Me 3 Panepistimia (1 esoterikou kai 2 eksoterikou - Ola protodesmitika) ksero poli kala pos i dimosia paideia pou mou dothike mazi me ena frontistirio mporoun na einai more than adequate gia kati sobaro sti zoi sou :)

Opote nai milao apo empeiria kai tha sinexiso na exo tin apopsi oti an thes eidika sto Elladistan kai Uni tha peraseis kai tha to teleioseis kai ola kala. Ta kone tou mpampa etsi kalios matter in this case gia to meta ;)

Lonely

p.s. oxi iparxei problima, giati de kaneis kati to opoio de gnorizeis epeidi kai mono thes tis ores. I gnosi kai metalampadeusi tis stis neares ilikies PREPEI na einai kai na theoreitai megalo kathikon, apo tous paidagogous. Kati pou apo to post sou kai mono distixos fainetai oti exei ekleipsei se auti ti xora kai einai krima giati ontos ta sxoleia mas kai ta panepistimia mas mporoun na prosferoun polla. Alla blepeis o daskalos/kathigitis ginetai gia na exei mia monimi doulitsa kai oxi gia na prosferei ta fota sta paidia, sto mellon tis xoras tou.

Sourotiri είπε...

Lonely, όσον αφορά τα φροντιστήρια σε ευρωπαϊκές χώρες πιο προηγμένες από την δική μας, δες και μόνος σου:

http://goo.gl/o2IU2
http://goo.gl/ThXL6
http://goo.gl/lpWa6

Όπως είπα και πριν, μπορεί να μην είναι πιο διαδεδομένος θεσμός από ό,τι εδώ, αλλά δεν γίνεται να εθελοτυφλήσουμε μπροστά στην ύπαρξή του. Δεν αμφισβητώ φυσικά τα όσα έζησες, ίσως να ήταν άλλες εποχές τότε, δεν ξέρω.

Όσον αφορά την Ελλαδίτσα, είμαι της άποψης πως, χωρίς φροντιστήρια/ιδιαίτερα, μόνο ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 5% ή το πολύ 10% των μαθητών μπορεί να πειθαρχήσει το διάβασμα του, να το οργανώσει, να το εφαρμόσει στην πράξη και να καλύψει όλες τις απορίες από το δημόσιο σχολείο. Τα τρία πρώτα είναι θέμα παιδείας. Το τελευταίο είναι θέμα των ανεπαρκών σχολικών βιβλίων (ανεπαρκών σε σχέση με τα θέματα που πέφτουν, έτσι), του ωχαδερφισμού και του σταρχιδισμού που διακατέχει μεγάλο ποσοστό των δημόσιων εκπαιδευτικών (ελέω μονιμότητας), και άλλων φαινομένων και παραγόντων που όλοι μας μπορούμε να σκεφτούμε.

Όσον αφορά το τελευταίο ζήτημα, αν πιστεύεις ότι ένας φυσικός ή ένας πληροφορικός ή ένας οικονομολόγος για παράδειγμα δεν μπορεί να διδάξει μαθηματικά γυμνασίου ή γενικής παιδείας λυκείου λόγω άγνοιας, διαφωνώ. Υπάρχουν κοινά αντικείμενα σε αρκετές επιστήμες.

Με την ίδια λογική, ένας απόφοιτος του ιστορικού/αρχαιολογικού (που φέρει τον γενικό τίτλο "φιλόλογος") δεν μπορεί να διδάξει έκθεση ή λατινικά.

Σου αναφέρω όμως ειδικότερα ότι όσον αφορά το ιδιαίτερο, που είναι σαφώς μια παράνομη συναλλαγή και δεν καλύπτεται από κανένα νομικό πλαίσιο, αν ο γονέας είναι ενήμερος και θέλει να πληρώσει για έναν τέτοιο μάθημα, δεν μπορεί να τον εμποδίσει κανείς.

Αν εγώ φέρω έναν υδραυλικό και του πω "πάρε 50€ και φτιάξε μου τα κουφώματα", αναγνωρίζω το ρίσκο που παίρνω να γίνει μαλακία με τα κουφώματα. Ή από την άλλη, τον ξέρω και τον εμπιστεύομαι. Το ίδιο γίνεται αν φέρω την γειτόνισσα να κάνει baby sitting με αμοιβή στο παιδί μου, ή αν πληρώσω 20€ στο ανηψάκι μου για να μου πλύνει το αυτοκίνητο.

Σε όλες τις περιπτώσεις, όταν επιλέγω για τον οποιονδήποτε λόγο κάποιον μη ειδικό για μια δουλειά για την οποία υπάρχουν οι αντίστοιχοι επαγγελματίες να την κάνουν, παίρνω το αντίστοιχο ρίσκο. Που το πρόβλημα;

Ανώνυμος είπε...

to problima einai oti i paideia apotelei ergo kai leitourgima...opos merika alla epagelmata px giatros klp klp... giati o idraulikos ante na sou katebasei ta patzouria kai tis portes lathos...to paidi sou kai ta paidia tou topou PREPEI na bgoun sostoi polites tis koinonias tou aurio, kai oxi opos exei katantisei i Ellada (kai to UK btw pou den exei paideia alla xrima) gemato ksekola kai malakismena pou to mono pou kseroun na kanoun kala einai na anebazoun photos imigimnes kai me soufromena xeili sto fb kai na prospathoun na ginoun ithopoioi kai tragoudistades...

an den mporeis na katalabeis auto to problima kai tin ousia tou na parexeis gnosi kai na galouxeis mia psixi pragmatika den mporo na sto doso pio liana...

Lonely (H)

Sourotiri είπε...

Μα δεν σου είπα ότι διαφωνώ στο ότι η παιδεία είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που οφείλει μια κοινωνία να παρέχει στα νεαρά της μέλη.

Η ένστασή μου είναι αλλού:

1) Δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί φορείς της Παιδείας, αλλά και άλλα θεσμοί, όπως η οικογένεια.

2) Ένα πτυχίο πανεπιστημίου, η νομιμότητα της εργασίας του καθηγητή ή ο νόμιμος χώρος εκπαίδευσης δεν είναι ούτε αναγκαίες ούτε ικανές συνθήκες για να διαδοθεί η γνώση και η παιδεία. Κάλλιστα μπορεί και κάποιος που δεν διαθέτει κάποιο από τα παραπάνω στοιχεία να μεταλαμπαδεύσει και γνώση και παιδεία, όπως επίσης μπορεί και κάποιος που διαθέτει όλα τα παραπάνω να μην το κάνει. Δεν είναι άσπρο-μαύρο. Και τα παραδείγματα που έχω να σου δώσω και εδώ, είναι πάρα πολλά.

Φυσικά, αν έχεις προσέξει, δεν αναφέρομαι τόσο στην Παιδεία στο αρχικό μου κείμενο αλλά στην εκπαίδευση, δυο έννοιες διαφορετικές. Επηρεάζουν η μια την άλλη, αλλά είναι διαφορετικές.

Υ.Γ. Βλέπω ότι δεν απάντησες σε τίποτα από όσα σου είπα στο προηγούμενο σχόλιο μου. Να το πάρω αυτό ως συμφωνία;

Ανώνυμος είπε...

Prosopika theoro oti oi ennoies autes einai sinifasmenes toso poli pou ginontai mia. Tora oson afora to proigoumeno sxolio sou.

1. ta 2 apo ta 3 arthra ta grafoun efimerides kai kapoios pou den ksero an einai kan aksiopistos. Oi ellinikes efimerides egrafan to Pasxa pou mas perase oti i agora stin Agglia einai pio akribi apo tin agora stin Ellada. Pigame soupermarket me tin kolliti mou kai oi panes ekanan 20 euro otan edo kanoun 14 lires kai exoun ta diplasia mesa kai sou dinoun kai ena paketo (me ta diplasia) doro... kai auto sto kalitero soupermarket tis perioxis. Sto ftino eixan 10 lires... antistoixies tha grapso kapoia stigmi sto post den einai anagki na fero to kalathi tis noikokiras edo. Similarly loipon tha sou po oti epeidi to grapse o tipos kai i efimerida de simainei tipota.
2. On the other hand piga molis kai rotisa 5 diaforetikous oikogeneiarxes age ranging 32-54 kai mou eipan oti mporeis an thes na kaneis idiaitera nai - alla den einai katholou ma katholou norma opos einai stin Ellada pou sti B Likeiou oti kai na ginei pas frontistirio. Akoma kai gia ksenes glosses mesa apo to sxoleio mathainoun oti mathainoun.
3.To 98 ta frontistiriaka biblia den eixan tpt to parapano ektos apo tin timi pou skagame gia na ta paroume oposdipote kai merikes askiseis pou mono me ta didaktra mporousan na ta bgaloun copies kai na mas ta dosoun...kai auto sto kalitero kai pio akribo frontistirio tis Attikis se pliroforo.
4.gia ton oikodomo ta eipame.
5. o logos pou iparxoun toses sxoles tin simeron imera ksereis poios einai? an oxi legetai eksidikeusi kai diathesi paragogikou dinamikou stin koinonia tou simera. Opote nai o Istorikos/Arxaiologos kalo einai na mi didaskei ekthesi, alla istoria kai arxaiologia...Giauto kale mou eftasan oi politikoi mixanikoi na trone to 1500 pou eprepe oi Geologoi na pairnoun gia tin ereuna giati nomizan oti me ena eksamino mporoun na kanoun ti douleia kapoiou allou. Etsi i anergia mastizei ton ena klado, o pelatis nomizei oti glitonei 1500 euro, ta opoia ta tseponei o PM kai sto telos to spiti pathainei kathizisi stis protes broxes :) epilogi tou pelati opos thes alla anithikos o PM sosta? sostotata... fantasou loipon auto pou sou pa gia ta paidia...giai nai einai i oikogeneia alla einai kai o kathigitis/paidagogos opou to paidi pernaei simantiko xrono mazi tou.

Lonely

Sourotiri είπε...

1. Κοίταξε, θα μπορούσα να ψάξω να βρω και άλλες πηγές, αλλά από ό,τι φαίνεται θα χάσω τον χρόνο μου.
2. Ε ναι, δεν είπα κάτι διαφορετικό.
3. Και πάλι, τα σχολικά βιβλία παραμένουν ανεπαρκή σε σχέση με τα θέματα που πέφτουν.
5. Πέραν της εξειδίκευσης, δες λίγο και μια άλλη πτυχή (http://sourotiri.blogspot.com/2008/08/blog-post_28.html) του γιατί υπάρχουν τόσες σχολές σήμερα. Δεν γίνεται η Ελλάδα να βγάζει 70 χιλιάδες πτυχιούχους κάθε χρόνο και να μην έχει τεχνίτες. Αλλά ας μην την ανοίξουμε αυτήν την κουβέντα, γιατί θα ξεφύγουμε.

ria είπε...

ηθελα να διαβάσω και τα σχόλια του ανώνυμου, αλλά δεν μπορώ να διαβάζω έτσι, μου προκαλεί πονοκέφαλο. είναι δύσκολο να βάλει το πληκτρολόγιο στα ελληνικά!

Lonely είπε...

Ria otan blepo sxolia tetoioy eidous kathistatai ideologika kai mono iperbolika para poli diskolo :) den mporo ta kleista miala blepeis pou exoun sinithisei se tetrimena monopatia...kai lipamai idiaitera pou einai kai goneon... :)

pao na diabaso to post sou sourotiri.

sirina είπε...

Μεγαλη συζητηση επιασες ρε Σουρ παλι!

Οπως σε καθε περιπτωση, ετσι και σε αυτην δεν υπαρχει μια σωστη αποψη. Ολα αυτα που ειπες προφανως και ισχυουν σε πολλα φροντιστηρια και μαλιστα σε αλλα τοσα η κατασταση ειναι ακομα χειροτερη.

Απο την προσωπικη μου αποψη σαν μαθητρια αλλα και σαν καθηγητρια ξερω οτι στα φρο μπορεις να βρεις υπερβολικες Χρεωσεις, κακογραμμενα βοηθηματα(ή και καθολου βοηθηματα), βαριεστημενους καθηγητες και καμια βοηθεια ως προς τον επαγγελματικο προσανατολισμο. Δυστυχως για μενα ετσι ηταν το φρο στο οποιο πηγαινα σαν μαθητρια, αλλα επειδη παντα τα καταφερνα δεν καταλαβαινα ποσο κακο μου εκανε. Στο ιδιο φρο βεβαια, υπηρχε μια συγκλονιστικη λατινικου τις σημειωσεις της οποιας χρησιμοποιω μεχρι σημερα και δυο μαθηματικοι που με εκαναν να γραψω μαθηματικα καλυτερα απο φιλολογικα, παροτι μπηκα στην φιλολογια. Μη σου τυχει ειναι.

Απο την αλλη, παντα θα ειμαι ορκισμενη φαν των ιδιαιτερων και οχι γιατι ζω απο αυτα. Στα ιδιαιτερα καταρχην μπορεις να παζαρεψεις την τιμη και να βρεις κατι που σου ταιριαζει. Παιδαγωγοι ειμαστε, επιβαλεται να κανουμε καλες συμφωνιες και για μας αλλα και για την οικογενεια.

Επισης, επειδη το μαθημα γινεται μεσα στο σπιτι, ο γονιος εχει την αμεση εποπτεια. Ακουει το μαθημα, ακουει την συμπεριφορα του καθηγητη, βλεπει πως αλληλεπιδρα με το παιδι και γενικα εχει σφαιρικοτερη γνωση σχετικα με το τι πληρωνει.

Επισης, στο ιδιαιτερο, τα 60 λεπτα που ευκολα γινονται 70(δεν καθομαστε με το ρολοι στο χερι), το παιδι δεν μπορει να αφαιρεθει, να μιλησει με συμμαθητες, να κανει κοπανα, να βαρεθει. Αλλωστε η διδασκαλια ειναι εξατομικευμενη και αναλογη με τις ικανοτητες αλλα και τις βαθμολογικες του προσδοκιες.

Ολα αυτα προφανως, ισχυουν αν ο καθηγητης ειναι καλος, αλλα αυτο το θεωρω προαπαιτουμενο για την συζητηση μας. Προφανως θα βρεις εξαιρετικους φροντιστηριαδες, ιδιαιτεραδες, καθηγητες σχολειου ή ακομα και ενισχυτικης. Απλα πρεπει να μπορεις να διακρινεις ποιος ειναι ο καλος και ωφελιμος παιδαγωγος και μετα αποκλειεται να απογοητευτεις.

Υ.Γ Στο σχολιο σου Σουρ, οτι τα ιδιαιτερα ειναι μονο για μαθητες του 13-17 επετρεψε μου να διαφωνησω.

Ολα αυτα που προανεφερα ειναι ωφελιμα για καθε μαθητη, ανεξαρτητου βαθμου, γιατι ακριβως ειναι εξατομικευμενα. Με την ιδια ευκολια που ο καλος δεν θα ωφεληθει σε ενα δεκαμελες τμημα φρο, εξισου δεν θα ωφεληθει και ο κακος, αφου θα χανεται μεσα στο πληθος των συμμαθητων του. Ισα ισα ο κακος ή μετριος μαθητης ειναι αυτος που χρειαζεται εξατομικευμενη βοηθεια γιατι αυτος ειναι με τα πιοτερα κενα και την μεγαλυτερη αδιαφορια. Γενικα, απο την μικρη μου πειρα εχω δει απο το ιδιαιτερο να ωφελουνται και καλοι και κακοι μαθητες εξισου.

Sourotiri είπε...

Sirina, ευχαριστώ και για την δική σου κατάθεση των εμπειριών σου :) Σαφώς και το ιδιαίτερο είναι περισσότερο αποτελεσματικό, δεν το συζητάμε. Αλλά μην ξεχνάς πως, όσο καλή τιμή και αν κάνεις, το κόστος του ιδιαίτερου θα είναι υπερδιπλάσιο (στην καλύτερη περίπτωση) από αυτό του ιδιαιτέρου.

Αν σκεφτείς ότι σε ένα μέσο φροντιστήριο ο γονιός δίνει 3500 ευρώ για 8 μήνες μαθημάτων, πάμε στα 400 ευρώ τον μήνα (φυσικά υπάρχουν και πολύ πιο ακριβά φροντιστήρια).

Αν τώρα σκεφτείς ότι ένα παιδί που κάνει ιδιαίτερα κάνει το λιγότερο 10 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή 40 τον μήνα, και μια καλή τιμή για την μια ώρα μαθήματος είναι τα 25 ευρώ, μιλάμε και πάλι για 1000 ευρώ τον μήνα.

(Για την Γ' Λυκείου αναφέρομαι, έτσι;)

Όσο για την κλίμακα, παρεξήγησες: Είπα ότι θεωρώ πως οι μαθητές του 13-17 μπορούν να επωφεληθούν περισσότερο από ένα τμήμα, ενώ οι χειρότεροι και οι καλύτεροι μαθητές από αυτό το 13-17 επωφελούνται περισσότερο από το ιδιαίτερο.

Δεν είναι φυσικά κανόνας αυτό, είναι απλά η λογική συνέπεια της απόδοσης του ίδιου του καθηγητή. Αν έχεις ένα 7μελές ανομοιογενές τμήμα (όπως συνήθως γίνεται) με μαθητές του 10, του 12 μέχρι το 20, ε αναγκαστικά και το μάθημα που θα κάνεις θα είναι κάπου στην μέση.

sirina είπε...

Σουρ μου εχεις δικιο σε ολα, αλλα θα σταθω σε ενα σημειο που με εκανες να πνιγω με τα δημητριακα που τρωω.

Αγαπη μου ομορφη, τα 25 ευρω ειναι ενα ονειρο ττρελο ονειρο απατηλο για τους περισσοτερους απο εμας, και δε μιλω μονο για μενα. Προσωπικα αν με ρωτας το πολυ 15 εχω πιασει αλλα η βασικη μου αμοιβη ειναι 190 με 13 ευρω. Συμφερω δε μπορεις να πεις.

Sourotiri είπε...

190 ευρώ; :ΡΡΡΡ (Μάλλον 10 εννοούσες)

Κοίτα, η τιμή που σου είπα δεν αφορά καν τις δικές μου τιμές, κι εγώ χαμηλότερα ζητάω. Είναι όμως η εκτίμησή μου από τα όσα ακούω να παίρνουν καθηγητές με 10ετή εμπειρία και βάλε. Φυσικά αυτό το ποσό διαφέρει από πόλη σε πόλη, από περιοχή σε περιοχή και από καθηγητή σε καθηγητή. Και επίσης σαφώς διευκρινίζω ότι μιλάω για Γ' Λυκείου.

Εδώ θα σου πω και ότι έχω ακούσει γονέα να απορρίπτει καθηγητή που ζητάει μικρή τιμή γιατί θεωρεί ότι αν ο ίδιος ο καθηγητής τιμολογεί την δουλειά του χαμηλά, μάλλον δεν θα είναι και τόσο καλός. Αν αυτό είναι λογικό ή παράλογο, επαφίεται στην σκέψη του καθενός.

sirina είπε...

Δεν μπορω να παιρνω εγω 190 ευρω την ωρα? Χαχαχαχαχα!

Ναι οντως αν ζητας πολυ χαμηλα σε απορριπτουν το χω ακουσει και εγω. Παντως το χω θεσει οριο στον εαυτο μου κατω απο τα 10 να μην πεφτω. Μονο οι φωτοτυπιες των φιλολογικων και το περα δωθε ειναι ενα καποιο κοστος.