Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

Εκνευρίζομαι.

Με τους ζηλιάρηδες ανθρώπους.
Ένα λεπτό. Εδώ δεν μιλάμε για την ζήλεια εκείνη που, εν είδη πειράγματος, φαίνεται ως αστεϊσμός σε μια σχέση. Δεν θα φτάσω καν στο άλλο άκρο, που είναι η ζήλεια που ελέγχει την λογική ενός ανθρώπου και τον ωθεί να κάνει πράγματα παράλογα. Θα πω όμως ότι θεωρώ πως η ζήλεια είναι κάτι που, αφενός δεν έχει κανένα αποτέλεσμα, αφετέρου δείχνει πολλά στοιχεία για το ποιόν αυτού που ζηλεύει.

Ρε κοπέλα μου γλυκιά, πάρτο χαμπάρι, όσο και να ζηλεύεις τον δικό σου, αν αυτός είναι αποφασισμένος να τον χώσει σε κάποια άλλη, θα βρει τον τρόπο να το κάνει. Κι εσύ αγόρι μου, που νομίζεις ότι η γκόμενα/γυναίκα σου είναι πλήρως ελεγχόμενη, να ξέρεις ότι όταν την παίρνεις τηλέφωνο και σου λέει ότι είναι στην φίλη της την Ελένη, είναι στα μπουζούκια με την παρέα της (που έχει και αγόρια), και έχει βγει έξω και έχει περπατήσει ένα χιλιόμετρο για να έχει ησυχία και να νομίζεις εσύ ότι είναι σε σπίτι.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της μαλακισμένης συνήθειας; Αυτός που ζηλεύει, και την ζαχαρένια του χαλάει (αφού βρίσκεται συνέχεια με το άγχος μήπως φυτρώνουν κέρατα), και καταπιέζει τον άλλον, και ο άλλος αναγκάζεται να βρει τρόπους να ξεφύγει από αυτήν την καταπίεση. Αν κάποιος έχει μια φορά την προδιάθεση να απατήσει τον σύντροφό του, αν αυτός είναι ζηλιάρης, αυτή η προδιάθεση πολλαπλασιάζεται.

Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβει κάποιος;

Με τους ανθρώπους που κάνουν γενικεύσεις.
Είναι ξέρεις το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο να λες εκφράσεις τύπου "Τούρκος καλός μόνο νεκρός", "όλοι οι άντρες είναι μαλάκες", "όλες οι γυναίκες είναι πουτάνες", ή "είναι πουτάνα όλων των γαύρων η μάνα". Αν δεν πρόκειται για κάτι προφανές, π.χ. "Όλοι οι μουσουλμάνοι είναι μουσουλμάνοι", μην το κάνεις, εκτίθεσαι. Μην μιλάς καν για την πλειοψηφία της κοινωνικής ομάδας που στοχοποιείς, μίλα για το σύνολο ή την πλειοψηφία των ατόμων που εσύ έχεις γνωρίσει.

Όχι τίποτα, θα βρεθείς καμιά φορά απέναντι σε κάποιον που τον έχεις κράξει (ή έχεις κράξει το σύνολο στο οποίο ανήκει) και μπορεί να πέσεις από τα σύννεφα. Όπως τότε που είχα μια συνάδελφο μου, που, κρίνοντας από τους συγχωριανούς της, έλεγε ότι οι Πόντιοι είναι χοντράνθρωποι, κακότροποι, κολλημένοι, χωριατλαμάδες και ξεροκέφαλοι. Και όταν της είπα ότι είμαι κι εγώ Πόντιος, η φάτσα της έγινε απολαυστική σαν cheesecake από τα Applebees.

Αν δεν τους έχεις γνωρίσει όλους όσους στοχοποιείς, μην το κάνεις, εκτίθεσαι!!!

Με τους ανθρώπους που δεν μπορούν να κάνουν διάλογο.
Δεν είπα ότι θέλω να σε αλλάξω, γαμώ το κέρατό μου, ούτε ότι θέλω να σου επιβάλλω την γνώμη μου. Οι ατάκες λοιπόν τύπου "έτσι πιστεύω και αν σου αρέσει" ή "αν σε ενοχλεί τόσο μην ασχολείσαι" περιττεύουν. Το να διώχνεις κάποιον από έναν διάλογο είναι άσχημο πράγμα. Να ξέρεις πάντως, αν υπάρχει μια περίπτωση να σε ακούσω και να ενστερνιστώ μάλιστα κάποιο μέρος της σκέψης σου (γιατί δεν είμαι ο υπεράνθρωπος φιλόσοφος που τα έχει σκεφτεί όλα από πριν) που δεν είχα σκεφτεί, με μια τέτοια ατάκα απορρίπτω όχι μόνο την άποψη αλλά και εσένα τον ίδιο που την εκφράζεις.

Στο κάτω κάτω, είμαι της άποψης ότι αν όλοι μας λέγαμε όσα μας ενοχλούσαν -εχμ... όσα πραγματικά μας ενοχλούσαν- θα ζούσαμε σε έναν καλύτερο κόσμο, τόσο στο επίπεδο των διαπροσωπικών μας σχέσεων μέχρι και στο επίπεδο του κράτους. Η φράση "έλα μωρέ, σιγά", είναι αυτή που μας έχει εγκλωβίσει, και κατά βάθος το ξέρεις. Είναι γελοίο από την μια να υπερασπίζεσαι την ελευθερία του λόγου και από την άλλη να απορρίπτεις τον αντίλογο, πως να το κάνουμε. Δεν λέω ότι είναι εύκολο, λέω απλώς ότι ακόμη και η προσπάθεια αρκεί.

Με τους Μετά Χριστόν Προφήτες.
Είναι εκείνη η ομάδα των ανθρώπων, που πάντα θα βρεθεί να σου πει μια μαλακία για κάτι που έχει γίνει και έχει τελειώσει.

Τέτοιους για παράδειγμα έχουμε συναντήσει στον κοινωνικό μας κύκλο σχετικά με τον γάμο. "Τί; Κλείσατε στο Α μαγαζί; Α δεν είναι καλό, άσε που είναι και ακριβό". Ε να μην έρθεις μωρή πατσαβούρα αν δεν είναι καλό, εμάς αυτό μας άρεσε, αυτό διαλέξαμε γαμώτο. Και αν σου φαίνεται ακριβό, να κάνεις τον γάμο του παιδιού σου αλλού, δεν σου είπα να πληρώσεις τίποτα, ΝΑ ΜΕ ΤΙΜΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΑΜΗΜΕΝΗ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΑΝΤΡΕΥΟΜΑΙ σου είπα. Στην τελική, τι να το κάνω τώρα που μου το λες; Έχει νόημα;

"Τι; Πήρατε αυτοκίνητο ΤΟΥΟΤΑ; Έχω ακούσει ότι τα τελευταία μοντέλα είναι ελαττωματικά". Εσύ ρε καραγκιόζη πιστεύεις ότι δεν το ψάξαμε πριν το πάρουμε το αμάξι; Για πες μου, μας θεωρείς τόσο ηλίθιους να δώσαμε έναν σκασμό λεφτά χωρίς να έχουμε κάνει όσες ερωτήσεις μπορούσαμε σε ανθρώπους που δεν έχουν απλά "ακούσει" κάτι συγκεκριμένο; Τι μου έρχεσαι ΜΕΤΑ και μου το λες, τι περιμένεις, να γυρίσω το αυτοκίνητο πίσω; Τι θέλεις, να μου χαλάσεις την διάθεση; Όπως θα λέγαμε και στο twitter, #asemas.


Θα σταματήσω εδώ, αρκετά για σήμερα :)

9 σχολίασαν...:

Ανώνυμος είπε...

"Αν κάποιος έχει μια φορά την προδιάθεση να απατήσει τον σύντροφό του, αν αυτός είναι ζηλιάρης, αυτή η προδιάθεση πολλαπλασιάζεται."

μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό;

ria είπε...

τους γκρινιάρηδες δεν τους αντέχω ούτε εγώ...

καλές γιορτές να χαρείτε με την καλή σου!

An-Lu είπε...

Ασε καταλαβα...πολλοι οι δικτατορισκοι στην παρεα σας...

Sourotiri είπε...

Ανώνυμε, απλά πιστεύω ότι αν είσαι έναν άνθρωπο που μπορεί και κάποια στιγμή να θέλει να τσιλιμπουρδίσει, αν τον καταπιέσεις και από πάνω, αυτή η διάθεση θα του βγει και πιο γρήγορα και πιο έντονα.

Ria, καλές γιορτές επίσης ;)

An-Lu, πολλοί οι δικτατορίσκοι όχι μόνο στην παρέα μας, αλλά και γενικότερα ;)

Χρήστος είπε...

Ώρες ώρες σκέφτομαι ποιο είναι το πραγματικό νόημα να τα σκέφτεται κανείς όλα αυτά.

Ζούμε σε έναν κόσμο ηλιθίων και εγωιστών. Ποιο το νόημα να μας ενοχλεί αυτό;

Τα λεω σε σένα όσο και σε μένα.

Σε πρώτη ανάγνωση του κειμένου σου χαίρομαι που υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν τέτοιες σκέψεις.

Καλό βράδυ.

Τουρνέ στα νησιά είπε...

θα συμφωνήσω στο 2,3και4 αλλά με πειράζει περισσότερα από όλα το 1ο γιατί επηρεάζει την ζωή μου περισσότερο.

υ.γ και να φανταστείς ότι τα είχα με τύπισσα που είχε όλα τα παραπάνω!

Γαμάει και Δέρνει είπε...

Σκέφτηκα πολύ όλα όσα έγραψες. Πάρα πολύ, ειναι η αλήθεια. Βγήκα να περπατήσω και συνέχισα να σκέφτομαι. Προσπαθούσα να καταλάβω τι μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση σε όλα αυτά που έγραψες τόσο ώστε να μείνω για μερικά λεπτά με ανοιχτό το στόμα. Τελικά το κατάλαβα. Κατάλαβα τι ηταν αυτό που κόντεψε να με "στείλει" αδιάβαστη. Το cheesecake από τα Applebees! Ναι! Από όλα κρατάω αυτό και πορεύομαι στην άγευστη ζωή μου!

(φαντάζομαι δεν περίμενες κανα σοβαρό σχόλιο, έτσι?)

Καλές γιορτές μικρό...γλυκό...οικιακό σκέυος (ηδονής)!

Lali είπε...

να δεις ποιο στρουμφάκι μου θύμισες... Γκρινιάρη το λεγανε....;

Χρόνια πολλά βρε!

ασωτος γιος είπε...

και εγώ εκνευρίζομαι μ όλους αυτούς
έχεις δίκιο