Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Φύγαμε!!!

Λοιπόν, αγαπητοί μου αναγνώστες. Το μπλογκάκι θα κλείσει για καμιά δεκαπενταριά μέρες, λόγω διακοπών, βεβαίως, βεβαίως.

Τα ξαναλέμε λοιπόν από τον Μάιο πάλι, με πλήρη ανταπόκριση και φωτογραφικά ντοκουμέντα από το ταξίδι που έχουμε ετοιμάσει εδώ και καιρό :)

Εύχομαι σε όλους σας, καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα, και τα συναφή ;)

Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Προβληματισμός για τις Low-Cost αεροπορικές εταιρείες. Αξίζει τόσο τελικά;

Αφορμή για αυτό το ποστ μου στάθηκε μια συζήτηση που είχαν στο wall μου στο Facebook η μέλλουσα γυναίκα μου (μα τι λυρικός που είμαι ώρες-ώρες) και ο καλός μου φίλος Left Titty από την άλλη. H όλη συζήτηση ξεκίνησε όταν έγραψα στον τοίχο μου ότι η Czech Airlines διέκοψε όλες τις πτήσεις της από Θεσσαλονίκη προς Πράγα, και άρα, ως αποτέλεσμα αυτού, όσοι εξυπηρετούμασταν από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, χάσαμε και όλες τις συνδέσεις με πλειάδα ευρωπαϊκών πόλεων από την Πράγα. Η Czech Airlines ήταν μια από τις αγαπημένες μου εταιρείες, με άψογη εξυπηρέτηση, βολικές ώρες πτήσεων (έφευγες από Θεσσαλονίκη 5 το πρωί και στα καπάκια έπαιρνες ανταπόκριση από την Πράγα και έφτανες στον προορισμό σου νωρίς το πρωί) και πάρα πολύ καλές τιμές. Το ίδιο ακριβώς κάνει και η Swiss μέσω Ζυρίχης, μόνο που οι τιμές της δεν είναι πάντα καλές.

Κάπου εκεί, ο Left Titty πήγε να με καθησυχάσει, λέγοντας μου πως ξεκίνησε η Ryanair πτήσεις από Θεσσαλονίκη. Και εκεί άνοιξε η συζήτηση μεταξύ του Left και της Linas περί των low cost εταιρειών. Ο Left υποστήριζε πως "αν είναι να γλιτώσει 200€ δεν τον νοιάζει πως θα πάει", με την Λίνα να έχει ενστάσεις σχετικά με το αν είναι τόσα τα λεφτά που γλιτώνεις. Δυστυχώς, μιας και δεν τους γνωρίζετε, δεν έχει νόημα να σας μεταφέρω αυτούσια τα σχόλια, που σε μένα προκαλούν αρκετό γέλιο :) Anyway.

Το θέμα για μένα είναι πως οι lowcost εταιρείες μάλλον δεν είναι και τόσο lowcost τελικά. Και ΟΚ, αντιλαμβάνομαι πως κάποιος μπορεί να πουλήσει μούρη αν μου πει πως έκλεισε εισιτήριο για Λονδίνο με 20€, ενώ εγώ ο μαλάκας το βρήκα με 300€, αλλά με 20€ ξέρω και εγώ να πηγαίνω Λονδίνο, αν είναι να μην επιστρέψω, να μην πληρώσω φόρους αεροδρομίου, να μην έχω βαλίτσες μαζί μου, να μην έχω συγκεκριμένη θέση στο αεροπλάνο και να μην πιω ούτε ένα ποτήρι νερό στον αέρα. Και λες δεν γαμιέται, το νερό και η συγκεκριμένη θέση ας πάνε στον διάολο, αλλά τα υπόλοιπα;

Δεν βάζω στον γενικό λογαριασμό καν θέματα ασφάλειας πτήσης, σωσιβίων που είναι αμφίβολο αν υπάρχουν, ελλιπούς συντήρησης αεροπλάνων (που είχε ακουστεί ειδικά για την Ryanair), και τα λοιπά.

Από καθαρή περιέργεια έκατσα και έψαξα εισιτήρια για το καλοκαίρι που μας έρχεται.

Ας πούμε ότι θέλουμε να πάμε από την Θεσσαλονίκη στο Λονδίνο τον Ιούλιο, με αδιάφορες ημερομηνίες. Σε κάθε περίπτωση, έχω διαλέξει τις φτηνότερες τιμές που προσφέρουν η Easyjet, η Ryanair και οι υπόλοιπες κανονικές εταιρείες.

Η Easyjet με πάει με 254€, με μια βαλίτσα φυσικά:

Ένα από τα βασικά μειονεκτήματα αυτής της λύσης βέβαια, είναι ότι χάνω όλη την μέρα της επιστροφής, μιας και αυτή ξεκινάει στις 5 το πρωί.

Η RyanAir μου λέει ότι με πάει με 73€:


Αλλά "ξεχνάει" κάποια πράγματα: Τα 12€ για το administration fee (6€ για το πήγαινε και 6€ για το έλα) και τα 60€ για την εικοσάκιλη -συνήθως- βαλίτσα μου (30€ για το πήγαινε και 30€ για το έλα). Άρα στο σύνολο, με πάει και με φέρνει στο Λονδίνο με 145€. Επίσης, φτάνω Λονδίνο νωρίς το βράδυ, άρα στην ουσία πάει χαμένη η πρώτη μέρα του ταξιδιού μου και πληρώνω τζάμπα μια νύχτα στο ξενοδοχείο.

Εγώ πάντως σε αυτήν την περίπτωση θα διάλεγα την Malev, που με πάει και με φέρνει με 253€ (όσα και η Easyjet δηλαδή), θα μου έδινε την ευκαιρία να έχω ολόκληρη την πρώτη μέρα μπροστά μου (και άρα, να πιάσουν τόπο τα λεφτά εκείνης της νύχτας στο δωμάτιο) και τουλάχιστον να κοιμηθώ καλά πριν την επιστροφή και να φάω πρωινό σαν άνθρωπος την μέρα της επιστροφής. Μα θα μου πεις, πάλι βγαίνουν 100€ παραπάνω, αλλά για μένα κάποια πράγματα που δεν είναι μετρήσιμα, αξίζουν παραπάνω.


Εντύπωση επίσης μου προκάλεσε και η Στοκχόλμη ως προορισμός της RyanAir. Δεδομένου ότι πέρσι το καλοκαίρι ήμουν εκεί, έψαξα πάλι για ημερομηνίες μέσα στον Ιούλιο, τόσο με την RyanAir, όσο και με τις κανονικές εταιρείες. Τα αποτελέσματα είναι σχεδόν αστεία.

Η RyanAir με πηγαίνει και με φέρνει με 186€, στα οποία, αν προσθέσουμε και τα 72€ που λέγαμε και πριν, φτάνουμε στα 258€. Αν μείνατε με ανοιχτό το στόμα από την τιμή, που να μάθετε ότι αυτό το "Skavsta" που θα προσγειωθείτε απέχει περίπου 1 ώρα με αυτοκίνητο από την ίδια την Στοκχόλμη και δεν έχει μετρό (!), την ίδια στιγμή που το κανονικό αεροδρόμιο της πόλης, το Arlanda απέχει 20 με 25 λεπτά. Και άντε καλά, πες ότι από το Skavsta θα βρεις τον δρόμο σου προς την πόλη το μεσημέρι που θα φτάσεις, πως σκατά θα είσαι εκεί δεδομένου ότι πρέπει να μπεις στο αεροπλάνο 7 η ώρα το πρωί όταν θα γυρνάς θα μου πει κανείς;


Και στην τελική, γιατί να μην πάω με την Malev, που και στο Arlanda με πάει, και δεν χάνω ούτε την μέρα του πήγαινε ούτε την μέρα του έλα, και λιγότερα λεφτά κάνει;;;


Ας φτάσω όμως και σε κάποιο point, γιατί σαν πολλά λέω.

Σαφώς και στις low-cost εταιρείες μπορείς να βρεις καλές τιμές, πολλές φορές καλύτερες από των κανονικών εταιρειών. Το ίδιο όμως συμβαίνει και με τις κανονικές εταιρείες. Επίσης ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των lowcost εταιρειών είναι ότι σε πάνε απευθείας στον προορισμό σου, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, όπως συμβαίνει πολύ συχνά με τις κανονικές.

Όμως πραγματικά, κάτσε και βάλτα όλα κάτω, τόσο τα μετρήσιμα, όσα και τα μη μετρήσιμα δεδομένα. Συνυπολόγισε τα γελοία κόστη -που δεν μπορείς να αποφύγεις- των check-in (λες και μπορείς να πετάξεις χωρίς να κάνεις check-in!!!), των βαλιτσών, των φόρων, των τελών και ξέρω 'γω τι άλλο. Συνυπολόγισε αν θα πληρώσεις γαμησιάτικη βραδιά σε κάποιο ξενοδοχείο επειδή φτάνεις 9 το βράδυ. Συνυπολόγισε το ίδιο για το αν φεύγεις 7 το πρωί από το ταξίδι σου. Συνυπολόγισε τον παραπάνω χρόνο που θα χάσεις αν το αεροδρόμιο στο οποίο προσγειώνεσαι είναι 50 ή 100 χιλιόμετρα μακριά από το κανονικό αεροδρόμιο της πόλης, και το επακόλουθο παραπάνω κόστος που θα έχει η μεταφορά σου προς την πόλη.

Και εν τέλει, αναρωτήσου αν αξίζει τον κόπο.

Ούτε και μένα μου τρέχουν από τα μπατζάκια, αλλά νομίζω ότι δεν αξίζει.

Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

Περιδιαβαίνοντας τις μικρές αγγελίες (part 6)

Αγαπητοί Αναγνώστες...

(Πρόλογος)

Διανύουμε μια πολύ δύσκολη -οικονομικά- εποχή.

Το πλήθος των ανθρώπων που ζει κάτω από το όριο της φτώχειας έχει φτάσει σε πρωτοφανή για την χώρα μας επίπεδα.

Το ίδιο συμβαίνει και με το ποσοστό ανεργίας.

Είναι γενική ομολογία ότι στον περισσότερο κόσμο δεν φτάνουν τα χρήματα για να ζήσει. Πάρα πολλές οικογένειες κάθε μήνα μπαίνουν μέσα, ακόμη και αν έχουν περικόψει τα περιττά έξοδα.

Η τιμές της βενζίνης και του πετρέλαιου έχουν χτυπήσει κόκκινο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ολοένα και αυξανόμενη άνοδο των τιμών των προϊόντων.

Ο κόσμος δεν μπορεί να αγοράσει τα προϊόντα που αγόραζε μέχρι πρότινος. Ούτε σε ποσότητα, ούτε σε ποιότητα.

Τα μαγαζιά βλέπουν τους τζίρους τους να πέφτουν, και ως αποτέλεσμα, και τα κέρδη. Πολλά μαγαζιά απολύουν κόσμο για να επιβιώσουν. Άλλα, απλά κλείνουν.

Μέσα σε αυτόν τον φαύλο κύκλο, ο καθένας από μας προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο για τον εαυτό του και την οικογένειά του. Είμαι σίγουρος ότι όλοι μας έχουμε δει φαινόμενα που δεν πιστεύαμε ότι θα βλέπαμε. Αν είμαστε και αρκετά μεγαλύτεροι, δεν πιστεύαμε ότι θα ξαναβλέπαμε.

Κάποιοι όμως το παρακάνουν.

Το πόσο το παρακάνουν βέβαια, πλέον δεν είναι αφορμή για σχόλια. Είναι αφορμή για προβληματισμό.

(Κυρίως μέρος)

Αυτή η δημοσίευση της ενότητας "Περιδιαβαίνοντας τις μικρές αγγελίες" είναι για κλάμματα, τουλάχιστον στο πρώτο της μισό.

Ιδού:


"Πωλείται μαύρο σουτιέν ελάχιστα φορεμένο γιατί έχω χάσει τις ραντούλες και είναι στραπλες. Αγοράστηκε από κατάστημα της Θεσσαλονίκης 25€ και το δίνω 10€".

"Πωλείται μαύρο σουτιέν μέγεθος 85 C ελάχιστα φορεμένο με σίδερο από κάτω. Τα λουράκια βγαίνουν κιόλας και γίνεται στραπλες. Αγορασμένο από κατάστημα. Η τιμή του ήταν 19,90 και το πουλάω 10€".

Σας την γάμησα την διάθεση; Σας την γάμησα.

Θα επανορθώσω όμως. Και μάλιστα άμεσα.

Μερικοί λοιπόν, ολοφάνερα έχουν ανάγκη ακόμη και από ευτελή ποσά, όπως τα 10€, όπως η κυρία πιο πάνω.

Μερικοί όμως, συνεχίζουν να προκαλούν τα τρανταχτά γέλια μου, καθώς περιδιαβαίνω τις μικρές αγγελίες.

Συνάντησα μία αγγελία, που, αν είχα μπροστά μου τον συντάκτη της, ένα πράγμα θα τον ρωτούσα:

Ρε φίλε, τόσα σου λείπουν;

Είπαμε να χρειαζόμαστε λεφτά, αλλά όχι και έτσι:



"Πωλούνται 3 στρινγκ και 3 τάνγκα... Για ειδικές περιστάσεις... Σχεδόν Φορεμένα! Δεκτή και η δοκιμή... Ευχαριστώ... Τιμή ευκαιρίας: 1200 το πακετάκι... Όποιος προλάβει..."

Δηλαδή, για να καταλάβω... ΠΟΣΟ σέξι μπορεί να είναι αυτά τα εσώρουχα για να κάνουν 1200€; Για ΠΟΣΟ ειδικές περιστάσεις προσφέρονται...;;; Και τι εννοείς ρε φίλη "Σχεδόν φορεμένα"...;!;!;!; Δηλαδή πήγες να τα βάλεις, τα σήκωσες μέχρι το γόνατο και είπες "γάμησέ το μωρέ, ας μην τα φορέσω, παραείναι σέξι για μένα";

Και φυσικά... Τελικά πρόλαβε κανείς, ή, αν πάρω τηλέφωνο τώρα, 4 μήνες μετά την αγγελία, θα προλάβω το κελεπούρι; Ε;


Εδώ είναι τα υπόλοιπα μέρη, για να θυμούνται οι παλιοί, και να γελάνε οι νεότεροι:

Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

Το πρόγραμμα των πανελληνίων εξετάσεων 2011

Πέμπτη 12/5/2011
Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Σάββατο 14/5/2011
Βιολογία Γενικής Παιδείας
Φυσική Γενικής Παιδείας
Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Ιστορία Γενικής Παιδείας

Δευτέρα 16/5/2011
Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Τετάρτη 18/5/2011
Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης
Χημεία Κατεύθυνσης (Τεχνολογική, κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής)
ΑΟΔΕ Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Παρασκευή 20/5/2011
Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Δευτέρα 23/5/2011
Λατινικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης
Ηλεκτρολογία Κατεύθυνσης (Τεχνολογική, κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής)
Ανάπτυξη Εφαρμογών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Τετάρτη 25/5/2011
ΑΟΘ Επιλογής

Λήξη μαθημάτων σχολικού έτους: Τρίτη 10 Μαΐου 2011.

Αναλυτικότερα, κάντε κλικ εδώ.