Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012

Βιέννη: A christmas city :)

Έχοντας περάσει ένα 2011 που στο μεγαλύτερο μέρος του ήταν απαίσιο, κάποια χρήματα που μας ήρθαν από το πουθενά μας ώθησαν στην απόφαση να τα επενδύσουμε σε ένα ακόμη ταξίδι. Ο προορισμός μας ήταν η Βιέννη, η πρωτεύουσα της Αυστρίας.

Πριν αρχίσω τις εντυπώσεις μου από την πόλη της Βιέννης, θα αναφέρω κάποια "τεχνικά" στοιχεία του ταξιδιού μας. Πετάξαμε από Θεσσαλονίκη με Malev προς Βουδαπέστη με ταυτότητα (πολύ μέτρια εταιρεία παρεμπιπτόντως) και από εκεί πήραμε λεωφορείο (η εταιρεία μας ήταν η Orangeways) για την Βιέννη (διάρκεια ταξιδιού 3 ώρες). Ο λόγος που κάναμε αυτήν την παράκαμψη ήταν οικονομικός, μιας και έτσι το ταξίδι βγήκε περίπου 210€ το αεροπορικό συν 17€ το λεωφορείο (πήγαινε-έλα) κατά άτομο.

Βιέννη λοιπόν. Μια πόλη που, αν δεν έχεις επισκεφθεί κάποια από τις μεγάλες πόλεις της περιοχής (Μόναχο ή Πράγα για παράδειγμα), μπορεί να σε μαγέψει. Εμείς που έχουμε επισκεφθεί τόσο την Πράγα όσο και πολλές γερμανικές πόλεις, δεν μπορώ να πω ότι μαγευτήκαμε, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι χόρτασε το μάτι μας ομορφιά!

Βολτάραμε πολύ στους κεντρικούς πεζοδρόμους της, θαυμάσαμε τα πανέμορφα κτίρια που βρίσκονται διάσπαρτα τόσο στο κέντρο όσο και παραέξω, φάγαμε τα παραδοσιακά τους πιάτα αλλά και τιμήσαμε τα φημισμένα (και υπερεκτιμημένα) βιεννέζικα γλυκά. Είδαμε μια πόλη φιλικότατη στους κατοίκους της, οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, είναι πολύ κουλτουρέ τύποι. Μιλώντας για κουλτούρα, επισκεφτήκαμε την Volksoper (=όπερα του λαού στα γερμανικά), και παρακολουθήσαμε το παραμύθι "Χάνσελ και Γκρέτελ" σε μορφή όπερας, μείναμε άφωνοι με το πόσο προσεγμένο ήταν το κτίριο της Όπερας του Λαού και αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν η κρατική Όπερα από μέσα.

Δεν αφήσαμε χαμένη την ευκαιρία να επισκεφθούμε την Χριστουγεννιάτικη Αγορά στην είσοδο του παλατιού του Schonbrunn (στο οποίο δεν μπήκαμε μέσα, έχοντας βαρεθεί από τα τόσα παλάτια που έχουμε δει στα ταξίδια μας), η οποία ήταν πανέμορφη και σε έβαζε κατευθείαν μέσα στο Χριστουγεννιάτικο κλίμα, παρέα με το ζεστό κρασάκι :) Πήγαμε και λίγο παραέξω με το τραμ 38, στο Grinzing, ένα προάστιο της Βιέννης, μια γραφικότατη περιοχή γεμάτη με παραδοσιακά ταβερνάκια, όπου φάγαμε υπό τους ήχους του -ζωντανού- βιολιού και ακορντεόν. Εννοείται -όπου γάμος και χαρά- ότι πήγαμε και στο Luna Park της πόλης, ανεβήκαμε στην ρόδα του -η πιο παλιά ρόδα της Ευρώπης-, το μόνο παιχνίδι που δούλευε (μιας και το Luna Park της Βιέννης είναι κλειστό τον χειμώνα).

Κάνοντας αυτήν την ανασκόπηση τώρα, λίγες μέρες μετά την άφιξή μας στην Ελλάδα, συνειδητοποιώ ότι η Βιέννη με έχει αφήσει με μια αίσθηση χαλαρότητας. Μας ρούφηξε μέσα της, στους ρυθμούς της, στον πολιτισμό της, στην ευγένεια των κατοίκων της. Για άλλη μια φορά, μια προηγμένη ευρωπαϊκή πόλη μας έδειξε τον τρόπο, πώς μπορεί κανείς να ζει ανθρώπινα και κυρίως όμορφα.

Δεν διαφέρει βέβαια σχεδόν σε τίποτα από αρκετές γερμανικές πόλεις (το κοντινό Μόναχο μοιάζει πολύ, ακόμη και ο χαιρετισμός "Γκρούσγκοτ" των κατοίκων των 2 πόλεων είναι ίδιος), και ίσως για αυτόν τον λόγο, παρόλη την αδιαμφισβήτητη ομορφιά της, μου λείπει το αίσθημα του ενθουσιασμού. Η αλήθεια βέβαια είναι πως την τελευταία μέρα πριν φύγουμε, κάνοντας τις τελευταίες μας βόλτες στο κέντρο, βλέπαμε τις ετοιμασίες που γίνονταν στο κέντρο για την Πρωτοχρονιά και μου ήρθαν αναμνήσεις από την Πρωτοχρονιά που έκανα πριν 12 χρόνια εκεί, που νόμιζα ότι περπατάω μέσα σε ένα παραμύθι.

Σε κάθε περίπτωση, είναι μια πόλη που προτείνω στον καθένα να επισκεφθεί, μιας και έχει πολλά να σου δώσει ως ταξιδιώτη.

Αρκετά όμως με τα λόγια, ας μιλήσουν οι φωτογραφίες :)

Η εξωτερική όψη της κρατικής Όπερας της Βιέννης.

Ένα πιάτο με την φημισμένη -και υπερεκτιμημένη- Sacher Torte.

Υπέροχα στολισμένο Χριστουγεννιάτικο δέντρο, σε κάποια βιτρίνα του κέντρου :)

Το Χριστουγεννιάτικο παζάρι, με φόντο το παλάτι του Schonbrunn.

Ένα από τα περίπτερα του παζαριού :)

Ο Ναός του Αγίου Στεφάνου, επιβλητικός, στο κέντρο της πόλης :)

Το δημαρχείο της πόλης :)

Στο πάρκο μπροστά από το δημαρχείο, τρενάκια πάνω στα κλαδιά τραβούσαν το βλέμμα μας :)

Η Αθηνά μπροστά από το κοινοβούλιο της Αυστρίας ή αλλιώς, το πώς θα έπρεπε να είναι το δικό μας κοινοβούλιο.

Η πιο παλιά ρόδα της Ευρώπης :)

...και η θέα από κει πάνω :)

Μέσα σε μια εκκλησία, στο Grinzing.

Παραδοσιακό αυστριακό σνίτσελ :)

Σκηνή από την όπερα του λαού :)

12 σχολίασαν...:

Endless Wannabe είπε...

Η δημοσιευση σου αυτη με αφηνει με μια αισθηση ενθουσιασμου(και λιγης ζηλιας :P)..Οι εικονες που περιγραφεις ειναι μαλλον ονειρικες(μπορω να το διακρινω και απο τις φωτογραφιες)..Επιφυλλασομαι να σου πω εντυπωσεις αν ποτε παω.. Καλη χρονια , με υγεια, ευτυχια και πολλα πολλα ταξιδια(αυτο ειναι και μια ευχη που δινω στον εαυτο μου..αγαπαω τα ταξιδια ,δεν εχω αξιωθει ομως ακομα να παω καπου στο εξωτερικο, στην Δυση που τοσα εχω ακουσει..:P

Ηappy New Year!

Y.Γ Αν θες τσεκαρε το blog μου, wannabeing.blogspot.com

Β.Ρ

Revekka είπε...

Και σε άλλα όμορφα ταξίδια!!! :)) Να περνάτε πάντα τέλεια!! (και την επόμενη φορά να μου φέρετε και μαγνητάκια!!)

Tzenouli είπε...

Υπέροχη πόλη όλο τον χρόνο. Σε αντίθεση με σένα δεν έχω επισκεφτεί άλλες γερμανικές πόλεις οπότε μπορείς να φανταστείς τον ενθουσιασμό μου! Όταν περιέγραψες τον τρόπο που πήγατε πραγματικά ήρθαν στο μυαλό μου τόσο ζωντανά όλα μιας και ζούσα Βουδαπέστη κι από εκεί πήγα Βιέννη. Υπέροχες οι φωτογραφίες με απολύτως σωστά σχόλια! Καλή χρονιά γεμάτη με ταξίδια! :)

Πιγκουίνος είπε...

Ζούπερ η Βιέννη! Άντε να σας πέφτουν συχνά ανέλπιστα λεφτουδάκια και να κάμετε περσσότερα ταξιδάκια να μας παίρνετε μαζί σας! Καλή χρονιά να'χουμε!

ria είπε...

στην πράγα δεν εχω πάει, αλλα στο βερολίνο πήγα. σαν τη βιέννη, δεν υπάρχει άλλη πόλη!

έχει κα΄τι μαγευτικό!

καλή χρονιά και η ώρα η καλή!

Ανώνυμος είπε...

χριστουγεννα στη Βιέννη δεν ειναι λίγο κλισε;

nickpet είπε...

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά να έχετε! Κι εμείς επισκεφτήκαμε τη Βιέννη στις αρχές του 2007. Ήταν όντως μαγευτική πόλη. Η μοναδική παραφωνία, όπως επισήμανες κι εσύ, ήταν η "περίφημη" sacher tarte η οποία μας άφησε, εκτός από άφραγκους, παγερά αδιάφορους. Είχαμε και την φαεινή ιδέα (η γυναίκα μου δηλαδή) να την "απολαύσουμε" στο ξενοδοχείο "Sacher Wien", εκί όπου λέγεται ότι πρωτοδημιουργηθηκε το περίφημο γλυκό. Anyway, όλα καλά, μακάρι να μπορούμε όλοι μας να δραπετεύουμε λιγάκι στο εξωτερικό, 1 φορά ανά 2 έτη.... Ίδωμεν!

Crazy Tourists είπε...

Τι ωραίο ταξίδι! Δεν έχω πάει Βιέννη (ούτε Μόναχο, ούτε Πράγα) και θέλω πολύ! Γενικά την έχω στο μυαλό μου, μαδί με την Πράγα, ίσως και τη Βουδαπέστη, σαν βγαλμένη από παραμύθι!
Καλή χρονιά, να περνάτε καλά, με αγάπη! Και να κάνετε και κανένα ταξιδάκι που τόσο πολύ θέλει το κορίτσι!! (Και πόσο την καταλαβαίνω!!) :)

Τρελοτουρίστρια

Sourotiri είπε...

Endless Wannabe, σου εύχομαι να καταφέρεις σύντομα να κάνεις το πρώτο σου ταξίδι :)

Ρεβέκκα, μείνε ανήσυχη :Ρ

Τζενούλι, α τα ξέρεις τα κατατόπια δηλαδή :)

Πιγκουίνε, καλή χρονιά!!!

Ρία, όντως, το Βερολίνο είναι το πιο διαφορετικό από τις γερμανικές πόλεις που έχω πάει σε σχέση με την Βιέννη! Καλή χρονιά και ευχαριστώ!

Ανώνυμε, κλισέ είναι η μαλακία που είπες.

Νικπετ, εμάς δεν μας φάνηκε τόσο ακριβή, μάλλον η τιμή της είναι χαμηλή σε σχέση τόσο με τις ελληνικές τιμές όσο και με την φήμη που υποτίθεται ότι κουβαλάει... Ένηγουεη, στα ταξίδια λοιπόν :)

Τρελοτουρίστρια, μπορείς να συνδυάσεις και τις 3 πόλεις που μου είπες, είναι αρκετά κοντά!!! Καλή χρονιά και σε σένα!

anemoscafe.blogspot.com είπε...

φιλε μου..
το ιδιο ταξιδι το εκανα 2010-2011
πρωτοχρονια 10μερες βιεννη-βουδαπεστη -πραγα.
η βιεννη ειναι μια καθαρη πολη με ανθρωπους που τους εμαθαν να μισουν τους ελληνες γιατι τους ειπαν οτι μας συντηρουν σαν χωρα γνωρισα εναν ελληνα που δουλευει ως barman σε μια pub εκει με 100ευρο μεροκαματο και θελει να γυρισει ελλαδα ειναι σοβινιστες...
μετα τις 11 νεκρωνει η πολη οσο για τη βιεννη εχει οντος μια κουλτουρα σαν πολη κολλημενη στα
παλια χωρις τιποτα πρωτοπωριακο.
να δειξει οσο για την πραγα ειναι μαγικη ερωτικη....ευχαριστω
καλα ταξιδια σε ολους μας
ανοιγουν οι οριζοντες..μας.

Sourotiri είπε...

Anemoscafe, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτά που μου είπες στην αρχή του σχολίου σου δεν τα αντιλήφθηκα, τουρίστας ων. Επίσης, μετά τις 11 νεκρώνουν όλες οι πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης (Βερολίνο, Μόναχο, Κολωνία, Στουτγκάρδη, Ντισσελντορφ, Βιέννη, Πράγα, Στοκχόλμη είναι τα παραδείγματα που μπορώ να σου μεταφέρω), άσε που αυτό για μένα δεν έχει να κάνει με την ομορφιά της πόλης.

Όντως πάντως, αν έχεις δει διάφορες άλλες πόλεις πρώτα, η Βιέννη δεν έχει να σου δειξει κάτι το πρωτοποριακό.

Καλά μας ταξίδια!

Πτυχιακές εργασίες είπε...

Ένας από τους πιο όμορφους προορισμούς της Ευρώπης. Πήγα πέρυσι τα Χριστούγεννα και ήδη μου τη νοσταλγώ. Λίγο ακριβή για το ελληνικό βαλάντιο, αλλά αυτά τα ταξίδια αξίζουν. Μαγεία!!!