Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

Γράφει πουθενά στο κούτελο "μαλάκας";

Μετά από 4 μήνες αφλογιστίας στο μπλογκάκι τούτο, σήμερα ξαναβρίσκω την διάθεση για να γράψω. Δυστυχώς όμως, παρότι στο ενδιάμεσο συνέβησαν πάρα πολλά ευχάριστα πράγματα (με κορυφαίο γεγονός τον γάμο μας, στον οποίο περάσαμε τέλεια), η αφορμή για το σημερινό post δεν είναι έτσι.

Βέβαια, με τόσους μήνες απουσίας, είναι να απορεί κανείς ποιος σκατά θα το διαβάσει, αλλά και πάλι, το κίνητρο για μένα ποτέ δεν ήταν η επισκεψιμότητα. Θα τα πω για να τα βγάλω από μέσα μου, όπως κάποτε.

Ας τα πάρουμε από την αρχή.

Αρκετές μέρες πριν, ήρθα σε συνεννόηση με το φροντιστήριο στο οποίο δούλευα και πέρσι για τις ώρες και τα τμήματα που θα έχω και φέτος. Η συνεννόηση κατέληξε στο ότι θα έχω 6 τμήματα (ας τα πούμε Α, Β, Γ, Δ, Ε και Ζ) που θα μου βγάλουν στο σύνολο έναν λογαριασμό 15 με 18 ώρες εβδομαδιαίως. Αυτό, σε σχέση με πέρσι που είχα 3 ώρες, ήταν για μένα ένας προσωπικός θρίαμβος. Επιτέλους, σκέφτηκα, με 60 έως 70 ώρες τον μήνα, θα μπορώ να βγάζω από το φροντιστήριο τα χρήματα για τις καθημερινές μας ανάγκες.

Ο γάμος έγινε, και λίγες μέρες μετά τον γάμο, προέκυψε μια ακόμη ευκαιρία, σε πρωινή δουλειά αυτήν την φορά. Ολιγόμηνη σύμβαση, σχόλασμα νωρίς το μεσημέρι, μέτρια λεφτά. Άρπαξα την ευκαιρία και δέχτηκα αμέσως, σκεφτόμενος αφενός τα ένσημα, αφετέρου το ότι μια πρωινή δουλειά δεν θα με ενοχλούσε σε τίποτα στην εργασία μου στο φροντιστήριο. Θα τα προλάβαινα και τα δύο, ούτως ή άλλως η πρωινή δουλειά ήταν για λίγους μήνες, οπότε δεν έθεσα μέσα μου θέμα αντοχής. Για λίγους μήνες θα άντεχα, θα έπαιρνα τα λεφτά από την πρωινή δουλειά καβάτζα και θα συνέχιζα ακάθεκτος με το φροντιστήριο.

Βέβαια, για να μπορέσω να παίρνω μια ανάσα και μια μπουκιά από την πρωινή δουλειά πριν αρχίσω τα μαθήματα στο φροντιστήριο, ζήτησα από το φροντιστήριο να μην με βάλουν πρώτη και δεύτερη ώρα στο πρόγραμμα.

Κάποια στιγμή με πήρε το αφεντικό τηλέφωνο, και μου είπε πως, επειδή φέτος θα έχω πολλές ώρες, το πρόγραμμα δεν βγαίνει με μένα να λείπω από την 1η και την 2η ώρα. Το δίλημμα που μου ετέθη, ήταν, ή 5-6 ώρες με αυτό μου το αίτημα ικανοποιημένο ή 15-18 ώρες με μένα να ξεκινάω την 2η ώρα. Μάλιστα στην ουσία, και πολύ ευγενικά, μου είπε ότι αν δεν ξεκινάω την 2η ώρα του προγράμματος, τον κρεμάω, γιατί βασιζόταν πάνω μου, και για αυτόν τον λόγο με υπολόγιζε για τόσες ώρες.

Σκέφτηκα λοιπόν τις δεκάδες των μηνών της ανεργίας μου που κουβαλούσα στην πλάτη μου, σκέφτηκα ότι έχω ξεκουραστεί αρκούντως ψυχικά όλο το καλοκαίρι, και αποφάσισα να βουτήξω στα βαθιά νερά. Συν τοις άλλοις, το επιχείρημα ότι τον κρεμάω είχε όντως λογική βάση και, προκειμένου να φανώ αναξιόπιστος ως άνθρωπος, είχα ακόμη ένα κίνητρο για να αποδείξω το αντίθετο.

Δέχτηκα τις 15-18 ώρες εβδομαδιαίως με εκκίνηση την 2η ώρα. Όσο κουραστικό και να ήταν, θα ήταν για λίγους μήνες. Το αφεντικό επίσης αναρωτήθηκε αν θα άντεχα όλη αυτήν την δουλειά, αλλά τον διαβεβαίωσα ότι δεν θα υπάρχει θέμα. Μάλιστα, συνεννοήθηκα και με την πρωινή δουλειά για να πηγαίνω μισή ώρα νωρίτερα και να σχολάω αντίστοιχα το ίδιο. Κέρδισα έτσι ένα πολύτιμο μισάωρο ξεκούρασης, ακριβώς πριν ξεκινήσω τα μαθήματα.

Η πρωινή δουλειά ξεκίνησε και δειλά δειλά ξεκίνησε και το φροντιστήριο. Τα πρώτα τμήματα από αυτά που είχαμε συμφωνήσει άρχισαν να σχηματίζονται, τα μαθήματα τους καταρτίζονταν, και το πρόγραμμα άλλαζε καθημερινώς, όπως συμβαίνει συνήθως. Εγώ λοιπόν, κάθε μέρα, μάθαινα ποιες ώρες θα έχω και σε ποια τμήματα. Ξεκίνησα με τα 3 από τα 6 τμήματα.

Και στα 3 τμήματα βρήκα θετική ανταπόκριση από τα παιδιά. Στα τμήματα -ας τα πούμε- Α και Β, τα παιδιά έδειχναν να μην έχουν σοβαρά κενά από τις προηγούμενες χρονιές, και μάλιστα απαντούσαν σωστά στις περισσότερες από τις ερωτήσεις μου, παρότι είχαν να αγγίξουν το μάθημα από πέρσι. Στο δε τμήμα Γ, πραγματικά το κλίμα ήταν συναρπαστικό.

Κάποια στιγμή, συζητώντας με μια συνάδελφο και φίλη, που κάνει μάθημα στο τμήμα Α και Β, μου είπε ότι έχει πάρει κομπλέ πρόγραμμα. Η εύλογη απορία μου, ενδόμυχα, ήταν γιατί εγώ δεν έχω πάρει πρόγραμμα και μαθαίνω κάθε μέρα τις ώρες μου. Δεν πρόλαβα καν να την εκφράσω, σκεφτόμενος ότι εντάξει, θα σταθεροποιηθεί το γαμημένο το πρόγραμμα. Όπως και έγινε.

Επίσης, άλλη συνάδελφος, ήρθε και μου είπε ότι τελικά τα τμήματα Δ και Ε θα τα μοιραστούμε μεταξύ μας, όπως και συνεννοηθήκαμε να κάνουμε. Εγώ πήρα το Δ, η συνάδελφος το Ε. Αυτό βέβαια θα μου αφαιρούσε 2 ώρες την εβδομάδα, αλλά σκέφτηκα ότι θα ήταν μικρό το κακό.

Σήμερα, μετά το μάθημα μου το τμήμα Γ, με κάλεσε το αφεντικό στο γραφείο για να συζητήσουμε. Μετά τον πρόλογο για το πόσο με εκτιμάει ως άνθρωπο και καθηγητή, μου είπε ότι τα παιδιά του τμήματος Α και Β, μετά από 2 και 1 ώρα μαθήματος αντίστοιχα, παραπονέθηκαν ότι δεν με καταλαβαίνουν. Αυτός θα ήταν και ο λόγος που θα έπρεπε να σταματήσω να κάνω μάθημα σε αυτά τα τμήματα. Πραγματικά εντυπωσιασμένος (!), του είπα ότι τα παιδιά απαντούσαν σωστά στην συντριπτική πλειοψηφία των ερωτήσεων μου, δείγμα ότι έχουν καταλάβει πολύ καλά το μάθημα, πράγμα που όντως έτσι είχε γίνει.

Οι γενικόλογες δικαιολογίες που μου παρουσίασε εκ μέρους των παιδιών συνεχίστηκαν. Μου είπε ότι φοβάται μήπως του φύγουν τα παιδιά, για αυτόν τον λόγο, αποφάσισε να αλλάξει τον καθηγητή και πως, σε αυτά τα τμήματα, θα μπει μια κοπέλα, νέα στο φροντιστήριο. Μου είπε ότι την απόφαση για την αλλαγή του καθηγητή την παίρνει με βαριά καρδιά, πως ξέρει και αναγνωρίζει το έργο μου στο φροντιστήριο, πως αναγνωρίζει ότι όλα τα παιδιά που πέρασαν από τα χέρια μου μέχρι αυτήν την στιγμή έμειναν ικανοποιημένα, αλλά πως, σε αυτήν την περίπτωση, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς.

Στην ερώτηση μου, ότι εντάξει, τα τμήματα Α και Β θα τα πάρει η νέα κοπέλα, τι θα γίνει με τα τμήματα Δ και Ζ τα οποία δεν τα έχω ξεκινήσει ακόμη, η απάντηση του ήταν, για το μεν τμήμα Δ ότι τα παιδιά δήλωσαν την επιθυμία να έχουν την συνάδελφο που πήρε και το Ε, για το δε τμήμα Ζ ότι δεν έχει σχηματιστεί ακόμη.

Δηλαδή, έμεινα μόνο με το τμήμα Γ, τουτέστιν 2 ώρες την εβδομάδα.

Το θέμα είναι ότι όλο αυτό το παραμύθι δεν το έχαψα.΄

Όχι επειδή τα παιδιά δεν κάνουν κουμάντο στο φροντιστήριο. Αυτό το ξέρω και μάλιστα από πρώτο χέρι, μιας και πέρσι, ξεκίνησα να δουλεύω ως αντικαταστάτης καθηγήτριας που έφυγε επειδή δεν την καταλάβαιναν τα παιδιά. Μου το έχουν πει και άλλοι συνάδελφοι ότι γίνεται αυτό το πράγμα. Για να είμαι δίκαιος, δεν αποκλείω το ενδεχόμενο όντως να έγινε έτσι και με μένα. Αλλά δεν το θεωρώ το πιο πιθανό σενάριο.

Γιατί ρε πούστη μου, κάποια ερωτήματα είναι δύσκολο να απαντηθούν.

Πως σκατά γίνεται κάποιο παιδί που δηλώνει ότι δεν κατάλαβε το μάθημα, αμέσως πριν να μου απαντάει σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις του μαθήματος;

Πως σκατά γίνεται, εδώ και 5 μέρες, η συνάδελφος που έμπαινε στα τμήματα Α και Β να είχε πρόγραμμα για όλη την εβδομάδα και εγώ να μάθαινα κάθε μέρα τις ώρες που θα είχα την ίδια μέρα;

Πως σκατά γίνεται, σήμερα, να έχει βρεθεί ως δια μαγείας η νέα συνάδελφος που θα με αντικαταστήσει, όταν τα τελευταία μου μαθήματα με τα εν λόγω τμήματα να έγιναν χθες; Δηλαδή, από χθες, πρόλαβαν τα παιδιά και διαμαρτυρήθηκαν, ήρθε η νέα συνάδελφος, πέρασε συνέντευξη και κρίθηκε ικανή να ξεκινήσει τα μαθήματα άμεσα;

Ή μήπως, έγιναν τα παρακάτω;

Το αφεντικό, δεν πίστεψε ότι μπορώ σωματικά να ανταπεξέλθω και στην πρωινή δουλειά και στην απογευματινή, παρόλες τις διαβεβαιώσεις μου. Θυμίζω, αυτή η κουβέντα έχει πολλές μέρες που έγινε. Ή μπορεί να μην του έβγαινε το πρόγραμμα. Ή μπορεί, έχοντας μείνει με την εντύπωση ότι τον κρεμάω να μην πείστηκε.

Έτσι, στο μεσοδιάστημα, ξεψάχνισε όλα τα βιογραφικά που είχε στο συρτάρι του, και καλούσε κόσμο για συνέντευξη. Προφανώς όμως, μιας και το φροντιστήριο έπρεπε να δουλέψει, έβαλε εμένα να κάνω τις πρώτες ώρες, και μόλις βρήκε αντικαταστάτη, τσουπ, μου τις αφαίρεσε. Πέταξε και την ευθύνη στα παιδιά, και όλα καλά -για αυτόν.

Όχι, αν έχει μείνει έστω και ένας αναγνώστης σε αυτό το μπλογκ, ας ζυγίσει τα 2 σενάρια, και ας μου πει πραγματικά, πιο θεωρεί πιο πιθανό.

24 σχολίασαν...:

Sophia είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς φίλε Sourotiri το δεύτερο σενάριο μοιάζει να έχει μεγαλύτερη βάση. Και είναι πολύ άδικο...

Sophia είπε...

Arghhhhhh... ψηφίζω το β' σενάριο....

black fairy είπε...

Για να χειροτερέψει το δεύτερο σενάριο, μήπως ή αντικαταστάτριά σου ήρθε "μιλημένη", κι έψαχνε απλά αφορμή να σε σουτάρει; Δε μπορείς να φανταστείς πόσο συχνά το έχω συναντήσει τώρα τελευταία, ψάχνοντας για δουλειά.

Ανώνυμος είπε...

Αν μπορείς ρώτα με τρόπο παιδιά από τα τμήματα που σου πήρε

Provato είπε...

μάλλον το δεύτερο παίζει ρε σουρ... αλλά και τι μπορείς να κάνεις;

χειρίσου το προσεκτικά και με διπλωματία, οι καιροί είναι ύποπτοι.

Είμαι σίγουρος ότι θα βρεις τον τρόπο να γυρίσει υπέρ σου η κατάσταση

(η άλλη λύση είναι σεξ με το αφεντικό και μετά να τον εκβιάζεις ότι θα δείξεις στην τοπική κενωνία φωτό να κάνετε προστυχιές - οπού εκεί θα συνδράμω και εγώ με στρατηγικά τοποθετημένα απειλητικά mail)

Δέσποινα είπε...

Σίγουρα το δεύτερο παίζει! Τραγικό κατά τη γνώμη μου. Πού ξέρει ο καθένας τι μπορείς και τι δε μπορείς να αντέξεις εσύ;

Coula είπε...

Εγω πάντως άνοιξα δικό μου φροντιστήριο και τα πάω περίφημα! Μηπως να σκεφτείς να κάνεις το ίδιο; Δε θα σου στοιχίσει πάνω απο 5000 ευρώ! Από το να περιμένεις τον καθένα να αποφασίσει για σένα, καλύτερα αποφάσισε μονος σου!

Το δευτερο σεναριο και απο μενα

Ανώνυμος είπε...

Από περιέργεια θα ήθελα να μάθω την πρωινή σου δουλειά. Αν γίνεται.

yvris είπε...

Στο μυαλο μου ειναι η Νεράιδα, νομιζω οτι σε καποιον κανει εξυπηρετηση το αφεντικο σου.

Froghall είπε...

Rota ta paidia sta isia...
ego nomizo oti i nea daskala einai gnosti opote apo ti stigmi pou kai esi ekanes ''nera'' stin arxi se soutare me sinoptikes alla se krataei me glikologa kabantza.. ta paidia kanoyn koumanto?? apo pote?? sto Orosimo stin Athina pote kaneis mas den ekane koumanto trogame stin mapa opoion mas ebazan...alla auto itan kai 15 xronia prin...

Lonely

An-Lu είπε...

Σίγουρα, εκτός από το β σενάριο, "παίζουν" και δύο ακόμα παράγοντες: 1) ότι ανέφερες στο αφεντικό την πρωινή δουλειά (δυστυχώς αυτό σε έβαλε αμέσως στα κατάστιχα "αυτός δεν έχει ανάγκη") και 2) το γεγονός ότι ανέχθηκες να μην έχεις παγιωμένο πρόγραμμα, ενώ γνώριζες ότι άλλοι συνάδελφοι είχαν (οπότε σε έβαλε αυτομάτως και στη θέση "μπαλαντέρ")...

Sakis είπε...

Ως νεότερος και "αποφοιτός" φροντιστηρίων θα έλεγα πως ναι τα παιδιά μπορούν να κάνουν "κουμάντο" και να ζητήσουν άλλον καθηγητή, ωστόσο δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο απο τα πρώτα μαθήματα όπως λες! τον θέλει το χρόνο του το θέμα! Αυτός που έχει το φροντιστήριο θα "συμβουλευτεί" τα παιδιά που ειναι η πηγή χρήματος και όχι έναν αναλώσιμο καθηγητή! Παρ'όλα αυτά και το δεύτερο σεναρίο γέρνει λίγο στην υπερβολή, πολλές συγκυρίες μαζεμένες! μήπως να σκεφτείς και λίγο τους "καλούς" συναδερφους σου, μην παίχτηκε τίποτα πίσω απο την πλάτη σου;(κλίκες,παρέες καθηγητών) Σε έβλεπαν κάπως με τόσες ώρες που είχες;
Αλλά αναμφισβήτητα η πρώτη κίνηση που, κατα την γνώμη, πρέπει να κάνεις είναι να ρωτήσεις τους μαθητές (πάντα με το φιλίκο υφος που επικρατεί ανάμεσα στους μαθητές και τους καθηγητές φροντιστηριου)!

χωρίς να θέλω να γίνω ο κακός, αλλά ζούμε σε δυσκολές εποχές!

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

κι εγώ πιστεύω πως η καινούρια κάποιου κουνιάδα είναι ορ γουατέβερ. Και ναι λέω κι εγώ να ρωτήσεις τα παιδιά τι δεν τους άρεσε από το μάθημα. Α και τη συζήτηση να την ηχογραφήσεις και μετά να τον αναγκάσεις να σου πει την αλήθεια :Ρ κι αν σε εκνευρίσει κάντο να φανεί σαν ατύχημα :Ρ

Άννα είπε...

Kαι εγώ ψηφίζω το δεύτερο...
Ρώτα τα παιδιά με τρόπο, ξέρεις εσύ.

Sourotiri είπε...

Αν και είναι πραγματικά γαϊδουρινό να απαντάω στα σχόλια σας έναν μήνα μετά, σκέφτομαι πως καλύτερα αργά παρά ποτέ.

Τελικά, τα πράγματα φάνηκαν να ξεκαθαρίζουν κάπως. Από πληροφορίες από συναδέλφους, τείνω να πιστεύω ότι τελικά αυτό που έγινε ήταν το Α σενάριο, ίσως όμως όχι εξ ολοκλήρου. Στην πορεία λοιπόν, έφυγε και ο καθηγητής που με αντικατέστησε (για τον ίδιο λόγο, επειδή δεν τον γούσταραν τα παιδιά...!) όπως και ο επόμενος, ο τρίτος κατα σειρά καθηγητής...!

Σε κάθε περίπτωση, πριν λίγες μέρες πέτυχα μια κοπέλα από τα εν λόγω τμήματα στον δρόμο κάτω από το φροντιστήριο και έκανε πως δεν με ήξερε, άλλαξε πεζοδρόμιο, και τα συναφή. Ε να πάει να γαμηθεί.

Ανώνυμος είπε...

Δε το ήξερα ότι τα "παιδιά" κάνουν τόσο κουμάντο στα φροντιστήρια. Γιατί δε βάζουν κανένα κλόουν να τους κάνει μαγικά, να ναι και όλοι ευχαριστημένοι.

Ανώνυμος είπε...

Και μετά σου λένε, αξιολόγηση, και δη από τα παιδιά. Βρε ουστ, τα βλαμμένα, που δεν αντέχουν άνθρωπο με τις ελάχιστες απαιτήσεις. Κακώς, πολύ κακώς ο φροντιστηριάς άφησε την κατάσταση να εξελιχθεί έτσι. Τα παιδιά θα έπρεπε να πηγαίνουν στο φροντιστήριό του ακριβώς επειδή έχει αυτούς τους συγκεκριμένους καθηγητές, όχι να τους αλλάζει σαν πουκάμισα κάθε όποτε καπνίσει στα ανεγκέφαλα. Τι όνομα θα χτίσει;

Ανώνυμος είπε...

Φίλε sourotiri σε κάθε καθηγητή που δουλεύει χρόνια θα συναντήσει περιπτώσεις παιδιών που δεν "τον πάνε", όπως έχει τύχει και σε μένα. Σε αυτές τις περιπτώσεις αν το αφεντικό όντως αναγνωρίζει τη δουλειά σου, κοιτάζει να βρει μια λύση με σκοπό να ταιριάξουν τα χνώτα σας, ίσως με μία συνα΄ντηση όλων των πλευρών και μια διεξοδική συζήτηση. Φυσικά δεν είναι λύση η άμεση αποπομπή σου από το φροντιστήριο.
Πάντως στα χρόναι που σε ξέρω, δείχνεις ιδιαίτερα ικανός στη δουλειά σου και θα βρεις σύντομα αλλού δουλειά.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
geokam

Ανώνυμος είπε...

πως εισαι sourotiri?
κανενα νεοτερο με το φροντιστηριο?
ελπιζω να ειναι καλυτερα τα πραγματα

Sourotiri είπε...

Ανώνυμε 1 και 2, εξαρτάται από το φροντιστήριο. Το θέμα είναι πως το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι αυτό ακριβώς που αξίζει σε κάθε φροντιστήριο. Δεν είναι χαζοί οι πελάτες.

Geokam, σε ευχαριστώ πολύ για την παρέμβαση!

Ανώνυμε 3, όχι, έχουν σταθεροποιηθεί στα ίδια.

ευη είπε...

και εγω πριν διαβασω την απαντηση σου ημουν σιγουρη για το 2 σεναριο και ειδικα οτ ιηνεα εινια γνωστη του!
συναδελφος ειμαι και πλεον δεν πιστευω κανενα ιδιοκτητη σε οτι και να μου πει. Μαιος, στο τελος της χορνιας, να σου λεει ειμαι απολυτα ικανοποιημενος με την δουλεια σου και φυσικα θα συνεργαστουμε την επομενη χρονια κτλπ κτλπ και φυσικα θα εχεις αρκετες ωρες και απο τους βασικους καθηγητες του φροντιστηριου και πας τον Σπετεμβρη και με διαφορες προφασεις εχεις τα λιγοτερα τμηματα και ωρες σχεδον απο ολους.

Απορω πως λειτουργουν και εχουν πελατες καποια φροντιστηρια!

Ανώνυμος είπε...

Κατά την άποψη μου λάθος χειρισμός απ'το αφεντικό. Πριν πολλά χρόνια που ήμουν μαθήτρια υπήρξε παρόμοιο θέμα με έναν καθηγητή και ορισμένα παιδιά διαμαρτυρήθηκαν ότι δεν κατανοούσαν το μάθημα. Αυτό που έκανε ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου ήταν να προτείνει στο τμήμα μια επιπλέον συμπληρωματική ώρα δωρεάν με τον ίδιο. Έτσι και οι πελάτες ήταν ικανοποιημένοι και τον καθηγητή του δεν κρέμασε.

sakidio είπε...

Σουρωτηρι το δεύτερο έχει συμβεί. Απλά τα πράγματα. Δυστυχώς :-/